Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà
Posted: Friday 13/03/2015 23:25
Avui també he passat per el Ripollès.
He agafat l'autobús d'Autocars Mir de Ribes a Ripoll. L'autobús portava una expenedora-validadora Massisconvi, com les de TEISA, tot i que l'autobús no porta cap taula de tarifes exposada al públic. M'han cobrat 2,20 euros per un bitllet senzill (amb una hipotètica T-10 de 2 zones seria 1,96 euros, un estalvi de 24 cèntims). A Campdevànol han pujat tres persones: dues amb bitllet senzill i una senyora que portava bitllet d'anar i tornar.
Acabo de mirar la web de Transports Mir i he comprovat que el bitllet d'anada i tornada té descompte (20%). També apareix una "Tarjeta Jove" (no sé si es refereix al Carnet Jove, llàstima que no he preguntat al conductor ) i una Tarjeta Valor, que no sé si deu ser conceptualment igual a la de TEISA o directament accepten la de TEISA (m'extranyaria moltíssim). Ni rastre de la hipotètica T-10 monomodal a preus ATM...
Pel que respecta a Rodalies de Catalunya, han canviat les màquines autovenda de Ripoll i Ribes de Freser per el mateix model nou de màquina quadrada taronja que han anat posat a les estacions del nucli de Barcelona (també a Torelló i Puigcerdà). En el cas de Ripoll i Ribes, venen sense cap problema el Pack Ripollès, tot i que de moment només es pot pagar amb tarjeta de crèdit (en efectiu cal fer-ho a la taquilla). Per als trajectes interns a la comarca, es continuen cobrant els preus exactament igual que abans, és a dir, un Bono 10 Ribes-Ripoll val 14,35 enlloc dels 19,80 de la suposada "adaptació" dels preus als preus ATM.
Com a curiositat dir que l'autovenda de Ribes de Freser ven el bitllet combinat Tren+Cremallera per anar a Núria...
Afegeixo que a Osona hi ha gent que ha començat a passar-se als abonaments de 10 viatges propis de la Sagalés, per el que vaig veure a la línia Vic-Sant Pere de Torelló. Un Vic-Manlleu abans es requeria una tarjeta S2, ara amb una S1 n'hi ha prou. Per anar a Torelló molta gent feia servir la tarjeta S2. Amb títol ATM, en canvi, només jo i perquè venia del tren amb una T-10 de 5 zones i feia el transbord.
He agafat l'autobús d'Autocars Mir de Ribes a Ripoll. L'autobús portava una expenedora-validadora Massisconvi, com les de TEISA, tot i que l'autobús no porta cap taula de tarifes exposada al públic. M'han cobrat 2,20 euros per un bitllet senzill (amb una hipotètica T-10 de 2 zones seria 1,96 euros, un estalvi de 24 cèntims). A Campdevànol han pujat tres persones: dues amb bitllet senzill i una senyora que portava bitllet d'anar i tornar.
Acabo de mirar la web de Transports Mir i he comprovat que el bitllet d'anada i tornada té descompte (20%). També apareix una "Tarjeta Jove" (no sé si es refereix al Carnet Jove, llàstima que no he preguntat al conductor ) i una Tarjeta Valor, que no sé si deu ser conceptualment igual a la de TEISA o directament accepten la de TEISA (m'extranyaria moltíssim). Ni rastre de la hipotètica T-10 monomodal a preus ATM...
Pel que respecta a Rodalies de Catalunya, han canviat les màquines autovenda de Ripoll i Ribes de Freser per el mateix model nou de màquina quadrada taronja que han anat posat a les estacions del nucli de Barcelona (també a Torelló i Puigcerdà). En el cas de Ripoll i Ribes, venen sense cap problema el Pack Ripollès, tot i que de moment només es pot pagar amb tarjeta de crèdit (en efectiu cal fer-ho a la taquilla). Per als trajectes interns a la comarca, es continuen cobrant els preus exactament igual que abans, és a dir, un Bono 10 Ribes-Ripoll val 14,35 enlloc dels 19,80 de la suposada "adaptació" dels preus als preus ATM.
Com a curiositat dir que l'autovenda de Ribes de Freser ven el bitllet combinat Tren+Cremallera per anar a Núria...
Afegeixo que a Osona hi ha gent que ha començat a passar-se als abonaments de 10 viatges propis de la Sagalés, per el que vaig veure a la línia Vic-Sant Pere de Torelló. Un Vic-Manlleu abans es requeria una tarjeta S2, ara amb una S1 n'hi ha prou. Per anar a Torelló molta gent feia servir la tarjeta S2. Amb títol ATM, en canvi, només jo i perquè venia del tren amb una T-10 de 5 zones i feia el transbord.