Serveis nocturns a Europa
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.
Saludos.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
El problema és en sentit descendent, que els R11 comencen a Portbou. Si l'Intercités de Nuit no arriba fins a Portbou no hi ha connexio possible.ortegote wrote:Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.
I a veure si poden ajustar els horaris, perquè fins ara hi havia només 8 minuts de marge a Cervera en sentit ascendent i 11 minuts de marge a Portbou en sentit descendent.
Per a mi, el més pràctic des de Barcelona, i és el que he fet la majoria de les vegades, és agafar un BlaBlaCar fins a Perpinyà.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
El que mai he entes es per que no creuan tots els Trens espanyols de Port Bou a Cerbere.Sagrerenc wrote:El problema és en sentit descendent, que els R11 comencen a Portbou. Si l'Intercités de Nuit no arriba fins a Portbou no hi ha connexio possible.ortegote wrote:Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.
I a veure si poden ajustar els horaris, perquè fins ara hi havia només 8 minuts de marge a Cervera en sentit ascendent i 11 minuts de marge a Portbou en sentit descendent.
Per a mi, el més pràctic des de Barcelona, i és el que he fet la majoria de les vegades, és agafar un BlaBlaCar fins a Perpinyà.
El Tren Descendent si no te conexio doncs t'hauries d'esperar al primer tren frances que si arriba a Port Bou, aqui ja entra si tens pressa per feina o vas de turisme amb tranquilitat.
Salutacions.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
No es tracta de tenir pressa o no, es tracta de fer un servei util i eficient i no quedar-te tirat al mig del no-res.ortegote wrote:El que mai he entes es per que no creuan tots els Trens espanyols de Port Bou a Cerbere.
El Tren Descendent si no te conexio doncs t'hauries d'esperar al primer tren frances que si arriba a Port Bou, aqui ja entra si tens pressa per feina o vas de turisme amb tranquilitat.
Salutacions.
No seria normal que, per no allargar un tren una parada, triguis 3 hores i mitja per anar de Perpinyà a Figueres fent dos transbordaments. Aixo desincentivaria totalment l'us del tren de nit, ja no venint des de Barcelona o Girona sino fins i tot des de l'Empordà (potser és el que busquen).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La ÖBB, contenta amb els nous nocturns
Segons afirma la pròpia ÖBB, el resultat de l'adquisició de noves rutes a Alemanya ha superat les seves expectatives. Des de l'ampliació amb l'horari d'hivern, han venut un total de 450.000 bitllets, que inclouen tant les rutes antigues com les noves.
Font (en alemany): http://derstandard.at/2000054306556/OeB ... ng-geplant
Personalment, crec que tenen una política molt més encertada que l'absurdament elitista dels Trenhotels, ja que els Nightjets ofereixen tota la gamma: des de cabines amb dutxa inclosa fins als clàssics compartiments de sis lliteres.
Font (en alemany): http://derstandard.at/2000054306556/OeB ... ng-geplant
Personalment, crec que tenen una política molt més encertada que l'absurdament elitista dels Trenhotels, ja que els Nightjets ofereixen tota la gamma: des de cabines amb dutxa inclosa fins als clàssics compartiments de sis lliteres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Intercité nocturns
Estic esbotzant un viatge a París d'aquí pocs mesos, i una combinació interessant és l'Intercité nocturn des de Toulouse (per això que ja sabem tots, aprofitar temps de nit per viatjar, i gaudir de la destinació des de primera hora del matí)
Com són aquests trens, a nivell de comfort?, comparats amb el desaparegut TrenHotel (que vaig utilitzar en els meus anteriors viatges a París... temps era temps...)
Com són aquests trens, a nivell de comfort?, comparats amb el desaparegut TrenHotel (que vaig utilitzar en els meus anteriors viatges a París... temps era temps...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Intercité nocturns
He agafat aquest Intercités una desena de vegades des de Perpinyà. Es tracta de l'equivalent francès als antics Estrella de la Renfe, tot i que les lliteres han estat renovades, i t'ofereixen un kit de viatge (ampolla d'aigua 50cl, taps a les orelles, mocadors i tovalloleta refrescant).Fran-Ikarus wrote:Estic esbotzant un viatge a París d'aquí pocs mesos, i una combinació interessant és l'Intercité nocturn des de Toulouse (per això que ja sabem tots, aprofitar temps de nit per viatjar, i gaudir de la destinació des de primera hora del matí)
Com són aquests trens, a nivell de comfort?, comparats amb el desaparegut TrenHotel (que vaig utilitzar en els meus anteriors viatges a París... temps era temps...)
Pel que he sentit els cotxes Lunéa tenen les millors suspensions de tot el parc mobil de la SNCF. Tot i que es tracta d'una linia amb molts revolts, jo sempre he dormit més o menys bé.
Llàstima que per agafar aquest tren des de Toulouse s'hagi de perdre tota la tarda...
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
hola Fran-Ikarus,
El de Toulouse és el mateix que prové de La Tor? Si és que sí, fa anys, amb la via entre La Tor i Pamiers encara feta caldo, els cotxes del tren nocturn eren ben còmodes de suspensió. Pel que fa a l'interiorisme i les lliteres, era nivell llitera "Estrella". A primera classe hi havia 4 lliteres per compartiment, i a segona n'hi havia 6. Tot plegat l'interiorisme i les lliteres eren un pèl cutres, m'esperava quelcom de "un poco más apañao". Personalment, posaria molt bona nota al tren si no fos pel comfort "aprovat justet" de les lliteres, de les quals en cap cas en diria "llits". Això va ser fa anys, intueixo que tot segueix igual.
El de Toulouse és el mateix que prové de La Tor? Si és que sí, fa anys, amb la via entre La Tor i Pamiers encara feta caldo, els cotxes del tren nocturn eren ben còmodes de suspensió. Pel que fa a l'interiorisme i les lliteres, era nivell llitera "Estrella". A primera classe hi havia 4 lliteres per compartiment, i a segona n'hi havia 6. Tot plegat l'interiorisme i les lliteres eren un pèl cutres, m'esperava quelcom de "un poco más apañao". Personalment, posaria molt bona nota al tren si no fos pel comfort "aprovat justet" de les lliteres, de les quals en cap cas en diria "llits". Això va ser fa anys, intueixo que tot segueix igual.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Cerbère - Paris 2 cops anar i tornar en cotxe de seients reclinables.
Cerbère - Luxemburg 2 cops anar i tornar, la 1ª vegada també amb seients reclinables, la 2ª vegada vaig llançar la casa per la finestra i vaig fer-ho en compartiment 1ª classe i a més exclusiu per a 2 persones pagant 1 suplement.
Els seients son força lletjos i massa petits (meva opinió) i punt positiu seria dir-te que reclinem bastant i et quedes amb 1 angle que et permet dormir raonablement bé.
El compartiment de 1ª classe molt agradable el seu interior, els llits res dolent a dir, vaig dormir perfectament bé només vaig passar fred i no hi havia manera d'escalfar allò tot i reclamar-ho amb 1 interventor. Al final vaig tenir que aprofitar les mantes dels 2 llits lliures.
Home, visquent a Girona em sap greu que "ens" hagin tret aquests 2 trens des de Cerbère perquè sempre teniem 3 rutes (Paris, Estrasburg i Luxemburg) amb un preu força atractiu si viatjaves amb seient reclinable (amb antelació i sense ser 1 data especial, Cerbère-Paris valia 20€).
Després la magia de un tren nocturn crec que a qualsevol dels amants ferroviaris ens agrada, oi?
Cerbère - Luxemburg 2 cops anar i tornar, la 1ª vegada també amb seients reclinables, la 2ª vegada vaig llançar la casa per la finestra i vaig fer-ho en compartiment 1ª classe i a més exclusiu per a 2 persones pagant 1 suplement.
Els seients son força lletjos i massa petits (meva opinió) i punt positiu seria dir-te que reclinem bastant i et quedes amb 1 angle que et permet dormir raonablement bé.
El compartiment de 1ª classe molt agradable el seu interior, els llits res dolent a dir, vaig dormir perfectament bé només vaig passar fred i no hi havia manera d'escalfar allò tot i reclamar-ho amb 1 interventor. Al final vaig tenir que aprofitar les mantes dels 2 llits lliures.
Home, visquent a Girona em sap greu que "ens" hagin tret aquests 2 trens des de Cerbère perquè sempre teniem 3 rutes (Paris, Estrasburg i Luxemburg) amb un preu força atractiu si viatjaves amb seient reclinable (amb antelació i sense ser 1 data especial, Cerbère-Paris valia 20€).
Després la magia de un tren nocturn crec que a qualsevol dels amants ferroviaris ens agrada, oi?
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Sempre et queda la opció de viatjar via LaTour de Carol, ja sé que des de Girona es una bona volta, però es l'única manera de viatjar a Europa en tren nocturn des de casa nostra.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
UT440_132M wrote:Sempre et queda la opció de viatjar via LaTour de Carol, ja sé que des de Girona es una bona volta, però es l'única manera de viatjar a Europa en tren nocturn des de casa nostra.
No no, queda molt lluny però estic segur que algun viatge caurà, tu tranquil
Cotxe fins a Vic i després tren cap a dalt de tot
L'octubre passat vaig fer Girona - Cerbère - Paris - Estugarda - Nuremberg - Hof - Plauen.
Vaig sortir a les 16:45 i arribar-hi a les 20:07 de l'endemà
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Personalment em posen un Barcelona-Lisboa nocturn i estaria refollante d'alegria
Veieu opcions per aquesta ruta? Nocturn?
Veieu opcions per aquesta ruta? Nocturn?
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Para ir a Lisboa tienes el TrenHotel de Madrid Chamartin / Lisboa Santa Apolonia, deberias hacer un transbordo en Madrid pero vamos no seria mala idea que saliera de Barcelona si es que el intercanviador de ancho de atocha estuviera operativo, ya que se podria salir a las 19h de Barcelona y despues seguir con el horario aproximado actual desde Madrid ya que sale a las 21h.César wrote:Personalment em posen un Barcelona-Lisboa nocturn i estaria refollante d'alegria
Veieu opcions per aquesta ruta? Nocturn?
Si no se pudiera usar el intercamviador pues nada transbordo como hasta ahora.
Saludos.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
A l'agost anirè a Lisboa amb el trenhotel que ve d'Irun.
Quin talgo és? El 4 encara? Algú te experiència del compartiments turista de 4 lliteres?
Ja posats, quin tren fan servir per l'intercity Valladolid-Barcelona?
Gràcies.
Quin talgo és? El 4 encara? Algú te experiència del compartiments turista de 4 lliteres?
Ja posats, quin tren fan servir per l'intercity Valladolid-Barcelona?
Gràcies.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
El TH Surexpresso crec que és un Talgo IV, sí.César wrote:A l'agost anirè a Lisboa amb el trenhotel que ve d'Irun.
Quin talgo és? El 4 encara? Algú te experiència del compartiments turista de 4 lliteres?
Ja posats, quin tren fan servir per l'intercity Valladolid-Barcelona?
Gràcies.
Sobre els compartiments, no et puc ajudar perquè mai he anat en tren nocturn.
L'Intercity Valladolid - Barcelona és un 121.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
El BCN - Valladolid ja fa una temporada que va amb 120 com a IC
Tant el TH Surex (Irun - Lisboa) com el TH Lusitània (Madrid - Lisboa) normalment són T-IV
Circulen com un de sol entre Portugal i Medina del Campo
A l'estiu i pics de demanda a vegades es fa amb T-VI (ex-Elipsos)
Tant el TH Surex (Irun - Lisboa) com el TH Lusitània (Madrid - Lisboa) normalment són T-IV
Circulen com un de sol entre Portugal i Medina del Campo
A l'estiu i pics de demanda a vegades es fa amb T-VI (ex-Elipsos)
Di dels París - Hendaya
http://mobile.lemonde.fr/societe/live-e ... XUbcxONyFO
Fin du train de nuit Paris-Hendaye, la « Palombe bleue ». Usagers, racontez-nous
Samedi 1er juillet marquera la fin officielle du train de nuit nommé la « Palombe bleue », reliant Paris et Hendaye en traversant le Sud-Ouest, jusqu’à la Côte basque. Vous avez pris cet Intercité de nuit, seul(e), en famille ou avec des amis, régulièrement ou occasionnellement. Ou vous avez travaillé comme agent sur cette ligne. Que représente, pour vous, sa disparition ? Vous était-elle utile pour des raisons professionnelles ou familiales ? Y avez-vous des souvenirs de voyage, des rencontres, des galères ?
Racontez-nous ce que représentait pour vous cette ligne et les souvenirs concrets que vous en avez. Nous publierons dans un article certains de vos témoignages.
Merci de nous laisser quelques informations sur votre âge, votre situation professionnelle, votre lieu de résidence ainsi que vos coordonnées, afin que nous puissions, si besoin, vous recontacter.
Fin du train de nuit Paris-Hendaye, la « Palombe bleue ». Usagers, racontez-nous
Samedi 1er juillet marquera la fin officielle du train de nuit nommé la « Palombe bleue », reliant Paris et Hendaye en traversant le Sud-Ouest, jusqu’à la Côte basque. Vous avez pris cet Intercité de nuit, seul(e), en famille ou avec des amis, régulièrement ou occasionnellement. Ou vous avez travaillé comme agent sur cette ligne. Que représente, pour vous, sa disparition ? Vous était-elle utile pour des raisons professionnelles ou familiales ? Y avez-vous des souvenirs de voyage, des rencontres, des galères ?
Racontez-nous ce que représentait pour vous cette ligne et les souvenirs concrets que vous en avez. Nous publierons dans un article certains de vos témoignages.
Merci de nous laisser quelques informations sur votre âge, votre situation professionnelle, votre lieu de résidence ainsi que vos coordonnées, afin que nous puissions, si besoin, vous recontacter.
ICN Paris-Austerlitz - Portbou
El pròxim divendres 7 de juliol torna a circular l'Intercités de Nuit Paris-Austerlitz - Portbou. Per tant, el dissabte 8 l'Association des Usagers de la ligne ferroviaire Perpignan - Portbou i Defensem el tren de l'Empordà han organitzat un acte a les 10.30 a la mateixa estació de Portbou per celebrar-ho. Jo intentaré anar-hi.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Important!! Moviment a nivell europeu per la recuperació del ferrocarril convencional (sobretot els trens nocturns) davant l'aposta del TAV en detriment d'aquest:
Protestas y acciones ciudadanas en Europa piden la reapertura de los trenes nocturnos
Coincidiendo con la Semana europea por la defensa de los trenes nocturnos, organizada por la plataforma Back-on-Track, activistas de diferentes países europeos han salido a la calle para reivindicar la reapertura de algunas líneas y la mejora de esta red ferroviaria
https://www.ecologistasenaccion.org/?p=36147/
Comunicat conjunt en defensa del ferrocarril convencional i els trens nocturns
La plataforma en defensa del ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF Camp), Ecologistes en Acció de Catalunya (EAC) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) s’uneixen en defensa dels trens nocturns
Les tres entitats, amb una clara trajectòria en defensa del transport públic, s’adhereixen amb aquest comunicat a la setmana europea en defensa dels trens nocturns, organitzada per la plataforma “Back on Track”. El tren nocturn és una oferta de mobilitat sostenible que fa possible llargs recorreguts aprofitant el descans nocturn de les persones, sense necessitat d’anar més ràpid que l’avió o el cotxe, però essent més confortable. Convenientment dissenyat, permet arribar a primera hora a les destinacions més importants aprofitant les infraestructures del ferrocarril convencional i el d’alta velocitat. [...]
A Espanya cada vegada existeixen menys trens nocturns. Actualment només s’operen els trenhotels Barcelona – Vigo / A Coruña, el Madrid – A Coruña / Ferrol / Pontevedra, el Madrid – Lisboa i el Lisboa – Salamanca – Hendaia. La resta de connexions han estat suprimides, fins i tot quan no tenen alternativa directa amb l’alta velocitat o podrien ser complementàries. A Catalunya és el cas del Barcelona – Tarragona – Reus – Madrid (Estrella Costa Brava) , Barcelona – Granada (TrenHotel) o el Barcelona – Zürich / Milà (Trenhotel Elipsos). La supressió del Trenhotel de Granada es va fer coincidir injustificadament amb unes obres puntuals d’infraestructura, i ha contribuït a l’aïllament ferroviari d’aquesta capital andalusa, que ja suma tres anys. [...]
A tal efecte cal considerar l’oferta tant al low cost, amb butaques reclinables, com a les famílies o persones que busquen més comoditat (compartiments amb llits o lliteres). Per recuperar les connexions nocturnes també defensem el projecte Lunajet (Barcelona – Frankfurt) amb tren mixt (passatgers-mercaderies).
El proper 30 de maig a les 19 hores, també se celebrarà una conferència per explicar la proposta Lunajet al Col·legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya.
https://transportpublic.org/backontrack/
Web Back on Track https://back-on-track.eu
Protestas y acciones ciudadanas en Europa piden la reapertura de los trenes nocturnos
Coincidiendo con la Semana europea por la defensa de los trenes nocturnos, organizada por la plataforma Back-on-Track, activistas de diferentes países europeos han salido a la calle para reivindicar la reapertura de algunas líneas y la mejora de esta red ferroviaria
https://www.ecologistasenaccion.org/?p=36147/
Comunicat conjunt en defensa del ferrocarril convencional i els trens nocturns
La plataforma en defensa del ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF Camp), Ecologistes en Acció de Catalunya (EAC) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) s’uneixen en defensa dels trens nocturns
Les tres entitats, amb una clara trajectòria en defensa del transport públic, s’adhereixen amb aquest comunicat a la setmana europea en defensa dels trens nocturns, organitzada per la plataforma “Back on Track”. El tren nocturn és una oferta de mobilitat sostenible que fa possible llargs recorreguts aprofitant el descans nocturn de les persones, sense necessitat d’anar més ràpid que l’avió o el cotxe, però essent més confortable. Convenientment dissenyat, permet arribar a primera hora a les destinacions més importants aprofitant les infraestructures del ferrocarril convencional i el d’alta velocitat. [...]
A Espanya cada vegada existeixen menys trens nocturns. Actualment només s’operen els trenhotels Barcelona – Vigo / A Coruña, el Madrid – A Coruña / Ferrol / Pontevedra, el Madrid – Lisboa i el Lisboa – Salamanca – Hendaia. La resta de connexions han estat suprimides, fins i tot quan no tenen alternativa directa amb l’alta velocitat o podrien ser complementàries. A Catalunya és el cas del Barcelona – Tarragona – Reus – Madrid (Estrella Costa Brava) , Barcelona – Granada (TrenHotel) o el Barcelona – Zürich / Milà (Trenhotel Elipsos). La supressió del Trenhotel de Granada es va fer coincidir injustificadament amb unes obres puntuals d’infraestructura, i ha contribuït a l’aïllament ferroviari d’aquesta capital andalusa, que ja suma tres anys. [...]
A tal efecte cal considerar l’oferta tant al low cost, amb butaques reclinables, com a les famílies o persones que busquen més comoditat (compartiments amb llits o lliteres). Per recuperar les connexions nocturnes també defensem el projecte Lunajet (Barcelona – Frankfurt) amb tren mixt (passatgers-mercaderies).
El proper 30 de maig a les 19 hores, també se celebrarà una conferència per explicar la proposta Lunajet al Col·legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya.
https://transportpublic.org/backontrack/
Web Back on Track https://back-on-track.eu
Salvem l'Estació de França!
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Tornen les mobilitzacions a favor dels trens nocturns. Aquest cop tant al País Basc com a la Gascunya, per defensar el "Coloma Blava" (Hendaia-París). Fa uns dies va haver-hi concentració a Baiona (País Basc) i aquest dissabte hi ha prevista mobilització a Pau (Béarn):
Mobilizacions entà deféner lo trin de nueit
S'anóncian duas setmanas d’accions entà deféner lo trin de nueit la Paloma Blua. Que seràn en gara de Pau dissabte que ven a 11h30
Mobilizacion: los collectius Òc au Trin de Nueit e Back on Track que tornan aviar duas setmanas d’accions entà deféner la Paloma Blua, qu'ei a díser lo trin de nueit Hendaia-París. Qu’èran dejà en accion l’auta setmana a l’Alternativa de Baiona, e que van donc contunhar. Que seràn en gara de Pau dissabte 13 d’octobre a 11h30.
Dens lo lor darrèr comunicat, que bremban l’importància d’aqueth mòde de transpòrt, tant au nivèu territoriau com ecologic. En efèit, on desapareishen los trins de nueit qu’aumenta lo trafic aerian, mei polluent, e qui ns’estrama deus engatjaments environamentaus pres au parat de la COP 21 de París. Totun, lo 22 de seteme passat, la ministra deus transpòrts qu’ac disè qu’avèn un aviéner los trins de nueit e qu’avè anonciat 30 milions d’èuros entà renovar las darrèras duas linhas. Tanben, la region qu'a pres lo nom d'Occitània qu’ei a negociar entà mantiéner la linha París-Portbou.
Alavetz, se los militants deus trins de nueit que’s pòden atribuir ua partida d’aqueras victòrias, que vòlen totun contunhar. Au programa donc adara, sauvar la Paloma Blua, qui hesè París-Hendaia, mes tanben d’autas linhas transversaus. Entà clavar l’argumentari, que prenen l’exemple d’Àustria qui tornè préner l’an passat los trins de nueit alemands, jutjats tròp costós, e qui au cap d’un an sonque, ne tirè dejà profieits.
N’ac sabem pas enqüèra s’aquera escaduda e serà parièra en França, mes los militants eths, qu’ac creden, e que seràn donc en gara Pau dissabte a 11h30 t’ac har saber.
https://www.jornalet.com/nova/10252/mob ... n-de-nueit (info en occità gascó)
Mobilizacions entà deféner lo trin de nueit
S'anóncian duas setmanas d’accions entà deféner lo trin de nueit la Paloma Blua. Que seràn en gara de Pau dissabte que ven a 11h30
Mobilizacion: los collectius Òc au Trin de Nueit e Back on Track que tornan aviar duas setmanas d’accions entà deféner la Paloma Blua, qu'ei a díser lo trin de nueit Hendaia-París. Qu’èran dejà en accion l’auta setmana a l’Alternativa de Baiona, e que van donc contunhar. Que seràn en gara de Pau dissabte 13 d’octobre a 11h30.
Dens lo lor darrèr comunicat, que bremban l’importància d’aqueth mòde de transpòrt, tant au nivèu territoriau com ecologic. En efèit, on desapareishen los trins de nueit qu’aumenta lo trafic aerian, mei polluent, e qui ns’estrama deus engatjaments environamentaus pres au parat de la COP 21 de París. Totun, lo 22 de seteme passat, la ministra deus transpòrts qu’ac disè qu’avèn un aviéner los trins de nueit e qu’avè anonciat 30 milions d’èuros entà renovar las darrèras duas linhas. Tanben, la region qu'a pres lo nom d'Occitània qu’ei a negociar entà mantiéner la linha París-Portbou.
Alavetz, se los militants deus trins de nueit que’s pòden atribuir ua partida d’aqueras victòrias, que vòlen totun contunhar. Au programa donc adara, sauvar la Paloma Blua, qui hesè París-Hendaia, mes tanben d’autas linhas transversaus. Entà clavar l’argumentari, que prenen l’exemple d’Àustria qui tornè préner l’an passat los trins de nueit alemands, jutjats tròp costós, e qui au cap d’un an sonque, ne tirè dejà profieits.
N’ac sabem pas enqüèra s’aquera escaduda e serà parièra en França, mes los militants eths, qu’ac creden, e que seràn donc en gara Pau dissabte a 11h30 t’ac har saber.
https://www.jornalet.com/nova/10252/mob ... n-de-nueit (info en occità gascó)
Salvem l'Estació de França!