Page 2 of 5
Re: FGC licita la nova sèrie UTE 115
Posted: Thursday 09/11/2017 21:19
by Renfe451
122-042-132 wrote:Anunci de licitació
Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Això era per l'obertura del concurs el passat mes de maig. El que no sé és quan se sabrà l'adjudicació oficial...
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Saturday 11/11/2017 23:52
by davroca5
Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Tuesday 14/11/2017 14:48
by Renfe451
davroca5 wrote:Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.
A veure, en un principi la sèrie 115 ha d'incloure algunes característiques idèntiques que les dues sèries anteriors 113/114, especialment pel que fa la cabina i distribució de portes.
I de sospitós, res. Si Stadler s'ha presentat i com sembla ser (veurem que passa finalment) hauria presentat la millor oferta de les tres, s'adjudica a aquesta com a bon concurs públic que ha de ser. Si la situació hagués estat al revés, hauria passat igual. Crec que s'ha de pensar més amb el cap que amb el cor, aquest argument de "perquè estan fabricats a casa nostra" comença a ser massa favoritista. En aquest país, i a Catalunya especialment, s'han donat massa favors a CAF i Alstom pel fet de ser nacionals i de casa, i no es dóna cap oportunitat a altres fabricants que poden aportar també grans coses al ferrocarril estatal i que a més tenen plantes al mateix Estat Espanyol. Suposo que tots sabeu que Stadler té una planta a València, i també convé que necessiti feina també, no poden quedar-se sense fer res, i per tal d'aconseguir-ho necessita presentar-se a concursos, i si aquests guanyen, doncs càrrega de treball que tindran. Tan senzill com això. I si CAF/Alstom confirma el tercer resultat al concurs, sentint-ho molt per ells, s'hauran de resignar. Cal deixar de banda el "xovinisme patri" i apostar per altres alternatives.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Tuesday 14/11/2017 14:52
by França451
ortegote wrote:ferroviario_catalan wrote:Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados
ues Renfe tiene las 446 y las 447 que exteriormente son un calco, vale que sean diferentes por dentro en cuestion de motores, wc... pero para la gente "mortal" no aficionada estoy seguro que las ven Igualitas.
Saludos.
Depende de la serie de 447, ortegote. A mí las "catalanas" (447-001-447-117) me parecieron 446 con baño desde que vine a Barcelona. Las 118 y posteriores de 447 se diferencian al vuelo las mires por delante o por detrás.
Fin off-topic
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Sunday 24/12/2017 19:32
by Renfe451
Al final s'han complert tots els pronòstics, i
Stadler Rail ha resultat guanyadora del concurs per a la nova sèrie 115. Per tant, els nous trens es fabricaran a la planta valenciana d'Albuixech. Ja apareix l'adjudicació del contracte a les
licitacions de contractacions d'FGC que podeu consultar clicant aquí.
Per tal de seleccionar el guanyador han fet la mateixa fòrmula de puntuacions que va exposar l'usuari adri ara fa un mes, sumant els resultats econòmics i tècnics:
adri wrote:
alstom 44,38+ 41,89= 86,28
talgo 50 + 42,07= 92,07
stadler 48,62+ 46,15= 94,78
Una de les característiques que oferirà Stadler per les noves UT 115 és que les portes seran més amples, seients més còmodes i ergonòmics, pantalles TFT amb informació a l'usuari, càmeres panoràmiques 360º per al recompte de persones, entre d'altres.
Suposo que en breu no tardarem en veure l'anunci per part d'FGC i la corresponent imatge virtual dels futurs vehicles.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Monday 25/12/2017 11:04
by albe6
I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Monday 25/12/2017 21:05
by Renfe451
albe6 wrote:I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.
No ho descartis pas, potser una part d'aquesta tercera 331 la fan a Albuixech.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Monday 25/12/2017 21:39
by victorcasta
albe6 wrote:I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.
Tan estrany que seria il.legal. Si volen comprar un 3r tren, cal fer una ampliació del contracte per les primeres 331 o un concurs nou.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Monday 25/12/2017 23:12
by 122-042-132
No tenen res a veure, sí us plau no feu barregues extranyes. Son contractes independents, ja adjudicat en el cas del tercer 331. Igual que la comanda per Núria, també és independent de les altres dues. Stadler és un bon constructor ferroviari, amb una llarga experiència a Europa, i esperem i desitgem que la nova sèrie 115 estigui a l'alçada de les expectatives i del plec de característiques constructives previst! I crec que fins i tot millorat. Salut!!
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 27/12/2017 11:33
by 122-042-132
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 27/12/2017 17:32
by ortegote
Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?
Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 27/12/2017 17:41
by 122-042-132
La comanda de 15 unitats de la sèrie 115 és per ampliar el parc disponible i augmentar les freqüències de pas a la línia del Vallès. No és contempla en cap cas la substitució de les 112, ni el seu traspàs a la Línia Llobregat-Anoia, entre d'altres motius la seva longitud no permet la inscripció en segons quines corbes, a part dels boguis mètrics. El que sí que hi ha previst és una modernització de les 112. El parc final serà de 22 UTE 112, 24 UTE 113/114 i 15 UTE 115, total: 61 UTE, que no està gens malament. Salut!
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 27/12/2017 21:45
by SrYeri
ortegote wrote:Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?
Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.
Els 115 són per ampliar, els 112 segueixen al Vallès. Tot i així, si se’ls ha de fer alguna reforma als 112, aquests trens estan demanant a crits l’intercomunicació entre cotxes (Actualment són els únics que tenen els vagons separats), crec que ja va tocant. I unes pantalles com les dels 113/114 tampoc anirien malament.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 27/12/2017 22:39
by Miquel
SrYeri wrote:ortegote wrote:Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?
Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.
Els 115 són per ampliar, els 112 segueixen al Vallès. Tot i així, si se’ls ha de fer alguna reforma als 112, aquests trens estan demanant a crits l’intercomunicació entre cotxes (Actualment són els únics que tenen els vagons separats), crec que ja va tocant. I unes pantalles com les dels 113/114 tampoc anirien malament.
Si són pantalles per a ocupar-les amb qualsevol cosa excepte la informació que toca, ja se les poden estalviar. El termòmetre compleix mil cops millor la seva funció, que es la de donar informació constant. Espero que els 115 els tornin a incorporar.
Termòmetres vs pantalles
Posted: Thursday 28/12/2017 12:36
by Javi M
Totalment d'acord. Jo també prefereixo 100 vegades els termòmetres de les 112 abans que les pantalles de les 113/114...
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Thursday 28/12/2017 13:46
by ortegote
Buenas,
lo primero gracias por las respuestas.
Sobre el tema pantallas creo sinceramente que solo son validas para poner publicidad adicional y que la compañia genere ingresos extras, con los Termometros en las puertas y los avisos en las pantallas de los extremos con el nombre de siguiente estacion y lado de apertura de puertas, tenemos mas que suficiente.
Quiero comentar por experiencia propia en la LL-A que los trenes diafanos, pueden dar mareos a los usuarios, tanto en mi familia como en mas gente que conozco les pasa, 1h 30min viendo como el Tren hace el gusano marea y se de gente que si es para ir a Barcelona prefiere ir a Igualada y pillar una Hispano a utilizar el tren y Marearse.
Asi que es cierto que para evacuar un tren es mejor el diafano pero puede traer consigo estas molestias, que no a todos los viajeros claro esta pero si habra gente que lo empezara a pasar mal en estas nuevas unidades.
Saludos.
FGC adjudica la nova sèrie 115
Posted: Monday 08/01/2018 14:05
by 122-042-132
Adjudicació:
Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)
Data d'adjudicació del contracte:
22/12/17
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER RAIL VALENCIA, SAU per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes: 3
Codi CPV:
34600000
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STALER RAIL VALENCIA, SA
Nacionalitat:
Espanya
Import:
120.395.000,00 € amb IVA
Import sense IVA:
99.500.000,00 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Tuesday 09/01/2018 22:04
by David.F.C.M.B.1000
Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 10/01/2018 0:51
by Renfe445
David.F.C.M.B.1000 wrote:Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???
A lo mejor podrían ser así.
Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
Posted: Wednesday 10/01/2018 14:57
by 122-042-132
Renfe445 wrote:David.F.C.M.B.1000 wrote:Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???
A lo mejor podrían ser así.
No, no seran com els Siemens de l'S-Bahn de Berlin, no seran tan quadrats de frontal; peseu que seran Stadler, doncs pot ser una pista, i molt semblants lateralment al 113-114, la disposició de portes mana molt. Salut!