Page 2 of 6

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 9:31
by 122-042-132
437.001 wrote:
122-042-132 wrote:Entre d'altres consideracions no existeixen per esnobisme, tenen identitat pròpia i des de fa uns setanta quatre anys, cap al 1944, com a mìnim.
Cap cartell té identitat pròpia.

Un cartell és més pràctic que un altre, o no ho és.

I els cartells de FGC Llobregat són millors que els de FGC Vallès, sota qualsevol punt de vista neutral i no sentimental/esnob.

Si fós així, els cartells romboidals de TMB encara hi serien. I ningú els troba a faltar.
Doncs digue-li identitat corporativa: La identitat corporativa o identitat visual (IVC) es la manifestació física d'una marca, en aquest cas FGC (antiga FSB i FCC). I fa referència als aspectes visuals de la identitat d'una organització. I la seva màxima expessió es el logotipus i d'altres elements de suport, que s'apleguen generalment en el manual d'identitat corporativa.

I digue-li al Tube "Underground" de Londres que el seu logo no te identitat pròpia. I el nostre amb més de 74 anys, doncs que vols que et digui. Salut!

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 12:48
by Renfe445
El cartel rombo es uno de los elementos que conforman la identidad corporativa de la línea B/V. Aplicar este elemento a catalans sería aplicar una identidad que no es la suya. Para eso que pongan la identidad de cuando la línea era de CGFC. :twisted:

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 13:25
by Sky
Qüestió de temps? :P

Image

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 14:12
by Renfe445
Sky wrote:Qüestió de temps? :P
Por eso decía yo antes que como se dediquen a rotular así todas las estaciones que posee FGC...

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 18:42
by ortegote
Renfe445 wrote:Hay marchandatge de rótulos de estaciones estilo Llobregat Anoia? Si no está en la web de FGC podemos contraatacar. :D :twisted:
No de esos no venden :)

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 18:48
by ortegote
Buenas,
Sobre que la gente se salta la parada en la B-V por los rombos la verdad es que nunca he escuchado nada.
Puedo decir por experiencia propia ya que tengo problemas de vista, que no veo que los rombos sean un problema, es más hoy en dia primero tienes los Termometros n las puertas, segundo la megafonia es bastante clara tanto en la B-V como en la LL-A y tercero los indicadores que hay al fondo de todos los coches se ven perfectamente indicando parada y lugar de apertura de Puertas, creo que con esto queda zanjada la discusion.

Ya e dicho que en mi caso estoy encontra por nostalgia y por que me gusta ese tipo de cartel que lleva desde finales de los 70 por lo menos en la LL-A, si es por unificar la empresa y por qe en un futuro estaran conectadas las dos lineas, aunque sea a distinto nivel pues bien habra que acostumbrarse.
Saludos.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Wednesday 21/02/2018 22:25
by 122-042-132
ortegote wrote:Buenas,
Sobre que la gente se salta la parada en la B-V por los rombos la verdad es que nunca he escuchado nada.
Puedo decir por experiencia propia ya que tengo problemas de vista, que no veo que los rombos sean un problema, es más hoy en dia primero tienes los Termometros n las puertas, segundo la megafonia es bastante clara tanto en la B-V como en la LL-A y tercero los indicadores que hay al fondo de todos los coches se ven perfectamente indicando parada y lugar de apertura de Puertas, creo que con esto queda zanjada la discusion.

Ya e dicho que en mi caso estoy encontra por nostalgia y por que me gusta ese tipo de cartel que lleva desde finales de los 70 por lo menos en la LL-A, si es por unificar la empresa y por qe en un futuro estaran conectadas las dos lineas, aunque sea a distinto nivel pues bien habra que acostumbrarse.
Saludos.
Chapeau Ortegote!. Salut!

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Thursday 22/02/2018 0:57
by davroca5
Carlos González wrote:A LL-A fa anys que no s'ha canviat res i s'ha deixat de costat en comparació amb la LL-P i B-V
Totalment fals. A la Llobregat-Anoia s'han fet desenes d'obres i s'han destinats centenars de milions a partir de finals dels 90, i, més concretament, a partir del 2000, quan van començar les duplicacions de via, noves estacions, més trens, etc. Aquí en tens algunes fotos: http://www.trenscat.com/metrobaix/fotohistoria_ct.html

Que els horaris actuals siguin pitjors o millors és una opinió totalment subjectiva. Tot i què és cert que els horaris actuals fan que els trajectes siguin més lents, aquests permeten oferir més freqüències al llarg del dia, cosa que s'agraeix perquè la demanda entre Martorell i Barcelona no és precisament poca. Podríem entrar a discutir que no es fan avançaments, que no s'aprofita la infraestructura al màxim... i és cert, jo també ho penso, però no diguem que a LL-A no s'inverteix.

En qualsevol cas, en podem parlar al fil específic, i així no desvirtuo aquest :P

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Friday 23/02/2018 15:36
by Aeduh
No és l'ample de via estret el que fa que els trajectes siguin més lents del que seria normal?

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Friday 23/02/2018 15:51
by victorcasta
Aeduh wrote:No és l'ample de via estret el que fa que els trajectes siguin més lents del que seria normal?
No.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Friday 23/02/2018 16:19
by oriolp13
Aeduh wrote:No és l'ample de via estret el que fa que els trajectes siguin més lents del que seria normal?
No, és el traçat.
A Japó hi ha majoritàriament ample de via estret i els trens van a velocitats de 120-140 km/h.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Friday 23/02/2018 17:25
by Aeduh
Quin traçat?
El de Martorell Igualda es bastant horrible i de fet vaig posar aquest mapa al forum de propostes ferroviaries:
https://drive.google.com/open?id=100Vbi ... sp=sharing
Pero la resta del traçat és bastant recta, excepte potser una corba abans de l'estació de Sant Josep.

Back to topic!

Posted: Friday 23/02/2018 18:48
by Guigui
Torneu al tema del fil, si us plau.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Tuesday 03/04/2018 22:43
by Carlos González
Però la nova retolació serà a tota la línia Llobregat-Anoia, serà per "el Metro del Baix Llobregat només" o per el recorregut de la L8?

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Tuesday 03/04/2018 22:56
by victorcasta
A tot Llobregat Anoia.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Thursday 05/07/2018 0:00
by Carlos González
Un pajarito ha passat una fotografia que ara l'estació d'Hospitalet ara té la rotulació del romboide...
En aquest cas al fil de FGC Llobregat-Anoia futur http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=14649
Image

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Thursday 05/07/2018 17:32
by ortegote
Bueno si la L8 en un futuro llega a Gracia podrian poner estos carteles hasta Moli Nou y el resto dejarlos tal cual estan.
Yo es que por mucho que sea FGC no lo veo bien.
Saludos.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Sunday 15/07/2018 15:34
by Carlos González
Cornellà Riera i Almeda s'han pujat al carro també per tenir el romboide... hagués estat bé que fos vicerversa, que la Barcelona-Vallès tingués els cartells que hi han a Llobregat-Anoia.

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Sunday 15/07/2018 16:00
by Renfe445
Carlos González wrote:Cornellà Riera i Almeda s'han pujat al carro també per tenir el romboide... hagués estat bé que fos vicerversa, que la Barcelona-Vallès tingués els cartells que hi han a Llobregat-Anoia.
Sería la ai carai!. :twisted: :)

Re: Retolació estacions FGC

Posted: Sunday 15/07/2018 19:16
by Carlos González
Me han borrado antes el comentario sin razón alguna, lo vuelvo a poner... Soñar es gratis, la verdad :) :D