O a Estats Units, que les barreres baixen uns 30 segons abans del tren i a vegades el tren triga 3-4 minuts en passar perquè medeix un parell de kilòmetreswefer wrote: Ja veus, a la RENFE com a mínim has de multiplicar aquest temps per 20, en el millor dels casos!!!!
És evident que mentre la cosa funcioni així, la gent no voldrà veure ni en pinura un pas a nivell. I a més, està demostrat que amb el sistema RENFE no s'aconsegueix tenir més accidents, sinó possiblement al contrari.
Per què vivim en un país tant ridícul, a vegades?
Incidències ferroviàries a Catalunya
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Incidències a RENFE i FGC
Obrim fil per comentar les incidències que es produeixin a RENFE fora de l'àmbit de Barcelona i FGC a la línia de la Pobla.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-----------------------------------
Una fuita de gas fa tallar el trànsit ferroviari i deixa penjats centenars de viatgers a Sils
L.J.. Sils
Una fuita de gas al pont de la via del tren de Sils, a l'entrada del municipi, va provocar ahir un enrenou considerable amb el trànsit ferroviari. La fuita, ocasionada per les obres d'instal·lació d'una tanca que va perforar la canonada, va fer aturar el trànsit de trens entre les 10 del matí i dos quarts d'1 del migdia. Tot plegat va afectar centenars de passatgers que viatjaven en quatre trens regionals amb destinació a Girona i Barcelona, que van tenir retards considerables. Un Talgo també va resultar afectat. Renfe va posar un servei d'autobusos per fer el trajecte entre Caldes i Maçanet. A més, es va haver de donar pas alternatiu al trànsit a l'entrada de Sils per precaució durant la fuita de gas. Malgrat tot, la fuita no va ser perillosa. A les deu del matí, operaris que intentaven posar una tanca a la carretera C-63, a l'entrada de Sils, van perforar accidentalment una canonada de gas. Els bombers van ordenar a Renfe que aturés el trànsit ferroviari ja que la canonada de gas no era lluny de la via del tren. Tot plegat va provocar un enrenou considerable. El trànsit de trens va estar aturat entre les 10 del matí i dos quarts d'1 del migdia, l'hora en què els tècnics de Gas Natural van aconseguir aturar la fuita. Durant aquestes dues hores i mitja, molts passatgers van quedar penjats a les estacions. Per solucionar-ho la companyia Renfe va posar al servei dels passatgers autocars que feien el trajecte entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella, tot i que en alguns casos els autocars van dur els passatgers fins a Breda. En total, van quedar afectats quatre combois ferroviaris. Dos anaven de Girona a Barcelona i dos en el sentit contrari. Els passatgers afectats, centenars, tot i que l'hora de la fuita no era punta, van arribar al destí final a misses dites.
-----------------------------------
Una fuita de gas fa tallar el trànsit ferroviari i deixa penjats centenars de viatgers a Sils
L.J.. Sils
Una fuita de gas al pont de la via del tren de Sils, a l'entrada del municipi, va provocar ahir un enrenou considerable amb el trànsit ferroviari. La fuita, ocasionada per les obres d'instal·lació d'una tanca que va perforar la canonada, va fer aturar el trànsit de trens entre les 10 del matí i dos quarts d'1 del migdia. Tot plegat va afectar centenars de passatgers que viatjaven en quatre trens regionals amb destinació a Girona i Barcelona, que van tenir retards considerables. Un Talgo també va resultar afectat. Renfe va posar un servei d'autobusos per fer el trajecte entre Caldes i Maçanet. A més, es va haver de donar pas alternatiu al trànsit a l'entrada de Sils per precaució durant la fuita de gas. Malgrat tot, la fuita no va ser perillosa. A les deu del matí, operaris que intentaven posar una tanca a la carretera C-63, a l'entrada de Sils, van perforar accidentalment una canonada de gas. Els bombers van ordenar a Renfe que aturés el trànsit ferroviari ja que la canonada de gas no era lluny de la via del tren. Tot plegat va provocar un enrenou considerable. El trànsit de trens va estar aturat entre les 10 del matí i dos quarts d'1 del migdia, l'hora en què els tècnics de Gas Natural van aconseguir aturar la fuita. Durant aquestes dues hores i mitja, molts passatgers van quedar penjats a les estacions. Per solucionar-ho la companyia Renfe va posar al servei dels passatgers autocars que feien el trajecte entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella, tot i que en alguns casos els autocars van dur els passatgers fins a Breda. En total, van quedar afectats quatre combois ferroviaris. Dos anaven de Girona a Barcelona i dos en el sentit contrari. Els passatgers afectats, centenars, tot i que l'hora de la fuita no era punta, van arribar al destí final a misses dites.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
El que m'agradaria saber és quina informació es donà als viatgers de la incidència.
Quan fa un temps, aquest estiu, hi hagué una altra fuita de gas a la línia del Maresme, a Maçanet només es deia que "no había trenes", sense cap altra justificació. D'aquesta manera l'únic que s'aconsegueix és escalfar els ànims dels viatgers. Si el personal de Maçanet hagués avisat del motiu del tall de la circulació (possiblement ni ells en sabien la causa) estic segur que els viatgers haguessin estat més comprensius i, alhora, haurien esperat el tren amb resignació però pacientment.
Aquest és un punt que Renfe necessita millorar urgentment.
Quan fa un temps, aquest estiu, hi hagué una altra fuita de gas a la línia del Maresme, a Maçanet només es deia que "no había trenes", sense cap altra justificació. D'aquesta manera l'únic que s'aconsegueix és escalfar els ànims dels viatgers. Si el personal de Maçanet hagués avisat del motiu del tall de la circulació (possiblement ni ells en sabien la causa) estic segur que els viatgers haguessin estat més comprensius i, alhora, haurien esperat el tren amb resignació però pacientment.
Aquest és un punt que Renfe necessita millorar urgentment.
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Jo crec que tot això de la informació está molt bé...però el problema es que fa falta personal. Segurament el "personal" de Maçanet si que sabia que la circulació estaba tallada per una fuita de gas..el problema es que el "personal" es una persona...el de Circulació...que quan les coses es compliquen no crec que tingui gaire temps d'informar a la gent.
Es com els posts que he vingut llegint de "xungus" al metro (que n'hi ha per flipar)...les alimanyes aquestes campen com volen perquè les estacions están desertes de personal i seguretat.
A les estacions amb algún empleat..aquest serveix per empassar-se la incidència i a sobre donar la cara amb la gent (es a dir que se'l mengi'n)..es trist però en la meva opinió es així.
Es com els posts que he vingut llegint de "xungus" al metro (que n'hi ha per flipar)...les alimanyes aquestes campen com volen perquè les estacions están desertes de personal i seguretat.
A les estacions amb algún empleat..aquest serveix per empassar-se la incidència i a sobre donar la cara amb la gent (es a dir que se'l mengi'n)..es trist però en la meva opinió es així.
Hola gent!!
Incendi a Alcover
De Catalunya Informació:
Catalunya Informació wrote:Un vagó d'un tren de mercaderies s'incendia a Alcover
A Alcover, un vagó d'un tren de mercaderies s'ha incendiat. Segons els Bombers de la Generalitat, el foc s'ha originat pel reescalfament d'un dels eixos del comboi i les flames s'han estès al terra del vagó del tren, que transporta pasta de paper. Ara, però, l'incendi ja s'ha extingit. El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput, s'ha restablert. A Tarragona i Reus, els passatgers tenien un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput per un incendi en un vagó d'un tren de mercaderies, a Alcover, s'ha restablert.
Dues dotacions dels bombers han participat en les feines d'extinció del foc, que ha començat a les set del matí en un dels eixos del comboi. Això ha provocat guspires que han acabat en flames que s'han estès al terra d'un dels vagons del tren, que transportava pasta de paper.
Els combois de passatgers s'han desviat per l'estació de Valls, i a Tarragona i Reus s'havia establert un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
Entfe 0001 escriu : aixó d'alcover i jo
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1637 , també
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1637 , també
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
abegot wrote:Entfe 0001 escriu : aixó d'alcover i jo
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1637 , també
Veig que t'agradat,entfe001 wrote:abegot wrote:Entfe 0001 escriu : aixó d'alcover i jo
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1637 , també
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
A Martorell- Enllaç, Informa trenscat amb sms: Per problemes d'agulles, surt i tren cap Igualada, un altre cap a Manresa, erz., etz.
Colapse, total? Un altre: "Caos a enllaç, surten llançadores des d'aquí cap a bcn, manresa i igualada. Diria que els ramals s'operen com a vies uniques. Surto cap Igualada, enviat per trenscat a les 14,06
Parlo amb ell per tel i em diu que está a Piera, baixant - 15,34 h
També he parlat amb en liniaripolles, que vaixaba de Vic i era a Figaro,.
Per cert en liniaRipollés hi era a Vic a les 8,30 del matí, veient com és feien les agulles a má, .... (Suposso que a apres quelcom més sobre estacións i enclavaments)
Dono avis de possibles inundacions, d'aigua i neu, per aquesta tarde segons El Servei meteorologic cat.
Colapse, total? Un altre: "Caos a enllaç, surten llançadores des d'aquí cap a bcn, manresa i igualada. Diria que els ramals s'operen com a vies uniques. Surto cap Igualada, enviat per trenscat a les 14,06
Parlo amb ell per tel i em diu que está a Piera, baixant - 15,34 h
També he parlat amb en liniaripolles, que vaixaba de Vic i era a Figaro,.
Per cert en liniaRipollés hi era a Vic a les 8,30 del matí, veient com és feien les agulles a má, .... (Suposso que a apres quelcom més sobre estacións i enclavaments)
Dono avis de possibles inundacions, d'aigua i neu, per aquesta tarde segons El Servei meteorologic cat.
Last edited by abegot on Saturday 28/01/2006 15:39, edited 1 time in total.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
El Talgo Català ha acabat per circular, segons Infolignes de la SNCF. Ara mateix diuen açò:
Un Talgo Cerbère / Montpellier retardé
Le Talgo 73 Cerbère 11h17 / Montpellier 13h16 est annoncé avec un retard de 2h50 suite à des intempéries survenues en Espagne.
I cap notícia de problemes extraordinaris a l'Arieja ni a la Cerdanya. Però no cantem victòria encara, queden unes quantes hores de neu, tant al nord com al sud.
Un Talgo Cerbère / Montpellier retardé
Le Talgo 73 Cerbère 11h17 / Montpellier 13h16 est annoncé avec un retard de 2h50 suite à des intempéries survenues en Espagne.
I cap notícia de problemes extraordinaris a l'Arieja ni a la Cerdanya. Però no cantem victòria encara, queden unes quantes hores de neu, tant al nord com al sud.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Ahir el primer tren que surt de Puigcerdà cap avall va ser adscrit com a llevaneus exploradora i no va admetre viatgers. Mentrestant, també pujava la llevaneus de Ripoll.
Ahir el primer L'Hospitalet-La Tor de Querol de Renfe (no d'SNCF ) va estar aturat trenta minuts a Vic ja que les agulles cantó Manlleu estaven brutes de neu i no comprovaven. Vam haver d'esperar a que el tren descendent arribés amb retard per nosaltres retrocedir amb senyalització de maniobres i tornar a encarar la via que havia fet servir el descendent (nota: les agulles cantó Barcelona estan sota un pont i per això comprovaven)
Tant Manlleu, com Torelló com Sant Quirze com Ripoll tenien via única provisional per inutilitat d'agulles, encara que hi havia personal portant la circulació amb el BLAU (ja arriba a Sant Quirze). Hi ha molts problemes amb els comptadors d'eixos i no és estrany passar a blocatge telefònic supletori.
A Torelló vaig estar esperant més d'hora i mitja el meu tren cap a Manlleu, que va haver de creuar a Ribes en comptes de a Ripoll.
Una brigada itinerant d'ADIF feia el servei de neteja de totes les agulles de la línia, traslladant-se en cotxe.
A Manlleu vaig fer fotos de trens passant pel tram metàl.lic i vaig comprovar com, un cop netes les agulles, al cap de poc tornava a quedar inútil una d'elles degut a la intensa nevada.
A Balenyà el paisatge era impressionant i vaig aprofitar per fer algunes fotos.
De Balenyà a Bifurca vaig escollir classe única per a mi...i un cop allà vaig transbordar fins a Sant Vicenç de Castellet i d'allà a Castellbell i Manresa Alta, on estava tot el parc dièsel 254 amb els motors en marxa i preparats per sortir si era necesssari.
Vaig fer una visita a la E4 de Monistrol ex-Núria i a Martorell vaig coincidir amb un forumista amb qui vaig baixar fins a Barcelona.
Tot plegat, molt interessant.
El Cremallera de Núria continua avui tancat per risc d'allaus. A Vallter hi ha més de tres metres de neu i continua nevant.
Ahir el primer L'Hospitalet-La Tor de Querol de Renfe (no d'SNCF ) va estar aturat trenta minuts a Vic ja que les agulles cantó Manlleu estaven brutes de neu i no comprovaven. Vam haver d'esperar a que el tren descendent arribés amb retard per nosaltres retrocedir amb senyalització de maniobres i tornar a encarar la via que havia fet servir el descendent (nota: les agulles cantó Barcelona estan sota un pont i per això comprovaven)
Tant Manlleu, com Torelló com Sant Quirze com Ripoll tenien via única provisional per inutilitat d'agulles, encara que hi havia personal portant la circulació amb el BLAU (ja arriba a Sant Quirze). Hi ha molts problemes amb els comptadors d'eixos i no és estrany passar a blocatge telefònic supletori.
A Torelló vaig estar esperant més d'hora i mitja el meu tren cap a Manlleu, que va haver de creuar a Ribes en comptes de a Ripoll.
Una brigada itinerant d'ADIF feia el servei de neteja de totes les agulles de la línia, traslladant-se en cotxe.
A Manlleu vaig fer fotos de trens passant pel tram metàl.lic i vaig comprovar com, un cop netes les agulles, al cap de poc tornava a quedar inútil una d'elles degut a la intensa nevada.
A Balenyà el paisatge era impressionant i vaig aprofitar per fer algunes fotos.
De Balenyà a Bifurca vaig escollir classe única per a mi...i un cop allà vaig transbordar fins a Sant Vicenç de Castellet i d'allà a Castellbell i Manresa Alta, on estava tot el parc dièsel 254 amb els motors en marxa i preparats per sortir si era necesssari.
Vaig fer una visita a la E4 de Monistrol ex-Núria i a Martorell vaig coincidir amb un forumista amb qui vaig baixar fins a Barcelona.
Tot plegat, molt interessant.
El Cremallera de Núria continua avui tancat per risc d'allaus. A Vallter hi ha més de tres metres de neu i continua nevant.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Incendi a Alcover
No entenc res...entfe001 wrote:De Catalunya Informació:
Catalunya Informació wrote:Un vagó d'un tren de mercaderies s'incendia a Alcover
A Alcover, un vagó d'un tren de mercaderies s'ha incendiat. Segons els Bombers de la Generalitat, el foc s'ha originat pel reescalfament d'un dels eixos del comboi i les flames s'han estès al terra del vagó del tren, que transporta pasta de paper. Ara, però, l'incendi ja s'ha extingit. El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput, s'ha restablert. A Tarragona i Reus, els passatgers tenien un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput per un incendi en un vagó d'un tren de mercaderies, a Alcover, s'ha restablert.
Dues dotacions dels bombers han participat en les feines d'extinció del foc, que ha començat a les set del matí en un dels eixos del comboi. Això ha provocat guspires que han acabat en flames que s'han estès al terra d'un dels vagons del tren, que transportava pasta de paper.
Els combois de passatgers s'han desviat per l'estació de Valls, i a Tarragona i Reus s'havia establert un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
Com pot ser que un vagó s´incendiï a Alcover (o sigui entre Reus i Picamoixons), i es talli LA LÍNIA de Tarragona fins a Sant Vicenç????
Sap Catalunya Informació on es troba Alcover?
O és que és possible que un tren de mercaderies incendiat vagi d´Alcover a St.Vicenç i travessi Tarragona i Reus i ningú se n´adoni???
No entenc res...
Aquests periodistes...
El festival d'ahir, segons el Diari de Girona
Per altra banda, i segons Infolignes, es troba suspesa la circulació ferroviària entre les Termes d'Acs (Ax-les-Thermes) i la Tor de Querol (Latour-de-Carol) de la línia transpirinenca francesa fins demà al migdia.
Haurà arribat en ROMI65 a la Tor
__________
Edició: Segons pel que dedueixo de la consulta d'horaris de voyages-sncf.com, la branca de la Tor es deu haver quedat a Tolosa
La fotografia, pel que dedueixo, es prengué poc abans de tres quarts d'onze del matí i és el TrenHotel de París que sortí de Girona a contravia al seu pas per Fornells, éssent el primer comboi amb passatgers que circulava per la línia en el dia d'ahir.Diari de Girona wrote:Temporal
Un arbre cau, malmet un comboi d´un tren a Ripoll i han d´evacuar quinze passatgers
DDEG, RIPOLL.
Diversos mitjans de transport es van veure afectats ahir a causa del temporal del neu que va caure a les comarques gironines. Un dels problemes més importants que es van registrar ahir va ser a la xarxa ferroviària en la línia que va de Ripoll a Barcelona. A mitja tarda, un arbre va caure sobre una catenària -a causa del pes de la neu que s´hi havia acumulat- i va tallar el subministrament elèctric del comboi. La màquina també es va malmetre i no va poder continuar el trajecte. Això va obligar a què un altre comboi es deplacés fins a Ripoll per recollir els quinze passatgers que viatjaven en el tren i els va dur fins a Sant Quirze de Besora.
A part d´aquest imprevist una altra línia va patir les coseqüències de les nevades. Des de primera hora del matí i fins a les onze es va tallar la circulació de trens de la línia entre Maçanet i Portbou a causa de la manca de subministrament i l´avaria d´un tren de mercaderies.
Els problemes amb el subministrament elèctric es van produir perquè durant la nit de divendres a dissabte diferents obstacles com arbres i branques van caure al mig de la via també a causa de la important neu que es va acumular al damunt i impedien la circulació dels combois. Això va obligar a aturar el servei en aquesta línia, que es va restablir a partir de les onze del matí.
Aquest retard es va allargar perquè a més dels obstacles, a dos quarts de deu, un tren de mercaderies que anava a Barcelona es va avariar entre Girona i Maçanet, de manera que va retardar el restabliment de la circulació de trens fins a les onze.
Sense cremallera a Núria
Un altre servei que es va suspendre ahir amb previsions de no arreglar-se fins avui va ser el tren cremallera de Núria. El servei es va anul·lar ahir a causa dels importants gruixos de neu que s´havien acumulat a la zona, que arribaven als 60 centímetres, i per garantir la seguretat dels viatges, segons van informar Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Per les persones que estaven allotjades a les instal·lacions de la Vall de Núria la companyia va oferir dos trens especials a les dues i a les cinc de la tarda per traslladar-los en cas de necessitat. Pel que fa a la resta de persones que no van fer ús del servei especial, està previst que puguin deixar avui les instal·lacions. Tot i la suspensió de la circulació del cremallera i de les condicions climatològiques, l´activitat a les instal·lacions de la Vall de Núria es van desenvolupar amb total normalitat.
Per altra banda, i segons Infolignes, es troba suspesa la circulació ferroviària entre les Termes d'Acs (Ax-les-Thermes) i la Tor de Querol (Latour-de-Carol) de la línia transpirinenca francesa fins demà al migdia.
Haurà arribat en ROMI65 a la Tor
__________
Edició: Segons pel que dedueixo de la consulta d'horaris de voyages-sncf.com, la branca de la Tor es deu haver quedat a Tolosa
Last edited by entfe001 on Sunday 29/01/2006 17:03, edited 1 time in total.
Re: Incendi a Alcover
No entenc res...entfe001 wrote:De Catalunya Informació:
Catalunya Informació wrote:Un vagó d'un tren de mercaderies s'incendia a Alcover
A Alcover, un vagó d'un tren de mercaderies s'ha incendiat. Segons els Bombers de la Generalitat, el foc s'ha originat pel reescalfament d'un dels eixos del comboi i les flames s'han estès al terra del vagó del tren, que transporta pasta de paper. Ara, però, l'incendi ja s'ha extingit. El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput, s'ha restablert. A Tarragona i Reus, els passatgers tenien un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
El servei ferroviari de Renfe entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que havia quedat interromput per un incendi en un vagó d'un tren de mercaderies, a Alcover, s'ha restablert.
Dues dotacions dels bombers han participat en les feines d'extinció del foc, que ha començat a les set del matí en un dels eixos del comboi. Això ha provocat guspires que han acabat en flames que s'han estès al terra d'un dels vagons del tren, que transportava pasta de paper.
Els combois de passatgers s'han desviat per l'estació de Valls, i a Tarragona i Reus s'havia establert un servei alternatiu d'autobusos fins a Sant Vicenç de Calders.
Com pot ser que un vagó s´incendiï a Alcover (o sigui entre Reus i Picamoixons), i es talli LA LÍNIA de Tarragona fins a Sant Vicenç????
Sap Catalunya Informació on es troba Alcover?
O és que és possible que un tren de mercaderies incendiat vagi d´Alcover a St.Vicenç i travessi Tarragona i Reus i ningú se n´adoni???
No entenc res...
Aquests periodistes...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Avui, diumenge 29 de gener, el cremallera de Núria ha estat fora de servei tot el matí. En desconec la causa i l'hora de represa del servei.
Tots els viatgers que havien d'anar a Montserrat, eren dirigits cap a l'Aeri.
Inexplicablement, l'interventor avisava als viatgers quan el tren ja estava a punt d'arribar a Monistrol, per la qual cosa la gent havia de fer marxa enrera una estció, fins a Montserrat-Aeri. Tant costava dir-ho un parell de minuts abans i que tothom baixés a Aeri directament?
A més, no hi havia cap tipus d'informació, ni en pantalles ni per megafonia, d'aquest tall, tot i que a Pl. Espanya coneixien perfectament que no funcionava (he sentit com un treballador ho comentava a uns turistes despistats)
Tots els viatgers que havien d'anar a Montserrat, eren dirigits cap a l'Aeri.
Inexplicablement, l'interventor avisava als viatgers quan el tren ja estava a punt d'arribar a Monistrol, per la qual cosa la gent havia de fer marxa enrera una estció, fins a Montserrat-Aeri. Tant costava dir-ho un parell de minuts abans i que tothom baixés a Aeri directament?
A més, no hi havia cap tipus d'informació, ni en pantalles ni per megafonia, d'aquest tall, tot i que a Pl. Espanya coneixien perfectament que no funcionava (he sentit com un treballador ho comentava a uns turistes despistats)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT