Page 2 of 135

Re: Parell de comentaris...

Posted: Wednesday 21/12/2005 10:54
by wefer
JaMiRo! wrote:No és cert, company. L'ATM volia implantar la prioritat semafòrica i són els ajuntaments, principalment el de Barcelona, els que s'hi han oposat; els conductors són electors i si els senyors alcaldes els donen pel sac, no els voten. Així de fàcil. Política.
Jo diria... Així de fàcil. Democràcia ;)

Si la gent, o si els vols anomenar d'una altra manera, els electors, majoritàriament no volen el tramvia, o volen un tramvia sense prioritat... doncs això és el que s'haurà de fer.
Que potser és una decisió equivocada, i que si fos al contrari la mobilitat seria millor? Potser sí. Però la democràcia és així. És (o hauria de ser) la voluntat de la majoria, encerti o no.
En cas contrari, estaríem parlant de "despotisme il·lustrat", olt de moda fa una mica més de 100 anys, situació que personalment no m'agradaria.

Fet aquest discurs :D caldria veure si realment la quantitat de gent (o electors) que prefereix donar preferència als cotxes és superior a la que vol donar preferència al tramvia. I jo, sincerament, diria que no. I paradoxalment, si això fos així, resultaria que no donar preferència al tramvia no sols seria antidemocràtic, sinó que a més seria contraproduent pels mateixos polítics que n'impedeixen la implantació. Contraproduent no per activa, sinó per passiva.

Posted: Wednesday 21/12/2005 22:51
by josep_serre
Exactament, jo no donaria tant la culpa als polítics en aquest cas, sinó més aviat donaria mooolta culpa al ciutadà del carrer per la seva actitud contrària a la prioritat semafòrica.

Posted: Wednesday 21/12/2005 23:59
by Ferrovi
PERO jo no dic que sigui dolenta la PS, alcontrari, dic que unir els 2 tramvies sense PS es inutil

Re: Parell de comentaris...

Posted: Thursday 22/12/2005 23:30
by JaMiRo!
wefer wrote:Contraproduent no per activa, sinó per passiva.
Aquí m'he perdut...No vaig néixer per la filosofia! :oops: :D :)

Re: Parell de comentaris...

Posted: Thursday 22/12/2005 23:55
by wefer
JaMiRo! wrote:
wefer wrote:Contraproduent no per activa, sinó per passiva.
Aquí m'he perdut...No vaig néixer per la filosofia! :oops: :D :)
Contraproduent no per prendre una decisió que no agradi a la ciutadania , sinó per no fer res.

Als polítics moltes vegades els fa por prendre una decisió que consideren que pot ser impopular i que representaria, en conseqüència, una pèrdua de vots.
En aquest cas que tractem, consideren que introduïr el tramvia a la Diagonal i limitar l'accés dels automòbils pot resultar impopular, i per això ho eviten. Agafen, per tant, una actitud passiva o evasiva.
El que no veuen és que la inoperància de no aportar solucions als problemes de la gent, en aquest cas la mobilitat, a llarg termini els desgasta molt més que no pas assumir el risc de prendre decisions discutibles.
M'explico ara? ;)

Yes, you do!

Posted: Friday 23/12/2005 0:20
by JaMiRo!
wefer wrote:M'explico ara? ;)
Hola!

Ara t'he entès! És que avui era l'últim dia d'universitat, i entre treballs i examens estic una mica espès...Bé, estic espès de fet! :x

Per cert estic totalment d'acord amb la teva opinió! ;)

Salut!

Re

Posted: Tuesday 19/12/2006 19:20
by Santfeliuenc
Hola,

¿Cómo está el tema de la unión de los tranvías del Baix y del Besós?

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 19/12/2006 19:58
by Mako448
Jo crec que s'ha d'unir els dos tranvies,donaria servei a una zona amb bastanta població i amb TP no molt abundant,crec que és necessari
També és necessari que el tranvia arribi fins a 4 camins ,i com algu deia per aquí,ja de pas fins a Martorell :D
PS:Com seria un viatge Martorell-Badalona en tranvia,quan és trigarià?Algú s'atreveria a fer-lo.

Re: Re

Posted: Tuesday 19/12/2006 20:23
by mikado
Santfeliuenc wrote:Hola,

¿Cómo está el tema de la unión de los tranvías del Baix y del Besós?

Saludos,
Sergio
Según topos internos, caliente caliente. Es decir primero elecciones y en un plazo moderado de tiempo surgirá el tema.

Espero que no me hayan engañado.

Posted: Tuesday 19/12/2006 22:52
by Denisuko
Esperem que es faci aviat, la diagonal esta fatal ultimament, pero l'ajuntament ja va dir que: Ni locos!!!, jo si el ficaria, ho faria com esta al Trambaix, entre el tram central i el tram de mar, treuria una de les voreres, ja que penso no hi camina tanta gent a les dues voreres centrals i no crec que es notes molt el canvi si en treguessin una vorera. Els autobusos que segueixin pel tram central. I si hi ha problemes a les places, doncs a veure, prioritat semaforica i llestos, que els semafors s'esperin uns segons mes fins que passin els tramvias.

Problema: els conductors incivics que més d'una vegada m'he trobat a la plaça de diagonal amb passeig de gràcia (Joan carles I???), colapsen tota la plaça i no hi ha agulla que es pugui moure, quan sembla que, si es possa verd, vinga a correr com sigui per poder tirar. El tram passaria i ningú li deixaria passar, la societat es aixi.

Posted: Tuesday 19/12/2006 22:58
by mikado
Es plantegen diversos problemas:

A) Com passem Francesc Macià, resulta que la Plaça, els jardins, l'estany . . .tot és una mena de monument al qual no se li pot tocar un pel. Passem soterrats??? Envoltem la plaça??? Fem un mono - rail aeri com li agradava a l'Ex-Clos??

B)Com bé dieu, el fem passar pel lateral??? Centrat com a Esplugues??? Tipus Rambla Diagonal - TramBesós (dificultats d'explotació en aquest sistema).

C)Com passem Balmes???

D) S'ha de soterrar almenys una part o semi-soterrar???

E)I en arribar a Glòries??? Si venim centrats com salvem la panza que hi ha al fina lde Diagonal tocant Glories provocada pel túnel RENFE de EDF - Pg de Gràcia ???

F)Efectes col.laterals . . .com arreglem el tema de la càrrega - descàrrega dels comerciants, per exemple . . .

Posted: Wednesday 20/12/2006 0:05
by Albert
Jo crec que la Plaça Francesc Macià cal passar-la per sota. Tenint en compte que no es pot tocar res del que hi ha a la superfície, el millor tant pels cotxes com pel tramvia és que el tramvia passi per sota. Un o dos semàfors menys pel tramvia, cosa que el faria més ràpid respecte els cotxes i el bus. Reduïm el perill de topades amb cotxes o d'haver d'esperar que s'aparti un cotxe que ha quedat ocupant la zona del tramvia (com passa de vegades a Maria Cristina o a Numància)

Posted: Wednesday 20/12/2006 0:20
by Guigui
mikado wrote:A) Com passem Francesc Macià, resulta que la Plaça, els jardins, l'estany . . .tot és una mena de monument al qual no se li pot tocar un pel. Passem soterrats??? Envoltem la plaça??? Fem un mono - rail aeri com li agradava a l'Ex-Clos??
Com diu l'Albert, el millor és per sota. La rampa pot ser relativament curta, així que podria baixar després de l'Av. Sarrià, tenir la parada de Francesc Macià soterrada (la qual cosa també milloraria l'accés des de diversos punts sense haver d'esperar tants semàfors, que vulgui o no, sempre te'n trobes algun en vermell) i tornar a superfície després de Calvet/Villarroel.
mikado wrote:B)Com bé dieu, el fem passar pel lateral??? Centrat com a Esplugues??? Tipus Rambla Diagonal - TramBesós (dificultats d'explotació en aquest sistema).
I per què no estil Rambla? Gran vorera central per a passejar, i a cada calçada un carril per a bus i dos per a la resta de vehicles. Veig més problema en transplantar els arbres, ja que no sé si els plàtans ho sobreviurien i hi donen més ambient que posar-hi lledoners o magnòlies joves.
mikado wrote:C)Com passem Balmes???
Com qualsevol altre carrer. No crec que presenti més dificultat que altres cruïlles. Això sí, cal prioritat semafòrica.
mikado wrote:D) S'ha de soterrar almenys una part o semi-soterrar???
Trobo que no. Soterrat, un tramvia perd un dels seus grans avantatges (accessibilitat immediata a peu de carrer) sense adquirir-ne del tot cap propi d'un metro (velocitat, capacitat, etc.) Propostes com la que faig per Francesc Macià haurien de ser excepcions i només si les alternatives no són vàlides per qüestions de trànsit del propi tramvia o TP en general.
mikado wrote:E)I en arribar a Glòries??? Si venim centrats com salvem la panza que hi ha al fina lde Diagonal tocant Glories provocada pel túnel RENFE de EDF - Pg de Gràcia ???
Se salva com la resta de la superfície. I pel que fa al tambor, sembla que desapareixerà. En tot cas, encara baixarà molta aigua pel Besòs abans no hi arribi el tramvia.
mikado wrote:F)Efectes col.laterals . . .com arreglem el tema de la càrrega - descàrrega dels comerciants, per exemple . . .
Com a la resta de la ciutat. A més, és un avantatge afegit de l'estructura en rambla.

Posted: Wednesday 20/12/2006 0:29
by Túnels del Garraf
Si la connexió s'ha de fer per força soterrada, segons l'ajuntament, doncs podrien fer el tramvia soterrat per sota la Diagonal, com un Pre-metro a l'estil Brussel·les. Què us sembla? Així la velocitat seria més alta, entre d'altres coses i no s'hauria de transbordar als extrems.

Posted: Wednesday 20/12/2006 1:52
by Ferrovi
Jo el que faría es, tranvía per un costat, i un bon control de trafic per part de la policía, (preferentment mossos) per intimidar i multar als infractors que puguin estorbar a la circulació del tranvía, es un metode economic, i eficient

Posted: Wednesday 20/12/2006 12:06
by Albert
El pas per Francesc Macià que proposa en Ferrovi seria molt lent. Fixeu-vos en Glòries a la T4. A més, heu de tenir en compte que passarien (i quedarien aturats sobre els vies amb tota seguretat) cotxes que farien els següents camins:

- De l'interior de la plaça per sortir per Josep Tarradellas.
-Del lateral mar de la Diagonal cap a qualsevol direcció (excepte baixar per Tarradellas)
- De Josep Tarradellas per entrar a la plaça.
- Tots els cotxes que vulgui anar pel tronc central de la Diagonal, sentit Glòries.
- Tots els cotxes que vinguin de l'interior de la ciutat pel tronc central de la Diagonal.
I segur que em deixo algun!

I no és que defensi el vehicle privat per sobre el tramvia, però tots sabem que en aquesta plaça caldria un miracle per poder fer passar un tramvia sense que s'hagués d'aturar al mig de la plaça per culpa dels cotxes.

Posted: Wednesday 20/12/2006 13:14
by Platanito
La veritat és que un transport guiat com el tramvia no necessita creuar pel mig un encreuament d'alta utilització com Francesc Macià, Glòries, Lesseps o Plaça Espanya, més tenint en compte que no hi haurà cap estació al mig de la plaça. Llavors, el més lògic és que en aquests punts (i en d'altres com la cruïlla de Numància) passi soterrat.

Ep!

Posted: Wednesday 20/12/2006 19:57
by JaMiRo!
Hola!
Ferrovi wrote:Jo el que faría es, tranvía per un costat, i un bon control de trafic per part de la policía, (preferentment mossos) per intimidar i multar als infractors que puguin estorbar a la circulació del tranvía, es un metode economic, i eficient
No és així, Enric. Posar tants efectius no és pas eficient; sempre que es pugui s'ha de procurar posar un control automatitzat. Com menys efectius policials millor. ;)

Per cert, jo també considero que cal soterrar-lo en passar per Francesc Macià. Regular els cicles semafòrics, ficar el tramvia i esperar que no hi hagi ningú sobre la plataforma tramviària és massa optimista. :!:

Salut!

Posted: Wednesday 20/12/2006 20:27
by Ferrovi
Es cert, teniu raó el trafic es fatidic, m'agradaría veure un tranvia en superficie per l'arc de trionf de parís :?

Posted: Wednesday 20/12/2006 20:42
by George85
Lo ideal seria un soterrament del tramvia i del carril bus, crean un macro intercanviador sota la plaça de F. Macia en el que a més hi podrien haber-hi també FGC/Metro/rodalies/...