Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Tuesday 31/05/2016 16:15
by davroca5
La Línia 9 té un pressupost d'obra de 6500 milions d'€. Els 9500 milions restants són interessos financers.
PD: Per cert, cal que cada cop que algú parla d'un túnel es relacioni automàticament amb la L9? Ja sabem el merder que tenim, no cal recordar-ho cada cop que s'inaugura un túnel ferroviari al món ja que, per començar, MAI seran casos extrapolables.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Tuesday 31/05/2016 16:22
by bigcoaster
robertotlh wrote:
jaezcurra wrote:Suïssa inaugura el túnel més llarg del món Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190
Ha costat una mica més de la meitat que el cost previst de la L9, i té més quilòmetres que aquesta.
A que ve aquesta comparació? Són projectes diferents, amb diferents tipus de túnel, un amb estacions, l'altre sense, per a diferents velocitats i en diferents països, un més exemplar que l'altre, sense dubte.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Tuesday 31/05/2016 17:26
by robertotlh
bigcoaster wrote:
robertotlh wrote:
jaezcurra wrote:Suïssa inaugura el túnel més llarg del món Amb 57 km de longitud, el Sant Gotard supera la galeria ferroviària de Saikan, al Japó, que en fa 53
Més de 200 trens diaris travessaran els Alps pel nou eix a 250 km per hora a partir del desembre MANEL VILASERÓ - DIMARTS, 31 DE MAIG DEL 2016 - 11:32 CEST http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5170190
Ha costat una mica més de la meitat que el cost previst de la L9, i té més quilòmetres que aquesta.
A que ve aquesta comparació? Són projectes diferents, amb diferents tipus de túnel, un amb estacions, l'altre sense, per a diferents velocitats i en diferents països, un més exemplar que l'altre, sense dubte.
És només per posar en perspectiva el que ha costat la L9. Només els sobrecostos ( ha multiplicat per 7 el pressupost inicial ) son 3 vegades el pla de Rodalies de Foment. Ens queixem que no tenim recursos i els que tenim són malgastats.
Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Tuesday 31/05/2016 21:47
by bigcoaster
robertotlh wrote:
Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)
El que està subratllat ho comparteixo totalment, a partir d'allí, et poso en dubte que la única finalitat de la L9 sigui dir que és molt llarga. Que s'ha utilitzat molt com a eslògan, d'acord, però amb un motiu, i és que és una línia circular que passa per zones molt poblades (de Badalona al Prat és un continu urbà gairebé tota l'estona molt dens). El tram entre el Prat i l'aeroport, el més discutit, no té perquè ser de la L9, serà de la L2 el dia que hi arribi, fent més factible una ampliació d'aquesta, però coincideixo en que no ha estat el més apropiat fer-lo ara.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Wednesday 01/06/2016 20:37
by ortegote
bigcoaster wrote:
robertotlh wrote:
Hauríem d'aprendre dels suissos i ser més rigurosos a l'hora de planificar i projectar les obres públiques, abordar les obres estratègiques per a la millora dels transports i racionalitzar projectes megalítics que només serveixen per poder dir que ets el que la té més llarga (de línia de metro en túnel)
El que està subratllat ho comparteixo totalment, a partir d'allí, et poso en dubte que la única finalitat de la L9 sigui dir que és molt llarga. Que s'ha utilitzat molt com a eslògan, d'acord, però amb un motiu, i és que és una línia circular que passa per zones molt poblades (de Badalona al Prat és un continu urbà gairebé tota l'estona molt dens). El tram entre el Prat i l'aeroport, el més discutit, no té perquè ser de la L9, serà de la L2 el dia que hi arribi, fent més factible una ampliació d'aquesta, però coincideixo en que no ha estat el més apropiat fer-lo ara.
Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Wednesday 01/06/2016 23:21
by bigcoaster
ortegote wrote:
Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.
Amb circular em referia a que no passa pel centre, sinó que fa una circumval·lació (si això t'agrada més), bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
L4
Posted: Thursday 02/06/2016 20:53
by Javi M
bigcoaster wrote:[...] bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
Doncs xul·los nosaltres, aviat en tindrem una amb forma de "6" o de "G"!
Re: L4
Posted: Thursday 02/06/2016 21:25
by bigcoaster
Javi M wrote:
bigcoaster wrote:[...] bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
Doncs xul·los nosaltres, aviat en tindrem una amb forma de "6" o de "G"!
Ja clar, però no és circular al "centre" de Barcelona que és Plaça Catalunya.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Thursday 02/06/2016 22:03
by ortegote
bigcoaster wrote:
ortegote wrote:
Linia circular? Jo no ho veig així, son dos linies que comparteixen tram comú i que es bifurquen en els dos extrems, però circular no.
Amb circular em referia a que no passa pel centre, sinó que fa una circumval·lació (si això t'agrada més), bàsicament perquè és complicat fer una línia circular a Barcelona sense passar pel mar.
Si m'agrada més "circumval·lació"
Prou derives semàntiques: back to topic!
Posted: Thursday 02/06/2016 23:01
by Guigui
Al tema, si us plau.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Friday 03/06/2016 23:47
by Granolleri
Doncs tornant al tema, els trens de viatgers no el començaran a emprar abans del proper canvi d'horari al desembre. Qui vulgui atravessar-lo abans, ho haurà de fer en un tren especial que posarà la SBB/CFF/FFS que té el nom de "Gotthardino" i circularà diàriament excepte dilluns entre agost i novembre. El bitllet permet viatjar amb aquest tren especial en un sol sentit (nord-sud o a la inversa), amb parada a l'estació tècnica de Sedrun situada enmig del nou túnel de base, i la tornada per la línia antiga. Per qui vulgui saber més: http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/h ... train.html (en anglès. Permet canviar a Alemany, Francès i Italià).
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Saturday 04/06/2016 13:05
by ortegote
Amb l'entrada en servei d'aquest nou tunel, Suposo que l'antic continuara en servei? o es Clausura?
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Saturday 04/06/2016 16:44
by bigcoaster
ortegote wrote:Amb l'entrada en servei d'aquest nou tunel, Suposo que l'antic continuara en servei? o es Clausura?
No està clar. Per una part, es podria mantenir amb alguns trens de rodalies i alguns turísitics, que sembla que és el que faran, però segons com es despertin algun dia els pot donar per tancar la línia. Jo crec que optaran per la primera, i espero que així sigui, però també hi és l'opció de tancar-la, clar.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Saturday 04/06/2016 20:06
by Ganz
La preservació de l'antic traçat està assegurada, fins al punt en què han adaptat el traçat original als nous temps instal•lant el sistema ECTS.
El traçat antic es conservarà, garantint-ne així la funció de servei públic que el ferrocarril aporta al territori.
La idea és d'aplicar la fórmula "Lötschberger", que tan bé funciona de Brig a Spiez.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Monday 12/12/2016 14:25
by uriol108
Els trens ja circulen pel túnel més llarg del món, de 57 quilòmetres
El Sant Gotard, a Suïssa, s'ha obert al trànsit ferroviari aquest diumenge
EL PERIÓDICO / GINEBRA
DIUMENGE, 11 DE DESEMBRE DEL 2016 - 20:36 CET
Els trens han començat a circular aquest diumenge pel túnel més llarg del món, a Suïssa, una infraestructura clau per millorar les comunicacions entre el nord i el sud d'Europa. El túnel ferroviari de Sant Gotard enllaça a través dels Alps les ciutats de Zuric i Lugano i té una longitud de 57 quilòmetres, superior als 53,8 quilòmetres del túnel de Seikan, al Japó, i als 50 del túnel del canal de la Mànega, que uneix França i Anglaterra, tots dos també ferroviaris.
El túnel de Sant Gotard va ser inaugurat el juny passat, però no ha entrat en funcionament fins diumenge. L'obra ha tingut un cost de gairebé 11.000 milions d'euros i va trigar 17 anys a completar-se.
PUBLICIDAD
inRead invented by Teads
La previsió és que circulin diàriament pel túnel de Sant Gotard uns 250 trens de mercaderies, a una velocitat de 100 quilòmetres per hora, i gairebé 70 de passatgers, a una velocitat de 200 quilòmetres per hora.
El Sant Gotard no va néixer del capritx de cap polític sinó de les mobilitzacions dels habitants de les valls suïsses afectades per la congestió i la contaminació causades pels túnels de carretera del Mont Blanc i del mateix Sant Gotard. Als anys 90 del segle passat van arribar a tallar carreteres i organitzar fortes protestes fins que es va convocar un referèndum en què el túnel ferroviari va obtenir el 'sí'.
Les autoritats van donar també un impuls decisiu a l'obra a causa de la inseguretat que havien demostrat els grans túnels per al trànsit rodat. Amb pocs anys de diferència l'incendi d'un camió en el del Mont Blanc va causar 39 morts i un altre en el de Sant Gotard pel xoc de dos camions va acabar amb la vida d'11 persones.
En realitat la nova infraestructura porta el nom de túnel ferroviari base per diferenciar-lo de l'inaugurat al segle XIX situat a una cota molt més alta. Amb els seus 15 quilòmetres de longitud va ostentar també durant molts anys el títol de túnel ferroviari més llarg del món, que ara ha recuperat el seu successor.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Wednesday 14/12/2016 15:48
by Renfe451
Gràcies a l'obertura els EC que van a Milà retallen en mitja hora el seu temps de trajecte. Pel que fa als mercaderies, es preveu que hi puguin circular fins a 210 serveis en el mateix túnel, una bestialitat. Però a canvi es perd el meravellós traçat de la línia clàssica, molt fotografiada per aficionats d'arreu del món... almenys per compensar-ho a partir de l'any que ve circularà el turístic Gotthard Panorama Express entre els mesos d'abril i octubre.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Wednesday 14/12/2016 15:53
by Granolleri
El traçat antic continua en ús, però només hi passen ara trens regionals.
Re: NEAT Gotthard tunnel, el túnel ferroviari més llarg del
Posted: Wednesday 14/12/2016 23:07
by Renfe451
Granolleri wrote:El traçat antic continua en ús, però només hi passen ara trens regionals.
Correcte, concretament els nous serveis RegioExpress entre Erstfeld i Bellinzona amb cadència d'un tren cada hora.
Un pas més cap a la "travessia plana" dels Alps
Posted: Thursday 03/09/2020 16:55
by Guigui
Amb la inauguració del túnel de Ceneri, entre Bellinzona i Lugano, Suïssa fa un pas més cap al que allí anomenen "travessia plana" dels Alps, on no hi haurà pendents superiors al 12 per mil. Les úniques que queden ara per ara al corredor Basilea-Zuric-Milà són entre Lugano i Chiasso (15-17 per mil).