Page 2 of 2

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 03/02/2018 17:01
by Sky
Image

L’estació de trens de Vinaixa es queda a les fosques cada capvespre

L’estació de trens de Vinaixa queda pràcticament a les fosques al capvespre, ja que només funcionen menys de la meitat dels focus instal·lats per il·luminar-la. Això provoca inconvenients als usuaris, alguns dels quals han acabat el viatge fins al poble a l’estació de Vimbodí, ja sigui per no haver vist el cartell de l’última estació de les Garrigues o per por a baixar en solitari en una andana sense il·luminació. Fonts municipals, per la seua banda, van apuntar que alguns veïns han esmentat la falta de llum a l’estació, però no han formulat queixes formals sobre aquesta qüestió.

La il·luminació a les nits de les estacions lleidatanes de la línia Lleida-Tarragona-Barcelona és desigual. Així doncs, l’ajuntament de Juneda va apuntar que la del seu municipi està ben il·luminada. Tampoc hi ha queixes per aquesta raó a la Floresta, si bé van apuntar que els llums s’encenen tot l’any a la mateixa hora, sigui en horari d’estiu, quan encara brilla el sol, com a l’hivern. Al seu torn, a Puigverd de Lleida el consistori va apuntar que la brigada municipal ha portat a terme treballs de neteja i manteniment a l’estació d’acord amb Adif, una cosa que també ha fet Juneda.

http://www.lleida.com/noticia_canal/les ... -capvespre

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Saturday 16/03/2019 12:38
by metring
Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.

Estació de Castellnou de Seana (R12)

Posted: Saturday 16/03/2019 21:24
by 437.001
metring wrote:Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.
Hi vaig passar deu fer tres o quatre mesos, i està igual de malament que sempre... o pitjor.
Em sembla que l'edifici està protegit amb tanques... o "protegit" amb tanques, no ho recordo bé.

A la R12, les estacions de Cervera, Tàrrega, Anglesola, Bellpuig, Castellnou de Seana, Golmés, Mollerussa i Bell-lloc necessiten una reforma.

Però no hi ha res de planejat.

Només hi ha adjudicat o en execució les següents estacions d'Adif (no compto obres de vies, només d'andanes i accessos):

-Portbou (reforma d'accessibilitat)
-Altafulla-Tamarit (perllongament pas inferior per obres del 3er rail)

També hi ha adjudicada la redacció dels projectes de les reformes de les següents estacions de la R11:

-Riudellots (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Fornells de la Selva (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Celrà (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Bordils-Juià (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Sant Jordi Desvalls (pas inferior adaptat)
-Camallera (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Sant Miquel de Fluvià (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Vilamalla (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Vilajuïga (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Colera (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)

Per l'execució dels projectes encara queda una estona llarga.

Fora d'això, queden en pèssim estat les següents estacions:

-Campredó (R16)
-Riudecanyes-Botarell (R15)
-Duesaigües-L'Argentera (R15)
-Pradell (R15)
-Els Guiamets (R15)

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Saturday 16/03/2019 21:43
by Sky
A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656

Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici. :?

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Saturday 16/03/2019 22:08
by enrospv
Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656

Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici. :?
Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Saturday 16/03/2019 23:48
by Sky
enrospv wrote:
Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656

Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici. :?
Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.
Home, em sorprendria que algú volgués quedar-se aquest edifici... Es troba en estat ruïnós i rehabilitar-lo implicaria una inversió important, i això suposant que encara fos tècnicament possible a aquestes alçades. En tot cas es troba en una zona bastant allunyada del poble i no acabo de veure l'ajuntament de Castellnou (o l'administració que sigui) adquirint-lo per fer-hi algun equipament si poden trobar res més proper. :nose

Però vaja... que si algú s''hi interessa benvingut sia. Suposo que l'Adif se'l cediria amb molt de gust.

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Tuesday 19/03/2019 16:14
by trensmat
Sky wrote:
enrospv wrote:
Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656

Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici. :?
Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.
Home, em sorprendria que algú volgués quedar-se aquest edifici... Es troba en estat ruïnós i rehabilitar-lo implicaria una inversió important, i això suposant que encara fos tècnicament possible a aquestes alçades. En tot cas es troba en una zona bastant allunyada del poble i no acabo de veure l'ajuntament de Castellnou (o l'administració que sigui) adquirint-lo per fer-hi algun equipament si poden trobar res més proper. :nose

Però vaja... que si algú s''hi interessa benvingut sia. Suposo que l'Adif se'l cediria amb molt de gust.
El apeadero de Vila-seca (que no se puede considerar una estación de verdad ya que no tiene ni personal de ventas de billetes y máquinas de venta de billetes) hubo una temporada que estaba siempre a oscuras y no ponían remedio, al final la gente se cabreó con ADIF por las redes sociales para reclamar una solución de verdad.

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Tuesday 19/03/2019 19:02
by m.h.t.
Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.

Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? :nose És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó. :cop

Image

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Tuesday 19/03/2019 19:19
by Renfe445
m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.

Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? :nose És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó. :cop

Image
Yo creo que exceptuando la zona del acceso del vestíbulo a los andenes el resto de la estación la veo bien!

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Tuesday 19/03/2019 21:21
by metring
Renfe445 wrote:
m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.

Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? :nose És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó. :cop

Image
Yo creo que exceptuando la zona del acceso del vestíbulo a los andenes el resto de la estación la veo bien!
Però és cert que demana a crits el recreixement de les andanes, baixar d'un Civia per qualsevol porta que no sigui l'adaptada (evidentment, inutilitzada en aquella estació), és per caure i obrir-se el cap, i ja no parlem de la manca d'ascensors crònica. I la disposició de les cancel·ladores un rotllo, no podrien canviar-la per la que havia abans de la reforma?

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Tuesday 19/03/2019 23:27
by 437.001
m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Jo diria que no és bon lloc, i que és millor lloc el fil de Remodelació d'estacions de Rodalies Barcelona.

Si es trasllada el post de m.h.t. a aquell fil, respondré allà.

Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas

Posted: Wednesday 20/03/2019 17:41
by metring
437.001 wrote:
m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Jo diria que no és bon lloc, i que és millor lloc el fil de Remodelació d'estacions de Rodalies Barcelona.

Si es trasllada el post de m.h.t. a aquell fil, respondré allà.
Jo no trobo que sigui mal lloc. Una cosa és parlar d'una imminent reforma, i una altra que està com està.

Re: Estació de Castellnou de Seana (R12)

Posted: Friday 22/03/2019 0:04
by bigcoaster
437.001 wrote:
metring wrote:Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.
Hi vaig passar deu fer tres o quatre mesos, i està igual de malament que sempre... o pitjor.
Em sembla que l'edifici està protegit amb tanques... o "protegit" amb tanques, no ho recordo bé.

A la R12, les estacions de Cervera, Tàrrega, Anglesola, Bellpuig, Castellnou de Seana, Golmés, Mollerussa i Bell-lloc necessiten una reforma.

Però no hi ha res de planejat.
I renovació total de via i poder inclús catenària, que no sé si està compensada.

Realment, li falta tant en aquesta línia, i té tant de potencial, que és una llàstima que no s'hi dediqui ni un euro. S'hauria de recuperar la segona via a les estacions entre Lleida i Cervera on ja hi era abans, renovar via i catenària i velocitat màxima a 160 reals -no com ara-, renovar les estacions, fer-hi pàrquings per bicicletes, motos i algun cotxe, inclús instal·lar-hi tancaments i barreres tarifàries, almenys en el cas de Bell-lloc, Mollerussa, Bellpuig, Tàrrega i Cervera. Sobretot en les 3 primeres, perquè tot i haver-hi revisor, no li dóna temps i el frau és altíssim. I per acabar, seguint el model de racionalització del corredor de la Noguera Pallaresa, eliminar els serveis d'autobus entre Cervera i Lleida, tant els normals com els flamants exprés.