"Cent anys del tren a Les Planes"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
MinaGrott
N1
N1
Posts: 2
Joined: Monday 19/12/2016 20:57

Re: "Cent anys del tren a Les Planes"

Post by MinaGrott »

En època de crisi, amb gent passant fred, l'acte és prou bo. Que no sigui del gust dels aficionats és comprensible, és un acte obert a tothom commemoratiu d'una estació.

El van portar a TRADINSA per una topada accidental a tallers, està en condicions de circular per si sol.


122-042-132 wrote:Veritablement trista, molt trista i ridícula commemoració dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. De primer, fa uns mesos va semblar que anàvem a posar en circulació els dos Brills; fins i tot, com a mínim el 301 el van portar a la factoria de Tradinsa a Artesa de Lleida, i pensava que el deixarien en condicions de fer circulacions, però ni això. També es va parlar de que preservaven el furgó-automotor nº 3, i hagués estat un bon motiu per restaurar-lo, però res de res. Hi vaig passar el dissabte un moment, per Les Planes, i també el dia era trist.

Salut!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Rehabilitació de l'estació modernista de Les Planes

Post by 122-042-132 »

estacio-les-planes-foto-fgc-1_1_630x630.jpeg
estacio-les-planes-foto-fgc-1_1_630x630.jpeg (105.36 KiB) Viewed 2982 times
No és tracte de material mòbil, però sí de la restauració de l'emblemàtica estació de Les Planes; sí trobeu un lloc millor o més addient per posar-ho; ho deixo al bon criteri dels administradors. Salut!

L’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de les Planes, ubicada al barri del mateix nom del districte barceloní de Sarrià-Sant Gervasi, és una de les més singulars de la xarxa ferroviària de la capital catalana. Ubicada a l’entorn natural de la serra de Collserola i a menys de 300 metres del terme municipal de Sant Cugat del Vallès, va ser edificada el 1916 dins l’obra de perllongació del tren de Sarrià, que va acabar enllaçant Barcelona amb el Vallès Occidental i que actualment forma part del Metro del Vallès. Filla del seu temps, l’estació va ser construïda en estil modernista tardà en el context de creació de noves ciutats jardí en entorns allunyats del brogit urbà.

Encara en l’actualitat, arribar a l’estació, amb la seva torrassa característica, suposa un petit viatge en el temps i en l’espai, gairebé entrant en un paisatge d'alta muntanya, malgrat que les Planes sigui encara un barri barceloní —per bé que mig compartit amb Sant Cugat—. Amb tot, el pas del temps va fer variar la fesomia de l’estació, que ara recuperarà l’esplendor inicial gràcies a unes obres de restauració. Segons ha anunciat aquest dilluns FGC, es duran a terme un seguit d’actuacions en diferents elements i espais de l’edifici, que amb el pas del temps ha sofert canvis que l’han allunyat dels actius en què es va plantejar inicialment l’edifici modernista.

Us deixo l'enllaç a la font de la informació:
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 4_102.html
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”