Page 2 of 9
Re: Una altra dels polítics?
Posted: Friday 17/08/2007 12:54
by UT596001
Guigui wrote:Vol dir que aniran a plantar una estació nova de trinca expressament a la quinta forca del creuament amb la línia de Renfomentadif?
Si és així, n'hi ha per
els genis que han parit aquesta animalada!
No. És l'estació actual de RENFE que estarà a uns 500 metres de la futura estació de FGC, que sí estarà just a sobre del creuament amb la línia de RENFE. Si vas amb els FGC cap a Sabadell, quan passes per sobre de la via de RENFE veus l'estació de Sant Cugat una mica lluny... doncs aquesta distància són 500 metres.
Posted: Friday 17/08/2007 13:21
by Watermark
Doncs jo, per portar una mica la contrària
, no sóc massa partidari de l'opertura d'aquest nou baixador de FGC (i van...), que per començar el venen com si fos una obra estratègica i clau per el transport ferroviari del Vallès quan en realitat, com el senyor alcalde és incapaç de dissimular, la urgència ve donada per un plà urbanístic pur i dur en la que alguns senyors s'hauran enriquit prometent vivendes amb estació de tren pagada per tots els
borregos (jo el primer).
Ferroviàriament parlant, el nou baixador estarà a poc més d'un kilòmetre de Sant Cugat i de Sant Joan, el que significa un pas endavant en l'explotació de trenmetro (és a dir tren lent i metro patètic). D'altra banda, un minutet més pels ja penosos temps de trajecte entre la part alta de la línia S2 i Barcelona. No tinc massa clar si aquesta política realment anima, fora de l'hora punta, a que la gent agafi el cotxe o no. Penso que la situació actual reclama a crits apartar una mica tant trenmetro i tornar a posar semidirectes.
Distàncies
Posted: Friday 17/08/2007 13:30
by Guigui
UT596001 wrote:Si vas amb els FGC cap a Sabadell, quan passes per sobre de la via de RENFE veus l'estació de Sant Cugat una mica lluny... doncs aquesta distància són 500 metres.
Doncs no hauria dit mai que fos tant...
Posted: Tuesday 21/08/2007 10:32
by Ecomobisostrans
Watermark, el tren-metro es necessita, però tambe els semidirectes, aixi doncs, la solució es que hi hagi les 2 coses. I com que son incompatibles amb les vies actuals se'n tindrien que fer 2 mes pels semidirectes. I l'intercanviador de FGC amb RENFE es molt necessari per comunicar les pobalcions del Vallès entre si, i amb Martorell, Vilafranca, etc.
Posted: Tuesday 21/08/2007 15:14
by Rafa Monty
Están Bojos!!!!!!!
El que caldria fer es un intercamviador senzill a on está la estació de RENFE de Sant Cugat i un altra a Rubí, en comptes d' una estació a la
quinta forca de Sant Cugat!
:isla [/img]
Posted: Wednesday 22/08/2007 18:43
by Guigui
Rafa Monty wrote:El que caldria fer es un intercamviador senzill a on está la estació de RENFE de Sant Cugat i un altra a Rubí, en comptes d' una estació a la
quinta forca de Sant Cugat!
:isla [/img]
Pel que sembla, en el cas de St. Cugat haurien de "córrer" la via mig quilòmetre direcció Cerdanyola perquè això fos realitat...
Posted: Thursday 23/08/2007 11:06
by lude
El més lògic hauria estat desplaçar l'estació de Rodalies el més a prop possible de la intersecció amb FGC i construir allà un intercanviador. Doncs això, que ho hauria vist la meva neboda de 7 anys, no se'ls hi va acudir als tècnics de Renfe.
Sospito que aquesta manca de previsió respon a criteris económics: dues obres a fer (remodelació i trasllat de l'estació), dues obres a adjudicar, dues vegades que algú s'embutxaca diners...
Fomentavedif fa estralls
Posted: Thursday 23/08/2007 13:11
by Guigui
lude wrote:El més lògic hauria estat desplaçar l'estació de Rodalies el més a prop possible de la intersecció amb FGC i construir allà un intercanviador. Doncs això, que ho hauria vist la meva neboda de 7 anys, no se'ls hi va acudir als tècnics de Renfe.
Què voleu? Fomentavedif considera un malbaratament absolut de recursos tot el que no sigui AV...
Posted: Saturday 25/08/2007 15:30
by Alfredo_21
La verdad que esto es una chapuza. Si realmente has de recorrer 500 metros para hacer un transbordo, eso no es un intercambiador. A eso yo le llamo dos estaciones separadas la una de la otra. Para mí lo lógico sería tambien desplazar la estación de RENFE hasta la intersección de vías de FGC. Quizás el problema para trasladar esta estación es que la ubicación de la estación de RENFE actual es mejor que si se trasladase a la intersección con FGC (de cara a poder captar usuarios de Sant Cugat, desconozco en que lugar del municipio se encuentra dicha estación), aunque me da a mí que será que RENFE no tiene ganas de rascarse el bolsillo. Saludos!
Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008?
Posted: Friday 22/02/2008 0:15
by Guigui
A l'inici del fil, hom wrote:Noticia difosa el 13/02/06
L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008
Pregunta maliciosa: ho serà, no ho serà?
No cal resposta, gràcies.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008?
Posted: Friday 22/02/2008 10:40
by RodalinesCatalanes
Guigui wrote:A l'inici del fil, hom wrote:Noticia difosa el 13/02/06
L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008
Pregunta maliciosa: ho serà, no ho serà?
No cal resposta, gràcies.
És bo que ara que som en campanya electoral ens en recordem d'aquestes notícies. Per cert
una de les grans cagades del Ministerio de Fomento en mans (en aquell moment del PP)
va ser voler inaugurar la C7, l'obra feta per la Mercè Sala, sense canviar les estacions de lloc de manera
que haguessin quedat més a prop de les línies FGC. En el cas de Sant Cugat era una operació
senzilla i a Rubí potser hagués implicat una mica més de diners. Però estratègicament Rubí és
més importants: hi ha força estudiants de Terrassa que van a la UAB i no tenen transport adequat
per anar-hi.
És van gastar molts diners en la remodelació quan aquest diners s'haguessin poder invertir en canviar-les de lloc!
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Posted: Sunday 02/03/2008 23:33
by rsole_23
Hola a tothom!
Avui amb la meva parella hem descobert aquest fòrum buscant informació sobre l'estació (fantasma) de Vullpalleres. En uns mesos ens traslladem a viure al barri de la Guinardera i esperavem tenir l'estació... pero hem vist que ni tan sols s'ha començat a construïr
A veure si algú mes informat que nosaltres ens pogués explicar si hi ha data (real) d'inici d'obres i per quan està previst que poguem deixar el cotxe al parking i anar a treballar amb FGC.
Molte gràcies!!
Ricard i Cristina
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Posted: Monday 28/07/2008 14:38
by kitus_san
Es una vergonya però sembla que les obre s'enderrereixen fins l'any vinent... de debó que no ho entenc, segons El Periodico de Catalunya, les obres estaven adjudicades i per tant hi havia uns pressupostos públics per a la seva execució. Resulta que ara ho tomben fins l'any vinent... després ens van limitant a 80km/h els accessos quan per un altre banda son incapaços d'agilitzar quelcom que hagués ajudat i molt a que molta gent deses el cotxe a casa com volien fer el Ricard i Cristina o jo mateix amb la meva parella.
http://www.cugat.cat/noticies/Politica/ ... molt_aviat
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Posted: Wednesday 30/07/2008 10:03
by wefer
trainman wrote:
13/02/06
L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008
La futura estació de FGC de Vullpalleres podria estar construïda a principis del 2008, segons ha afirmat el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.
Trenscat wrote:
14/04/06
Manel Nadal presenta el projecte de la nova estació d’FGC de Vullpalleres a Sant Cugat del Vallès
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat de l’alcalde de Sant Cugat del Vallès, Lluís Recoder, ha presentat el projecte de construcció de la nova estació d’FGC de Vullpalleres [...] Les obres, amb una inversió d’uns 7 MEUR, començaran durant la primavera de 2007
trainman wrote:
16/08/06
Sant Cugat reclama l'inici de les obres de la nova estació dels FGC a Vullpalleres
EMILI BELLA. Sant Cugat del Vallès.
Les obres de construcció de la futura estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al barri de Vullpalleres, a Sant Cugat, encara no han començat.
trainman wrote:
16/08/06
Lluís Recoder, ha assegurat que hi havia un acord per començar les obres aquest mes d'agost i ara exigeix que es reconfiguri el calendari per tenir enllestida l'estació a finals dels 2008,
Estem a punt d'entrar a l'agost de 2008. Fa mig any que l'estació hauria d'estar en funcionament segons va prometre el govern
ja fa dos anys i mig, i resulta que ni tan sols han començat les obres.
Per quan l'estació? Doncs això ni ho sé jo ni ho sap ningú.
És la història de sempre de les obres en aquest país, i últimament encara més. S'anuncien 20 vegades, es prometen dates, s'omplen la boca amb suposades millores del transport... però a part d'estudis i més estudis absurds realitzats per "amiguets" del govern que els van cobrant, poca cosa més es fa. I a sobre, el dia que es faci, com ja s'ha comentat, serà un nyap.
En altres països, després de tantes mentides, com a mínim algú com el senyor Nadal hauria dimitit, però aquí ni es planteja, no fos cas que un membre de la família Nadal es quedés sense càrrec al govern.
Tal com està la cosa, esperem que podem veure aquesta estació algun dia, simplement. I tots contents... I com va dir el PSC a les últimes eleccions, visca la Catalunya optimista, que el que passa és que som tots una colla de pessimistes i ens agrada queixar-nos perquè sí, home!!!
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Posted: Wednesday 30/07/2008 17:21
by orig440
Ara, això sí, el traspàs de rodalies està ''desencallat''. Doncs tinc entès que el desencallament es tindria que haver fet a finals de 2007, i també deien l'any 2003 que s'inauguraria la doble via a la garriga el 2007, i una llarga sèrie d'obres que no conclouen el plaç o mai es faran
. I sobre això de l'estació de Vullpareres és bona cosa, és una zona en creixement urbanístic, hi ha a prop l'estació de renfe operadora i seria una llàstima que això quedés sense fer, encara que h ha altres prioritats.
Altres països...
Posted: Thursday 31/07/2008 19:12
by Guigui
wefer wrote:En altres països, després de tantes mentides, com a mínim algú com el senyor Nadal hauria dimitit, però aquí ni es planteja, no fos cas que un membre de la família Nadal es quedés sense càrrec al govern.
En altres països, amb gent educada i madura, aquest duo s'hauria quedat sense poltrona a les següents eleccions de torn.
Re: Nou tunel de FGC i noves estacions al Vallès
Posted: Friday 12/09/2008 17:56
by metring
http://www.lamalla.net/infolocal/notici ... ?id=210360
Sant Cugat del Vallès tindrà la tercera estació de FGC el 2011
LAMALLA.CAT (laMalla.net)
La Generalitat de Catalunya ha iniciat avui la licitació de les obres de la futura estació dels Ferrocarrils de Generalitat (FGC) a Vulpalleres, al municipi de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), amb un pressupost de 29,3 milions d'euros. L'estació se situarà entre les actuals de Sant Cugat i de Sant Joan -en el ramal de Sabadell (línia S2) i Universitat Autònoma (línia S55) del Metro del Vallès- dues de les estacions que registren un major flux de viatgers en aquest municipi. Es preveu que les obres comencin durant el primer trimestre de 2009 i l'estació sigui operativa el 2011.
Aquest equipament donarà resposta a les necessitats de mobilitat del sector de Vulpalleres, que en els últims anys està experimentant un notable desenvolupament urbanístic i demanda noves infraestructures en transport públic. Així mateix, l'estació de Vulpalleres oferirà la possibilitat de diferents connexions intermodals, ja que s'ubicarà a uns 500 metres de l'estació de Coll Favà de la línia de rodalies de Renfe (C7) l'Hospitalet-Cerdanyola UAB/Martorell.
Nova estació i nous aparcaments
El projecte preveu que l'estació compti amb dues andanes laterals, d'una longitud de 120 m. i una amplada de 5 m. cadascuna. Els viatgers podran passar d'una andana a l'altra mitjançant un pas inferior, amb escales mecàniques i ascensors. La nova estació estarà totalment adaptada per a persones amb la mobilitat reduïda.
D'altra banda, el projecte inclou a l'entorn d'aquesta estació la construcció de dos aparcaments, que tindran una capacitat conjunta de 409 places, de les quals 11 seran reservades per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda.
El termini de presentació d'ofertes estarà obert fins a principis de novembre. L'adjudicació i la contractació es previst dur-la a terme durant desembre. Després dels corresponents tràmits administratius, es preveu que les obres s'iniciïn dins del primer trimestre de 2009, amb una durada aproximada de dos anys.
"Terminis complerts"
Posted: Friday 12/09/2008 22:38
by Guigui
Ara, quan l'inaugurin el 2011, diran que han complert els terminis. Una més de tantes tergiversacions en l'obra pública a Catalunya, fruit de quan la política hi fot la grapa.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Posted: Monday 15/09/2008 13:28
by trainman
dissabte, 13 de setembre de 2008
>
Vallès. Posen a concurs les obres a Sant Cugat de l'estació dels FGC a Vulpalleres amb més d'un any de retard
EL PUNT. Sant Cugat del Vallès
L'empresa pública Tabasa ha posat a concurs les obres de construcció de la nova estació dels FGC a Vulpalleres, una vella reivindicació del municipi de Sant Cugat, que arriba amb més d'un any de retard sobre l'últim calendari donat pel secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. La nova estació se situarà entre les que ja estan en funcionament de Sant Joan i de Sant Cugat amb l'objectiu de donar resposta al nou sector residencial de Vulpalleres. L'equipament se situarà a 500 metres de l'estació de Coll Favà de la línia C7 de rodalies de Renfe, que connecta l'Hospitalet amb Martorell. L'estació estarà formada per dues andanes laterals amb un pas inferior que les connectarà i al qual s'accedirà amb escales mecàniques i ascensors. Tot el disseny està pensat per facilitar l'accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda i a cadascuna de els andanes s'habilitarà un vestíbul d'accés. El preu de sortida del concurs puja fins als 29,3 milions i les empreses interessades tenen fins a principis de novembre per presentar les seves ofertes. Durant el primer trimestre del 2009 està previst que es puguin iniciar les obres –havien de començar a l'estiu del 2007–, que han de durar un parell d'anys.
Una de les característiques del projecte és que inclou la construcció de dos aparcaments (park&ride) que oferiran fins a 409 places, onze de les quals estaran reservades per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda.
Tabasa, participada per la Generalitat, finança la construcció de l'estació i d'altres infraestructures relacionades amb el transport públic, com ara els carril bus, i per a vehicles d'alta ocupació a la C-58 entre Ripollet i Barcelona amb els recursos obtinguts pels ingressos del peatge.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2995161
Marató d'enllaç
Posted: Monday 15/09/2008 14:51
by Guigui
L'equipament se situarà a 500 metres de l'estació de Coll Favà de la línia C7 de rodalies de Renfe, que connecta l'Hospitalet amb Martorell.
Perquè ens en fem una idea: una illa de l'Eixample fa 133 metres, i el corredor de Pg. de Gràcia entre la L3 i la L2/L4 en cobreix dues, és a dir, una mica més de la meitat del fantàstic exemple d'intermodalitat que volen encolomar-nos a Vullpalleres.
Potser hi posaran llançadores d'Audi A8...