Adolescent barceloní wrote:En quins punts de la xarxa seria viable i barat quadruplicar? O, almenys, posar a l'estació una tercera via?
Just als punts on no fa falta: de Sant Cugat en amunt...
De Sant Cugat en avall, la línia travessa una zona mediambientalment delicada (Collserola), i no sé si un pla de quadruplicació passaria una Declaració d'Impacte Ambiental.
===============================================================================================
Una altra opció seria posar diners al porquet, i esperar a que el porquet estigués ple, per fer una nova línia entre Peu del Funicular i algun lloc indeterminat del centre de Barcelona.
Des d'aquest lloc indeterminat, hi hauria quatre opcions, tres de les quals de perllongament:
-connexió amb FGC Llobregat (i canvi d'ample d'una de les dues xarxes -total si es canviés l'ample al Vallès, no necessàriament total, o no total de cop, si es canviés l'ample al Llobregat-).
-connexió amb Adif (i canvi d'ample -o no- i gàlib -sí o sí- de FGC Vallès, per anar cap a una situació tipus RER, on parts de la xarxa són de Sncf, i parts de Ratp).
-connexió amb un nou corredor. En aquest cas hi ha tres candidats destacats:
a) Cornellà-Molí Nou-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castelldefels (on Adif també hi tenia l'ull posat).
b) Horta-Cerdanyola Universitat-Ripollet(-Polinyà-Palau de Plegamans-Caldes de Montbui?).
c) el corredor de dalt del Maresme (Sagrera-Santa Coloma-Badalona-Tiana-Alella-Teià-Premià de Dalt-Vilassar de Dalt-Cabrils-Cabrera-Mataró, que en aquest cas no sé si seria millor idea que fós Adif qui l'executés, quedant-se FGC amb l'actual R1 entre Sagrera i Mataró, canviant-la d'ample i separant-la de la xarxa d'Adif, cosa que permetria que la línia de dalt del Maresme tingués més gran capacitat i velocitat).
-no connexió: estació terminal al lloc indeterminat.
En qualsevol d'aquests casos, se separarien definitivament les xarxes ex-FSB de les ex-FCC, allunyant la saturació durant una llarga temporada, i permetent millors temps de trajecte entre Barcelona i el Vallès, amb trens més llargs...
Les línies L6 i L7 tranquilament es podrien traspassar a TMB.
=================================================================================================
Evidentment, en qualsevol cas estic parlant a dècades vista, i d'una quantitat de calers semblant a la de la L9. Però si la cosa continua així, i Rodalies no es converteix en una cosa que desembussi de manera mitjanament efectiva FGC a Rubí i Sant Cugat, no hi haurà més remei...