Page 2 of 4
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Wednesday 10/06/2015 0:19
by Renfe445
A més a més, les màquines també són imperfectes, qualsevol fallada del sistema pot ser molt molesta.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Wednesday 10/06/2015 18:08
by Sokjo
El sistema en si no hauria de substituir cap revisor, hauria de col·laborar per ser més eficients en la lluita contra el frau però, com heu dit, si la instal·lació i explotació és més cara que els "beneficis" que s'obtenen, no val la pena implantar-ho. És més, s'haurien de realitzar més controls als trens i estacions. Totes les vegades que he viatjat en FGC només he trobat un control de bitllets a la UAB.
Una pregunta, qualsevol empleat d'una estació de FGC/metro/Renfe et pot demanar el bitllet i multar-te? O només ho poden fer els revisors?
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Wednesday 10/06/2015 20:05
by Don Ramón
Sokjo wrote:El sistema en si no hauria de substituir cap revisor, hauria de col·laborar per ser més eficients en la lluita contra el frau però, com heu dit, si la instal·lació i explotació és més cara que els "beneficis" que s'obtenen, no val la pena implantar-ho. És més, s'haurien de realitzar més controls als trens i estacions. Totes les vegades que he viatjat en FGC només he trobat un control de bitllets a la UAB.
Lo remarcado es una lección que se aprendió tras la gran depresión de los años 30. Lo increíble es que haya gente que quieran tropezar tantas veces con la misma piedra.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Friday 12/06/2015 17:18
by gatvell
FGC crea un sistema nou per a detectar les persones que es colent fent el "trenet", tecnologia que patenta amb el nom de "detector" i que ara la passarà en venda cosa que li pot generar ingressos i surten els "llestos" en que això es una pèrdua de temps.
És clar deixem que la gent es coli.
Una empresa catalana, inventa un sistema/aparell, que facilita molt la detecció de qui passa sense i reben un munt crítiques. Fora millor pagar per quelcom inventat fora?
En el fons, generarà llocs de feina, directa i indirecta. Directe per que si es posa arreu en molts llocs hauran de tindre personal fixe que ara no hi és. I indirecte perquè algú haurà de fabricar aquesta tecnologia.
Jo trobo que es molt bona pensada i només puc que felicitat a FGC.
No va per aquí
Posted: Friday 12/06/2015 17:44
by Guigui
gatvell wrote:Fora millor pagar per quelcom inventat fora?
Fóra millor no pagar per un "invent" que no suposa cap millora envers altres sistemes consolidats, molt menys costosos i que generen molts més llocs de treball.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 19:11
by tituscat
Esteu sent molt durs, amb molt poca informació. Desconeixem quin cost final tindrà, com s'aplicarà, quina rebaixa en el frau tindrà i si es podran aconseguir royalties d'aquesta tecnologia.
Quan fas alguna cosa nova tens el risc de *******-la, el que si que no hi estic gens d'acord és amb la correlació que dieu, de menys tecnologia més treballadors. Que jo sàpiga Espanya no som punters amb tecnologia i investigació i tenim més atur, en canvi països amb més inversió en tecnologia i valor afegit tenen taxes baixíssimes d'atur. Crec que la correlació és clara, no se perquè defenseu el contrari.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 20:18
by fgc113
Des d'FGC diuen que a Provença (estació on es va instal·lar el sistema fa un any) s'ha reduit el frau en eixa estació en un 70%. El cost crec recordar que estava sobre els 100.000 euros per accés.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 20:23
by tituscat
i saps quin nivell de frau hi havia a provença? (per saber el retorn de la inversió)
Inversió ≠ malbaratament
Posted: Saturday 13/06/2015 21:14
by Guigui
tituscat wrote:Que jo sàpiga Espanya no som punters amb tecnologia i investigació i tenim més atur, en canvi països amb més inversió en tecnologia i valor afegit tenen taxes baixíssimes d'atur.
Mira't com solucionen el tema del frau països com Suïssa, Àustria i Alemanya, i mira't l'estat del benestar i l'atur que hi tenen.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 21:49
by tituscat
És una altra cultura i molt em temo que en perill d'extinció. Aquí tenim controls d'entrada per evitar la picaresca, perquè hauria de ser diferent al transport públic, perquè és públic? quantes vegades has entrat algun lloc sense cap control d'entrada, al cine, als parcs d'atraccions, al mateix hospital,... de cop hi volta ens hem de carregar totes les barreres físiques i esperar que la gent pagui el seu bitllet? Sincerament creus que és un solució contractar un munt de revisors que demanin el bitllet a cada cantonada?
Fa poc van muntar un parking gegantí de bicicletes a Holanda. Com acostumen a fer els del nord, no van posar masses mesures de seguretat. Problema, doncs que el primer dia havien robat 16 bicicletes.
La seguretat que gaudien els veïns del nord s'esta esvaint. El control és necessari i ens ciutats tant denses on el control social és inexistent( on no coneixes ni el veï) aquestes solucions ja no són viables.
El sistema funciona
Posted: Saturday 13/06/2015 22:06
by Guigui
Sí, és cert que l'oasi (no només a Catalunya ens en prenem/preníem com a tal) s'està acabant. Però el sistema de control tarifari, no. Insisteixo: Berlín, Hamburg, Viena, Munic, Zuric, Frankfurt e tutti quanti mantenen el sistema i no pensen canviar-lo. És més, a Viena han contractat uns quants centenars de revisors més dels que ja tenien. Resultat? Menys frau i menys atur. I sense més "inversions".
Ah, i les multes no són de 100 €, ni hi ha descompte del 50% per pagament immediat. Això també hi ajuda.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 22:09
by Don Ramón
tituscat wrote:És una altra cultura i molt em temo que en perill d'extinció. Aquí tenim controls d'entrada per evitar la picaresca, perquè hauria de ser diferent al transport públic, perquè és públic? quantes vegades has entrat algun lloc sense cap control d'entrada, al cine, als parcs d'atraccions, al mateix hospital,... de cop hi volta ens hem de carregar totes les barreres físiques i esperar que la gent pagui el seu bitllet? Sincerament creus que és un solució contractar un munt de revisors que demanin el bitllet a cada cantonada?
Tu crees que sea una solución tener unas barreras tarifarias que no sirven para un carajo? Los revisores al menos sí tienen una cierta eficacia, con las barreras se cuela todo aquel que quiere sin excepción. La gran mentira aquí es que las barreras sirven de algo.
Me encanta que insinúes, sin fundamento alguno, que las barreras tarifarias sirven para algo, pero tener muchos revisores no.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 22:25
by tituscat
A mi Don Ramon m'encantaria que em donessis dades de frau de Viena o de Berlín i així poguéssim parlar en propietat, la llàstima és que no parlo Alemany, sinó ho buscaria.
Guigui, ok pugem les multes, i els no domiciliats, estrangers i etc...? no tenim comptes que embargar i a Catalunya ja tenim 16 milions de visites de fora.
Exemple de Viena
Posted: Saturday 13/06/2015 23:20
by Guigui
Segons dades de febrer, a Viena s'ha detectat un frau del 2,1%, calculat d'acord amb els controls realitzats (7,9 milions de viatgers controlats, 163.000 sense títol vàlid,
http://diepresse.com/home/panorama/oest ... er-in-Wien). Segons
Wiener Linien, cada dia hi ha cent inspectors circulant per la xarxa, amb 20.000 controls diaris.
No domiciliats, estrangers, etc.? Saps què fan a Alemanya, Àustria, etc.? Et porten a comissaria per a identificar-te, amb domicili inclòs. De fet, aquí ja es podria fer, perquè tothom està obligat a anar documentat pel carrer.
Sempre hi haurà que se n'escapoleixi. Però no hi ha cap excusa per a permetre aquesta sagnia pel broc gros que pateix el nostre transport públic.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Saturday 13/06/2015 23:46
by tituscat
Si és així les dades de frau són menors a l'ATM.
Segons les dades de la noticia l'ATM o FGC( no m'ha quedat clar) te un 0,041% de frau el 2013.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... tacions.do
En un estudi que és va fer a la xarxa de metro el 2010 per part de CIU és va extrapolar que a l'any 2010 viatjaven sense bitllet 13 milions de viatgers respecte 383 milions de passatgers al metro un 0,034% de frau, més o menys les dades anteriors.
http://www.ccma.cat/324/ciu-fa-un-estud ... ia/624030/
Amb aquestes dades i extrapolam un bitllet mitjà de 0,9€, estem parlant que el frau a la xarxa representa 33,7 milions l'any. Si aquesta mesura s'aplica a tota la xarxa fgc+metro estariem parlant que el frau és redueix a la mitat, com diu la noticia, o sigui passaria de 0,041 a 0,021 de 452,9 milions de passatgers anuals. A un preu mig de 0,9€/viatge estem parlant d'un estalvi de 8,1 milions anuals en el frau.
La instal·lació tenint en compte aquests 100000€ que va costar Provença i amb 141 estacions de TMB i 74 de FGC estariem parlant que la implantació costaria 21,5€ milions d'euros i un retorn de 2,65 anys.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 0:01
by victorcasta
tituscat wrote:És una altra cultura i molt em temo que en perill d'extinció. Aquí tenim controls d'entrada per evitar la picaresca, perquè hauria de ser diferent al transport públic, perquè és públic? quantes vegades has entrat algun lloc sense cap control d'entrada, al cine, als parcs d'atraccions, al mateix hospital,... de cop hi volta ens hem de carregar totes les barreres físiques i esperar que la gent pagui el seu bitllet? Sincerament creus que és un solució contractar un munt de revisors que demanin el bitllet a cada cantonada?
Els humans només reaccionem quan ens toquen la cartera. La prohibició d'anar en moto sense casc va començar a ser efectiva quan es van posar durs amb els controls i amb sancions que toquen la butxaca.
El problema que hi ha amb el frau a Barcelona és que, en global, hi ha poques intervencions de bitllets, i a més, que per a segons qui, surt més a compte pagar la multa que comprar el títol corresponent.
Per experiència personal, fa 10 anys a Berlín, la multa per no dur bitllet validat era de 600 euros i amb interventors de paisà. T'arriscaries a anar sense bitllet o a no anar prou informat per dur el bitllet correcte, sabent que et pot caure una multa així?
No és comparable
Posted: Sunday 14/06/2015 0:05
by Guigui
El sistema de recompte és totalment diferent en ambdós casos. A Viena es basen en controls reals, mentre a Barcelona es basen en càlculs de frau sobre la xifra total (real) de viatges realitzats.
Gira la truita: quants controls es fan a Barcelona, quanta gent es caça sense bitllet vàlid? Ja ni et parlo de fer estudis a Viena: senzillament, no s'estan per aquestes coses; com tampoc implanten targetes sense contacte per a -suposadament- fer un seguiment dels usuaris i del seu comportament. Es limiten a allò bàsic: fer pagar la gent, i fer-ho de la manera més àgil possible, el mínim de vegades necessari (primera i única validació) i amb el mínim d'impediments físics (sense torniquets, totes les portes del bus són d'entrada i sortida).
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 0:08
by tituscat
Insisteixo, la administració no ho te tant fàcil per cobrar aquestes multes. Una persona sense domicili fiscal a Espanya ara mateix, pot no pagar la multa i no passa res.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 0:19
by tituscat
Expliqueu-me perquè haig de creure que més revisors farà més eficaç el sistema. Sempre em trobo el mateix control previsible a Sagrera. Amb 10 revisors i 5 petant la xerrada. Qui no ha pagat bitllet, no li costa res fer marxa enrere i anar a la següent estació.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 2:56
by Don Ramón
tituscat wrote:Expliqueu-me perquè haig de creure que més revisors farà més eficaç el sistema. Sempre em trobo el mateix control previsible a Sagrera. Amb 10 revisors i 5 petant la xerrada. Qui no ha pagat bitllet, no li costa res fer marxa enrere i anar a la següent estació.
Explícame tu por qué una máquina que es ridículamente fácil de burlar es una buena inversión. Que los controles sean siempre en el mismo sitio no los invalida, significa que se aplican mal. "Odia a los jugadores, no el juego".