Page 2 of 3
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Monday 13/07/2015 23:38
by wefer
437.001 wrote:victorcasta wrote:Marçal, construir un viaducte per damunt de Montcada amb una estació en ell? Oblides en quin país estem?
El Marçal ja se'ns ha emocionat...
No. Es tracta de plantejar les coses de manera realista a l'ajuntament de Montcada: mira, et proposem fer un dels intercanviadors més importants de Catalunya al teu territori, desafectar tot un tram de l'actual R2 i de la R3 perquè hi feu una avinguda o el que us doni la gana i a sobre un tramvia que us acosti directa a Sabadell per un costat i a la platja per l'altra. Com a contrapartida, farem un viaducte de disseny (no tipus Girona) amb plantes i llumetes a la nit, i botigues a la part de sota.
Ara, si no voleu cap problema, tindreu les vies actuals i als passos a nivell 30 anys més. El que vulgueu...
437.001 wrote:Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
Haurien de desfer coses que han fet. I en el cas d'un soterrament, com és el de tota la zona entre Sant Andreu Comtal i la Sagrera... mau.
Mmmm... desfer el que està fet? Si entre St. Andreu Comtal i la Trinitat està tot potes enlaire!!! No hi ha res acabat. De tota manera ara no recordo exactament quantes vies hi ha, però 3 segur (sense comptar les de la LAV) i posar-hi una quarta només seria agafar una mica d'espai del taller de la pròpia Renfe. Per cert: el pas per sota el nus de la Trinitat ja està preparat per 4 vies.
Per tant, obra gairebé cap, i desfer, res.
437.001 wrote:Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
No ho veig.
És que encara no l'han fet
Pensa com era abans Sants-Estació si et fa més gràcia. Si volguéssim podríem fer el mateix a Montcada-Bifurcació.
437.001 wrote:1) Salts de moltó a la Trinitat, i a la capçalera nord de Montcada-Bifurcació, i desdoblament de Parets-La Garriga.
Dues línies en via doble coincidint en un coll d'ampolla amb només dues vies? Uf... a la que hi hagi qualsevol incidència serà un caos. El que passa ara, vaja.
437.001 wrote:2) Reobertura de Montcada-Sant Joan R3, i connexió amb escales i ascensors amb Montcada-Manresa R4.
Una nova estació en un tram de via única precisament en el lloc més concorregut de la línia? Que cada vegada que pari allà un tren bloquegi tota la línia? Mare meva... I no, una via doble allà no hi cap. Si amb prou feines hi cap l'autovia C-17 que la pobre no té ni vorals.
437.001 wrote:3) Passadís subterrani entre Montcada-Manresa R4 i Montcada i Reixac R2 per sota del carrer Bogatell, comunicant amb la capçalera sud de les andanes de Montcada-R2. Amb tapissos rodants si convingués.
I per què gastar-se una milionada en un passadís subterrani? Actualment ja es pot fer l'enllaç a peu, millor deixar-ho així i ens surt més barat. A part, no comptes el desnivell entre ambdues.
437.001 wrote:Menys obra, mateixos passatgers o més, cost MOOOOOLT menor.
Errr... no
I a més, deixes sense solucionar el tema principal: Montcada continuarà demanant el soterrament fins que algun dia algú els el concedeixi per guanyar vots.
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 0:50
by Granolleri
Definitivament puc constatar que el coneixement de la realitat del Vallès per part del forumista 437.001 és zero. I en canvi, la proposta d'en Wefer, que tot i que no estic totalment d'acord, em sembla molt més realista.
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 0:54
by Don Ramón
En una cosa estoy de acuerdo con 437.001, y es que el túnel que propones para la R4 no le veo mucho beneficio, pues ya ahora puedes simplemente saltarte Montcada i Reixac-Manresa y el tiempo ganado sería casi el mismo. Piensa que el túnel de Montcada que hay proyectado ya ahorraría solo 2 o 3 minutos frente a un semidirecto por la línea actual, y serviría para cuadruplicar la R4 en ese tramo particularmente complicado (eventualmente se podría extender la cuadruplicación hasta Sabadell).
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 12:25
by wefer
Don Ramón wrote:En una cosa estoy de acuerdo con 437.001, y es que el túnel que propones para la R4 no le veo mucho beneficio, pues ya ahora puedes simplemente saltarte Montcada i Reixac-Manresa y el tiempo ganado sería casi el mismo.
En temps no és un gran guany però sí en planificació.
La idea principal és passar l'actual traçat de la R4 a la R3. Si no, per on fas el desdoblament?
Ja he comentat que pel traçat actual de la R3 no hi ha lloc per desdoblar, la qual cosa implicaria carregar-se l'actual C-17, fer-la tota en viaducte i el tren per sota. Una obra que déu n'hi do i que tampoc crec que agradés molt. Ja que has de fer un viaducte, el fas pel tren (menys soroll i menys espai) i per elimines els passos a nivell del centre de Montcada.
Una altra opció per desdoblar la R3 seria fer un túnel per sota les cases... però per això més fàcil fer-ho sota el turó per a la R4, no?
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 12:31
by Don Ramón
wefer wrote:Don Ramón wrote:En una cosa estoy de acuerdo con 437.001, y es que el túnel que propones para la R4 no le veo mucho beneficio, pues ya ahora puedes simplemente saltarte Montcada i Reixac-Manresa y el tiempo ganado sería casi el mismo.
En temps no és un gran guany però sí en planificació.
La idea principal és passar l'actual traçat de la R4 a la R3. Si no, per on fas el desdoblament?
Ja he comentat que pel traçat actual de la R3 no hi ha lloc per desdoblar, la qual cosa implicaria carregar-se l'actual C-17, fer-la tota en viaducte i el tren per sota. Una obra que déu n'hi do i que tampoc crec que agradés molt. Ja que has de fer un viaducte, el fas pel tren (menys soroll i menys espai) i per elimines els passos a nivell del centre de Montcada.
Una altra opció per desdoblar la R3 seria fer un túnel per sota les cases... però per això més fàcil fer-ho sota el turó per a la R4, no?
Lo de la R3 es cierto, ya veo por donde va tu idea, pero si el problema esta en desdoblar la R3 en Montcada, yo lo que veo es que lo que convendría más sería no desdbolar ese tramo sino hacer un enlace en Les Franqueses (aunque fuera en túnel) para que algunos R3 entren por la R2, que aparte estamos proponiendo de cuadruplicar. Creo que hacer ese enlace sería más barato y sencillo que cualquier solución para Montcada, aparte de que te ahorras desdoblar hasta Granollers. Hecho ese enlace, las vías de la R3 y R4 en Montcada sí podrían quedarse como están, más eventualmente el túnel de la R4.
La R2 no veo mucha diferencia en si mantiene el trazado actual (con eventual viaducto) o si la subimos primero a Montcada-Bif., y desde ahí coja el viaducto, como tu propones. Eso ya va bien.
Por cierto, respecto a la cuadruplicación de la R2 no sé si realmente sea cierto que la Trinitat tiene prevista la cuadruplicación, a mi gente de la PTP me han dicho que justamente la vía ha quedado encajonada y que eso complicaría la cuadruplicación...
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 15:51
by Ganz
M'agradaria fer una proposta :
R3 passant per Montcada i Reixac R2 i construcció d'un nou enllaç R2-R3 al nus de Mollet . Quadruplicació de vies entre el viaducte sobre el riu Ripoll i el nus de Mollet, obra també relativament senzilla . Desmantellament del traçat actual de l'R3 entre Montcada-Bifurcació i Mollet-Santa Rosa . Reforç del transport urbà a Montcada i Santa Perpètua .
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 16:20
by Don Ramón
Ganz wrote:M'agradaria fer una proposta :
R3 passant per Montcada i Reixac R2 i construcció d'un nou enllaç R2-R3 al nus de Mollet . Quadruplicació de vies entre el viaducte sobre el riu Ripoll i el nus de Mollet, obra també relativament senzilla . Desmantellament del traçat actual de l'R3 entre Montcada-Bifurcació i Mollet-Santa Rosa . Reforç del transport urbà a Montcada i Santa Perpètua .
No me parece mala idea, pero yo no desmantelaría el trazado que sobraría de la R3, sino que lo usaría de prolongación de la L11, que a su vez podría convertirse en un embrión de una futura línea a Palau Solità i Plegamans, y Caldes de Montbui. Eventualmente esa línea podría integrarse con la L4 (servicios urbanos y suburbanos tipo FGC que suman frecuencia de Metro en el tramo urbano), con la L4 entera o con la parte superior solo, dejar esta en terminal en Pg. de Gràcia donde está ahora, y juntar la parte baja de la L4 con la L3 hasta Vall d'Hebron por ejemplo.
Lo cual me hace pensar, que si se hiciera el enlace a la altura de Les Franqueses, aunque sería más obra, el tramo de la R3 hasta Granollers podría ser otro ramal de esta nueva línea suburbana.
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 21:18
by WMD626
Hmmmm... Les idees que veig per aquí se semblen bastant a algunes que he tingut jo fa temps. Concretament, concentrar en la línia de Girona tot el tràfic de rodalies cap a Vic i Ripoll (quadruplicant o quintuplicant vies) i donar una nova vida (millor que tancar) al tram entre Montcada-Bifurcació i Mollet-Santa Rosa (o si m'apureu, fins a Granollers-Canovelles) . Sempre havia pensat que en aquest tram es podria fer un tram-tren que enllacés després amb Barcelona (la meva idea inicial era aprofitar el túnel de la Meridiana, que quedaria infrautilitzat si els trens de Vic i Ripoll van pel Clot) fins a La Sagrera o Glòries, però una prolongació de la L11 tampoc em sembla malament. I aquesta línia es podria després perllongar cap a Caldes o altres poblacions que ara no tenen servei ferroviari.
La línia de Vic-Ripoll es podria connectar amb el traçat actual a partir de Granollers o Parets (o Les Franqueses). De tota manera, crec que hi ha un element a tenir en compte i és l'existència d'un cert tràfic de mercaderies que caldria mantenir...
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Tuesday 14/07/2015 22:43
by wefer
Don Ramón wrote:Por cierto, respecto a la cuadruplicación de la R2 no sé si realmente sea cierto que la Trinitat tiene prevista la cuadruplicación, a mi gente de la PTP me han dicho que justamente la vía ha quedado encajonada y que eso complicaría la cuadruplicación...
No és així. 3 vies hi caben segur sense tocar gairebé res i de fet la 3a via ja hi és en un bon tros tot i que s'utilitza com a via morta:
https://www.google.es/maps/@41.450759,2 ... 6656?hl=en
https://www.google.es/maps/@41.449005,2 ... 6656?hl=en
Si t'hi fixes es veuen perfectament les marques del túnel quan passa per sota la calçada del nus de la Trinitat, i tot és de la mateixa amplada:
https://www.google.es/maps/@41.4530056, ... !1e3?hl=en
Quan passes pel túnel amb el tren veus que ocupa de costat a costat, però això és simplement perquè han aprofitat tot l'espai disponible per fer el radi de la corba més ampli. Simplement posant a la via el radi que correspon, hi cap la 3a via o fins i tot la 4a. Total, per allà els trens van (desgraciadament i malgrat les queixes dels maquinistes) a 50.
Per posar una 4a via potser sí que caldria retocar alguns punts, però res dramàtic i molt menys inassumible.
On està encaixada la R2 és als accessos de Montcada i Reixac centre, on si no fas un viaducte o un soterrament no hi ha res a fer. La situació de la R3, però, és encara pitjor.
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Wednesday 15/07/2015 10:30
by wefer
Afegeixo aquest vídeo:
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Wednesday 15/07/2015 10:41
by Don Ramón
Te creo, te creo, era una duda que me rondaba la cabeza
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Thursday 16/07/2015 0:39
by 437.001
wefer wrote:437.001 wrote:victorcasta wrote:Marçal, construir un viaducte per damunt de Montcada amb una estació en ell? Oblides en quin país estem?
El Marçal ja se'ns ha emocionat...
No. Es tracta de plantejar les coses de manera realista a l'ajuntament de Montcada: mira, et proposem fer un dels intercanviadors més importants de Catalunya al teu territori, desafectar tot un tram de l'actual R2 i de la R3 perquè hi feu una avinguda o el que us doni la gana i a sobre un tramvia que us acosti directa a Sabadell per un costat i a la platja per l'altra. Com a contrapartida, farem un viaducte de disseny (no tipus Girona) amb plantes i llumetes a la nit, i botigues a la part de sota.
Ara, si no voleu cap problema, tindreu les vies actuals i als passos a nivell 30 anys més. El que vulgueu...
Saps prou bé que no faran res d'això a curt ni mig terme.
Si de cas, els salts de moltó (i més aviat un que dos, i ja veurem quan) i les andanes de Montcada-Bifurcació. Res més...
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Thursday 16/07/2015 10:07
by wefer
437.001 wrote:Saps prou bé que no faran res d'això a curt ni mig terme.
És que no estem parlant a curt termini.
Si parlem a curt termini ni tan sols hi ha intenció d'acabar tot el que està a mig fer.
Re: INFRASTRUCTURA | Salts de moltó a Montcada?
Posted: Friday 17/07/2015 0:55
by Toni
437.001 wrote:Miquel wrote:Poder són salts de moltó, o poder pot ser un bon soterrament! Que els de Montcada tocaven els nassos amb el tema!
Em sembla que no.
Fixa't en què l'anunci de l'estudi de la
"Mejora de la funcionalidad en los enlaces entre los corredores" deixa ben clar que només estan afectats els trams següents:
1) Sant Andreu Comtal-Montcada i Reixac de la R2.
2) el ramal de les Aigües sencer.
3) Montcada Bifurcació-Montcada Ripollet de la R3.
4) Montcada Bifurcació-Montcada Manresa de la R4.
Si es tractés d'un soterrament, els trams afectats arribarien a Santa Perpètua, Cerdanyola del Vallès i La Llagosta, i no es parlaria del ramal de les Aigües
(tret que també volguéssin soterrar Montcada-Bifurcació, que seria una bogeria caríssima, però que si la duguéssin a terme, llavors també haurien d'incloure a l'estudi el tram Montcada Bifurcació-Torre Baró, però no ho fan).
A més, a l'estació de Montcada-Bifurcació, la bifurcació mateixa entre la R3 i la R4 es troba a un punt on Adif té prou espai com per fer-hi un salt de moltó invertit sense haver d'embolicar-se amb l'ajuntament de Montcada.
I la bifurcació del Nus de la Trinitat entre la R2 i el ramal de les Aigües es troba en terme municipal de Barcelona, entre el nus mateix i el barri de Vallbona, o sigui que Montcada només hi pot piular, però no pot bloquejar-ho.
Soterrament segur que no és, si no ho paga l´Ajuntament és clar. L´època dels soterraments ja s´ha acabat, a partir d´ara qui vulgui soterrar s´ho haurà de pagar, això ja s´ha explicat en mil ocasions. A Montcada poden fer monuments als irresponsables que van creuar i els va agafar un tren o poden gastar els diners dels ciutadans del poble en processos judicials que son pura propaganda. No es soterrarà res, tampoc a Montcada. Pel que es diu a Montcada Bifurcació es voldrà estudiar si cal treure algun cisallament, cosa que estaria molt bé...
Re: Infraestructura ferroviària a Montcada
Posted: Tuesday 15/09/2015 9:56
by wefer
Avui a La Vanguardia entrevisten a la nova alcaldessa de Montcada.
La veritat és que les seves paraules fan fins i tot vergonya aliena, i és una llàstima que gent populista de tant baix nivell arribin al capdavant dels pobles del nostre país.
Per resumir-vos l'entrevista, les prioritats d'aquesta senyora són:
- El tancament de la fàbrica de ciment de la qual en viuen 300 persones
- Gastar més de 300 milions d'euros (!!!) en el soterrament de la C-2
Com tothom sap, aquestes són les prioritats en temps de crisi: tancar fàbriques i gastar centenars de milions en soterraments per fer-hi un aparcament i una pista de petanca al damunt!!! Això, mentre Montcada té molts altres espais infrautilitzats i que es podrien aprofitar amb poca inversió.
No contenta amb això, aquesta Sra. ironitza dient que si hi ha diners per millorar la línia de Manresa (ve a insinuar que és una xorrada), òbviament n'hi ha d'haver per soterrar el ferrocarril de Portbou al pas per Montcada.
I ara, el més patètic de tot plegat: de quin partit és aquesta senyora per dir aquestes bestieses? PP? CDC? Ciutadans? Noooo, és d'
ICV-Verds!!!
Sí, sí, aquells que diuen que volen una mobilitat sostenible i que critiquen quan es fa una línia de metro perquè és una inversió "faraònica". Aquests mateixos ara exigeixen el soterrament.
Srs. d'ICV: esteu demostrant que sou la mateixa porqueria que tota la resta i que quan toqueu la poltrona els vostres ideals se'n van pel desaigua, donant suport al populisme més ranci per tal d'aconseguir vots. Aneu a prendre vent,
colla d'hipòcrites.
Causes
Posted: Tuesday 15/09/2015 10:21
by Guigui
wefer wrote:La veritat és que les seves paraules fan fins i tot vergonya aliena, i és una llàstima que gent populista de tant baix nivell arribin al capdavant dels pobles del nostre país.
Fidel reflex de l'educació i l'esperit crític que té el gruix de la població. I del sistema educatiu d'aquest país.
Re: Infraestructura ferroviària a Montcada
Posted: Sunday 20/09/2015 1:18
by wefer
El cinisme d'ICV ja passa de taca d'oli. Ara he trobat aquesta foto i notícia de fa uns mesos:
ICV-EUiA demana als partits en el govern que deixin d’apropiar-se políticament del soterrament
Tot i que se'm pugui titllar d'electoralista, espero que tingueu en compte aquestes coses a l'hora d'anar a votar.
Re: Infraestructura ferroviària a Montcada
Posted: Sunday 20/09/2015 16:39
by Don Ramón
Yo tenía a Joan Herrera por un tipo que tenía más idea de transporte público que el promedio de politicuchos, pero viendo esto se disipa todo el respeto que le podía haber tenido antes. No eres tu el electoralista, wefer, lo son los de ICV.
Re: Infraestructura ferroviària a Montcada
Posted: Sunday 20/09/2015 20:39
by WMD626
I els amics de la PTP què hi diuen?
Re: Infraestructura ferroviària a Montcada
Posted: Sunday 20/09/2015 22:08
by Don Ramón
WMD626 wrote:I els amics de la PTP què hi diuen?
¿Que tendrá que ver la PTP con esto? ¿Ya tenemos que buscar algo para echar barro sin justificación alguna? La PTP es hasta donde yo sé una asociación independiente de los partidos políticos, y no tiene por qué tener nada que ver con lo que ICV opine sobre temas ferroviarios o de transporte público. Esto de "els amics de la PTP" y sugerir que tienen que decir algo al respecto me parece de la máxima ignorancia, como si entre ICV y la PTP tuviera que existir una connivencia y tuvieran que opinar sobre cualquier cosa que hace o dice ICV.
Dicho lo cual, la PTP generalmente siempre se muestra favorable a la integración racional del ferrocarril en la trama urbana sin necesidad de soterramientos, y si en lugar de criticar gratuitamente leyeras un poco las propuestas de la PTP, como el Pla Tren 2014 o el Proyecto Tren 2020 sabrías que se han mostrado repetidamente contrarios a soterramientos como el de Montmeló, l'Hospitalet o Balaguer.
Pero vaya, ya esta uno acostumbrado a que en este país queremos verle lo malo a todo, haya o no justificación para ello. Así nos va.