Page 2 of 2

Posted: Thursday 01/12/2005 0:06
by JaMiRo!
davida wrote:Es un mapa de 1951 i no s'assembla en res a la configuració actual de la zona.
No es un document privat, es públic i a tothom el pot consultar, simplement es propietat de l'ajuntament i no en puc fer un ús públic sense autorització previa.
Hola company, 1951 no hi havia ALSTOM...llavors si que no ho entenc pas :x

No és una actitud correcta tractant-se d'un ens públic...No t'haurien de posar barreres en aquest sentit!

Salut!

Posted: Thursday 01/12/2005 15:24
by marcel
No es tant estrany aixo que diu en davida sobre el permis per la difusió de documents d'entitats publiques. Jo m'he trobat amb una situacio molt semblant. Deu ser el "modus operandi" de tots els organs publics, no se ben be perque.

Posted: Friday 02/12/2005 11:50
by aarongilp
Trenscat wrote:Per cert, com a algunes de dades bàsiques que encara em falten per saber és la data (o dates) d'inauguracions del tram Mataró-Maçanet. També la data d'obertura del tram Portbou-Cervera de la Marenda, si és que no va arribar a Cervera a la mateixa data en que va arribar a Portbou :? Gràcies!
Farà un parell d'anys, es va celebrar el 125è aniversari de la connexió internacional entre Portbou i Cerbère, en concret es va celebrar el dia de la hispanitat.

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Tuesday 16/09/2008 9:06
by Trenscat
He mogut el tema al fòrum d'Història del transport per seguir fent la cronologia ferroviària de Catalunya :D

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Monday 22/09/2008 20:21
by jms
Aquesta cronologia podria indicar no solament l'any sinó que es podria donar la data concreta. Posats a fer, fem ho bé.
Ja diràs a on podem fer arribar la informació,
jms

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Monday 22/09/2008 20:23
by metring
La podeu fer arribar en aquest mateix fil o en privat, com més us estimeu. Gràcies per avançat!

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Monday 22/09/2008 20:27
by ping
Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Tuesday 23/09/2008 9:07
by Trenscat
ping wrote:Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.
Sí però si no he mirat malament es queda a l'any 1890... ens falten 118 anys més per completar :)

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Tuesday 23/09/2008 9:13
by metring
Doncs si, en queden uns quants...

Re: Terrenys ocupats per un ferrocarril

Posted: Tuesday 23/09/2008 11:26
by genissimon
dgtxa wrote:
En qualsevol cas -corregiu-me si vaig errat-, l'espai que ocupen les vies és públic, i encara que desaparegui el servei de ferrocarril ho continua sent.

Per tant se'm fa estrany que un ajuntament no deixi divulgar un plànol del traçat d'un terreny públic.
Pel que jo sé en altres casos, quan es construeix un ferrocarril, sigui una companyia privada o sigui l'estat directament, els terrenys s'expropien en virtut d'una declaració d'utilitat pública del propi ferrocarril. Recordem que un ferrocarril és una concessió de l'estat i els terrenys que ocupa han de ser revertibles a l'estat (*). Quan es tanca l'explotació, si desapareix la declaració d'utilitat pública, l'estat pot vendre els terrenys, cosa que no acostuma a passar mai (o gairebé **). A les línies ex-renfe, encara que no passin trens, hi sol passar una potent xarxa de comunicacions en fibra òptica, la comercialització de la qual proporciona uns ingressos a ADIF gens menyspreables i, així de passada, es manté la declaració d'utilitat pública.

* per això es va haver de tancar el mina-grott a la muntanya del Tibidabo, ja que els terrenys que ocupava no eren revertibles a l'estat i no se li va poder fer una concessió.

** només conec el cas del Mollerussa-Balaguer.

Salut !!

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Tuesday 10/08/2010 19:29
by Vilarrubla
No estic segur, però... l'estació de Sant Vicenç de Calders és posterior a la creació de les dues línies, no? Llavors potser s'hauria d'incloure a la cronologia, no?

O es va construir a la Línia de Vilafranca i quan es va absorbir a Compañía de los Ferrocarriles Directos de Madrid y Zaragoza llavors TBF va fer l'enllaç?

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Wednesday 11/08/2010 0:24
by metring
Tinc a les mans el llibre "El ferrocaril, la xarxa catalana", de Tomàs B. Ubach i Soler, i a la cronologia diu que l'any 1883 es va inaugurar el tram Calafell-Valls, i que el 1887, l'enllaç de Sant Vicenç de Calders.

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Posted: Sunday 26/06/2011 23:42
by m.h.t.
Trenscat wrote:1956 Electrificació Bordeta-Molins-Martorell, Tarragona-Vilanova-Barcelona, Can Tunis, Barcelona EdF-Clot-Sagrera
L'electrificació de la línia Barcelona-Vilanova-Tarragona es va inaugurar, concretament, el 26 de juny de 1956, avui fa 55 anys. :brindis

:flecha Hemeroteca de La Vanguardia