Page 2 of 2
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Saturday 18/04/2015 17:11
by Euromed
Don Ramón wrote:No estaría tan seguro, no se conoce la catenaria rígida también como tercer carril? Al menos en inglés existe la expresión top contact third rail...
Hola:
Pués en realidad lo que mucha gente llama "Catenaria rigida", en realidad es un tercer carril. Siempre se ha asociado lo de "tercer carril" como lo antiguamente de la linea I de Metro, o el Tren Groc.Pero hay que adecuarse a los tiempos y lo que se llama catenaria rigida, no deja de ser un tercer carril, pero sujeto por la parte superior, aunque si queremos ser puristas, tampoco es un tercer carril, pués en la antigua Linea I de Barcelona o en el Tren Groc, el tercer carril, aunque su misión es la alimentación electrica, se trata de un autentico carril, como el usado para rodar trenes.
saludos
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Sunday 19/04/2015 19:41
by WMD626
Ho sento, però no puc estar d'acord. Si s'utilitza l'expressió "tercer carril" és precisament perquè és un carril que se situa al costat dels dos que componen la via, i no una catenària. L'expressió "top contact third rail" no fa referència al que coneixem com a catenària rígida sinó al fet que el frotador (fregador, en català?) del tren contacta amb el carril per la part de dalt, com es fa a les línies de rodalia de Londres i al Tren Groc, i es feia, per cert, al nostre "Transversal" (a diferència del tercer carril de les línies III i IV, que el contacte es feia per la part de sota, com en la majoria de línies de Metro que tenen aquest sistema).
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Sunday 19/04/2015 21:19
by Renfe445
Sí, la línia 1 abans tenia 3r carril de contacte per la part superior i electrificat a -1500 V DC.
Re: Catalunya històrica, Catalunya actual
Posted: Sunday 09/08/2015 19:14
by César
Javi M wrote:Renfe451 wrote:wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.
Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.
D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Em sap molt de greu però ha sigut vostè que ha expressat la seva opinió respecte de certs temes polítics no pas en Wefer ... que a més a més te tota la raó del món quant li diu Catalunya Nord a la regió per on hi circula el tren groc.