Page 2 of 2
Re: FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya
Posted: Wednesday 12/05/2021 13:09
by Jofre
SrYeri wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 21:42
Jofre wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 17:44
SrYeri wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 17:11
Sincerament, no puc confiar amb FGC quan prefereixen gastar un dineral per a un soterrament que no aporta absolutament res, abans de millorar el que de debò fa falta: millorar els temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona, que actualment són penosos. Tant a la R5 com a la R6 els hi sobren un munt de parades entre Martorell i Barcelona.
No pot ser que entre Barcelona i Igualada/Manresa triguis 60 minuts amb bus exprés (Com a màxim, perquè depèn de la parada on es baixi) i 90 amb tren, simplement no pot ser. Després ens preguntem que per què la R6 ha perdut passatge en els últims anys.
Per no parlar de la poca fiabilitat de les dues línies, que hi ha problemes bastant sovint.
Poca fiabilitat de les dues línies? Que t'has trobar molts problemes?
També em dona la sensació que has arrodonit els minuts del bus a la baixa i els del tren a la alta (però si que és cert que el bus, segons com és més ràpid).
Tot i així, tinguem esperança, ja que en teoria FGC farà moltíssima feina a la línia Llobregat - Anoia durant aquesta dècada 2021-2030, igual com la dècada passada va fer moltíssima feina en les línies Barcelona - Vallès. I reconec també que la prioritat abans de fer un soterrament seria reduir el temps de viatge.
Jo algun que altre problema sí m’he trobat, retards de 15 minuts a la R5. De totes maneres, pregunta a algú que agafi les R5 i R6 contínuament (Especialment la R6) i veuràs que no tot són flors i violes.
No, no he arrodonit els temps del tren a la alta. Et deixo els horaris d’ambdues línies per a què tu mateix puguis comprovar-ho.
Horaris R5, si no són 90 minuts són 85, igualment inadmissible (R50 no inclòs, que tampoc és de gran ajuda):
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf
Horaris R6, totes les expedicions al voltant dels 90 minuts inclús una mica més, menys el R60, que són 5 minuts menys de trajecte:
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf
Horaris bus, les importants són les corresponents a la línia e5, l’exprés, que és el mitjà que comparo amb el tren. A certes hores el temps de trajecte ascendeix a 1:10, però és justificable pel tema del trànsit. El tren, no.
http://www.igualadina.com/pdfs/bcn_e_igu_e.pdf
D'incidències n'hi haurà sempre, però en aquest cas és una proporció molt ínfima. Però tu creus que això és culpa de FGC o de la falta d'inversions? Evident que no, sempre hi hauran imperfeccions humanes o naturals, voler un 0% d'incidències és 100% impossible. Per tant, tampoc cal preocupar-se molt si et passa algun cop (per un cop o 2 tampoc passa res).
I en quan els minuts ara si que això ja m'encaixa més, has sigut una mica més precís: 85 (excepte R6, però R60 i R5 si) contra 70 del bus.
Ostres m'en acabo d'adonar que a igualada gairebé no teniu R60, casi sempre un venen R6, em sap greu, a veure si us ho milloren això, que confio que si, ja que ens arribaran en breus unes noves unitats 214 i també faran obres tant a Manresa com a Igualada, espero que us arribi el tren més al centre.
I l'autobús em semblen potser uns horaris bastant optimistes (això si us deixa una mica més allunyat del centre que el tren), però, si es compleixen em sembla genial doncs.
Re: FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya
Posted: Wednesday 12/05/2021 17:45
by Carlos González
Jofre... què dimonis dius?
. A vegades no entenc el que escrius, els horaris de la R50 I R60 son els mateixos. Passen 3 serveis al matí en una direcció (Pl. Espanya) i altres 3 a la tarda a la direcció inversa (Igualada)
Re: FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya
Posted: Thursday 13/05/2021 16:15
by 122-042-132
FGC fa el primer pas en ferm per moure i soterrar un nou baixador
Informació de Regió 7
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat a GPO Enginyeria i Arquitectura SLU la redacció de l’estudi informatiu de la integració urbana i ampliació de la línia Llobregat-Anoia entre Manresa Alta i Manresa Baixador. Per concretar, es tracta de l’estudi que servirà per decidir si és millor construir un nou baixador subterrani sota la plaça Espanya o sota la plaça de la Font de les Oques, atès que el que hi ha ara en superfície al carrer del Primer de Maig anirà a terra.
La redacció de l’estudi informatiu va atraure quatre empreses. L’adjudicatària, GPO Enginyeria i Arquitectura SLU, el farà per un import de 94.775,42 euros IVA inclòs -el pressupost de licitació inicial era d’111.513,60 euros IVA inclòs- i el termini d’execució s’estableix en 7 mesos i 28 dies.
Aquest estudi ha de servir per triar el traçat de les vies a partir del carrer del Primer de Maig. Si la nova estació que rellevarà el baixador es fa a sota de la plaça d’Espanya es dirà Estació Pere III i l’andana central tindrà set metres d’ample i 120 de longitud. És l’opció que agrada més a l’Ajuntament. L’altra alternativa és l’Estació Plaça de la Font de les Oques, amb una andana lateral de quatre metres d’ample i 120 de longitud.
GPO Enginyeria i Arquitectura, SLU, amb seu a Barcelona i oficines a Madrid, forma part del Grup GPO, que va néixer el 1985 amb el nom de Gestió de Projectes i Obres; el 1989 es va transformar en GPO Enginyeria i el 2015 va denominar la capçalera del seu holding d’empreses GPO Group. El 2017, GPO Group es va aliar amb Dar Group a través del qual va ampliar el radi d’acció als cinc continents. Entre d’altres, ha signat el projecte constructiu i la direcció d’obres del circuit de Monmeló i del tram de l’AVE de Barcelona a Franca i a Madrid.
Fet l’estudi informatiu, previst per a final d’any, i decidit el traçat, caldrà licitar, adjudicar i redactar el projecte constructiu i licitar i adjudicar l’obra. Amb un pressupost que es mou entre els 40 i els 60 milions d’euros, aquesta primera operació per millorar la integració dels FGC a la trama urbana de Manresa passa per soterrar tot el traçat a partir de Manresa Alta, per eliminar l’estació Manresa Baixador i rellevar-la per una de soterrada més propera al centre urbà. Les obres s’han d’executar entre els anys 2023 i 2025.
Re: FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya
Posted: Thursday 13/05/2021 16:18
by 122-042-132
I repeteixo, demano al adminsitradors que canvieu el nom del fil, fa mal als ulls, el tema de : fins Plaça d'Espanya; a més l'estudi comporta dues opcions, una a Pl. d'Espanya (de Manresa), i l'altre
a la Plaça de Les Oques. Podríeu deixar: FGC soterrarà el tren al centre de Manresa. Salut!
Títol modificat
Posted: Thursday 13/05/2021 17:22
by Guigui
Ja s'ha procedit al canvi de títol.
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Thursday 13/05/2021 18:06
by 122-042-132
Moltes gràcies Guigui, portava a confusió. Salut!
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Tuesday 21/12/2021 9:58
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Tuesday 21/12/2021 12:14
by Carlos González
Jo veig una manera innecesària de llençar diners al no res, però quina millora té soterrar a Manresa el tren de la R5 a canvi de res? Si per on volen posar la parada nova soterrada son 3 o 2 minuts caminant entre l'estació actual del Baixador... si es pensés per perllongar-la cap a l'estació d'ADIF... t'ho compro a mitges la idea de soterrar, però deixar allà com a destinació final per sempre? Doncs vaja, i sense fer canvis a l'explotació del servei doncs la veritat és que en aquest aspecte FGC no ho fa correctament
.
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Thursday 10/03/2022 12:25
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Friday 11/03/2022 7:04
by Carlos González
Doncs anem bé, quina manera de carregar-se el tren a la ciutat de Manresa fent canviar de metres l'estació de Baixador per la de Pere III
... Hi ha un aspecte que no entenc... Perquè al Parc de l'Agulla i no cap a Súria i Sallent? Un vídeo informatiu deia que es té intenció de fer-ho arribar quan soterrin la parafernàlia que s'han ficat.
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Friday 11/03/2022 8:49
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Friday 29/04/2022 11:45
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Friday 06/05/2022 11:24
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Friday 20/05/2022 12:45
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Thursday 05/10/2023 14:06
by genissimon
Re: FGC soterrarà el tren a Manresa
Posted: Thursday 05/10/2023 15:49
by Elefant
Quina barra de dir-li "ampliació" per 262 metres de diferència. I amb això, quedarà literalment enterrada la possibilitat de fer un perllongament tramviari fins a l'estació de Renfe. Sense això, la nova línia cap al Parc de l'Agulla es completament ridícula, quina demanda poden generar les dues noves estacions que volen fer? Al menys com a tren-tram entre l'estació de Renfe i el Parc, hauria compensat una mica. Ara, fins que no es faci al menys fins a Santpedor, idealment fins a Sallent, els trens aniran portant aire.
Com deia el Forrest Gump: "Tonto es el que hace tonterías."