Page 2 of 8

No fotem!

Posted: Sunday 30/09/2007 23:40
by Guigui
Duke wrote:Suposo que la línia serà 100% soterrada, no? Perque sinó ja tindrem les eternes queixes de que la es divideix el poble, que fan massa soroll...
Que els polítics (i els veïns sobrevinguts) ho vulguin tot sota terra, ja era una cosa a la que estava habituat, però que la suposició (que no el desig, espero) vingui del mateix Fòrum, diu molt de com s'ha encomanat el virus soterrador.

Posted: Monday 01/10/2007 9:45
by aarongilp
Duke wrote:Així ens avançarem i no ens passarà com a Jaca o Canfranc, on els veïns es queixen del soroll del tren i propossaran el seu soterrament.
Això és conya, no? Perquè si realment algú té els nassos de demanar un soterrament d'una línia per la qual passen fins a 3 trens diàris per sentit (comptant el tren fuster que puja a Canfranc), vol dir que algo falla...

Posted: Monday 01/10/2007 10:25
by wefer
aarongilp wrote:Això és conya, no? Perquè si realment algú té els nassos de demanar un soterrament d'una línia per la qual passen fins a 3 trens diàris per sentit (comptant el tren fuster que puja a Canfranc), vol dir que algo falla...
Com el soterrament de Balaguer per exemple, que pel que sembla ja està aprovat i tot.
Realment demencial aquest país.

Posted: Monday 01/10/2007 10:28
by aarongilp
Però és que a Jaca, si no recordo malament, l'estació és situada una mica lluny del nucli del poble, és a dir, que el tren "molesta" a quatre veins...i Canfranc...bé, l'estació és més gran que el poble...

Posted: Monday 01/10/2007 18:39
by Alfredo_21
Buf! A ver los tramos nuevos del Vallés Occidental como los pasa. Si ya ha habido leches por el 4º Cinturón (menos mal que ya les ha dado por construi el tramo Abrera -Terrassa), no quiero ni imaginar un trazado de vía doble(yo pensaba que iba a ser vía unica, sabiendo las inversiones de ADIF en Cataluña...), más que nada que ya andaban bastante enfadados porque estas dos infraestructuras cruzaban unos parajes de interés natural o no se que historia... En fín, veremos a ver las protestas. La verdad es que siempre me remito a lo mismo, pero, siempre pasa lo mismo. Haber si hay suerte y ponen catenaria de tipo CR-200(superior no creo). Sería bonito ir en un cercanías y admirar ese tipo de electrificación.

Posted: Wednesday 03/10/2007 0:00
by aarongilp
Alfredo_21 wrote:Haber si hay suerte y ponen catenaria de tipo CR-200(superior no creo). Sería bonito ir en un cercanías y admirar ese tipo de electrificación.
La catenaria CR-200 sólo la ponen en tramos aptos para 200, así que dudo mucho que la veas. La clásica CR-160 seguirá estando presente...

Posted: Wednesday 03/10/2007 20:28
by Alfredo_21
Ya lo se! De ahí su numeración. :)
La verdad que admiro muchísimo este tipo de catenaria. Hablando de este tipo de catenaria, entonces, ahora que caigo, el ramal de mercancias El Papiol-Can Tunis admite velocidades superiores a los 160KM/h,¿no? Acabo de caer ahora mismo :)

Replantejament de la LINIA ORBITAL

Posted: Wednesday 28/11/2007 21:00
by metrobaix
La línia Orbital




La nova Línia Orbital significa una importantíssima aposta pel ferrocarril de rodalies, que contribuirà a redefinir l'accessibilitat interna de l'àrea metropolitana i trencarà la radialitat de l'actual xarxa ferroviària. Aquest nou eix facilitarà la creació d'una autèntica estructura ferroviària en xarxa, i interconnectarà les ciutats metropolitanes de la segona corona.


La línia Orbital Ferroviària unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km que passarà pels municipis següents: Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Subirats, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida, Martorell, Abrera, Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Montmeló, Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona i Mataró.

Es construiran 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals seran en túnel, i es donarà servei a 31 estacions, 18 de les quals seran de nova creació.

Els nous trams de la línia que caldrà construir seran els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Granollers a Mataró. El traçat es completa amb tres trams que ja es troben funcionant actualment i que formen part de la xarxa ferroviària estatal: de Vilafranca a Martorell, de Terrassa a Sabadell i de Santa Perpètua a Parets del Vallès.

En les primeres estimacions es preveu que l'execució d'aquest projecte comporti una inversió d'uns 4.000 MEUR.

Principals novetats i concrecions

El document d'objectius i propòsits de la línia Orbital Ferroviària es fruit d'un important treball d'aprofundiment i concreció del primer estudi de traçat fet per l'ATM els anys 2003-04, amb les aportacions rebudes de la primera consulta institucional de l'any 2005.

Així, aquest document incorpora 18 noves estacions, 10 més que les del document inicial, i fa modificacions en el traçat que incrementen en 14 els km de nova via ferroviària previstos. Igualment, projecta una nova variant soterrada per l'interior de Vilanova, que s'afegeix a la ja proposada a Mataró.

Concretament, apareixen les novetats següents:

- Variant de Vilanova: s'ha dissenyat una variant soterrada complerta pel nord de Vilanova, amb tres noves estacions (una al barri de Roquetes, pertanyent al terme de Sant Pere de Ribes), ben situades pel que fa als creixements urbans actuals i futurs.

- Entre Sant Pere de Ribes i Vilafranca del Penedès s'ha millorat el traçat per tal de reduir-ne l'impacte sobre el territori.

- Entre Martorell i Terrassa s'ha canviat totalment el traçat previst, ja que en lloc d'anar cap a Castellbisbal la línia es dirigeix cap a Abrera i des d'aquest punt cap a Terrassa, seguint en certa mesura el corredor que s'obrirà amb la construcció de l'autovia Abrera-Terrassa. Això ha permès reduir-ne l'impacte ambiental i situar tres noves estacions a Martorell (una davant la fàbrica Seat), i dues més a Abrera i Viladecavalls.

- Entre Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda s'ha definit un nou traçat que aprofita en part el corredor de la futura interpolar sud i que, alhora, permet posar dues noves estacions a Barberà del Vallès, una en el nucli urbà i l'altra al polígon de Santiga. Des d'aquest punt, de les dues opcions previstes inicialment s'escull la que es dirigeix cap a Mollet Santa Rosa i Parets, per arribar a Montmeló.

- Dues noves estacions sobre l'actual línia Papiol-Mollet: intercanviador de Badia-Cerdanyola i estació de Ripollet Nord. Si bé no formen part del tronc principal de la línia Orbital, s'ha previst la construcció de dues noves estacions sobre la línia Papiol-Mollet, sobre la qual s'establiran serveis de Rodalies que empraran alguns trams de la nova Orbital.

- A Montmeló es proposa una nova estació entre el circuit i el nucli urbà, que potenciarà l'establiment d'una relació urbana directa entre aquestes dues parts del municipi que ara estan separades per l'autopista.

- A l'est de Granollers s'hi proposa una nova estació en previsió de futurs creixements urbans.

- A la Roca del Vallès i a Argentona el traçat s'ha millorat per tal de reduir-ne l'impacte ambiental i situar les estacions al més a prop possible dels nuclis urbans.

- A Mataró s'ha dissenyat una variant soterrada per tal de poder situar tres noves estacions que serveixin de manera completa el nucli urbà de la ciutat.

La proposta actual d'estacions i de traçat és susceptible de noves modificacions com a conseqüència dels treballs d'enginyeria que es continuen executant i dels processos d'informació pública i participació que s'aniran succeint.




----


destaco sobretot el replanteig del traçat entre Martorell i Terrassa.

Posted: Wednesday 28/11/2007 21:50
by victorcasta
Font, sisplau?

Posted: Wednesday 28/11/2007 21:59
by Sky
És una nota de premsa de la Generalitat. Al fil sobre l'Eix Transversal l'he copiada sencera.

Posted: Wednesday 28/11/2007 23:30
by Túnels del Garraf
No hi ha cap plànol? És que no em faig a la idea del traçat de la variant de Vilanova...

Posted: Thursday 29/11/2007 0:46
by Albert
Això de la variació a Martorell em lliga amb el plànol que hi ha a l'IFERCAT sobre la línia orbital. Segons aquest plànol, venint des de Vilafranca es desvia cap a SEAT (pel corredor actual en via única que deixarà d'utilitzar-se quan entri en vigor el contracte SEAT_FGC?). La conseqüència d'això és que els trens de la línia orbital deixarien de passar per l'estació actual de Martorell-Renfe (correspondència amb R4 i R7) i perdrien també la correspondència amb FGC (S8, S4, R5 i R6). A canvi, "guanyem" una estació davant SEAT (on exactament?).

Personalment, crec que val la pena sacrificar una mica de temps de viatge per passar per l'estació actual de Martorell. D'aquesta manera aconseguiriem un molt bon node de comunicacions entre les dues ribes del Llobregat al sud de Martorell, el nord del Baix Llobregat (Abrera, Sant Esteve, Olesa), l'Anoia, el Bages, el Vallès Occidental i l'Alt Penedès. Si no ho fem així, per poder agafar aquesta línia orbital, caldria que des del sud del Baix Llobregat, des del ramal Anoia dels FGC i potser també des del ramal Bages de FGC (a no ser que es fes un transbordament a peu a Abrera), es fes transbordament a Martorell per agafar un tren de la R4 per recular cap a Gelida (actualment n'hi ha un cada 30 minuts), i allà transbordar de nou per agafar el tren de la línia orbital. Penso que és poc pràctic i massa lent.

Posted: Thursday 29/11/2007 9:38
by Danzig
Image[/img]

Posted: Thursday 29/11/2007 12:04
by trainman
La Comissió d'Urbanisme de Barcelona aprova l'estació de tren Ripollet-Nord


La Comissió d'Urbanisme de Barcelona ha donat el vistiplau a la creació de la nova estació de tren Ripollet Nord, dins la línia Mollet-El Papiol, que passa soterrada per dalt el parc dels Pinetons i que, fins ara, s'utilitzava només per a mercaderies. Segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, aquesta línia es convertirà en mixta per poder portar passatgers i estarà connectada a la nova línia Orbital Vilanova-Mataró. El projecte ha de ser ara ratificat per l'Ajuntament de Ripollet i el Departament de Medi Ambient.

Memòria del projecte
L'any 2004, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va impulsar dos projectes de gran importància per al futur de les comunicacions ferroviàries de Catalunya. Es tractava dels primers estudis d'alternatives de traçat de l'eix Transversal Ferroviari de Catalunya (ETF) i de la línia Orbital Ferroviària de la Regió Metropolitana de Barcelona (LOF).
A partir del 2005, els dos projectes s'han desenvolupat administrativament en paral•lel, de manera que el 2006 es va realitzar ja una primera consulta institucional als municipis i comarques afectats pel pas d'aquests eixos. Des d'aleshores, diverses empreses d'enginyeria i algunes institucions com els instituts Cartogràfic i Geològic de Catalunya i el Centre d'Innovació del Transport de la Universitat Politècnica, sota la direcció de l'ens "Infraestructures Ferroviàries de Catalunya" (Ifercat), han treballat en la definició de nous traçats tenint en compte els resultats d'aquesta consulta, les múltiples reunions mantingudes amb els municipis afectats i l'avenç dels treballs que s'estan duent a terme per a la redacció dels plans territorials corresponents.
El dimecres 28 de novembre, la Comissió d'Urbanisme de Catalunya va informar favorablement sobre els nous documents d'objectius i criteris d'aquests eixos que concreten aspectes de traçat i noves estacions. A partir d'ara, seran tramesos a cent vuitanta ajuntaments i al Departament de Medi Ambient i Habitatge per a realitzar les consultes institucionals i les anàlisis ambientals pertinents que s'incorporaran al Pla director urbanístic de la reserva de sol dels dos eixos. Es preveu que l'aprovació inicial dels plans directors i la seva informació pública tinguin lloc durant el segon trimestre de 2008.

Nova línia Orbital
Segons s'explica en un comunicat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, la nova Línia Orbital significa una important aposta pel ferrocarril de rodalies, que contribuirà a redefinir l'accessibilitat interna de l'àrea metropolitana i trencarà la radialitat de l'actual xarxa ferroviària. Aquest nou eix facilitarà la creació d'una autèntica estructura ferroviària en xarxa, i interconnectarà les ciutats metropolitanes de la segona corona.
La línia Orbital Ferroviària unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km que passarà pels municipis següents: Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Subirats, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida, Martorell, Abrera, Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Montmeló, Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona i Mataró. A més, enllaçarà amb la línia Mollet-El Papiol, que incorporarà dues noves estacions: Ripollet Nord i Badia-Cerdanyola.
En total, es construiran 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals seran en túnel, i es donarà servei a 31 estacions, 18 de les quals seran de nova creació. Els nous trams de la línia que caldrà construir seran els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Granollers a Mataró. El traçat es completa amb tres trams que ja es troben funcionant actualment i que formen part de la xarxa ferroviària estatal: de Vilafranca a Martorell, de Terrassa a Sabadell i de Santa Perpètua a Parets del Vallès.
En les primeres estimacions es preveu que l'execució d'aquest projecte comporti una inversió d'uns 4.000 MEUR.

Principals novetats i concrecions
A la nota de premsa de la Generalitat, també s'argumenta que el document d'objectius i propòsits de la línia Orbital Ferroviària és fruit d'un important treball d'aprofundiment i concreció del primer estudi de traçat fet per l'ATM els anys 2003-04, amb les aportacions rebudes de la primera consulta institucional de l'any 2005.
Així, aquest document incorpora 18 noves estacions, 10 més que les del document inicial, i fa modificacions en el traçat que incrementen en 14 els km de nova via ferroviària previstos. Igualment, projecta una nova variant soterrada per l'interior de Vilanova, que s'afegeix a la ja proposada a Mataró.
Concretament, apareixen les novetats següents:
- Dues noves estacions sobre l'actual línia Papiol-Mollet: intercanviador de Badia-Cerdanyola i estació de Ripollet Nord. Si bé no formen part del tronc principal de la línia Orbital, s'ha previst la construcció de dues noves estacions sobre la línia Papiol-Mollet, sobre la qual s'establiran serveis de Rodalies que empraran alguns trams de la nova Orbital.
- Entre Martorell i Terrassa s'ha canviat totalment el traçat previst, ja que en lloc d'anar cap a Castellbisbal la línia es dirigeix cap a Abrera i des d'aquest punt cap a Terrassa, seguint en certa mesura el corredor que s'obrirà amb la construcció de l'autovia Abrera-Terrassa. Això ha permès reduir-ne l'impacte ambiental i situar tres noves estacions a Martorell (una davant la fàbrica Seat), i dues més a Abrera i Viladecavalls.
- Entre Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda s'ha definit un nou traçat que aprofita en part el corredor de la futura interpolar sud i que, alhora, permet posar dues noves estacions a Barberà del Vallès, una en el nucli urbà i l'altra al polígon de Santiga. Des d'aquest punt, de les dues opcions previstes inicialment s'escull la que es dirigeix cap a Mollet Santa Rosa i Parets, per arribar a Montmeló.
- A Montmeló es proposa una nova estació entre el circuit i el nucli urbà, que potenciarà l'establiment d'una relació urbana directa entre aquestes dues parts del municipi que ara estan separades per l'autopista.
- A l'est de Granollers s'hi proposa una nova estació en previsió de futurs creixements urbans.
- A la Roca del Vallès i a Argentona el traçat s'ha millorat per tal de reduir-ne l'impacte ambiental i situar les estacions al més a prop possible dels nuclis urbans.
- A Mataró s'ha dissenyat una variant soterrada per tal de poder situar tres noves estacions que serveixin de manera completa el nucli urbà de la ciutat.
- Variant de Vilanova: s'ha dissenyat una variant soterrada complerta pel nord de Vilanova, amb tres noves estacions (una al barri de Roquetes, pertanyent al terme de Sant Pere de Ribes), ben situades pel que fa als creixements urbans actuals i futurs.
- Entre Sant Pere de Ribes i Vilafranca del Penedès s'ha millorat el traçat per tal de reduir-ne l'impacte sobre el territori.

http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=9233

Plànol

Posted: Friday 30/11/2007 9:55
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:No hi ha cap plànol? És que no em faig a la idea del traçat de la variant de Vilanova...
Aquí el tens. No se'n veuen massa els detalls, però dóna una idea força bona del traçat.

Re: Plànol

Posted: Friday 30/11/2007 11:27
by wefer
Guigui wrote:Aquí el tens. No se'n veuen massa els detalls
No, no veig massa detalls... més que res perquè em surt un "Not found" :D

Jo puc obrir-lo

Posted: Friday 30/11/2007 11:32
by Guigui
wefer wrote:No, no veig massa detalls... més que res perquè em surt un "Not found" :D
Que estrany... acabo d'enllaçar-m'hi i se m'ha obert sense cap problema.

Re: Jo puc obrir-lo

Posted: Friday 30/11/2007 11:37
by wefer
Guigui wrote:Que estrany... acabo d'enllaçar-m'hi i se m'ha obert sense cap problema.
Doncs a mi no em surt de cap manera :(

Posted: Friday 30/11/2007 12:03
by EUKibo
(a mi també m'ha sortit bé el plànol)

Cal dir que la líni orbital crec que és la infrastructura ferroviària de caràcter de Rodalies més útil. Els habitants de Mataró que volen anar a Granollers avui dia no tenen transport públic amb dignitat. Així com els habitants de Vilanova que vulguin anar a Vilafranca.

Comentar que aquesta infrastructura en cap cas solucionarà el gravíssim dèficit d'infrastructures a Barcelonès comarca. Els trens aniran igualment al màxim de saturació de passatgers i els túnels al màxim de saturació de trens. Perquè la línia orbital està dissenyada segons el meu parer per a nous usuaris que fins ara anaven en cotxe, tot i que és cert que en casos molt concrets poden treure passatgers, però amb l'augment que hi ha de passatgers cada any i la saturació actual dubto que pugui solucionar un problema que la única solució és amb un nou tunel passant per a Rodalies i fer la xarxa de Regionals més independent. Però en tot cas, insisteixo, la línia orbital és potser la línia més útil que es pot fer per a generar transport públic amb bones combinacions, ràpid i directe.

Vull destacar trajectes interessants per a aquesta línia.

EQUIPAMENTS DE GRAN GENERACIÓ DE DEMANDA

-> Circuit de Catalunya (Bona combinació des de Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers, Mataró... abans només des de Barcelona i Vic)

-> UPC Vilanova (Accès actual només des de Barcelona i Granollers, Nou accés per als habitants de Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca)

-> UPC Terrassa (Accès actual només des de Barcelona i Manresa, nou accès a Martorell, Vilafranca, Vilanova, Granollers i Marató)

RELACIONS ENTRE GRANS CIUTATS

-> Relacions Martorell-Terrassa, Terrassa-Granollers, Granollers-Mataró i Vilanova-Vilafranca (molta gent fa aquests desplaçaments en cotxe).

SIMPLIFICACIÓ DE TRAÇATS

-> Castelldefels - Vilafranca, Premià-Granollers...

Posted: Friday 30/11/2007 12:11
by wefer
EUKibo wrote:(a mi també m'ha sortit bé el plànol)
Ja he vist el problema: l'enllaç està mal fet, no és estàndard i per això el Firefox no el reconeix. En canvi, l'Explorer sí que l'accepta.
:topic