Page 2 of 6
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Sunday 06/08/2017 12:27
by Renfe451
La veritat és que aquesta adjudicació de nous trens es necessitava des de feia temps... i ja tocava realment. Sobretot a l'L3 i l'L5 aniran molt bé la incorporació de nous trens al carrusel, de tal manera que millorarà en un principi la freqüència de pas. Ara bé, crec que es necessitaria personal per a realitzar més torns, suposo que amb el flamant nou conveni de FMB on es contemplava la contractació de més personal es podran cobrir els nous torns sense gaires problemes.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Sunday 06/08/2017 12:28
by Miquel
A banda, el que més interessarà al FMB és no tenir un poti poti de trens diferents a cada línia.
El manteniment és més "senzill" i endreçat si L5 segueix operant-se només amb 5000 i no haver de fer nous espais per als recanvis i manteniment dels 9000. Mateix cas que portar 9000 a L3. I passaria el mateix a la inversa, que en comptes de 2 9000, es demanessin 2 5000 més per L4.
Re: Aquí toca?
Posted: Sunday 06/08/2017 14:24
by David.F.C.M.B.1000
Fran-Ikarus wrote:Toda esta (respetable) disgresión tuya creo que tendría sentido en el tema dedicado a los trenes de la L9 y/o del metro al aeropuerto.
Aquí se está hablando de que las L1, L3, L4 y L5 tienen necesidad de más trenes, y no le veo sentido darle la vuelta, empezar a hablar de unas supuestas conveniencias de configuración e interiorismo de los 9000 de la L9 Sud, y de rebote que las necesidades de L2, L3 y L5 tengan que ajustarse a las mismas (ya sin entrar en que convenga o no que estas 3 líneas circulen con una "ensalada" de series distintas)
Insisto, no opino a favor ni en contra de tu propuesta de "interiorismo de los 9000 para L9 Sud", pero creo que "aquí no toca".
pido disculpas, ya que lo puse aqui para no abrir otro tema nuevo y al ver que compraran mas 9000 yo pense en eso adaptarlos.... y no savia que hay un tema ya dedicado a la lineas 9 y 10 perdon
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Sunday 11/03/2018 18:56
by metring
Eiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... -de-metro/
Mercedes Vidal explica novetats en relació a l’ampliació del material mòbil de les línies de metro
09/03/2018
Dilluns 12 de març, a les 11:30 hores (oficines de l’estació de metro de Paral.lel, punt de trobada al vestíbul Nou de la Rambla), la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, explicarà les últimes decisions per a l’ampliació del nombre de trens de les línies convencionals de la xarxa de metro de TMB.
La presentació serà en format de sessió informativa per a mitjans.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Sunday 11/03/2018 19:04
by Renfe445
l'ajuntament convencional wrote:la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, explicarà les últimes decisions per a l’ampliació del nombre de trens de les línies convencionals de la xarxa de metro de TMB.
Como si fueran unas segundonas las líneas que no son totalmente automáticas...
Y a ver si hay suerte y pronto volvemos a disfrutar de ese olor a nuevo particular que tenían los 5000 y 6000.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Sunday 11/03/2018 19:45
by davroca5
Vull pensar que tindrem alguna sorpresa que desconeixem, però sembla que simplement s'anunciarà el projecte de compra que es va licitar a l'agost de l'any passat.
Per què no 9000?
Posted: Sunday 11/03/2018 22:13
by Javi M
Una pregunta: per què no 9000 en comptes de 5000 per a la L3 i L5?
Tan específics són els elements per al manteniment que cal disposar als tallers com per a que no sigui possible emprar els dels 5000?
I en aquest supòsit, no seria lògic llavors passar els 5000 de la L3 a la L5, alguns 2000 de la L4 a la L3, i comprar 9000 per a la L4?
Re: Per què no 9000?
Posted: Sunday 11/03/2018 23:11
by adriaesc
Javi M wrote:Una pregunta: per què no 9000 en comptes de 5000 per a la L3 i L5?
Per fer més fàcil el manteniment. A més, aquests trens ja porten 10 anys circulant i no han tingut cap problema destacable.
Javi M wrote:
Tan específics són els elements per al manteniment que cal disposar als tallers com per a que no sigui possible emprar els dels 5000?
Són sèries diferents, per tant, els components poden ser similars però potser no tots iguals. A més, una nova sèrie implica espai dedicat als seus recanvis, formació del personal (o redistribució del mateix), etc.
Javi M wrote:I en aquest supòsit, no seria lògic llavors passar els 5000 de la L3 a la L5, alguns 2000 de la L4 a la L3, i comprar 9000 per a la L4?
La compra és de:
- 4 trens sèrie 6000 per a la línia 1.
- 2 trens sèrie 9000 per a la línia 4.
- 2 trens sèrie 5000 per a la línia 3.
- 4 trens sèrie 5000 per a la línia 5.
Tots els 2000 estan a la L3, a la L4 hi ha 2100, que són similars però amb diferències substancials.
Si passes els 5000 de la L3 a la L5, a la L3 et segueix faltant material, i, sabent que el millor que hi ha per fer el manteniment és mantenir homogeneïtat de sèries, aquesta opció la descartes, ja que has de comprar nous trens igualment i, si no compres, no mantens la homogeneïtat.
A la L4 ja hi ha 9000, per tant, comprant nous 9000 per ella, ja mantens la homogeneïtat de la línia.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 11:33
by metring
Per la nota informativa que ens han donat, el nombre de trens i línies coincideix. Encara no ha començat la presentació.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 11:50
by metring
A les línies 1 i 5 volen baixar freqüències a 2.30 i experimentaran fent trens que es saltaran estacions. Intentaran que els trens tinguin menys avaries gràcies a noves tecnologies en el seu manteniment, augmentant la fiabilitat.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 11:52
by metring
Sobre personal, incrementaran personal de manteniment i conducció en els propers quatre anys.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 11:54
by metring
La plantilla ja s'incrementa des d'aquest any, i el 2021 es pensa en renovar els 3000 i 4000.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 11:57
by metring
De 5 a 8 a la tarda hi ha molt passatge a L3, i al matí, el màxim és de 7 a 9 a L1 i L5. Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 12:03
by metring
El 2025 és quan arribaran a funcionar el màxim de trens.
El 2014 va haver gran endeutament, i en quan a material públic, i es va fer un esforç per incrementar material. És preveuen 1000 milions de viatges el 2020 entre tots els operadors.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 12:05
by Renfe445
metring wrote:experimentaran fent trens que es saltaran estacions.
Entonces lo que estuvimos discutiendo hace unos años de que si hicieran trenes que no pararan en todas al final se va a hacer realidad?
Renovació 3000 i 4000
Posted: Monday 12/03/2018 12:06
by Guigui
metring wrote:La plantilla ja s'incrementa des d'aquest any, i el 2021 es pensa en renovar els 3000 i 4000.
Renovar vol dir una altra reforma o jubilar-los?
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 12:07
by metring
Ja comencen en pensar en el relleu, però de moment no hi ha pla ferm.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Posted: Monday 12/03/2018 14:39
by Renfe451
metring wrote:A les línies 1 i 5 volen baixar freqüències a 2.30 i experimentaran fent trens que es saltaran estacions. Intentaran que els trens tinguin menys avaries gràcies a noves tecnologies en el seu manteniment, augmentant la fiabilitat.
Fins feia 1 any i escaig utilitzava la L5 entre Virrei Amat i Diagonal per anar a la feina i després el canvi a FGC. Només cal viatjar una setmana sencera per adonar-se que el tram La Sagrera-Diagonal està congestionadíssim i demana a crits que es saltin trens en algunes estacions, en aquell tram hi han 3 estacions que fan omplir quasi tot el tren: La Sagrera (pel gruix de viatgers que venen sobretot de l'L1, però també procedents de l'L9N/L10 i Rodalies), Sagrada Família (per l'enllaç amb l'L2 i per la basílica) i Verdaguer (com a punt d'enllaç amb l'L4). Si s'acaba fent serà una gran notícia...
Sobre saltar-se estacions ja existeixen 2 temes
Posted: Monday 12/03/2018 16:57
by Fran-Ikarus
Aquest últim tema que s'està encetant (combois que se saltin algunes de les estacions) demana potser ser fusionat amb aquests dos, no?
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9326&p=134666
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4967
Re: Sobre saltar-se estacions ja existeixen 2 temes
Posted: Monday 12/03/2018 17:02
by Renfe445
Eso es lo que digo, que al final esto que hablamos hace unos años se hará realidad.