Re: MetroSur, exemple per al Vallès Occidental?
Posted: Monday 26/12/2022 22:28
Em sembla una proposta molt interessant. Però seré una mica crític:
Veig que bona part del recorregut és compartit amb les línies ja existents, i l'únic de nou que aporta és entre el centre de Sabadell i Sant cugat. No està malament ja que hi hauria viatgers de la banda esquerra (que és compartida) que agafarien el metro per anar a la banda dreta, en la que l'actual xarxa de trens (R4 i R8) no és tant eficient.
Entre Terrassa estació del nord i Sabadell Nord ja hi ha R4 que fa aquest trajecte i no acabo d'entendre el perquè fer un traçat nou.
La majoria de traçat nou que proposes com a metro, segurament hauria d'anar soterrat ja que passa per centres urbans i inclus quan en surt caldria posar slguns passos a nivell. El que faria que el temps de construcció fos gran i el cost de construcció sigués també enorme, el que deixaria menys diners per altres propostes de millora pel vallès.
Veig molt més adeqüada la idea de posar-hi un tramvia que un metro, pot ser molt més barata i rapida de construïr.
No seria una xarxa tant comarcal, però per això ja hi ha la R4 i R8, que fan recorreguts rectes amb poques parades, donant consexió a totes aquestes zones urbanes i permeten transbordaments entre ells (millorant les freqüencies de la R8 de 1h a 15 min i posant els intercanviadors de Volpelleres R8+S2, Hospital General R8+S1 i Baricentro R4+R8 i R4: augment de freqüències més serveis semidirectes gracies al nou túnel de Moncada i a la tercera via entre Barberà i Cerdanyola per avançar, tal i com es proposa el PEMV, ja permeteriem molt més aquests recorreguts una mica més llargs i a nivell comarcal).
La idea d'un tramvia, si bé és cert que seria més lent que aquest metro, pot tenir bastantes menys parades que un bus i ser bastant més ràpid i donar molt més capacitat a la actual.
He fet un mapa de com seria el tramvia (tal i com el proposen) a la zona de Terrassa i Sabadell, tot i que també tindria continuitat cap a Barberà-Ripollet-Cerdanyola i Sant Cugat pel mateix recorregut que proposes.
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 27256&z=13
L'ideal per a mi seria primer posar el tramvia que és més fàcil de fer, pel que amb pocs diners ja podiem fer molt, llavors fem totes les millores ferroviaries que hi ha previst per l'R8 i l'R4 que he esmentat que hi ha previstes, i deprés tornem al tramvia, si veiem que falta encara més capacitat i que no es suficient ni afegint més tramvies, llavors contruïm aquest metro. Però per una raó de cost-eficiència potser ho faria en aquest ordre.
Veig que bona part del recorregut és compartit amb les línies ja existents, i l'únic de nou que aporta és entre el centre de Sabadell i Sant cugat. No està malament ja que hi hauria viatgers de la banda esquerra (que és compartida) que agafarien el metro per anar a la banda dreta, en la que l'actual xarxa de trens (R4 i R8) no és tant eficient.
Entre Terrassa estació del nord i Sabadell Nord ja hi ha R4 que fa aquest trajecte i no acabo d'entendre el perquè fer un traçat nou.
La majoria de traçat nou que proposes com a metro, segurament hauria d'anar soterrat ja que passa per centres urbans i inclus quan en surt caldria posar slguns passos a nivell. El que faria que el temps de construcció fos gran i el cost de construcció sigués també enorme, el que deixaria menys diners per altres propostes de millora pel vallès.
Veig molt més adeqüada la idea de posar-hi un tramvia que un metro, pot ser molt més barata i rapida de construïr.
No seria una xarxa tant comarcal, però per això ja hi ha la R4 i R8, que fan recorreguts rectes amb poques parades, donant consexió a totes aquestes zones urbanes i permeten transbordaments entre ells (millorant les freqüencies de la R8 de 1h a 15 min i posant els intercanviadors de Volpelleres R8+S2, Hospital General R8+S1 i Baricentro R4+R8 i R4: augment de freqüències més serveis semidirectes gracies al nou túnel de Moncada i a la tercera via entre Barberà i Cerdanyola per avançar, tal i com es proposa el PEMV, ja permeteriem molt més aquests recorreguts una mica més llargs i a nivell comarcal).
La idea d'un tramvia, si bé és cert que seria més lent que aquest metro, pot tenir bastantes menys parades que un bus i ser bastant més ràpid i donar molt més capacitat a la actual.
He fet un mapa de com seria el tramvia (tal i com el proposen) a la zona de Terrassa i Sabadell, tot i que també tindria continuitat cap a Barberà-Ripollet-Cerdanyola i Sant Cugat pel mateix recorregut que proposes.
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 27256&z=13
L'ideal per a mi seria primer posar el tramvia que és més fàcil de fer, pel que amb pocs diners ja podiem fer molt, llavors fem totes les millores ferroviaries que hi ha previst per l'R8 i l'R4 que he esmentat que hi ha previstes, i deprés tornem al tramvia, si veiem que falta encara més capacitat i que no es suficient ni afegint més tramvies, llavors contruïm aquest metro. Però per una raó de cost-eficiència potser ho faria en aquest ordre.