Page 2 of 13
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Tuesday 16/01/2007 22:47
by Mako448
wefer wrote:De l'AVUI:
-------------------------------------
El primer tinent d'alcalde, Xavier Casas, presenta avui el projecte i també la reforma del subsòl. Sota la plaça s'hi habilitarà un intercanviador del transport públic que la travessa: metro, tramvia, la línia de rodalies i el possible pas dels FGC aprofitant aquesta línia de Renfe en desús, i que arriba fins a l'estació de França.
Qué?Qué FGC arribarà a l'Estació de França,ojalà sigui cert,!
i així podem arribar allà a les Glories i allà agafar la renfe o el tranvia o el metro,un supertransbord d'aquells dels bons.A més jo perllogaria les dues línies d'FGC,el problema,la de B-V,com fer que arribi fins a Glòries des d'on acaba?No seria una mala idea,jo convertiria l'EDF en una mega gran estació de FGC on hi acabin la B-V i la LL-A,el que no sé és que farian amb la via,triple via amb els dos amples(1.435 i 1.000m)?Espero que compleixen,jo de petit somiava amb una estació d'FGC on acabessin totes les línies de FGC(Tant al B-V com la LL-A),i veure un Pl.Espanmya peró molt més gran amb totes les línies,pantalles mesclant S4 i S1,etc...,ara pregunto,és podria fer que les dues línies de FGC arribaran a Glòries i d'allà a EDF.Espero que les Glories sigui un gran transbordament de TP.ara només L1+Trambesos,dintre de uns quants any,potser molt,L1+TRAM(el trambaix arribarà?+FGC B-V i LL-A,Línies 1,2,3,4,7,10 de rodalies+Mitjana distància.Aixó seria una meravella!
Posted: Wednesday 17/01/2007 0:16
by Albert
Només un apunt de caire "sentimental": a l'EDF unes 213 no hi queden massa bé. La majestuositat d'aquella estació es mereix trens ben llargs, grans, d'aquells que fan patxoca. Els trens tipus metro de FGC són poca cosa per aquella estació tan maca.
Apart d'això, els FGC podrien perfectament utilitzar l'EDF com a estació terminal.
Re
Posted: Wednesday 17/01/2007 20:46
by Santfeliuenc
Hola,
Cahorand wrote:Diari AVUI wrote:[...] El govern hauria de construir l'intercanviador i dur-hi els Ferrocarrils de la Generalitat. El govern només s'ha compromès a estudiar la construcció de l'estació.
Des d'on vindrien els FGC? Desde Plaça Catalunya o desde Plaça Espanya? M'imagino que des d'Espanya, doncs en l'últim PDI es contemplava el perllongament d'FGC d'Espanya fins a Francesc Macià, Travessera de Gràcia i Diagonal, però no diu res d'enllaçar-ho amb Glòries. Aleshores, com ho podrien fer, això últim?
¿Cómo ha de llegar FGC a Glòries? pues si es que llega o si ha de llegar, para mi y bajo mi punto de vista ha de hacerlo mediante la L8 y en línea recta a través de la Gran Vía, jamás de otra manera. Y se puede hacer perfectamente ocupando, contando con y aprovechando el espacio de los túneles ya existentes de L8 hasta Pl. Espanya, de L1 y de L2 por la Gran Vía, ya que serían unos espacios menos a excavar porque ya estarían hechos. Y como antes de meterse a trabajar allí, se pondría uno a alterar y variar el recorrido de esas líneas 1 y 2 para que ningún tipo de obras o actuaciones impidan usarlas más de lo debido, pues tras hacer eso ya tendrías libre todo el espacio de la Gran Vía para ir implantando el túnel multiusos de cercanías y metro, que es lo que hace falta allí, sin tener que cortar la circulación de nada ni parar líneas ni servicios porque la L1 y la L8 seguirían por otros caminos.
Ver esquema
Ahora bien, llegar a Glòries procedentes de Pza. España, Francesc Macià, Travesera y Sagrada Familia dando una vuelta esperpéntica, para luego bajar a una hipotética EDF, que no ocurrirá porque la van a derruir para hacer cualquier Pizza Hut, un aparcamiento o especular con el suelo de la forma que sea... pues eso, que llegar la L8 de esa forma, es tan tonto que hasta se tardaría menos en tranvía en línea recta y nadie lo haría.
En el ensanche lo que hace falta es una línea de metro transversal que comunique la ciudad tanto por Travesera de les Corts como por Travesera de Gràcia y que vaya desde Collblanc hasta la Sagrera... en el ejemplo está pintado de azul clarito, ello permitiría una ronda ferroviaria circular que sería la L9 con el trazado reorganizado y reconducido y aprovechar muchísimo mejor los ramales que serían ahora de L9/L10. Una línea transversal aprovecha mejor esos ramales y comunica mejor la zona del Besós, que no una L9 serpenteante. Los tramos no se cambian ni se abortan, sino que se pasan a otras líneas y la movilidad en general mejoraría.
Saludos,
Sergio
Posted: Thursday 18/01/2007 16:53
by Mako448
Per cert,és podria allargar la B-V fins a EDF sense passar per Glòries'm'explico,allargar la B-V pel carrer fontanella fins a Urquinaona i allà estació amb correspndencia amb les Línies L1 i L4.d'allà fer-la passar pel carrer Ausias March fins al Carrer de la Marina,i allà una corva fins a Marina metro fer una estació amb correspondencia amb Línia 1 i tram i tot seguit buscar les vies actuals d'accès a l'EDF,per anar a parar aquest últim,i entre aquest tram i EDF les vies serien tant de 1000m com de 1435,per les Glòries faria passar la LL-A.
Posted: Thursday 18/01/2007 17:01
by Mortadel·lo
aixecar la plaça no acaba de ser el mateix que soterrar la gran via em semvla a mi....quin timo, ara és horrible i poc pràctica la plaça de les glòries, amb el que volen fer ara ja no m'ho vull ni imaginar
Posted: Friday 19/01/2007 9:27
by Ecomobisostrans
No quedara tant horrible com et penses, ara que, segons el Ricard s'interrumpeix el trafic del carril bus i el tramvia (no se si es provisional o que, ja li he preguntat) Per veure la imatge i per seguir els comentaris del Ricard:
http://www.laptp.org/forum/index.php?sh ... #entry3535
Aprobada la reforma de Glòries sin saber qué pasará ....
Posted: Saturday 24/03/2007 10:40
by abegot
Aprobada la reforma de Glòries sin saber qué pasará con las comunicaciones del subsuelo.
Enfrentamiento entre CiU y el tripartito por los gastos de publicidad e imagen
BLANCA CIA - Barcelona - 24/03/2007 - EL PAIS.com/catalunya
La plaza de las Glòries de un futuro no preciso será rectangular, no tendrá ningún anillo viario elevado -el tráfico de entrada y salida de la Gran Via será soterrado-, contará con un millar de pisos, equipamientos de ciudad, un nuevo emplazamiento para los Encants y una gran zona verde en su espacio central. En todo eso estuvieron de acuerdo ayer cuatro de los cinco partidos del Consistorio -el tripartito más CiU- al aprobar el proyecto que, sin embargo, sigue sin despejar qué ocurrirá en el subsuelo con el ideado intercambiador ferroviario.
Pese a votar a favor de una reforma que lleva en danza dos mandatos, Eduard García Plans, concejal de Convergència i Unió (CiU), insistió en una pregunta: ¿qué compromiso hay por parte del Ministerio de Fomento y de la Generalitat para realizar el intercambiador ferroviario en el subsuelo? Se refería al proyecto de que bajo la nueva plaza se disponga de una estación intermodal en la que confluirían la línea 1 del metro, Cercanías de Renfe y una línea nueva de los Ferrocarrils de la Generalitat, que, a su vez, conectarían con las dos líneas del tranvía de la superficie.
Assumpta Escarp, concejal de Urbanismo, presentó el proyecto como uno de los más importantes de la ciudad -Ildefons Cerdà ideó Glòries como el centro- y más singulares puesto que, finalmente, se ha alcanzado tras un largo proceso de participación de las asociaciones de vecinos que culminó con el llamado "compromiso de Glòries". La edil no contestó a la pregunta del intercambiador. Lo cierto es que ni Fomento ni la Generalitat se han comprometido, por ahora, a construir ese intercambiador. "Ahora es el momento de celebrar que hemos llegado a un acuerdo, no tiren agua al vino", zanjó Escarp. De momento, prosiguen los trabajos del aparcamiento que debe sustituir al actual del interior del anillo viario. El derribo del tambor queda todavía lejos, ya que antes se debe soterrar el tráfico de entrada y salida de la Gran Via.
Gastos en publicidad
La primera pieza que se moverá en el subsuelo de la plaza es un colector. Precisamente el miedo a que la obra se eternice ha hecho que los vecinos hayan pedido al Consistorio un calendario claro de los equipamientos de la ciudad que estarán repartidos entre los cuatro barrios limítrofes con la plaza: Poblenou, Clot-Camp de l'Arpa, Fort Pienc y Sagrada Familia.
Los equipamientos de ciudad tendrán 33.600 metros cuadrados de superficie, a zona verde se reservan 192.000 metros y 81.000 a vivienda, de los que pueden salir unos 1.000 pisos, a partes iguales entre vivienda pública y libre. Al mercado de los Encants se le ha reservado una pastilla de terreno colindante con el actual Bosquet.
La opción de la Monumental, que es rechazada por cuatro de los cinco partidos del Consistorio, se baraja como una segunda opción.
Ese fue uno de los puntos del plenario de ayer que suscitó más debate. Lo mismo ocurrió con una propuesta de CiU, que fue defendida por Xavier Trias, y que contó con el apoyo de Alberto Fernández Díaz (PP) y fue rechazada por la mayoría del tripartito. CiU demandó la constitución de una comisión que aborde la publicidad institucional. Lo hizo después de denunciar que en 2006 la partida de publicidad institucional había pasado de los presupuestados 4,8 millones de euros a 11,7, además de otros 12,3 millones destinados a espacios fijos de mobiliario urbano y otros soportes.
"En lo que va de año ya se han gastado 3,8 millones en todo tipo de actos que no son de publicidad institucional, sino de promoción del alcalde. Y eso es una vergüenza", afirmó Trias. Hereu no contestó a las acusaciones del líder de la oposición.
Otros asuntos importantes tratados en el pleno de ayer fueron los siguientes.
- Reforma de la Gardunya. La reforma de la actual plaza trasera de la Boqueria supondrá la aparición de un espacio público central tras el soterramiento del aparcamiento, viviendas -públicas y libres- y equipamientos de barrio. Contó con el voto a favor de los cinco partidos del Consistorio.
- Prolongación de Diputació. Se dio el visto bueno a la reordenación viaria de varias calles del barrio de Hostafrancs con vistas a la prolongación de la calle de Diputació, que actualmente muere en la de Tarragona y cruzará la de Creu Coberta para llegar hasta la Gran Via. Este proyecto lleva un retraso considerable.
- Tibidabo. El tripartito municipal cerró filas y defendió una modificación de la edificación del parque de atracciones del Tibidabo. La oposición de CiU y el PP votaron en contra. Lo que se discutía era una reordenación de piezas vinculadas al parque y no se entró en la anunciada nueva montaña rusa. Ese debate se tiene que hacer cuando se aborde el plan director del parque pero, de momento, ayer ya quedó claro que Iniciativa Verds (ICV) no ve bien esa intervención porque supondría la tala de un bosque de encinas.
- Sagrera. El pleno dio el visto bueno a uno de los planes especiales de Sant Andreu-Sagrera, el denominado Colorantes 2, que, según el tripartito, supone un incremento de la edificabilidad para pisos de protección pública, algo que fue rechazado por la oposición de CiU y el PP.
Aires de despedida
Fue un pleno con ciertos aires de despedida. A falta de concretar si se celebrará una última sesión plenaria antes del periodo de la campaña electoral, que arrancará en la segunda semana de mayo, la de ayer fue una sesión en la que se empezaba a visualizar la marcha de muchos de los concejales más veteranos, sobre todo en las filas del PSC, de donde desaparecerán Xavier Casas, José Cuervo, Katy Carreras, Maravillas Rojo, Pere Alcober y Ferran Julián. También habrá marchas en las filas de Iniciativa per Catalunya con el adiós de Eugeni Forradellas e Ignasi Fina -actualmente convaleciente de un infarto- y en ERC la última concejal que se incorporó, Dolors Martínez.
Al otro lado de los bancos del salón de la Reina Regente, los que ocupan los ediles de la oposición, también había concejales con cara de despedida. Las ediles de CiU Magda Oranich y Joana Ortega no repetirán, y entre los representantes del Partido Popular, el edil Javier Basso tampoco lo hará, aunque es algo que no ha sido confirmado oficialmente.
Y para reforzar la idea de que el mandato se agota, los grupos municipales se enzarzaron en lo que se está convirtiendo en un clásico: que a finales del ciclo se promuevan mociones y propuestas para que se introduzcan cambios legislativos que posibiliten la elección directa de los consejeros de distrito. Los consejeros son nombrados a propuesta de los partidos de forma directamente proporcional a los votos obtenidos. Todos los grupos municipales dicen que defienden esa posibilidad que requiere modificaciones de la ley electoral. Lo que ocurre es que esa iniciativa se plantea justo a las puertas de las elecciones municipales. Y claro, ya no hay tiempo.
Posted: Saturday 24/03/2007 17:19
by Guigui
La cosa comença a fer la mateixa ferum de Sagrera Meridiana: es remodelarà la superfície, es faran els túnels viaris, potser s'hi constuirà l'estació d'FGC i, mentrestant, Renfomentadif es farà el suec tota l'estona. I quan tot estigui acabat, el mateix dia de la inauguració de tot plegat, es despenjaran amb que finalment accediran a fer-hi una estació i au, a desfer el que calgui desfer.
Comencen les obres a Pça. de les Glòries
Posted: Wednesday 14/05/2008 23:20
by metring
De l'Ajuntament de Barcelona:
La plaça de les Glòries es començarà a desmuntar al juliol
publicat el 14/05/2008 a les 19:25 h. Meritxell Doncel
La Comissió també ha aprovat definitivament el pla de La Casa de les Llengües de Can Ricart
La Comissió de Govern ha donat llum verd al projecte de deconstrucció del tambor de la plaça de les Glòries, que inclou el desmuntatge de les rampes i murs interiors del nivell intermedi i els plafons de la façana.
Aquest és el primer pas per a la transformació de la plaça de les Glòries, on es crearà un gran parc rectangular envoltat d'edificis d'habitatges, oficines i nous equipaments.
Les obres començaran entre els mesos de juny i juliol i, segons ha informat el tercer tinent d'alcalde, Jordi William Carnes, no afectaran a la mobilitat viària en aquesta primera fase.
En una segona fase, que començarà a l'agost i durarà cinc mesos, es desmuntarà la façana i els paraments exteriors que contenen el pàrking, per on es podria fer passar provisionalment als autobusos i taxis.
El trànsit dels vials superiors de l'anella de Glòries no es tallarà fins que no estigui acabat el Mercat dels Encants, l'any 2011, ja que per ell circularan de manera provisional els vehicles. Serà aleshores quan la plaça es podrà transformar totalment.
D'altra banda, Jordi William Carnes també ha informat que ja està adjudicat el projecte del Mercat dels Encants, així com el de l'edifici administratiu Ona (que inclou equipaments municipals), i que està en procés de licitació el del Centre d'Atenció Primària de Poblenou.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Thursday 26/06/2008 19:55
by entfe001
A partir de l'1 de juliol tanca definitivament l'aparcament de les Glòries, i amb ell desapareix la TC-Dia. No hi ha previsió de mantenir el sistema a cap dels restants 46 aparcaments gestionats per B:SM.
No he aconseguit, però, que ma mare fes una reclamació per escrit per aquest fet com a usuària perjudicada.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Thursday 26/06/2008 23:46
by wefer
En línia amb tot això, voldria recordar que el tortell de les Glòries es va construir el 1992. Va costar una quantitat indecent de milions de pessetes i ja des del principi va ser criticat i qualificat de nyap. El personatge principal que va perpetrar aquest desastre fou Josep Anton Acebillo.
Com a cap d'urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, s'ha fet tristament famós per haver executat les pitjors obres (tant en aspectes de mobilitat com urbanístics) que s'han fet a Barcelona en els últims anys, és a dir:
- Tortell de les Glòries: una autopista elevada en la que se suposa hauria de ser la plaça central de Barcelona. Al final, s'ha convertit en un niu de brutícia, contaminació i delinqüència degut sobretot el seu pèssim disseny.
- Nus d'autopistes de la Trinitat: perillós i poc efectiu per als cotxes. Ocupa una extensió excessiva per la seva funció, a més de tenir al seu interior un parc totalment inútil.
- Plaça Cerdà: incòmode i perillosa per als cotxes, impracticable pels vianants.
Altres fites menys criticables, però que tampoc són per tirar cohets, són:
Per acabar-ho d'adobar, va ser un dels impulsors de l'AVE pel litoral...
En resum, que recolzat per l'Ajuntament, ens ha fet perdre milions d'euros a tots els barcelonins, i encara li faran algun homenatge i tot.
Acebillorail
Posted: Friday 27/06/2008 1:14
by Guigui
L'entranyable Acebillo no va ser també qui va proposar fer una mena d'Aeromàgic entre els dos recintes firals?
Re: Acebillorail
Posted: Friday 27/06/2008 11:02
by wefer
Guigui wrote:L'entranyable Acebillo no va ser també qui va proposar fer una mena d'Aeromàgic entre els dos recintes firals?
Aquí us deixo una entrevista a aquest personatge on en parla:
http://www.bcn.es/publicacions/bmm/54/ang_05.htm
M'encanta el final:
Besides, accessibility by public transport has to be achieved whenever possible. And it is not merely a question of adding one or two extra lanes to the "Ronda Litoral" ring road. Building Underground lines so close to the sea is an unworkable alternative; a tramway system is another option, but it would be somewhat incompatible with transversal vehicular traffic. We are currently considering the possibility of introducing monorail and other new, highly flexible transport systems.
Es poden dir més absurditats en tant poques línies? Visca l'incultura en mobilitat!!!!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Saturday 28/06/2008 18:19
by Santfeliuenc
Hola,
Con la obra de Glòries y su reforma se avecina una nueva cagada...
Pongamos el "cagómetro" en marcha:
1) Por ahí dice que se avecinan 10 años de obras
2) Dicen que desmontarán el tambor y luego anuncian que se elevará la plaza 3 metros
3) No piensan en reservar espacios para nada longitudinal por la Diagonal que pudiese acontecer en el futuro
4) No piensan en reservar espacios para nada longitudinal por la Gran Vía que pudiese acontecer en el futuro
5) Se pretende hacer llegar la L8 a través de Sagrada Familia por donde habrá AVE, L2, L5 y L8 pero no cercanías
6) Va a quedar una plaza cuadrada inmensa 3 metros más alta con un edificio estrambótico que será el museo de no sé qué
Bueno, paremos ya el "cagómetro" que empieza a echar humo, pufffffff, de acuerdo, cuando todo esto acabe si se perpetra así como parece, ya tenemos tarea para el futuro: deshacerlo entero y montarlo otra vez, pero bien, con lo que será más caro, se tardará más tiempo, tendrá afectación en las líneas de cercanías y de metro principales y por lo menos dará faena a la gente, igual es eso lo que se busca, que las cosas nunca estén bien para dar una obrita, unas comisiones y trabajo a ciertas empresas de vez en cuando.
Saludos,
Sergio
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Saturday 28/06/2008 18:48
by aim
Santfeliuenc wrote:
2) Dicen que desmontarán el tambor y luego anuncian que se elevará la plaza 3 metros
Com? No acabo d'entendre això....
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Saturday 28/06/2008 19:10
by orique
El tambor va al terra, i com que la Diagonal i la Gran Via es creuaran sota terra, elevaran el terra de la plaça tres metres respecte a la cota actual. És a dir, un altre calaix. Només espero que ho facin millor que a Sants amb la Ronda del Mig...
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Saturday 28/06/2008 20:15
by aim
Val, llavors entenc que aquest calaix només afectarà el tros del creuament, oi? És que per un moment havia entès que tot el parc seria un calaix (que veient les idees que tenen els polítics et pots esperar qualsevol cosa).
Calaix suavitzat
Posted: Sunday 29/06/2008 1:16
by Guigui
aim wrote:Val, llavors entenc que aquest calaix només afectarà el tros del creuament, oi? És que per un moment havia entès que tot el parc seria un calaix (que veient les idees que tenen els polítics et pots esperar qualsevol cosa).
No t'estranyi. De fet, crec que suavitzaran la pendent, de manera que la cota arribarà a tres metres sobre el terreny natural allí on es creuen la Diagonal i la Gran Via, però tot plegat no es veurà com a calaix sinó. Per a fer-vos una idea els que hi passeu, diria que semblarà força la Pl. Lesseps pel que fa a la pendent que hi ha per salvar el túnel de la Ronda del Mig.
Comencen les obres
Posted: Thursday 10/07/2008 16:13
by Guigui
Notícia de
La Malla:
Encara circularan els cotxes fins l'any 2011
Barcelona dóna el primer pas per transformar les Glòries
ISABEL FERNÁNDEZ MIRA
Vuit anys caldran per veure tota la transformació de les Glòries. De moment, Barcelona haurà d'acceptar que està a peu d'obra i que s'haurà d'adaptar a les incomoditats que suposen els treballs de deconstrució de la plaça de les Glòries. L'alcalde, Jordi Hereu i el regidor d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge, Ramon García-Bragado, han estat testimoni d'excepció del moment en el qual les màquines han començat la feina d'enderrocament i han mostrat la seva satisfacció per entrar en un "moment històric" -ha dit l'alcalde- "és tan espectacular el que ha de venir" que és comparable a la transformació que va viure la ciutat fa 150 anys amb el pla Cerdà. Hereu ha expressat el seu "compromís" amb les Glòries i per "construir una nova centralitat" de la ciutat.
Les obres de deconstrucció de la plaça s'han dividit en tres fases, tindran un pressupost de 3,15 milions d'euros i duraran cinc mesos. La primera fase ha començat aquest dijous i contempla la major part dels treballs previstos. Es desmuntaran les rampes i talussos interiors, façanes interiors i el forjat intermedi de l'aparcament. Segons ha informat l'Ajuntament, les obres quasi no afectaran al trànsit de l'anell exterior de la plaça. Es tancarà al trànsit viari i de vianants a l'interior. Sí que s'ha anul·lat, però, el canvi de sentit superior de la plaça pel trànsit de sortida a Barcelona i es manté el gir del trànsit d'entrada per la C-31 per anar a la sortida del carrer Bilbao. El servei de transport públic, el bus i el tramvia, no es veurà afectat.
El trasllat dels Encants
Amb el projecte de deconstrucció del tambor de les Glòries comença la gran transformació de la plaça, que es convertirà en un gran parc rectangular envoltat d'edificis i habitatges. En els propers anys es apareixeran nous edificis emblemàtics, com el centre de disseny, l'edifici Ona i els nous Encants, que es traslladen al bosc dels Encants, situat a les confluències de Castillejos, Meridiana i la prolongació de Casp. De fet, aquest punt havia estat el coll d'ampolla en les negociacions entre l'Ajuntament i les associacions de veïns. Els encants vells estaran un any i mig més al seu lloc de sempre, fins que finalitzin les obres a la nova situació, que comencen al novembre.
La segona fase es farà en hores nocturnes i serà quan començaran els treballs de desmuntatge dels plafons de la façana exterior. Fins a la demolició definitiva, el sector de mobilitat està estudiant la possibilitat d'utilitzar l'interior de l'anell com a carril per al transport públic i respecte a l'interior de la plaça s'opta per reservar una zona per aplecs d'obra i la resta per l'adequació dels parterres i camins. L'alcalde ha dit que les Glòries ja han complert una etapa i ara ha de passar a ser una part important del que serà el triangle format pel Fòrum, Sant Andreu i Sagrera.
Publicat 10/07/2008 - 11:56h
La gosadia de comparar això amb el Pla Cerdà denota la visió clarivident i realista d'aquest senyor.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Posted: Thursday 10/07/2008 17:44
by oriolp13
Les circulacions del tramvia quedaran afectades amb l'esfondrament no?
Si treuen la parada de glòries em sembla a mi que molta menys gent agafara el trambesos o haurà de caminar molt més