Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Parell de comentaris...

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:No és cert, company. L'ATM volia implantar la prioritat semafòrica i són els ajuntaments, principalment el de Barcelona, els que s'hi han oposat; els conductors són electors i si els senyors alcaldes els donen pel sac, no els voten. Així de fàcil. Política.
Jo diria... Així de fàcil. Democràcia ;)

Si la gent, o si els vols anomenar d'una altra manera, els electors, majoritàriament no volen el tramvia, o volen un tramvia sense prioritat... doncs això és el que s'haurà de fer.
Que potser és una decisió equivocada, i que si fos al contrari la mobilitat seria millor? Potser sí. Però la democràcia és així. És (o hauria de ser) la voluntat de la majoria, encerti o no.
En cas contrari, estaríem parlant de "despotisme il·lustrat", olt de moda fa una mica més de 100 anys, situació que personalment no m'agradaria.

Fet aquest discurs :D caldria veure si realment la quantitat de gent (o electors) que prefereix donar preferència als cotxes és superior a la que vol donar preferència al tramvia. I jo, sincerament, diria que no. I paradoxalment, si això fos així, resultaria que no donar preferència al tramvia no sols seria antidemocràtic, sinó que a més seria contraproduent pels mateixos polítics que n'impedeixen la implantació. Contraproduent no per activa, sinó per passiva.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Exactament, jo no donaria tant la culpa als polítics en aquest cas, sinó més aviat donaria mooolta culpa al ciutadà del carrer per la seva actitud contrària a la prioritat semafòrica.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

PERO jo no dic que sigui dolenta la PS, alcontrari, dic que unir els 2 tramvies sense PS es inutil
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Parell de comentaris...

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:Contraproduent no per activa, sinó per passiva.
Aquí m'he perdut...No vaig néixer per la filosofia! :oops: :D :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Parell de comentaris...

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:
wefer wrote:Contraproduent no per activa, sinó per passiva.
Aquí m'he perdut...No vaig néixer per la filosofia! :oops: :D :)
Contraproduent no per prendre una decisió que no agradi a la ciutadania , sinó per no fer res.

Als polítics moltes vegades els fa por prendre una decisió que consideren que pot ser impopular i que representaria, en conseqüència, una pèrdua de vots.
En aquest cas que tractem, consideren que introduïr el tramvia a la Diagonal i limitar l'accés dels automòbils pot resultar impopular, i per això ho eviten. Agafen, per tant, una actitud passiva o evasiva.
El que no veuen és que la inoperància de no aportar solucions als problemes de la gent, en aquest cas la mobilitat, a llarg termini els desgasta molt més que no pas assumir el risc de prendre decisions discutibles.
M'explico ara? ;)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Yes, you do!

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:M'explico ara? ;)
Hola!

Ara t'he entès! És que avui era l'últim dia d'universitat, i entre treballs i examens estic una mica espès...Bé, estic espès de fet! :x

Per cert estic totalment d'acord amb la teva opinió! ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Cómo está el tema de la unión de los tranvías del Baix y del Besós?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Jo crec que s'ha d'unir els dos tranvies,donaria servei a una zona amb bastanta població i amb TP no molt abundant,crec que és necessari
També és necessari que el tranvia arribi fins a 4 camins ,i com algu deia per aquí,ja de pas fins a Martorell :D
PS:Com seria un viatge Martorell-Badalona en tranvia,quan és trigarià?Algú s'atreveria a fer-lo.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Re

Post by mikado »

Santfeliuenc wrote:Hola,

¿Cómo está el tema de la unión de los tranvías del Baix y del Besós?

Saludos,
Sergio
Según topos internos, caliente caliente. Es decir primero elecciones y en un plazo moderado de tiempo surgirá el tema.

Espero que no me hayan engañado.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Esperem que es faci aviat, la diagonal esta fatal ultimament, pero l'ajuntament ja va dir que: Ni locos!!!, jo si el ficaria, ho faria com esta al Trambaix, entre el tram central i el tram de mar, treuria una de les voreres, ja que penso no hi camina tanta gent a les dues voreres centrals i no crec que es notes molt el canvi si en treguessin una vorera. Els autobusos que segueixin pel tram central. I si hi ha problemes a les places, doncs a veure, prioritat semaforica i llestos, que els semafors s'esperin uns segons mes fins que passin els tramvias.

Problema: els conductors incivics que més d'una vegada m'he trobat a la plaça de diagonal amb passeig de gràcia (Joan carles I???), colapsen tota la plaça i no hi ha agulla que es pugui moure, quan sembla que, si es possa verd, vinga a correr com sigui per poder tirar. El tram passaria i ningú li deixaria passar, la societat es aixi.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Es plantegen diversos problemas:

A) Com passem Francesc Macià, resulta que la Plaça, els jardins, l'estany . . .tot és una mena de monument al qual no se li pot tocar un pel. Passem soterrats??? Envoltem la plaça??? Fem un mono - rail aeri com li agradava a l'Ex-Clos??

B)Com bé dieu, el fem passar pel lateral??? Centrat com a Esplugues??? Tipus Rambla Diagonal - TramBesós (dificultats d'explotació en aquest sistema).

C)Com passem Balmes???

D) S'ha de soterrar almenys una part o semi-soterrar???

E)I en arribar a Glòries??? Si venim centrats com salvem la panza que hi ha al fina lde Diagonal tocant Glories provocada pel túnel RENFE de EDF - Pg de Gràcia ???

F)Efectes col.laterals . . .com arreglem el tema de la càrrega - descàrrega dels comerciants, per exemple . . .
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Jo crec que la Plaça Francesc Macià cal passar-la per sota. Tenint en compte que no es pot tocar res del que hi ha a la superfície, el millor tant pels cotxes com pel tramvia és que el tramvia passi per sota. Un o dos semàfors menys pel tramvia, cosa que el faria més ràpid respecte els cotxes i el bus. Reduïm el perill de topades amb cotxes o d'haver d'esperar que s'aparti un cotxe que ha quedat ocupant la zona del tramvia (com passa de vegades a Maria Cristina o a Numància)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

mikado wrote:A) Com passem Francesc Macià, resulta que la Plaça, els jardins, l'estany . . .tot és una mena de monument al qual no se li pot tocar un pel. Passem soterrats??? Envoltem la plaça??? Fem un mono - rail aeri com li agradava a l'Ex-Clos??
Com diu l'Albert, el millor és per sota. La rampa pot ser relativament curta, així que podria baixar després de l'Av. Sarrià, tenir la parada de Francesc Macià soterrada (la qual cosa també milloraria l'accés des de diversos punts sense haver d'esperar tants semàfors, que vulgui o no, sempre te'n trobes algun en vermell) i tornar a superfície després de Calvet/Villarroel.
mikado wrote:B)Com bé dieu, el fem passar pel lateral??? Centrat com a Esplugues??? Tipus Rambla Diagonal - TramBesós (dificultats d'explotació en aquest sistema).
I per què no estil Rambla? Gran vorera central per a passejar, i a cada calçada un carril per a bus i dos per a la resta de vehicles. Veig més problema en transplantar els arbres, ja que no sé si els plàtans ho sobreviurien i hi donen més ambient que posar-hi lledoners o magnòlies joves.
mikado wrote:C)Com passem Balmes???
Com qualsevol altre carrer. No crec que presenti més dificultat que altres cruïlles. Això sí, cal prioritat semafòrica.
mikado wrote:D) S'ha de soterrar almenys una part o semi-soterrar???
Trobo que no. Soterrat, un tramvia perd un dels seus grans avantatges (accessibilitat immediata a peu de carrer) sense adquirir-ne del tot cap propi d'un metro (velocitat, capacitat, etc.) Propostes com la que faig per Francesc Macià haurien de ser excepcions i només si les alternatives no són vàlides per qüestions de trànsit del propi tramvia o TP en general.
mikado wrote:E)I en arribar a Glòries??? Si venim centrats com salvem la panza que hi ha al fina lde Diagonal tocant Glories provocada pel túnel RENFE de EDF - Pg de Gràcia ???
Se salva com la resta de la superfície. I pel que fa al tambor, sembla que desapareixerà. En tot cas, encara baixarà molta aigua pel Besòs abans no hi arribi el tramvia.
mikado wrote:F)Efectes col.laterals . . .com arreglem el tema de la càrrega - descàrrega dels comerciants, per exemple . . .
Com a la resta de la ciutat. A més, és un avantatge afegit de l'estructura en rambla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Si la connexió s'ha de fer per força soterrada, segons l'ajuntament, doncs podrien fer el tramvia soterrat per sota la Diagonal, com un Pre-metro a l'estil Brussel·les. Què us sembla? Així la velocitat seria més alta, entre d'altres coses i no s'hauria de transbordar als extrems.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Jo el que faría es, tranvía per un costat, i un bon control de trafic per part de la policía, (preferentment mossos) per intimidar i multar als infractors que puguin estorbar a la circulació del tranvía, es un metode economic, i eficient
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

El pas per Francesc Macià que proposa en Ferrovi seria molt lent. Fixeu-vos en Glòries a la T4. A més, heu de tenir en compte que passarien (i quedarien aturats sobre els vies amb tota seguretat) cotxes que farien els següents camins:

- De l'interior de la plaça per sortir per Josep Tarradellas.
-Del lateral mar de la Diagonal cap a qualsevol direcció (excepte baixar per Tarradellas)
- De Josep Tarradellas per entrar a la plaça.
- Tots els cotxes que vulgui anar pel tronc central de la Diagonal, sentit Glòries.
- Tots els cotxes que vinguin de l'interior de la ciutat pel tronc central de la Diagonal.
I segur que em deixo algun!

I no és que defensi el vehicle privat per sobre el tramvia, però tots sabem que en aquesta plaça caldria un miracle per poder fer passar un tramvia sense que s'hagués d'aturar al mig de la plaça per culpa dels cotxes.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

La veritat és que un transport guiat com el tramvia no necessita creuar pel mig un encreuament d'alta utilització com Francesc Macià, Glòries, Lesseps o Plaça Espanya, més tenint en compte que no hi haurà cap estació al mig de la plaça. Llavors, el més lògic és que en aquests punts (i en d'altres com la cruïlla de Numància) passi soterrat.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ep!

Post by JaMiRo! »

Hola!
Ferrovi wrote:Jo el que faría es, tranvía per un costat, i un bon control de trafic per part de la policía, (preferentment mossos) per intimidar i multar als infractors que puguin estorbar a la circulació del tranvía, es un metode economic, i eficient
No és així, Enric. Posar tants efectius no és pas eficient; sempre que es pugui s'ha de procurar posar un control automatitzat. Com menys efectius policials millor. ;)

Per cert, jo també considero que cal soterrar-lo en passar per Francesc Macià. Regular els cicles semafòrics, ficar el tramvia i esperar que no hi hagi ningú sobre la plataforma tramviària és massa optimista. :!:

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Es cert, teniu raó el trafic es fatidic, m'agradaría veure un tranvia en superficie per l'arc de trionf de parís :?
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Lo ideal seria un soterrament del tramvia i del carril bus, crean un macro intercanviador sota la plaça de F. Macia en el que a més hi podrien haber-hi també FGC/Metro/rodalies/...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”