Page 2 of 5

Per què aquest afany soterrador?

Posted: Thursday 06/09/2007 18:51
by Guigui
Danzig wrote:també esteu en contra dels viaductes???

:x
En el meu cas particular, no ho estic per sistema, però no em negaràs que el de la C-33 a Montcada fa feredat. Però vaja, sempre es pot adduir allò de la utilitat pública, que per algun lloc havia de passar, que no hi havia gaire habitatges quan es va construir... Tot d'arguments que tenen la seva validesa objectiva, validesa que, tanmateix, sembla desaparèixer del tot quan es tracta de soterrar ferrocarrils a tort i a dret.

Mireu, les dues grans ciutats de Portugal, Lisboa i Porto, han tingut una evolució demogràfica força semblant a Barcelona en els darrers 50 anys (cosa que, d'altra banda, no es pot dir de Londres, París o Viena, per exemple). A Porto, fins i tot, han reaprofitat per al metro una línia de tren que durant alguns anys va estar en desús i que passa pel bell mig de la ciutat en una zona densament habitada. Doncs han soterrat aquell tram? No! A Lisboa, la línia que contorna el centre des de l'Estação de Oriente al Ponte 25 de Abril per Entrecampos també transcorre per una zona densament habitada. I l'han soterrat? Tampoc! I estem parlant de ciutats que també tenen escassedat d'habitatge, on la gent va a viure cada cop més a l'extrarradi, ras i curt, fenòmens sociodemogràfics molt semblants als que tenim a l'RMB.

Posted: Friday 07/09/2007 9:55
by Danzig
uf!

A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament. Fixa't en la línia que va pel túnel de l'estació de Rossio a Lisboa, porta anys i panys tancada per unes obres interminables per falta de fons...

Aquí calers hi ha, el que falla és el repartiment dels diners. Però això és un altre tema.

Posted: Friday 07/09/2007 16:16
by Mako448
Perqué als polítics no els molesten que vagui la C-31 pel mig de Badalona fent una barrera impressionant,i en cambi els molesti que el tren vagui a la superfície a llocs com Sitges,Vilanova,Tarragona,Reus,Lleida,Sant Cugat,Granollers,etc......

Ja n'estic fart d'aquesta presa de pèl,el ferrocarril no és un metro,caram!!!!

Per qué no és deixen de gastar diners en soterraments inncesesaris o calaixos lletjòs i molestes,i és gasta els diners per exemple en soterrar la C-31 a Badalona,fer-la com s'ha fet a L'Hospitalet,sí el que volen és urbanitzar.......

Despeses pel que es vol

Posted: Friday 07/09/2007 16:43
by Guigui
Danzig wrote:A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament.
Com aquí, tenen calers pel que volen. Entre Porto i Galícia, hi ha una autopista perpendicular a la costa cada 10-20 km. Estan parlant seriosament de fer un nou aeroport a Lisboa, acaben d'ampliar-ne el de Porto. El que passa és que, igual que aquí, el cotxe ho és tot.

Ara, els soterraments, que aquí tant serveixen als polítics per desviar l'atenció de les coses més importants i arreplegar quatre vots, a Portugal ni es plantegen, i això que els polítics estan tant o més desacreditats que aquí.

Re: Una mica de seny, si us plau!

Posted: Monday 10/09/2007 10:30
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.

Re: Una mica de seny, si us plau!

Posted: Monday 10/09/2007 15:46
by Trenscat
Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.
Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x

Posted: Monday 10/09/2007 20:56
by Alfredo_21
Hombre, lo de Montcada es un tema espinoso. Porque parece mentira como en tampoco territorio coinciden tantas vías de tren, autopistas y demás infraestructuras.
Para los que piden el soterramiento de la C-33 comparanadolo cn el de la C-17 o N-152 no tiene nada que ver. Más que nada que en el tramo de soterramiento de la C-17 no hay ningun puente ni se salva ningún dsnivel, en cambio en la C-33 el desnivel es mucho más que considerable.
Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
EN cuanto al soterramiento ferroviario para mi MOntcada es un caso de excepcionalidad gordo, porque ese pueblo o ciudad tiene más traviesas que casas. Lo que nose como repercutirá en los plazos de obra del AVE el hecho de hacer un nuevo túnel, más que nada que por cosas así aquí en Cataluña las obras siempre van con retraso. Ya que nos va más protestar que aun tonto el lapiz. Pero en fín....

I les vies, què?

Posted: Tuesday 11/09/2007 21:09
by Guigui
Alfredo_21 wrote:Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
Doncs què t'he d'explicar de les vies del tren...

El problema de les diferents línies de Montcada és que és un exemple clar de com les diferents companyies tiraven pel seu cantó al s. XIX. I així, en lloc de tenir una monumental platja de vies per a maniobres i distribució de mercaderies, com a l'entrada de Zuric, Viena i tantes altres ciutats europees, hi ha tot aquell batibull de vies desconnectades.

Re: Una mica de seny, si us plau!

Posted: Thursday 13/09/2007 12:04
by Ecomobisostrans
Trenscat wrote:
Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.


Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x


El disseny que vaig fer es aquest:
Image

Posted: Thursday 13/09/2007 12:17
by entfe001
Amb portes d'un metre d'ample els temps de càrrega i descàrrega de viatgers s'eternitzaran!

Posted: Thursday 13/09/2007 12:32
by Ecomobisostrans
Doncs es poden obrir 3 o 4 portes i que faci 1,5 o 2 metres, o que les portes siguin mes grans. La mida no es lo important de la meva proposta, el que pretenc es mostrar una mampara que es pugui obri per allà on faci falta en cada cas.

Físicament, què?

Posted: Thursday 13/09/2007 15:54
by JaMiRo!
Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D

Re: Físicament, què?

Posted: Thursday 13/09/2007 18:00
by EUKibo
JaMiRo! wrote:Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D
Per alguna cosa estan els enginyers, tu li dius el problema i ells tu solucionen, home, coses mes complicades resolen, trobar un mecanisme per fer que aixo funcioni no deu ser tant complicat.

Posted: Thursday 13/09/2007 18:18
by Jordilar
Però car si.

Ehem...

Posted: Friday 14/09/2007 19:50
by JaMiRo!
Jordilar wrote:Però car si.
Ah, com és nota que no sóc l'únic enginyer en plantilla. :D

Car = No t'ho compraran, i menys l'administració... :roll:

Posted: Friday 14/09/2007 20:35
by orique
Potser amb un 3% pel mig sí... :twisted:

Posted: Friday 14/09/2007 21:49
by Jordilar
L'èxit d'un producte depent de la combinació preu/qualitat/manteniment. Un bon producte es aquell que té una qualitat mitjana a un preu assequible i amb un manteniment nominal.

La instal·lació d'unes portes com les que proposa l'ecomobi.... suposaria una sol·lució tècnica complicada que no vol dir que hagi de ser cara, però si que amb un exhaustiu manteniment, sobretot a les estacions a l'intemperie.

De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.

Salut,

Posted: Friday 14/09/2007 22:19
by orique
Jordilar wrote:De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.
La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions. Així no hi hauria tantes aglomeracions i tothom a Catalunya podria viure una mica millor...

Posted: Saturday 15/09/2007 2:10
by wefer
orique wrote:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?

Posted: Saturday 15/09/2007 16:19
by orique
wefer wrote:
orique wrote:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?
No cal edificar tota Catalunya. Amb centres de producció comarcals n'hi hauria prou. Centres logístics a les comarques ben comunicades, centres tecnològics arreu (cada cop més, les comunicacions entre empreses d'aquest tipus es fa via telemàtica). Centres d'investigació repartits segons l'àrea d'investigació...

No tot ha de ser Barcelona... i ho diu un barceloní.

(Però això no és tema del FTC)