Page 2 of 19

Posted: Wednesday 04/05/2005 21:39
by Mortadel·lo
Hola Joan,
l'eix transversal va ben ple de camions, no guanyaríem molt si tot això es transportés amb tren? va a ser que sí
hi ha poca demanda ara de viatgers per anar de Manresa a Girona? home, jo no diria que es poca, i si existís la possibilitat d'anar ràpidament amb tren d'una ciutat a l'altra, et puc assegurar que la demanda creixeria molt, demanda induïda que diu el Santfeliuenc :x
Ens hem de conformar amb un tren que triga dues hores i mitja de Manresa a Lleida? va a ser que no
hem de millorar la línia? va a ser que sí
podem vertebrar el territori amb una línia transversal? va a ser que sí
Pago impostos? pozi, i ja fa temps

apa bon vespre

Posted: Wednesday 04/05/2005 23:34
by FGC powa
Mmh... Sobre el tema de la sostenibilitat... Si no recordo malament, va haver una temporada que a la província de Girona tenien greus problemes amb el subministrament elèctric i que als voltants de la inauguració de l'AVE fins a Lleida, també hi havia problemes del mateix tipus.
A més, si no m'equivoco, s'està plantejant una línia d'alta tensió entre Catalunya i França que passa per Bassora i està trobant molta oposició pública.
Des del punt de vista energètic, estem preparats per a assumir el consum d'una altra línia de ferrocarrils? Aquesta no pretén ser una pregunta retòrica. És simplement que no ho sé.
També cal tenir en compte que un percentatge molt important de la producció elèctrica a Espanya es basa en les centrals tèrmiques, que es basen en el carbó i el petroli com a matèria prima, així que el problema de l'encariment del barril de cru també afectarà al transport de mercaderies a través del ferrocarril, tot i que potser no es noti tant

Posted: Thursday 05/05/2005 0:05
by A-380
Probado esta que se puede abastecer de energía eléctrica, sin necesidad de acudir a grandes infraestructuras de transporte de la misma, ni al petróleo.
Mira en el Forum, en CCOO de Baix Llobregat, en la próxima terminal del Prat, en muchas edificaciones publicas.
La energía fotovoltaica y la eorica en zonas puntuales, no grandes parques de energía, sino por poblaciones, un campo con cuatro o cinco "ventiladores" en zonas portuarias, en sus diques de protección, unas placas fotovoltaicas en puntos claves de la población y en edificaciones publicas, hoteles, etc. puede dar mucho de si, al menos para no tener que construir ni mas centrales, ni mas líneas de alta tensión para su distribución.
Por ejemplo en todas las estaciones de renfe tendrían que existir paneles de energía solar, y "ventiladores", no muy grandes, para aliviar el consumo.
Saludos,
Pedro

Posted: Thursday 05/05/2005 9:40
by sequera
EStoy totalmente de acuerdo con A-380.

Existen fuentes de energia renovables y alternativas, pero que no tienen el impulso necesario.

Espanya és el pais que més insolació te de la Unió Europea, i la superficie de plaques solars productores de energia per habitant és irrisoria comparat amb Alemanya ( que em sembla que tenen menys sol que a catalunya)

I no ens oblidem de la energia del futur. L'hidrogen. Per cert teniu alguna informació de proves ens trens amb aquesta tecnologia.

Em direu: fa falta molta energia per fabricar hidrogen, doncs si, però per això tenim el sol i el vent. a Islandia, tota la energia del pais sortira de la tecnologia basada en l'hidrogen, i com a font d'energia l'aigua i els geissers.

Posted: Thursday 05/05/2005 9:53
by Mortadel·lo
FGC Powa, la línia de d'AT que ha de connectar amb França de fet té més a veure amb la creació d'interconnexions amb França i amb assegurar l'abastiment a la Costa Brava a l'estiu que no pas amb l'AVE, i el consum energètic de l'hipotètic eix transversal ferroviari serà irrisori comparat amb les emissions que provoquen els camions que hi passen ara...

Posted: Thursday 05/05/2005 12:30
by sequera
Totalment d'acord amb Mortadel.lo

Posted: Friday 06/05/2005 0:03
by FGC powa
Però... Si se suposa que la línia és per abastir les necessitats de la Costa Brava a l'estiu, durant les altres èpoques de l'any, bé s'hauran d'aprofitar d'una altra forma, no?
Imagino que aquesta instal·lació podria ajudar, tot i que sigui de rebot, en l'assumpte de l'energia per a la xarxa ferroviaria. És possible?

Posted: Friday 06/05/2005 0:23
by A-380
Todo es posible, la electricidad va donde la solicitan si hay instalación, y un contador para pasar la factura.
Si el motivo es el que dice Mortade.lo, no es el motivo el AVE.
Hoy por hoy, y desde que el barril de crudo rebaso los 28 $ el barril, paso ha ser mas barata las energías alternativas.
Saludos,
Pedro

Posted: Saturday 07/05/2005 10:58
by Sky
Mireu què surt en un diari local de Lleida. Primer diuen 20-25 anys per fer l'obra i ara 10-12? :x

--

Maragall anuncia el tren Lleida-Girona para dentro de 10 años

El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, recordó ayer en els Alamús (el Segrià) que uno de los principales proyectos del actual Govern para los próximos años es la puesta en marcha de una conexión ferroviaria entre Lleida y Girona y avisó de que esta infraestructura “costará de hacerla” y que hasta dentro de 10 ó 12 años no podrá ser realidad.

Según Maragall, esta conexión ferroviaria entre Lleida y Girona por las comarcas del interior de Catalunya romperá con la idea centralista de que siempre se tenga que pasar por Barcelona para conectar con diferentes puntos de Catalunya.

“Catalunya se convertirá en una cosa diferente, de puramente una capital –Barcelona– y el resto”, manifestó. Y argumentó que “un país es cuando además de una capital que le representa es una estructura que funciona y que en todos los puntos hay dignidad”, en referencia a calidad de vida de sus ciudadanos en todos los ámbitos posibles.

El President, durante su discurso de inauguración del nuevo Casal Social dels Alamús, hizo hincapié en que “las reformas sociales y las infraestructuras son la espina dorsal de este país”. En el ámbito de las reformas sociales puso como ejemplo la construcción del citado equipamiento.

--

La Mañana.

Posted: Sunday 08/05/2005 23:16
by aarongilp
Bones!
Aquest és el meu primer missatge, i em vull estrenar com cal...
Fot moltíssima ràbia que per a qualsevol viatge a fora de Catalunya s'hagi de passar per Barcelona. Aquest eix ferroviari descongestionaria (i molt) les xarxes viàries catalanes, i, també, l'eix transversal. La principal funció d'aquest eix transversal ferroviari seria el pas de mercaderies procedents de Madrid, Portugal, Galicia, País Basc, etc. Evidentment, que facilitaria l'existència de trens de passatgers transfronterers, i, inclús, el pas d'Altaries Madrid - Montpellier, per citar un exemple, sense necessitat de passar per Barcelona.

Que suposa una despesa força elevada, si, ho sabem, però també és necessari com ho era en el seu moment l'eix transversal per carretera, que, de fet, està morint d'èxit perquè ja no pot absorbir més tràfic...Jo, sincerament, és una de les coses que reclamo des de fa temps. I aprofitar el tram Olot - Girona i prolongació cap a St. Feliu de Guíxols per establir una línia de trens de Rodalies. L'ample de via, hauría d'ésser de 3 carrils en tot el trajecte, per facilitar el pas de trens francesos i afavorir la conversió a UIC de la xarxa ibèrica per una banda, i per deixar passar trens tipus TECO Portbou - Madrid Abroñigal i semblants...no ho sé, és el meu parer, però que crec que sí, que és necessari...

Posted: Saturday 14/05/2005 19:32
by awe
aarongilp wrote:Bones!
Fot moltíssima ràbia que per a qualsevol viatge a fora de Catalunya s'hagi de passar per Barcelona.
Hola Aaron,

Doncs mira a la web de renfe o truca al 902 24 02 02, i demana per un viatge Puigcerdà – París o Puigcerdà – Toulouse… i veuràs que et diuen que has d'anar a Barcelona!!!! Latour de Carol no existeix. :evil: ¿¡$€#&%"?!

Posted: Sunday 15/05/2005 10:00
by aarongilp
Bones!
Si, és clar, el tema del 902 és un tema també força peliagut...empresa subcontractada, gent sense formació quasi bé (no saben calcular tants per cent, pel que sé)...Però d'això seria millor parlar-ne en un altre fil.
Parlant d'aquest, ahir vaig estar per terres franceses, i decididament, l'eix ferroviari transversal es troba a faltar, ja que de tornada al Catalan Talgo, vaig veure gent que deia que esperava que no portéssim enderreriment per que si no perdien el Costa Brava; la majoria dels cuals eren turistes amb abonaments tipus Eurodomino, Interrail o un que vaig veure d'uns anglesos que es deia "Eurorail"...així doncs, aquesta gent no haurien d'anar fins a Barcelona per agafar un tren fins a Madrid. Només caldria que agaféssin el Marenostrum (per combinació d'horaris), baixéssin a Girona i agaféssin un Regional fins a Lleida, on farien enllaç amb un Altaria.

Posted: Sunday 15/05/2005 20:17
by awe
I de què ve la mania de fer passar l'eix transversal per Igualada? Per què no s'aprofita l'eix existent Lleida–Manresa i es perllonga fins a Vic i Girona? :?: Jo diria que el pas per Igualada no aporta gaire res. Agafeu un mapa i feu-hi un cop d'ull.

Posted: Sunday 15/05/2005 20:25
by aarongilp
Bones!
A mi, que passi per Igualada o no, m'és ben igual, jo el que vull és que es construeixi d'una vegada l'eix...tot i que aniria bé per a connectar amb la R6... De totes formes, no perdria massa temps el tren si passés per Igualada en lloc d'anar directe, oi?

Posted: Monday 16/05/2005 14:21
by awe
aarongilp wrote:Bones!
A mi, que passi per Igualada o no, m'és ben igual, jo el que vull és que es construeixi d'una vegada l'eix...tot i que aniria bé per a connectar amb la R6... De totes formes, no perdria massa temps el tren si passés per Igualada en lloc d'anar directe, oi?
El que passa és que entre Lleida i Manresa ja hi ha tren, i no és llògic fer una altra línia entre aquestes poblacions quan la que ja existeix està electrificada i té poc tràfic. En tot cas, tindria més llògica allargar la línia d'FGC d'igualada, fins a Sant Guim per exemple, per fer-hi l'enllaç amb Renfe, atès que s'haurien de construir menys kilòmetres de plataforma nova que en el cas d'una nova línia Lleida–Manresa per Igualada. Crec que s'hauria de deixar que l'eix transversal aprofités la línia existent entre Lleida i Manresa, la qual a més a més en aquests moments s'està renovant, possiblement amb travessa polivalent. S'hauria de crear una bifurcació al sud de Manresa en direcció a a la plana de Vic.

Salutacions,

Eduard.

Posted: Monday 16/05/2005 20:36
by aarongilp
Bones!!
Eduard, no hi havia caigut amb això...el que sí que es podría fer és renovar bé d'una vegada per totes el Manresa - Lleida, amb doble via tot el traçat (o si més no, a les rodalies de Lleida, Manresa, Vic i Girona si), i fer una bifurcació a l'alçada de l'estació de Manresa o bé abans, i després conduïr la linia cap a les poblacions abans citades. Si hagués de seguir l'eix transversal de carretera, es podria fer arribar la línia a l'aeroport Girona - Costa Brava, i sol·lucionar així el problema de l'aparcament. Per tant, seguiria anant bé...l'unic és que hauria de pujar de Vilobí cap a Salt, i d'aqui a Girona...a més, de Salt mateix podría partir un ramal cap a Olot i Ripoll...bueno, paro de sommiar que si no al despertar em farà mal el cap...

Posted: Tuesday 17/05/2005 12:54
by awe
aarongilp wrote:Bones!!
Eduard, no hi havia caigut amb això...el que sí que es podría fer és renovar bé d'una vegada per totes el Manresa - Lleida, amb doble via tot el traçat (o si més no, a les rodalies de Lleida, Manresa, Vic i Girona si), i fer una bifurcació a l'alçada de l'estació de Manresa o bé abans, i després conduïr la linia cap a les poblacions abans citades. Si hagués de seguir l'eix transversal de carretera, es podria fer arribar la línia a l'aeroport Girona - Costa Brava, i sol·lucionar així el problema de l'aparcament. Per tant, seguiria anant bé...l'unic és que hauria de pujar de Vilobí cap a Salt, i d'aqui a Girona...a més, de Salt mateix podría partir un ramal cap a Olot i Ripoll...bueno, paro de sommiar que si no al despertar em farà mal el cap...
Ara veig que has agafat el que volia dir. "Només" cal enllaçar Manresa amb la línia de Port bou passant per Vic, creant-se un important nus ferroviari a Vic amb la línia transversal d'una banda, que duria de Lleida a França passant per Girona d'Oest a Est, i el transpirinenc d'altra banda, de Nord a Sud. La transversal seria com una mena de Valladolid–Ariza, el transpirinenc una mena de Directo de Burgos, i Vic com un Aranda de Duero. No sé si m'explico.

Posted: Tuesday 17/05/2005 18:39
by aarongilp
Bones!!
Eduard, t'expliques estupendament. Ara, el que no veig massa clar és l'enllaç amb Olot i Ripoll...si aquest existís...on es faria? A Girona Centre, fent passar el transversal per la zona de Fornells de la Selva, on s'uniria a la transfronterera, o bé a Salt, fent-li donar una mica de volta al transversal però millorant les comunicacions entre la capital i la vila veïna...(i ja de pas, poder anar amb tren a l'estació, cosa que seria...mmmmmm...:p)?

Posted: Thursday 19/05/2005 14:41
by awe
Hola Aaron,

Doncs jo enllaçaria la transversal amb la línia de Port Bou per algun punt al sud de Girona, allà on sigui econòmicament més barat. L'enllaç de Salt amb Girona l'asseguraria mitjançant un transport públic eficaç. De l'Olot–Girona no n'aprofitaria res, perquè anar a buscar aquesta línia per connectarla amb Vic seria fer una volta molt important, probablement pujant fins a Ripoll, i després de Ripoll a Olot hi ha alguna que altra montanyeta pel mig… I a més a més, el recorregut Ripoll–Girona d'aquí a uns anys estarà tan ben resolt per carretera, que resultaria caríssim fer-hi un tren que pogués competir, i menys encara si tenim present l'orografia del terreny. Ah, i això de terminar la transversal per Figueres i sense passar per Girona, no sé a qui se li ha acudit, però ho trobo un despropòsit.

Salutacions,

Eduard.

Posted: Friday 20/05/2005 23:28
by dgtxa
Hola! Primer missatge i primera observació:

Sobre el pas d'un tren per Olot, la idea em sembla fenomenal, sempre i quan la línia uneixi Olot amb Banyoles i Girona. La unió amb Figueres només seria útil per a les mercaderies i tindria un volum escassíssim de trànsit de passatgers.

Una altra cosa interessant a tenir en compte és especialíssima orografia de la Garrotxa i l'escassedat de corredors per on encabir una línia de ferrocarril, i més tenint en compte els requisits tècnics (desnivell, radis de gir...).

Per tant, encara que la idea de fer passar una línia de ferrocarril per la Garrotxa sembli tan fantàstica, el primer que caldria fer és mirar si és determinar ben bé quines poblacions cal unir i mirar si és tècnicament possible trobar algun traçat. A més, cal pensar en els espais naturals protegits que aquesta línia travessaria (PEIN Collsacabra, Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa...).

Els qui tingueu curiositat per comprovar això que dic de l'escassedat de corredors viables, feu un cop d'ull a qualsevol mapa de la Garrotxa i ho podreu comprovar.

En aquests moments s'està treballant en els plans territorials (de la província de Lleida, de Girona...) i en els Plans Comarcals (com a mínim en el de la Garrotxa, que sàpiga), de manera que ara seria un bon moment per començar a pensar en el traçat de les línies que es projectin tipus eix transversal ferroviari.