Page 2 of 12
El Govern demana descomptes per als habituals de l'AVE
Posted: Friday 30/12/2005 8:28
by abegot
El Govern demana descomptes per als habituals de l'AVE
• Defensa la rebaixa acordada per Renfe, encara que reclama bons especials
EL PERIODICO
ROSA MATAS
LLEIDA
El secretari de Mobilitat de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, va assegurar ahir que la Generalitat reclamarà a Renfe bons de descompte a Renfe a la línia de l'AVE Madrid-Lleida. "Ens hauria agradat que hi hagués rebaixes o bonificacions per als usuaris habituals del tren" va argumentar.
Segons Nadal, la rebaixa dels bitllets aprovada dimecres per compensar la menor velocitat respecte a la línia Madrid-Sevilla "és important i ha arribat amb la màxima celeritat des que es va demanar des de Catalunya i Aragó". "Crec que un descompte d'entre un 5% i més d'un 15% és una cosa substancial, i els que no ho veuen és perquè es posen una bena política als ulls i no veuen la realitat", va dir.
NOVES TARIFES
En aquest context va insistir que després de la reivindicació conjunta entre l'Ajuntament de Lleida, el Govern aragonès i la Generalitat no és el moment d'encrespar els ànims entre Aragó i Catalunya perquè els aragonesos hagin tingut més protagonisme en la consecució de les rebaixes provisionals de l'AVE.
El responsable de Mobilitat va manifestar que la companyia hauria d'aprofitar la línia fins a Barcelona amb trens regionals i aplicar una nova política oferint tarifes més barates en hores menys sol.licitades, "que és el que fan les empreses de baix cost".
No es va mostrar tan satisfet del descompte aplicat per Renfe el delegat del Govern a Lleida, Jaime Gilabert (ERC), que la va qualificar d'"innocentada" i de gest insuficient, encara que va matisar: "Més val això que res". Va afegir que els lleidatans volen pagar pel servei que reben, alta velocitat si és un AVE o tren ràpid si no és més que això.
Per la seva part, el president de la Diputació, Isidre Gavín (CiU), va titllar de ridícula i insuficient la rebaixa i no va descartar anar al Ministeri de Foment d'aquí a uns mesos tal com ja va fer amb nombrosos alcaldes per demanar millores en la línia Lleida-Manresa.
Posted: Friday 06/01/2006 17:53
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
La Secuita i Perafort, contra la depuradora de l'estació de l'AVE
• Els alcaldes es queixen que el projecte inclou irregularitats
ESTHER CELMA
LA SECUITA
La depuradora de l'estació de l'AVE que es construeix entre els municipis de la Secuita i Perafort desaiguarà en un torrent inexistent, segons l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca (ERC), i el de Perafort, Joan Martí (CiU). Tots dos estan decidits a portar Adif, l'ens públic responsable de les obres de l'AVE, i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) als tribunals si no es modifica el projecte, que compta amb l'informe favorable de l'ACA.
Fonts de l'ACA han manifestat que "la tramitació no està tancada". Però els alcaldes afirmen que "el president d'Adif en persona" els va mostrar la documentació. Tots dos negociaven amb l'ACA des de feia mesos "la construcció d'una depuradora supramunicipal, aprofitant les obres de l'AVE, que també donés servei al Catllar, els Garidells, els Pallaresos i al barri tarragoní de Sant Salvador, al voltant de 20.000 persones, i, sobretot, que hi hagi previsió de futur perquè aquesta zona està en ple creixement", explica Martí.
ABOCAMENTS
L'ACA va donar llum verda a Adif el mes de febrer de l'any passat mentre coninuàvem negociant i ningú ens en va comunicar res. Ho vam saber per l'Adif. Ens sentim enganyats", es lamenten els dos alcaldes.
Segons l'ACA, l'estació de l'AVE reutilitzarà una gran part de l'aigua depurada i una altra part es captarà amb camions cisterna per regar. Les mateixes fonts confirmen que "encara s'ha de resoldre els abocaments, previstos en un torrent sense nom que ja actua com a llit pluvial natural". Segons els alcaldes, es tracta de terrenys propietat de l'Incasol que s'inunden quan plou. "El torrent és a tres quilòmetres", precisen.
L'ACA ha explicat que "s'ha acordat la construcció d'una depuradora que donarà servei als Pallaresos i el Catllar, amb una capacitat màxima diària de 54 metres cúbics". Roca, Martí i l'alcalde del Catllar, Josep Maria Gavaldà (CiU), asseguren que no tenen cap notícia d'aquest acord, "tot i que fa mesos que reclamen una solució".
Posted: Friday 17/02/2006 23:29
by wefer
De El Punt:
--------------------------
Subhastats dos trams més a Tarragona
EFE. Constantí
El Ministeri de Foment va licitar ahir, per 100 milions d'euros, les obres de dos trams més de la línia del TGV Lleida-Barcelona-frontera francesa. Es tracta del tram entre la carretera C-14 i Constantí i el que va de Constantí a Perafort. Aquests trams formen la connexió ferroviària del corredor mediterrani (la línia de tren que va cap a València i Alacant) amb l'alta velocitat. Aquesta connexió, de 15,08 quilòmetres, permetrà, tal com van destacar ahir fonts del Ministeri de Foment, que «en un futur les circulacions ferroviàries del corredor meditarrani puguin accedir a Barcelona mitjançant la línia d'alta velocitat». Les obres de plataforma d'aquests dos trams es completaran, posteriorment, amb les obres de via, electrificació i sistemes de seguretat necessàries per l'entrada en servei del nou enllaç. També s'hauran de fer les instal·lacions per al canvi d'amplada de via, perquè els trens del corredor mediterrani circulen per ample ibèric i el TGV ho fa per ample europeu. En aquest punt, doncs, hi haurà un intercanviador. L'any passat ja es van subhastar els trams entre Riera de Riudecanyes i Vila-seca, també necessaris per a l'adaptació del corredor mediterrani a l'alta velocitat en aquesta zona.
Posted: Saturday 18/02/2006 20:23
by 437.001
Poooooc aaaaa poooooc, però sembla que alguna cosa comença a moure´s entre Vandellòs i Tarragona (oh, bé, Perafort...
).
Posted: Monday 27/02/2006 10:07
by wefer
De el Periódico de Catalunya
-----------------------------------
Protesta a l'autovia de Reus contra el nou enllaç de l'AVE
FERRAN GERHARD
REUS
Unes 200 persones van participar ahir en una manifestació, que va tallar durant mitja hora la circulació a l'autovia de Reus a Vila-seca, per protestar pel traçat, aprovat pel Ministeri de Foment, de la línia fèrria que ha de connectar la línia, coneguda com a corredor del Mediterrani, amb l'AVE que unirà Madrid amb Barcelona i la frontera amb França.
L'obra ferroviària afecta 83 propietaris, la majoria agricultors, als quals s'expropiaran terres, tant de Vila-seca com de Reus. Els afectats sostenen que l'itinerari traçat és un 30% més car i té un impacte ambiental més alt que el previst inicialment. "L'anterior govern del PP va modificar el traçat per beneficiar els amos d'una multinacional que té una finca al paratge de Mas Calvó", va explicar Salvador Martí, portaveu dels propietaris.
DISTÀNCIES
Martí va assegurar que el traçat ferroviari havia de passar a 1.000 metres de Mas Calvó, una masia declarada bé cultural d'interès nacional, distància suficient per preservar-la, encara que els responsables de la multinacional van aconseguir que l'àrea de protecció arribés a gairebé dos quilòmetres.
El portaveu també va acusar l'actual Govern d'actuar com "un botxí" a l'executar la sentència dels seus antecessors. L'empresa al.ludida no es va voler pronunciar ahir sobre la qüestió. Els afectats es manifestaran cada diumenge.
Posted: Friday 17/03/2006 20:08
by entfe001
Del
Diari de Girona
Diari de Girona wrote:Foment crearà línies de tren regionals directes entre Girona i Barcelona amb el TAV
ANNA GRABALOSA, MADRID.
El tren d´alta velocitat (TAV) arribarà a Girona sense els problemes que ha tingut la línia que uneix Madrid i Lleida. El Ministeri de Foment va assegurar ahir que al seu pas per les comarques gironines el tren viatjarà a 300 o 320 quilòmetres per hora, una velocitat que ja assolirà el 2007, data en què el TAV arribarà a Barcelona. Aquest és el compromís que va assumir ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que va participar en unes jornades de comunicació que Renfe va organitzar a Madrid, encara que també va admetre que no serà possible a Tarragona, on està previst que el TAV arribi aquest any. Álvarez va reconèixer que encara no s´han pogut solucionar els problemes que té aquesta línia amb el sistema de senyalització, que no permeten als combois viatjar a més de 200 quilòmetres hora, tot i les inversions milionàries i els treballs que ja s´han realitzat en aquests dos anys de legislatura del Govern socialista.
Renfe també va anunciar novetats en el servei regional o de mitjana distància, que afectaran el nombre de trens i implicaran noves línies que circularan a alta velocitat. El seu president, José Salgueiro, va explicar que per «acabar amb l´abandó que ha patit aquest servei els darrers anys», Renfe invertirà 768 milions d´euros a tot l´Estat espanyol per adquirir 136 nous trens regionals, una actuació que permetrà rejuvenir el parc mòbil i reduir l´edat mitjana actual de vint anys fins a sis. Aquests nous combois podran utilitzar tant l´ample de via internacional com el convencional.
Servei directe d´alta velocitat
D´aquesta manera, un cop establerta la línia d´alta velocitat, Renfe oferirà un servei directe d´alta velocitat de trens regionals entre Barcelona i Girona a una velocitat màxima de 250 quilòmetres hora, que complementarà els combois convencionals que actualment circulen per aquest corredor.
Segons el director general de Rodalies i Mitjana distància de Renfe, Javier Pérez, avui dia un 40% dels passatgers que viatja de Barcelona a Girona, fa un enllaç directe, mentre que un 60% es para en estacions intermèdies. La situació pot canviar amb l´entrada del nou servei de regional a alta velocitat. Pérez va explicar que els estudis que Renfe està realitzant apunten que el percentatge pot convertir-se en un 80% d´usuaris que optin per la via ràpida i un 20% per la resta. Aquesta disminució dels passatgers en la línia convencional podria obligar a reduir la freqüència de trens oferta fins ara, tot i que Pérez va remarcar que cal estudiar i conèixer la demanda final per decidir si caldrà o no aquesta reducció.
Per aconseguir que l´alta velocitat arribi a en la data fixada, la ministra de Foment va explicar que ara per ara el ministeri està treballant per desenvolupar i millorar el sistema de senyalització de la línia -RTMS- entre Madrid i Lleida per aconseguir la velocitat desitjada. Segons Álvarez, en dos anys de legislatura s´han fet 400.000 quilòmetres de proves per desenvolupar i arreglar aquest sistema i s´han invertit més de 100 milions d´euros a arranjar deficiències en les infraestructures -com ara esquerdes en els túnels i en els viaductes, o problemes en les plataformes i les vies-. També s´ha hagut de canviar el sistema de detecció d´objectes caiguts a la via que, segons la ministra «no funcionava perquè era massa sensible i interrumpia la circulació en casos que no repercutia en la seguretat del viatge». La ministra, que va carregar contra «la mala gestió que havia fet l´anterior govern del Partit Popular», va admetre però, que a dia d´avui «tot i l´esforç, encara no funciona».
Per la seva banda, el director general d´alta velocitat i llarga distància de Renfe, Abelardo Carillo, va explicar que el sistema funciona «però falla en fiabilitat» i que per aquest motiu no es descarta que s´opti per aplicar algun altre mètode -al mateix temps que es continua desenvolupant l´actual- que permeti als trens assolir els 300 quilòmetres hora i es pugui complir el comprimís polític d´arribada el 2007.
Posted: Friday 17/03/2006 21:46
by wefer
entfe001 wrote:El tren d´alta velocitat (TAV) arribarà a Girona sense els problemes que ha tingut la línia que uneix Madrid i Lleida.
I com ho saben que no hi haurà problemes? Que potser els han fet expressament els de la línia BCN-MAD, o ja estaven dins del projecte?
entfe001 wrote: una velocitat que ja assolirà el 2007, data en què el TAV arribarà a Barcelona.
El 2007 a Barcelona
I per on se suposa que continuarà cap a Girona des de Sants... pel litoral?
O això, o és que la notícia està mal escrita i només es refereix al BCN-MAD... perquè el 2007 és impossible que el TAV arribi a Girona
Polítics...
Posted: Friday 17/03/2006 22:06
by entfe001
Segons el projecte constructiu que vaig consultar, el termini d'execució de l'obra de la LAV al seu pas per Girona acaba a finals del 2009. De fet, llevat del pas a través de Barcelona, aquest és el coll d'ampolla més important en les obres.
Ja veureu com s'haurà acabat el túnel de TP-Ferro sense connexió per la banda espanyola
Posted: Friday 17/03/2006 23:24
by aarongilp
entfe001 wrote:Ja veureu com s'haurà acabat el túnel de TP-Ferro sense connexió per la banda espanyola
Ni per la francesa...allà sembla que ben poques ganes tenen de fer la LGV...
Posted: Saturday 18/03/2006 20:28
by wefer
Del 20 minutos:
---------------------------------
L’AVE sols anirà a 300 km/h el 2007 a l’arribar a Barcelona
Andrés del Castillo. 17.03.2006
El viatge a Madrid es podrà fer en dues hores i mitja. Ara, només circula fins a Lleida a 200 km/h. Renfe potencia Rodalies i línies regionals i internacionals.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va anunciar ahir que el Tren de Gran Velocitat (AVE) no podrà agafar la velocitat màxima de 300 km/h, fins que no arribi el 2007 a Barcelona. Fins llavors, haurà de continuarà amb els 200 km/h des la línia Madrid-Saragossa-Lleida. Si el TGV arriba a la velocitat prevista per la ministra, el viatge durarà dues hores i mitja i podran circular a diari entre 18 i 21 trens en cada sentit.
La ministra va justificar l’escassa velocitat que porten ara aquests trens al fet que el sistema de seguretat i senyalització ERMTS presenta problemes i no va descartar que s’opti per un altre sistema de seguretat.
Renfe aprofitarà la construcción de les vies d’alta velocitat i l’existència de les vies convencionals per crear una xarxa de mitjana distància d’alta velocitat, que unirà les principal ciutats catalanes a una velocitat de 250 km/h.
Nou pla estratègic
Aquesta és una de les principals novetats del Pla Estratègic 2005-2009 que inclourà una partida de 1.038 milions per reestructurar el servei de Rodalies de Barcelona amb la compra de 280 nous trens Civia. Actualment ja estan contractats 183 d’aquests trens i a curt termini n’arribaran 25. La reorganització preveu establir noves línies entre les poblacions de costa, de l’interior i fins a l’aeroport. En aquest sentit, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquin Nadal, va dir ahir que en dos anys s’haurà desdoblat la línia de Rodalies que va fins a Vic.
Pel que fa als trajectes internacionals, el 2009, inauguraran un nou trenhotel de Barcelona a Lisboa, passant per Saragossa. Anirà a 220 km/h.
Viatges més curts des de la capital
Un dels objectius de Renfe és reduir el temps de viatge entre Barcelona i les principals ciutats espanyoles. El canvi dels Altaria pels nous S-120 i l’apertura del tram Lleida-Tarragona permetrà arribar a Madrid en tres hores i mitja. L’any que ve es podrà anar a Cadis en una hora i mitja menys que ara i quan arribi l’AVE, si va a 300 km/h, es podrà anar a Sevilla i Màlaga en menys de sis hores. I a Valencia, es podrà anar en dues hores i mitja el 2009.
Posted: Saturday 18/03/2006 20:45
by wefer
Del diari de Girona:
------------------------
Foment crearà línies de tren regionals directes entre Girona i Barcelona amb el TAV
ANNA GRABALOSA, MADRID
El tren d´alta velocitat (TAV) arribarà a Girona sense els problemes que ha tingut la línia que uneix Madrid i Lleida. El Ministeri de Foment va assegurar ahir que al seu pas per les comarques gironines el tren viatjarà a 300 o 320 quilòmetres per hora, una velocitat que ja assolirà el 2007, data en què el TAV arribarà a Barcelona. Aquest és el compromís que va assumir ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que va participar en unes jornades de comunicació que Renfe va organitzar a Madrid, encara que també va admetre que no serà possible a Tarragona, on està previst que el TAV arribi aquest any. Álvarez va reconèixer que encara no s´han pogut solucionar els problemes que té aquesta línia amb el sistema de senyalització, que no permeten als combois viatjar a més de 200 quilòmetres hora, tot i les inversions milionàries i els treballs que ja s´han realitzat en aquests dos anys de legislatura del Govern socialista.
Renfe també va anunciar novetats en el servei regional o de mitjana distància, que afectaran el nombre de trens i implicaran noves línies que circularan a alta velocitat. El seu president, José Salgueiro, va explicar que per «acabar amb l´abandó que ha patit aquest servei els darrers anys», Renfe invertirà 768 milions d´euros a tot l´Estat espanyol per adquirir 136 nous trens regionals, una actuació que permetrà rejuvenir el parc mòbil i reduir l´edat mitjana actual de vint anys fins a sis. Aquests nous combois podran utilitzar tant l´ample de via internacional com el convencional.
Servei directe d´alta velocitat
D´aquesta manera, un cop establerta la línia d´alta velocitat, Renfe oferirà un servei directe d´alta velocitat de trens regionals entre Barcelona i Girona a una velocitat màxima de 250 quilòmetres hora, que complementarà els combois convencionals que actualment circulen per aquest corredor.
Segons el director general de Rodalies i Mitjana distància de Renfe, Javier Pérez, avui dia un 40% dels passatgers que viatja de Barcelona a Girona, fa un enllaç directe, mentre que un 60% es para en estacions intermèdies. La situació pot canviar amb l´entrada del nou servei de regional a alta velocitat. Pérez va explicar que els estudis que Renfe està realitzant apunten que el percentatge pot convertir-se en un 80% d´usuaris que optin per la via ràpida i un 20% per la resta. Aquesta disminució dels passatgers en la línia convencional podria obligar a reduir la freqüència de trens oferta fins ara, tot i que Pérez va remarcar que cal estudiar i conèixer la demanda final per decidir si caldrà o no aquesta reducció.
Per aconseguir que l´alta velocitat arribi a en la data fixada, la ministra de Foment va explicar que ara per ara el ministeri està treballant per desenvolupar i millorar el sistema de senyalització de la línia -RTMS- entre Madrid i Lleida per aconseguir la velocitat desitjada. Segons Álvarez, en dos anys de legislatura s´han fet 400.000 quilòmetres de proves per desenvolupar i arreglar aquest sistema i s´han invertit més de 100 milions d´euros a arranjar deficiències en les infraestructures -com ara esquerdes en els túnels i en els viaductes, o problemes en les plataformes i les vies-. També s´ha hagut de canviar el sistema de detecció d´objectes caiguts a la via que, segons la ministra «no funcionava perquè era massa sensible i interrumpia la circulació en casos que no repercutia en la seguretat del viatge». La ministra, que va carregar contra «la mala gestió que havia fet l´anterior govern del Partit Popular», va admetre però, que a dia d´avui «tot i l´esforç, encara no funciona».
Per la seva banda, el director general d´alta velocitat i llarga distància de Renfe, Abelardo Carillo, va explicar que el sistema funciona «però falla en fiabilitat» i que per aquest motiu no es descarta que s´opti per aplicar algun altre mètode -al mateix temps que es continua desenvolupant l´actual- que permeti als trens assolir els 300 quilòmetres hora i es pugui complir el comprimís polític d´arribada el 2007.
Posted: Monday 24/04/2006 1:27
by wefer
De El Punt:
----------------------------
Bellugar-se
Divendres m’assabentava que un altre TGV, el que ve de Madrid, arribarà a Tarragona aquest mateix any, tot i que encara no podrà assolir els 300 quilòmetres per hora
la crònica
JOSEP M. PENA / JUDIT FERNÁNDEZ..
No és només que el dilluns de Pasqua passat patís en carn pròpia, com milers i milers d’altres ciutadans i ciutadanes d’aquest país, la indigència de la nostra xarxa viària. Al cap i a la fi, era un dia d’embussos i retencions previsibles, i les autoritats del trànsit em poden dir que ja sabia de què anava la cosa, i que m’hagués pogut quedar a casa o sortir moltes hores abans. El cas és que, també, com milers i milers de ciutadans i ciutadanes d’aquest país, tinc el domicili a una hora i quart en tren de la feina, i m’he de refiar de la Renfe per fer aquest trajecte dos cops al dia, amb moltíssima sort quan l’hora i quart promesa es fa efectiva en comptes d’allargassar-se, cosa que passa sovint. Ja ho veuen, no me’n puc estar, d’explicar la meva batalleta, tot i que reconec que no és res d’excepcional, sinó més aviat un cas típic. Si ho faig, a banda del narcisisme, és per demostrar que pateixo en carn pròpia el tema d’aquest article, que no és altre que el lamentable jeroglífic dels transports i les comunicacions.
Aquesta ha estat una setmana de notícies sobre el TGV. Dijous llegia que la Generalitat valenciana (oh! miracle!) volia impulsar amb el nostre govern un projecte conjunt per fer una línia d’alta velocitat entre Castelló i Tarragona, que serviria per relligar les previstes entre València i Castelló, d’una banda, i Tarragona i la frontera francesa de l’altra, amb l’objectiu de tenir, com més aviat millor, un corredor mediterrani d’alta velocitat. Divendres m’assabentava que un altre TGV, el que ve de Madrid, arribarà a Tarragona, a Perafort, vull dir, aquest mateix any, tot i que encara no podrà assolir els 300 quilòmetres per hora, a causa dels retards en la instal·lació dels sistemes de senyalització i seguretat. Passant la vista pel damunt d’aquests dos textos, m’he descobert perplex i desorientat. Jo em pensava que els meus problemes quotidians de desplaçament eren reals, i descobreixo que visc en una zona farcida de connexions ferroviàries ultramodernes!
Ves per on, el sentit comú em diu que, encara que s’acompleixin els desitjos, per una vegada pancatalans, del govern valencià, i les previsions optimistes de la línia Madrid-Barcelona, aquests TGV no assoliran mai la gran velocitat que el seu nom proclama. Com podrien fer-ho, si s’han d’aturar a cada lloc per on passen? A Lleida, a Castelló, a Tarragona, a Perafort, al Prat, a la Sagrera i a qualsevol «anella ferroviària» d’aquestes que ara creixen sobre el paper.
Total, sembla que hi ha algú (però qui?) que es vol gastar un bon grapat de milions –d’euros– en un tren que només tindria sentit, per fer la competència a les línies aèries, si corrés directament d’origen a destinació sense aturades intermèdies. Aquestes aturades, a més, no resolen els problemes de comunicació de les zones on es realitzen, però buiden, en canvi, els minsos calaixos on es guarda un pressupost que, gestionat d’una altra manera, hauria de servir per fer xarxes de rodalies, metros, tramvies i tot el que calgués perquè els ciutadans i les ciutadanes normals i corrents ens poguéssim bellugar pel territori amb tranquil·litat i comoditat. Així que tenim, d’una banda, un sistema caríssim i d’aprofitament dubtós i, de l’altra, uns dèficits evidents de mobilitat que mai no es resolen per manca de pressupost, i de voluntat política. I les carreteres, embussades, i les autopistes, de pagament, i els regionals de Renfe, antics, bruts i amb retards. Ens ha costat molt, però ja vivim a la carretera o a la via, com els habitants de les megalòpolis que surten al cine. Amb tots els inconvenients, però amb cap avantatge
Posted: Thursday 04/05/2006 13:59
by davida
Noticia molt important sobre la LAV Lleida - Barcelona:
El ERMTS ja funciona
Ministerio de Fomento
Los AVE de la línea Madrid-Zaragoza- Lleida circularán a 250 km/h en un plazo de dos semanas
• Para alcanzar esta mejora se han hecho más de 400.000 kilómetros de prueba con el sistema de señalización ERTMS
• El CEDEX ha emitido un informe que certifica el correcto funcionamiento del sistema ERTMS y recomienda su puesta en servicio
• Este aumento de velocidad reducirá en 15 minutos el tiempo de viaje entre Madrid y Zaragoza y en 20 minutos entre Madrid y Lleida
Madrid, 4 de mayo de 2006 (Ministerio de Fomento)
La Ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, ha anunciado esta mañana que los AVE que circulan en la línea Madrid-Zaragoza-Lleida alcanzarán los 250 km/h en un plazo de dos semanas. Este aumento de velocidad es posible gracias a la puesta en servicio del sistema de señalización ERTMS.
El actual equipo del Ministerio de Fomento ha destinado dos años a mejorar las importantes deficiencias que encontró en el sistema de señalización de la Línea Madrid-Zaragoza-Lleida. Una vez corregidas las deficiencias, tras 400.000 kilómetros de prueba con el nuevo sistema, en los que los últimos 80.000 no han tenido incidencia, se pone en marcha el nuevo sistema ERTMS que sustituirá al ASFA actual.
El pasado 27 de abril el CEDEX emitió un informe que certifica el correcto funcionamiento del sistema de señalización ERTMS y recomienda su puesta en servicio.Este aumento de velocidad (actualmente los AVE circulan a 200 km/h) permitirá un ahorro en el tiempo de viaje de 15 minutos entre Madrid y Zaragoza, y de 20 minutos entre Madrid y Lleida.
Posted: Thursday 04/05/2006 14:20
by aarongilp
S'ha de suposar, doncs, que les dates de posada en marxa dels 120 coincidiran, com era previst, amb l'augment de velocitat? De qualsevol forma, és una molt bona noticia. Aviam si tinc la sort a l'estiu de poder anar a tal velocitat
Posted: Thursday 04/05/2006 18:14
by sequera
BUENO.....
YA TENEMOS LA EXCELENTE NOTICIA¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
)))3 )))2
IMPACIENTE ESTOY EN UTILIZARLO.
Página Oficial del Ministerio
Posted: Thursday 04/05/2006 19:00
by Santfeliuenc
Hola,
Según visita realizada a la web oficial del Ministerio de Fomento, de momento la foto que tenemos del patito es esta que se ve:
VER FOTO
Y después entendemos ya que si el sistema funciona, en dos semanas tendremos AVE's por la línea de Zaragoza y Lleida a la misma velocidad que circula ya el AVE Madrid - Sevilla y Madrid - Toledo ¿no es eso?
WEB OFICIAL DEL MINISTERIO
Saludos,
Sergio
Posted: Thursday 04/05/2006 19:04
by aarongilp
Sergio, de momento, da gracias que nos ponen los 250. Si va bien, a lo mejor, en verano o por ahi, nos ponen 300-330, pero nada de 1 mes (2 + 2 semanas) para los 300...
250 km / h
Posted: Thursday 04/05/2006 19:13
by Santfeliuenc
Hola,
aarongilp wrote:Sergio, de momento, da gracias que nos ponen los 250. Si va bien, a lo mejor, en verano o por ahi, nos ponen 300-330, pero nada de 1 mes (2 + 2 semanas) para los 300...
No, a ver, si yo lo que digo es que en cuanto que nos los pongan a 250 km/h, en ese preciso momento circularán AVE's por esa línea a la misma velocidad que lo hacen por la línea Madrid-Sevilla, donde si no tengo mal entendido circulan también a 250 km/h y no más.
Ya me supongo que lo de ir a 300 ó 350 km/h deberá esperar más, puede que incluso más del verano. Igual en el verano y meses posteriores siguen comprobando cosillas a 250 km/h y tras algunos meses más de prueba suben el límite a los 300 km/h para que cuando llegue ya a Barcelona se pueda cumplir lo prometido de llegar a nuestra ciudad a esos 350 km/h.
Por mi parte mientras el AVE circule a esa velocidad, que es a la que tiene que circular, no digo nada.
¿Y ahora qué haremos en la línea Madrid-Sevilla? ¿introduciremos también este mismo sistema o seguiremos teniendo AVE's a 250 km/h siendo una velocidad mucho menor que la de 350 km/h de la línea de Zaragoza? ¿podremos hacer un Barcelona-Sevilla todo a 350 km/h o cuando lleguemos a Madrid reduciremos en 100 km/h la velocidad hasta llegar al sur?
Saludos,
Sergio
Re: 250 km / h
Posted: Thursday 04/05/2006 19:16
by aarongilp
Santfeliuenc wrote:Hola,
aarongilp wrote:Sergio, de momento, da gracias que nos ponen los 250. Si va bien, a lo mejor, en verano o por ahi, nos ponen 300-330, pero nada de 1 mes (2 + 2 semanas) para los 300...
No, a ver, si yo lo que digo es que en cuanto que nos los pongan a 250 km/h, en ese preciso momento circularán AVE's por esa línea a la misma velocidad que lo hacen por la línea Madrid-Sevilla, donde si no tengo mal entendido circulan también a 250 km/h y no más.
Ya me supongo que lo de ir a 300 ó 350 km/h deberá esperar más, puede que incluso más del verano. Igual en el verano y meses posteriores siguen comprobando cosillas a 250 km/h y tras algunos meses más de prueba suben el límite a los 300 km/h para que cuando llegue ya a Barcelona se pueda cumplir lo prometido de llegar a nuestra ciudad a esos 350 km/h.
Por mi parte mientras el AVE circule a esa velocidad, que es a la que tiene que circular, no digo nada.
¿Y ahora qué haremos en la línea Madrid-Sevilla? ¿introduciremos también este mismo sistema o seguiremos teniendo AVE's a 250 km/h siendo una velocidad mucho menor que la de 350 km/h de la línea de Zaragoza? ¿podremos hacer un Barcelona-Sevilla todo a 350 km/h o cuando lleguemos a Madrid reduciremos en 100 km/h la velocidad hasta llegar al sur?
Saludos,
Sergio
Sergio...no vamos bien, no...
En la LAV1 se pueden alcanzar los 300 entre Mora y La Sagra, y los 270 entre Madrid y Puertollano, a excepción de la curva de entrada a esta estación que es muy cerrada. Apartir de ahí son 250-230-210-160 hasta Sevilla, los predominantes son 250 y 210. En Tranvía Portal alguien había colocado un gráfico con las velocidades exactas. Estaba muy bien.
Posted: Friday 05/05/2006 0:08
by javi82
Ja pujo un q vaig fer jo mateix amb les velocitats màximes de la LAV Madrid-Sevilla... el q van pujar a Tranvía em sembla recordar q eren les velocitats màximes agafades amb un GPS dins d'un tren, no les velocitats màximes autoritzades com les d'aquest gràfic: