Posted: Friday 24/02/2006 22:29
perdona pero la imatge que dius no surt
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
No m' ha sortit la imatge, pero si entreu a: cv.uoc.edu/~jmora/metro/l4.html hi trobareu una imatge on a sota posa: Obras de la estación Correos, año 1970, si alguién que lee este mensaje, visita la web que os he adjuntado, vé esta imagen y sabe algo de ella, que me responda, por favor, gracias.Marc Font Escales wrote:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:Serie600 wrote:Hola:
Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.
La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.
Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....
Sal.lutacions:
Serie600
Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gifMarc Font Escales wrote:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Cony, "lo" jefe SantFeliuenc que treu "lo" nas....Santfeliuenc wrote:Hola,
Saludos,
Sergio
Pues sembla que estiguin tapiant la boca d' accés.Serie600 wrote:Hola:Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gifMarc Font Escales wrote:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
El 20 de Març de 1972 Correus es va tancar http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_70.htm i el 4 d'Abril del mateix any es va tancar el ramal "Aragon - Correos" per ser traspassat a la futura L4 http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono27.gif .
Tot aixo i mes ho pots trobar a la pagina d'en SantFeliuenc amb una molt bona historia-cronologia del metro de Barcelona http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm i un especial "L2"
Pel que apuntes a la foto del 1970 potser que siguessin les primeres obres en superficie per ampliar la futura linia 4 previ tancament de l'estacio de Correus. O tambe pot ser altre tipus d'actuacio a la -sembla esser- Plaça d'Antoni Maura, tipus clavagueram o ves a saber. Eps, es la meva opinio.
Sal.lutacio:
Serie600
Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.Serie600 wrote: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.
La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.
M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.
Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.
La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Platanito wrote:Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.Serie600 wrote: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.
La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.
M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.
Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.
La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Qualsevol altra suposició, qualsevol altra hipòtesi, és incorrecta i no té cap base, tret d'una mala interpretació de la fotografia, que com s'ha demostrat no té absolutament res a veure amb l'accés a l'estació de Correus.
Serie600 wrote:Hola:
T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.
La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.
M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.
Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.
La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Sal.lutacions:
Serie600
Fins i tot hi ha una parada de la Vallesana nocturna davant Correus... és que la N65 és una línia d'alt nivellSerie600 wrote:Hola:
Jo el que no entenc es perque setze ous van clausurar aquella estacio....
Entre "Jaume 1er" i "Barceloneta" hi ha un forat negre que aquesta estacio hi cubriria perfectament. Ja ni cal parlar de l'util que es una estacio a peus mateix de la seu central de Correus.
Altra cosa que no entendre mai d'aquesta ciutat i la seva gestora del transport public municipal
Sal.lutacions:
Serie600
Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.Loyster wrote:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha
abegot wrote:Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.Loyster wrote:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha
Serà que els 1100 es posen a tremolar de por al veure una estació abandonadaabegot wrote:Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.