Page 2 of 2
Posted: Friday 17/02/2006 11:16
by Fran-Ikarus
Mortadel·lo wrote:L'enllaç de Psg de Gràcia, no té molta lògica el que dius, un passadís per anar de l'estació de Pg de Gràcia del Gran Metro a...on?
B.S. II, pàg. 152, parlant de l'evolució de l'estació Passeig de Gràcia (L3), esmenta, entre altres reformes del 1972, la construcció de l'enllaç amb l'estació de la L4. La qual cosa dóna peu a pensar que va ser una construcció desde zero, ja que una de les especialitats del Sr. Salmerón és esmentar el reaprofitament de túnels que estaven construits per a una funció diferent, i si aquest fos el cas segurament ho hagués esmentat.
I parlant del passadís, a B.S. I, pàg. 130, "(...) El servei del nou tram [de la L4] milloraria notablement a partir del 22 de desembre de 1973 amb la inauguració del passadís d'enllaç entre les estacions de Passeig de Gràcia (línia 4) i Aragó (línia 3)".
Posted: Saturday 18/02/2006 1:35
by Serie600
Hola:
Gracies per la info
. Jo no estava segur del fet si eran 1000 o 1100, en aquella epoca ni idea del tema. Solament em "xocava" una mica el tema que fos la mateixa linia pero que anes amb dos tipus de trens diferents.
En cuant a "portes extranyes" hi ha una a Sagrada Familia (andana ample, no se quina via, no arribo a tant, no se com distingir-ho) del costat enllaç amb L5, al costat de les escales mecaniques, hi ha una porta grissa..... un "cuarto oscuro"?.... algun acces entre linies?.... ja que es una estacio de d'enllaç, es possible que allo fos un passadis que comuniques.... on?
Seguim amb preguntes "xorras" i tenint en compte que no tinc la "Biblia Salmeronica" (i que vist el predicament que te i les dades que te, em mossego las unglas per tenir-la) i no se si en fa esment.... Es possible que alguna part de la xarxa de metro hagues aprofitat en la seva construccio part o la totalitat d'algun refugi antiaeri de la guerra? (carai quines preguntes que foto!... fins i tot jo em dono por).
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Tan de bo pogues aconseguir els llibres del Sr. Salmeron....
Posted: Saturday 18/02/2006 8:46
by Marc Font Escales
Serie600 wrote:Hola:
Gracies per la info
. Jo no estava segur del fet si eran 1000 o 1100, en aquella epoca ni idea del tema. Solament em "xocava" una mica el tema que fos la mateixa linia pero que anes amb dos tipus de trens diferents.
En cuant a "portes extranyes" hi ha una a Sagrada Familia (andana ample, no se quina via, no arribo a tant, no se com distingir-ho) del costat enllaç amb L5, al costat de les escales mecaniques, hi ha una porta grissa..... un "cuarto oscuro"?.... algun acces entre linies?.... ja que es una estacio de d'enllaç, es possible que allo fos un passadis que comuniques.... on?
Seguim amb preguntes "xorras" i tenint en compte que no tinc la "Biblia Salmeronica" (i que vist el predicament que te i les dades que te, em mossego las unglas per tenir-la) i no se si en fa esment.... Es possible que alguna part de la xarxa de metro hagues aprofitat en la seva construccio part o la totalitat d'algun refugi antiaeri de la guerra? (carai quines preguntes que foto!... fins i tot jo em dono por).
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Tan de bo pogues aconseguir els llibres del Sr. Salmeron....
Mira precisament! algú que la busca! pues a mí me la va conseguir un amic meu ahir mateix (a Rocafort) són molt amables allà i si no vés a Massades. Les fotos són en blanc i negre pero, inclús les més modernes, són espectaculars!
Posted: Saturday 18/02/2006 8:49
by Marc Font Escales
Re:
Posted: Monday 01/06/2009 0:17
by metring
Pujo aquest fil, al que he anat a para buscant una altre cosa, perquè oi que no va ser així, i que els 1.000 van fer també servei a la línia 3B?
1000 (o 1100) a la línia IIIB
Posted: Monday 01/06/2009 0:25
by Guigui
metring wrote:Pujo aquest fil, al que he anat a para buscant una altre cosa, perquè oi que no va ser així, i que els 1.000 van fer també servei a la línia 3B?
1000 o 1100, però recordo haver-hi anat vàries vegades.
Re: arqueologia ferroviaria-metropolitana
Posted: Monday 01/06/2009 11:16
by El LLOP
No, encara que potser he dit que sí en algun altre tòpic, els 1000 només van còrrer per la L5. Els que van donar servei a la L3B van ser els 1100.