Page 2 of 2
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Monday 19/10/2015 19:45
by wefer
bigcoaster wrote:Quines ganes de gastar diners i esforços de forma inútil. És a dir, desfarem tota la sèrie 9000 per aconseguir que d'aqui a deu anys els haguem de tornar a ajuntar i a més comprar-ne de nous.
Realment creus que tenir dotzenes de trens circulant gairebé buits costa menys que remodelar els 9000? Evidentment, no.
I "tornar-los a ajuntar" simplement seria enganxar-los per l'enganxall i formar un tren de 6 cotxes. Una operació de 10 minuts i cost zero.
davroca5 wrote:
39-40 + 70: 109-110 milions d'€uros L10Sud + nova compra de trens.
Que son 110 milions? Res. No crec que tardem massa en veure-ho.
Aquests números em semblen molt poc realistes i a més basats en documents de fa molts anys. No em serveixen.
Fa 10 anys els trens 9000 de Madrid ja s'acostaven als 9 milions d'euros per unitat:
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/02/2 ... 49193.html I d'això en fa 10 anys!!
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Monday 19/10/2015 23:36
by Don Ramón
Leyendo por aquí "Que son 110 milions? Res." entiendo perfectamente por qué esta el país arruinado
Me recuerda a cuando salía Bill Gates en los Simpson y dice "Acaso piensa que me hice rico firmando cheques?"
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Monday 19/10/2015 23:46
by Miquel
wefer wrote:
Aquests números em semblen molt poc realistes i a més basats en documents de fa molts anys. No em serveixen.
Fa 10 anys els trens 9000 de Madrid ja s'acostaven als 9 milions d'euros per unitat:
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/02/2 ... 49193.html I d'això en fa 10 anys!!
Home, trens fets a Itàlia contra els que s'han fet a Santa Perpètua.
Adaptats a circular fins a 110Km/h contra els 80km/h dels 9000.
Part dels trens eren de 6 cotxes i no de 5 com aquí.
I per que no, el sobrecost "habitual" en aquests casos d'aquelles terres.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Monday 19/10/2015 23:49
by victorromo99
Segons tinc entès a Madrid estan farts dels 7000 i 9000 (AnsaldoBreda), segons diuen tenen constants avaries
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Tuesday 20/10/2015 15:36
by Renfe445
victorromo99 wrote:Segons tinc entès a Madrid estan farts dels 7000 i 9000 (AnsaldoBreda), segons diuen tenen constants avaries
Yo creo que sólo están hartos de los 7000, que salieron oliendo a orín. Los 9000 parece ser que salieron mejores.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Tuesday 20/10/2015 21:38
by Javi M
Don Ramón wrote:Leyendo por aquí "Que son 110 milions? Res." entiendo perfectamente por qué esta el país arruinado
Don Ramón, todo es relativo. 110 millones te pueden parecer una pasta, pero en el orden de magnitud de las obras públicas es un coste bastante bajo. Tanto 110 como 200 millones. Tema a parte es que me parezca absurda la gestión de la flota de trenes, en lo relacionado con los 9000 y 1100.
Miquel wrote:I per que no, el sobrecost "habitual" en aquests casos d'aquelles terres.
Per aquelles, i per aquestes. Com era la dita aquella de l'ull, la palla i la biga?
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Tuesday 20/10/2015 22:04
by bigcoaster
wefer wrote:bigcoaster wrote:Quines ganes de gastar diners i esforços de forma inútil. És a dir, desfarem tota la sèrie 9000 per aconseguir que d'aqui a deu anys els haguem de tornar a ajuntar i a més comprar-ne de nous.
Realment creus que tenir dotzenes de trens circulant gairebé buits costa menys que remodelar els 9000? Evidentment, no.
I "tornar-los a ajuntar" simplement seria enganxar-los per l'enganxall i formar un tren de 6 cotxes. Una operació de 10 minuts i cost zero.
Bàsicament, tenir els trens "circulant gairebé buits" és més barat que desfer trens, comprar nous equips, noves cabines, muntar tota la electrònica d'un tren de 5 cotxes a un de 3 o de 2. I dius que en cinc minuts enganxes dos trens. Doncs ho fas amb màgia, perquè si precisament els acabes de posar cabines i tots els sistemes estan fets per a un nou tren de 2 o 3 cotxes no el pots enganxar així com així i posar-lo a rodar. No siguem ingenus, és molt fàcil dir que podem partir els trens però no es ni de llarg tan fàcil com separar dues UT de rodalies.
PD: Trens de 6 cotxes em consta que al metro de barcelona, ni n'hi ha, ni n'hi caben.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Wednesday 21/10/2015 1:08
by wefer
bigcoaster wrote:tots els sistemes estan fets per a un nou tren de 2 o 3 cotxes no el pots enganxar així com així i posar-lo a rodar.
Una vegada feta la remodelació per fer trens de 3 cotxes, tenir-ne un de 6 és tan fàcil com enganxar els dos trens. I això és un procés de 10 minuts... si arriba.
bigcoaster wrote:PD: Trens de 6 cotxes em consta que al metro de barcelona, ni n'hi ha, ni n'hi caben.
A la L9/10 sí hi caben. Està dissenyada per encabir-hi més de 5 cotxes.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Wednesday 21/10/2015 8:45
by Fran-Ikarus
Jo continuo pensant que, si a la L4 arribessin a faltar 5-6 trens, i existeixen 6 trens 2000 molt i molt similars visualment (i raonablement similars tecnològicament) als 2100, aquest cop "blanco y en botella"...
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Wednesday 21/10/2015 13:30
by Kaiser_19
Miquel wrote:metring wrote:Granolleri wrote:Fins on jo sé, els trens de la sèrie 5000 estan preparats per a la conducció automàtica.
També té cabina escamotejable?
Si. Tant els 5000 com els 6000 són trens que estan preparats per a la conducció automàtica. Ara bé, que algun dia els hi toqui anar amb l'ATC està per veure. Crec que es va projectar per L5 fa uns anys, però la cosa deu anar per mooolt llarg.
Sobre el tema. La nova sèrie hauria de ser "normal", ja que no hi ha gaire on millorar. El disseny, per variar seria per desgràcia l'uniformat blau que ens han colat aquests darrers 10 anys.
Jo les millores o evolució la veig més aviat tirant a que s'assembli a un tren japonès, però no passarà.
Si per mi fos, faria una comanda de 6 o 7 trens de la sèrie 2100. No es necessiten gaires trens més doncs en hora punta hi ha 19 trens i actualment 15 2100's. I dic 2100 doncs són uns trens relativament moderns i així tota la línia disposa del mateix material rodant.
De totes maneres, la previsió del FMB és estupenda. Era evident que faltarien trens i quan van ampliar fa uns anyets la comanda de 9000 en 6 trens més (actualment n'hi ha 56), ja no hagués vingut d'aquí demanar-ne 5 més.
I realment, entre 5000 o 9000, jo crec que el FMB demanarà 9000 doncs és el que hi ha provat, i per quan s'obri el tram central els necessitaran. Per que de trens nous, o es demanen uns pocs per ampliar la flota a L4/L2 o L9/L10 o es demanaran ens uns anys per substituir els 3000, que l'any vinent fan 30 anys i ja s'apropa la data en que el tren "ja ha estat amortitzat".
Pero la serie 3000 de la L3 hace nada que ha sido reformada. Al menos que pasen unas cuantos años para sacarle rendimiento al gasto de la reforma. no?
3000 reformats
Posted: Wednesday 21/10/2015 15:38
by Guigui
La 3000 es va començar a reformar fa vuit anys, de manera que li'n quedarien uns 15. És a dir, encara faltarà temps abans que s'obri el tram central de la L9.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Wednesday 21/10/2015 18:39
by bigcoaster
wefer wrote:A la L9/10 sí hi caben. Està dissenyada per encabir-hi més de 5 cotxes.
És a dir, que es va fer pensant en una ampliació a 6 cotxes en un futur? Ja comptaven amb una comanda de cotxes per d'aqui uns anys?
Re: 3000 reformats
Posted: Wednesday 21/10/2015 18:52
by Miquel
Guigui wrote:La 3000 es va començar a reformar fa vuit anys, de manera que li'n quedarien uns 15. És a dir, encara faltarà temps abans que s'obri el tram central de la L9.
Al tren li en poden quedar molt més de 15 si ho volguessin. Però ja sabem que passa quan els trens ronden els 35 anys, si duren fins als 45 o 50 anys ja ens podem felicitar.
Re: Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?
Posted: Wednesday 21/10/2015 23:42
by wefer
bigcoaster wrote:És a dir, que es va fer pensant en una ampliació a 6 cotxes en un futur? Ja comptaven amb una comanda de cotxes per d'aqui uns anys?
A les estacions de la L9/10 hi sobren com a mínim 4 portes, o sigui que estan dissenyades per a trens de 6 cotxes. Es veu clarament en aquesta fotografia:
http://www.trenscat.com/TMB/images/metr ... 514086.jpg
Les estacions més noves o remodelades en profunditat d'altres línies (per exemple L2) també s'han dissenyat per a trens de 6 cotxes com a mínim.