Page 2 of 2
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Friday 17/04/2015 15:42
by Adolescent barceloní
La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 0:03
by Miquel
Adolescent barceloní wrote:La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.
Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc. De totes maneres el 300 va compartir vies amb 2000 i 2100 un cop com a mínim per L2 via pantògraf, i via patí per L3 amb els 3000 l'any 1999, ja restaurat.
La resta es el de sempre, ni que la conducció manual fos un perill, en especial quan aquests cotxes han estat més de 60 anys en servei i l'explotació de la L3 ha estat manual durant poc més de 80 anys. Això de l'ATP i sobretot l'ATO són coses de fa "quatre" dies a la L3 i L1.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 0:07
by Adolescent barceloní
Miquel wrote:Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc
Exacte, és just el que em van dir.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 2:15
by wefer
Tot són excuses molt pobres, fàcilment rebatibles.
La única veritat (a mi m'ho va confirmar un cap de CTC) és que simplement no volen problemes i per ells un tren "diferent" a la línia són problemes, o el que ve a ser el mateix, cal treballar més. Falta de ganes, vaja, i com que tampoc hi ha massa pressió perquè es faci, doncs així estem... i encara gràcies que surti de matinada.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 8:14
by WMD626
Les explicacions "tècniques" de TMB són un gènere literari en si mateixes... Potser en podríem fer una recopilació i vendre-la per Sant Jordi
Crec que algú els podria explicar a aquests "tècnics" que al Metro de Londres circulen habitualment combois històrics, intercalats entre els regulars, amb material de 1923, 1938... i que pel 150 aniversari van arribar a fer-hi anar una locomotora de vapor (potser anava equipada amb ATO i ATP?). O les sortides que es fan al Metro de Nova York, o als de Berlin, Hamburg, o les circulacions amb "Rames Sprague" del Metro de Paris, en fi...
Posant-nos seriosos, estic amb algunes opinions que aquí s'han donat, de que el que falten són vies d'apartador. Però hi ha traçats que es podrien aprofitar, i que serien més representatius que la L2. No seria possible un Paral·lel-Lesseps, per exemple, com es va fer en el 75 Aniversari?
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 11:46
by davroca5
Posats a circular per la L3 que ho facin per algun tram inaugurat als 70, que almenys mantenen l'arquitectura original, a diferència del tram inicial del Gran Metro...
Potser no es recrearia el 1924, però si els últims anys en circulació del 300.
De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 11:54
by wefer
davroca5 wrote:De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.
Cal circular per trams on hi hagi apartadors a inici i final, i metro de Barcelona sempre ha anat molt escàs en aquest tema.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Saturday 18/04/2015 13:55
by ferroviario_catalan
Un trayecto que se podría hacer con trenes históricos de TMB, cualquier fin de semana sin entorpecer el carrusel de la línea, podría ser perfectamente el trayecto VIlapicina - Sant Genís, saliendo desde vía 3 de Vilapicina, y acabando su recorrido en las cocheras de Vall Hebrón, y se podría hacer muy habitualmente, ya que es un recorrido muy 'sencillo' de hacer, y nada complicado. Saludos!
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Thursday 29/10/2015 14:29
by Fran-Ikarus
Ho copio aquí, perquè no deixa de ser una altra sortida del tren. Sembla que, després d'un parèntesi, tornarà la copeta de cava
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Wednesday 18/11/2015 22:25
by Fran-Ikarus
I aquesta nit sortiu "de metros històrics" els de la BcnRail, oi? Ja explicareu
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Thursday 19/11/2015 15:31
by Adolescent barceloní
No hi ha hagut copa de cava. El viatge, el dels últims cops: de Sagrada Família fins a Sant Antoni, i tornada. Aquest cop hi havia menys gent (potser perquè no era un acte "públic" sinó que era adreçat a gent del BCNRail), el que es tradueix en que gairebé tothom vam trobar seient.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Friday 20/11/2015 16:51
by raulitinbcn
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Friday 20/11/2015 16:59
by Renfe445
Bueno, hay 71 años de diferencia entre el tren y la estación
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Sunday 22/11/2015 17:14
by WMD626
Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Sunday 22/11/2015 17:40
by Renfe445
WMD626 wrote:Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.
Decían que el techo no lo querían tocar. No sé si es por un impedimento técnico o porque si lo intentan se pueden cargar el tren directamente.
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Sunday 22/11/2015 19:02
by WMD626
OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant. Però això no vol dir que ho hagin intentat i s'hagin trobat amb el que tu dius...
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Sunday 22/11/2015 19:06
by wefer
WMD626 wrote:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.
A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").
Re: Sortida metro històric 2015
Posted: Monday 23/11/2015 1:08
by Renfe445
wefer wrote:WMD626 wrote:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.
A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").
Yo lo dije con un poco de inseguridad, que después pasa lo de siempre, que nos dicen cosas que en realidad son otras y a veces hasta muy distintas.