Page 2 of 2

A partir d'ara, només 9000?

Posted: Friday 29/08/2008 12:18
by Guigui
Respecte als 9000, crec que n'hi posaran si passa a ser l'única sèrie d'ample UIC que sigui lliurada a TMB en els propers anys (L3 Trinitat Nova, L5 Vall d'Hebron, L9, etc.) Així, abaratirien costos, però no sé com està el tema per a gestionar tantes sèries en una sola línia (formació, característiques tècniques).

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Friday 29/08/2008 16:21
by ferroviario_catalan
Sr Miquel, potser tens rao en que faltaran trens, pero en que hi han 18 3000 aixo no es aixi, son 17 3000, recordo que cuan va passar l'accident de vall d'hebron, un tren va estar desballestat,millor dit, part d'un i part de l'altren no dic quines series eran, perque no les recordo, pero se que son 17 trens 3000.

Record dels fets

Posted: Friday 29/08/2008 17:14
by Miquel
No es cert, al accident van col·lisionar el 3013-3016 i el 3033-3036, arran d'aquell fet FMB, va decidir o tenia en ment reformar els 3000. Per fer-ho van desglossar el tren en 2 dels 10 cotxes implicats, els 5 del centre (els més tocats) van ser 1 i dels altres 5 en van fer 1, ja que no van estar gaire danyats.
La composició 3013-3014-3035-R3309-3036 va ser retirat amb camió cap al Triangle per guardarlo, l´altre unitat va ser la 3033-3034-3015-3304-3016, la van retocar una mica i va tornar a córrer.
Tradinsa, es va ocupar de la Reforma de trens, i es va endur el 3000 accidentat a Lleida, i fins al Gener-Febrer del 2007 no va arribar al Triangle, un cop muntat el van pintar i el van dur a Sant Genis, allá va estar uns mesos en proves, ja que donava molts problemes (jo hi era present a la cotxera), peró fins al Juliol no va sortir a córrer.
Amb aixó es va evitar perdre un tren 3000.

Deducció

Posted: Friday 29/08/2008 17:28
by Guigui
Per tant, hom pot deduir que surt més a compte reparar i reformar un tren, i més tenint en compte que alguns cotxes van quedar ben tocadets, que no pas comprar-ne un de nou, ni que sigui afegint-ne un més en una comanda prevista amb anterioritat.

Re: Deducció

Posted: Friday 29/08/2008 17:40
by victorcasta
Guigui wrote:Per tant, hom pot deduir que surt més a compte reparar i reformar un tren, i més tenint en compte que alguns cotxes van quedar ben tocadets, que no pas comprar-ne un de nou, ni que sigui afegint-ne un més en una comanda prevista amb anterioritat.
Depèn. Si li has donat un manteniment mínim durant el temps i als 10 anys fot més pena que altra cosa, sí que surt a compte comprar-ne un de nou. A més, que a efectes comptables no comptabilitza el mateix adquirir un tren nou per a substituir amb sols una amortització de 10 anys, que una reforma dels que ja circulen.

Re: Record dels fets

Posted: Friday 29/08/2008 20:01
by El LLOP
Miquel wrote:No es cert, al accident van col·lisionar el 3013-3016 i el 3033-3036, arran d'aquell fet FMB, va decidir o tenia en ment reformar els 3000. Per fer-ho van desglossar el tren en 2 dels 10 cotxes implicats, els 5 del centre (els més tocats) van ser 1 i dels altres 5 en van fer 1, ja que no van estar gaire danyats.
La composició 3013-3014-3035-R3309-3036 va ser retirat amb camió cap al Triangle per guardarlo, l´altre unitat va ser la 3033-3034-3015-3304-3016, la van retocar una mica i va tornar a córrer.
Tradinsa, es va ocupar de la Reforma de trens, i es va endur el 3000 accidentat a Lleida, i fins al Gener-Febrer del 2007 no va arribar al Triangle, un cop muntat el van pintar i el van dur a Sant Genis, allá va estar uns mesos en proves, ja que donava molts problemes (jo hi era present a la cotxera), peró fins al Juliol no va sortir a córrer.
Amb aixó es va evitar perdre un tren 3000.
correcte en tot. El primer 3000 reformat va ser l'accidentat.