Falta de taxis a Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Fran-Ikarus wrote:Jo penso que el taxi és un transport públic una mica especial, l'únic on estàs en un espai reduit únicament amb el conductor (i eventualment els teus acompanyants) i on d'alguna manera poden influir les personalitats mútues, els estats d'ànim (aquí el taxista hauria de fer un esforç perquè el seu influeixi menys, perquè està fent la seva feina), etc.

Vull dir que no passa res per estar-se 15 o 30 minuts escoltant un programa de ràdio que personalment no triaries. Una altra cosa és, ja, si pel teu estat d'ànim o pel que sigui no vols escoltar la ràdio, i aquí el taxista sí que hauria de ser receptiu a apagar-la tot i que allò que radien en aquell moment li sigui molt interessant.
Ara m'ha vingut al cap, el dimarts de la setmana passada, que vaig haver de demanar un taxi per anar del Hospital Trueta de Girona a casa meva, i mentre tornavem ma mare i jo de l'Hospital van posar una cançó que ens agradava, i ho vam comentar, amb la cosa que el taxista ens va sentir i va pujar ell mateix la radio...amb això vull dir que hi ha taxistes i hi ha taxistes...no són pas tots iguals, per sort...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Com tot...

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Amb això vull dir que hi ha taxistes i hi ha taxistes...no són pas tots iguals, per sort...
Com tot a la vida, fill meu... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
SKYWALKER
N3
N3
Posts: 26
Joined: Wednesday 11/05/2005 22:28
Location: Babylon 5

Re: Teoria i pràctica...

Post by SKYWALKER »

JaMiRo! wrote:
A veure qui te collons al taxista a dir-li que et posi l'aire condicionat més baix i que et posi, per dir-te alguna cosa, "Flaixbac" o "Los 40 Principales" a la radio...
Doncs ho tens molt fàcil: vés a l'IMET i queixa't :D
També et dic una cosa: molts taxistes no posan la ràdio per no tenir-ne problemes amb els clients :roll:
Salutacions
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Realment, teoria i pràctica...

Post by JaMiRo! »

SKYWALKER wrote:Doncs ho tens molt fàcil: vés a l'IMET i queixa't :D
Tinc una solució millor: com que la meva queixa no servirà per res i el taxista continuarà fent el que li roti*, només utilitzaré el servei quan sigui absolutament necessari.

:D

*És a dir, pot continuar éssent groller o educat (com diu l'Aaron, si bé n'hi ha pocs).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Realment, teoria i pràctica...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:
SKYWALKER wrote:Doncs ho tens molt fàcil: vés a l'IMET i queixa't :D
Tinc una solució millor: com que la meva queixa no servirà per res i el taxista continuarà fent el que li roti*, només utilitzaré el servei quan sigui absolutament necessari.

:D

*És a dir, pot continuar éssent groller o educat (com diu l'Aaron, si bé n'hi ha pocs).
Subscric tot el que dius (no et pensis el que no és, malpensat :D), però val més un toc d'atenció que cap, no?

I de fet, jo utilitzo el taxi el menys possible, apart que és una clavada que no vegis (7EUR per 3 km a Girona)...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------
L'Administració descarta plusos per promoure que hi hagi més taxis

• L'Imet estudiarà les propostes tarifàries però rebutja suplements i advoca per doblar torns
• Usuaris i turistes se sumen a les peticions d'hotelers i restauradors per millorar el servei


PATRICIA CASTÁN / XAVIER ADELL
BARCELONA

Mentre Barcelona es va submergir ahir a la nit en un altre cap de setmana amb escassetat de taxis, els diferents sectors implicats en el conflicte segueixen sense posar-se d'acord sobre la forma per pal.liar els dèficits de servei en algunes franges horàries. L'Institut Metropolità del Taxi (Imet) va rebutjar ahir que els suplements que reivindiquen els taxistes, dels quals va informar ahir aquest diari, siguin la solució per aconseguir més presència de taxis a la nit.
A les queixes dels últims dies dels hotelers i els restauradors sobre la falta de taxis es van unir ahir les del consorci Turisme de Barcelona, en què participa l'ajuntament, així com les de nombrosos ciutadans que han expressat la seva opinió a través d'aquest diari. Pere Duran, director de Turisme de Barcelona, va assegurar que el consorci rep abundants queixes de turistes per la falta de servei de taxis.
Duran considera que s'han de solucionar tres vessants: l'escassetat a l'aeroport, la franja nocturna i, especialment, les celebracions i fires que acull la ciutat. Turisme defensa la creació d'un calendari especial amb totes les cites multitudinàries de l'any, per possibilitar liberalitzacions del servei durant tots aquells dies. Duran insisteix que el turista i el visitant de negocis busquen "taxis, no busos, perquè no s'orienten a la ciutat".

DISCREPÀNCIES

El president de l'Imet, el regidor Francesc Narváez, va argumentar que la fórmula d'implantar suplements nocturns ja s'ha provat en altres ciutats i "no ha funcionat". Narváez assenyala que la tarifa nocturna i de caps de setmana (T-1) ja està primada, i que per això un suplement significaria "cobrar dues vegades per la mateixa funció". A més, el regidor afegeix que un incentiu exagerat podria "desequilibrar" la resta de l'oferta, ja que molts taxistes es plantejarien treballar les nits del cap de setmana a costa de reduir els seus horaris entre setmana. En l'actualitat, no hi ha cap mecanisme de control que registri quants taxis estan funcionant simultàniament.
El responsable de l'Imet assegura que, després de l'estiu, l'institut escoltarà les propostes tarifàries plantejades pel sector, així com la possibilitat de "posar més èmfasi en els increments" de les tarifes de nit i cap de setmana. No obstant, l'Imet considera que la via per aconseguir reajustar l'oferta de taxis a les noves demandes no passa pels preus, sinó per fomentar "la contractació de treballadors --per part dels titulars de la llicència-- i la creació d'empreses amb assalariats per tenir dobles torns". N'hi hauria prou amb més explotació de les actuals llicències, sense necessitat d'ampliar la xifra de taxis, sosté.

MÉS BUSOS NOCTURNS

Tampoc l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) està a favor d'increments tarifaris. El seu president, Pau Noy, assenyala que els torns de nit ja impliquen guanys en més d'un 50% superiors a les diürnes. "Si hi ha cues és que falten taxis i és l'administració la que ha de buscar solucions", opina. Per la PTP, la xarxa de transport públic és suficient en línies generals, tot i que necessitaria reforços en l'horari nocturn, especialment d'una a tres de la matinada. L'entitat reclama un increment de la freqüència dels busos nocturns, que ara passen cada 20 o 30 minuts segons les línies, i que alleujarien els col.lapses d'aquelles hores si operessin cada 15 minuts o 20.
En plena polèmica, els taxistes autònoms insisteixen en el fet que l'única forma d'incentivar el torn de nit és apujar la tarifa nocturna, bé de forma directa --amb la baixada de bandera o un preu més elevat del quilòmetre-- o mitjançant un suplement addicional. La diferència percentual entre la tarifa diürna i la nocturna ronda el 20% a favor de la nit. "És menys que el plus de nocturnitat a la majoria de les feines", segons els sindicats.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
--------------------------------------
El taxi proposa coordinar-se per posar més cotxes al carrer
El sector manté que hi ha prou taxis però reclama mecanismes per cobrir les franges i èpoques de més demanda
Denuncien una campanya amb l'objectiu de liberalitzar els serveis i donar més llicències


Sònia Pau

Un calendari que marqui prèviament tots aquells esdeveniments que faran pujar la demanda de taxis, ja siguin grans fires o els mesos d'estiu plens de turistes, perquè en aquells moments hi hagi el màxim de cotxes al carrer seria la solució a les queixes que han ressorgit aquests dies per la falta de taxis a la ciutat. Aquesta és la proposta que van posar ahir a sobre la taula cinc organitzacions del taxi: un calendari laboral que ajusti l'oferta i la demanda combinat amb altres mesures, com ara incentius fiscals perquè els autònoms treballin a les hores punta, sobretot a les nits, o contractin personal perquè el seu taxi rodi les 24 hores quan calgui.

El sector manté que hi ha prou taxis, tot i que reconeix que hi ha franges, sobretot les nits dels caps de setmana o èpoques puntuals, quan Barcelona rep molts visitants, en què la demanda supera l'oferta. Aquesta realitat, però, consideren que està molt lluny de les declaracions del president del gremi d'hotelers, Jordi Clos, que fa una setmana va plantejar que "la falta de taxis dóna molt mala imatge de la ciutat".

Reclamen respecte

La Federació Catalana del Taxi (FCT), l'Associació Catalana d'Empreses de Ràdio Taxi (Acertax), el Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), l'Associació Barcelonina d'Empresaris d'Autotaxi (Abeat) i UGT van sortir ahir amb una sola veu per "reclamar respecte" per als més de 10.000 professionals de l'àrea metropolitana i qualificar d'"injust" acusar-los de donar mala imatge. No es van estar de parlar d'una "campanya mediàtica tendenciosa per preparar una liberalització del sector i l'atorgament de noves llicències" i de titllar d'"irresponsables" els que proclamen que hi ha una manca de taxis.

"No som responsables de la falta de transport públic a la ciutat", va respondre el president de l'Associació de Ràdio Taxi, Miguel Ángel Martín, que va reclamar a les administracions un estudi seriós que demostri quan i on realment són necessaris més taxis.

Veuen positiu que amb el rebombori dels últims dies, l'alcalde, Joan Clos, plantegés dilluns que s'incentivi els autònoms perquè contractin assalariats per solucionar l'escassetat de vehicles en certes hores. Els taxistes demanen que la negociació que començarà al setembre amb l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) vagi més enllà de tarifes i es parli de franges horàries i del calendari laboral.

El president de l'IMT, Francesc Narváez, va dir ahir mateix que l'entitat "mai" no s'ha oposat a negociar amb els professionals, tot i que va advertir que hi ha propostes que es desestimen "per irreals".
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------------
El taxi s'aferra a apujar les tarifes per augmentar l'oferta nocturna
• Els professionals demanen un calendari per preveure quan faltaran més cotxes lliures
• La flota posposa les mobilitzacions de protesta fins que s'aconsegueixi un acord al sector


XAVIER ADELL
BARCELONA

Les declaracions de l'alcalde Joan Clos, proposant tímidament una pujada de les tarifes nocturnes del taxi els caps de setmana, han anat als taxistes com l'anell al dit. Les principals organitzacions del sector es van reunir ahir per recollir "el guant llançat per Clos", segons un portaveu, i reafirmar-se en l'argument segons el qual els incentius són l'única solució perquè no faltin vehicles lliures de nit ni en els grans esdeveniments. La flota va aprofitar per demanar que es consensuï un calendari laboral i que s'acabi amb les comissions que cobren els hotels, i va ajornar les mobilitzacions fins que el consens en el sector sigui total.
El Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), la Federació Catalana del Taxi (FCT), l'Associació Catalana d'Empreses de Ràdio Taxi (Acertax) i UGT van mostrar ahir un indici d'optimisme després d'haver estat el blanc de les crítiques dels hotelers i els restauradors barcelonins durant l'última setmana. "Per primera vegada algú en al.lusió a Clos ha acceptat la possibilitat d'implantar incentius per al servei nocturn, i això és un primer pas", va destacar Luis Berbel, secretari general de l'Stac a Barcelona.

10 TARIFES DIFERENTS

Berbel va comentar que, tal com va avançar l'alcalde dilluns, "és tècnicament possible implantar una tarifa nocturna diferenciada per als caps de setmana perquè els taxímetres actuals estan preparats per funcionar fins i tot amb 10 tarifes diferents". El secretari de l'Stac es va mostrar favorable a incentivar els autònoms que contractin assalariats per al torn de nit encara que "primer s'haurà d'analitzar quin tipus d'incentius s'ofereixen", va puntualitzar.
No obstant, oficialment, l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) no sap res d'una revisió de les tarifes "Fins al setembre no començaran les negociacions", va recalcar un portaveu de l'organisme. Però als taxistes, les paraules de l'alcalde valen més que la versió de l'òrgan regulador del sector del taxi.
La trobada va servir perquè les organitzacions convidessin l'Imet a asseure's a negociar i a acordar les qüestions relacionades amb el servei "per consens i no de manera unilateral", com ara. Segons els taxistes, un dels primers aspectes que haurien de debatre's entre l'Imet i la flota és la confecció d'un calendari anual de grans esdeveniments ciutadans que permetés "flexibilitzar els horaris i les tarifes per afrontar augments puntuals de la demanda", va incidir Berbel.

ESTUDI REAL

Els taxistes reconeixen, encara que sense grans escarafalls, que falten taxis de nit però no volen que ningú aliè al sector "i amb total desconeixement de la realitat" faci comentaris sobre les dimensions de la flota. Per aquest motiu, van exigir que es realitzés "un estudi real on es detalli el possible desequilibri entre l'oferta i la demanda de taxis en algunes hores determinades", va explicar David Florejachs, secretari general de la FCT.
Tota la flota --inclòs el Grup de Taxistes Independents (GTI), que no va ser convidat a la reunió-- va tornar a clamar per "la desaparició de les comissions" que cobren conserges dels hotels als taxistes per cada client que els aconsegueixen. "Volem que la companyia que s'emporti les millors carreres dels hotels sigui la que ofereixi millors serveis, no la que pagui més comissions", va advertir el secretari de l'Stac.
José María Soto, president del GTI, va anunciar que els taxistes no es mobilitzaran "fins que hi hagi un consens total dins de la flota". El motiu d'aquest parèntesi és que actualment hi ha un ampli sector de professionals del taxi que prefereix esperar a veure si l'Imet confirma la pujada de la tarifa nocturna abans de sortir al carrer.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Més taxis a la nit per aquestes festes, però no els suficients
La liberalització horària, del 15 desembre a l'1 de gener, i els suplements extres fan augmentar el servei a la nit
La presència de taxis encara és insuficient
L'Imet recorda que cal augmentar el transport públic


Mar Ferrando

La liberalització horària dels taxis des del 15 de desembre passat ha fet augmentar aquests dies la presència de llums verds al carrer, però encara no és suficient. Usuaris, taxistes i sindicats del sector coincideixen a afirmar que aquests dies de festa hi ha hagut a les nits una presència més gran de cotxes al carrer, encara que en alguns moments, sobretot de matinada, costava trobar-ne de lliures.

El suplement de dos euros que des del 16 de desembre passat els taxistes afegeixen a la tarifa final, de les deu de la nit a les sis de la matinada, i el suplement de tres euros que es cobra per treballar en una nit especial, com la de Nadal, han fet sortir molts taxistes al carrer. Amb tot, el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet), Miquel Àngel Martín López, recorda que el taxi és "un complement al transport públic col·lectiu" i que és feina de l'Ajuntament i la Generalitat incrementar el servei de transport nocturn. "El taxi no és la solució a tots els problemes de transport públic; arribem fins on podem", remarca.

Alfonso Horiguela, del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), assegura que des del 15 de desembre, primer dia en què els taxistes van poder sortir a treballar en l'horari que volguessin, fins al 24 de desembre, "la majoria de taxistes no van fer cas de la liberalització, i van respectar els seus horaris i dies de descans". "En canvi -afegeix-, la nit del 24 en van sortir molts i la prova és que es veien taxis a totes les parades".

Des de l'Associació Empresarial del Taxi, Carmen de Tienda, assegura que els mateixos taxistes "detecten molts més llums verds al carrer". Sembla que el suplement de dos i tres euros ha resultat ser un bon incentiu per motivar els taxistes -la majoria dels quals són autònoms- a sortir de nit en dies tan assenyalats. Amb tot, De Tienda opina que "liberalitzar els horaris dels taxis" no és la millor solució als problemes de transport a la ciutat. "Calen mesures complementàries per evitar la falta de servei, com per exemple llicències dobles, i no tants suplements". I reconeix: "Han sortit més taxis, però encara en continuen faltant perquè aquests dies hi ha molta demanda". A més, opina que fora dels dies festius, no s'ha detectat "una allau de taxis a la nit".

De la mateixa manera, des del Gremi d'Unió de Taxistes (GUT), Bernardo Rodríguez, i des del Sindicat de Taxistes Autònoms de Barcelona (STAB), Dionisio Gracia, expliquen que els usuaris estan contents perquè s'ha notat "una més gran oferta de servei". Tots dos sindicats asseguren que els incentius (el plus de dos euros les nits de divendres, dissabte i diumenge) és una raó suficient per fer sortir al carrer més taxis.

Amb tot, des del GUT creuen que en les hores punta, quan tanquen les botigues els cinema o les discoteques, la presència de taxis és insuficient. "On són els autobusos i el metro?", es pregunta Dionisio Gracia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”