Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by entfe001 »

megapauer wrote:Fer el trajecte Barcelona-Vic A/T per 8,40 pot ser exagerat, però fer l'Igualada-Barcelona (distància i duració similar) per 10,80 és simplement vergonyós.
És més car que el bitllet d'anada i tornada de Girona a Barcelona amb un Delta. I això que Renfe ens cobra 108 quilòmetres.

Però més bèstia és que sigui més barat fer el trajecte d'anada i tornada amb Catalunya Exprés de Barcelona a Sils o a Tarragona: 10,45 EUR a tarifa general a trens que fan una o, a tot estirar, dues parades al nucli de Rodalies (descomptant les de Barcelona ciutat). Just igual que al carrilet... ai no, que era al revés, allà se'n salten només tres.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by Mako448 »

El cas "Igualada":

Barcelona-Igualada 5,40€,anada i tornada:10,80€
Distància:uns 55 o 60km aproximadament
Temps de trajecte:1:38hores,mès que a Tarragona i GIrona amb Cex

Comparem amb Barcelona-Tarragona:
Preu:5,80€ anada,anada i tornada:10,44€,amb regional l'anada 5,10€
Temps de trajecte:1 hora,deu,15 minuts màxim 1h 30min(sí és un regional que al nucli de rodalies fa de rodalies,casos dels trens que surten de Sants a les 7.06 i 19.06)
Distància:uns 85-95km

--------------------------------------------------------------
Una vergonya el cas "Igualada"
Sort que a Igualada tenen "Hispano Igualada",peró per anar de Sant Boi a Igualadaque haguis de pagar 10,80€per anar i tornar i trigues 1h i quart per fer 50km ho trobo una exageració,comparo Sant Boi perqué el qu vulgui anar a Sant Boi desde Igualada no té mès remei que anar amb els FGC,ja que ni la Hispano ni Renfe passen per Sant Boi.
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by Alex_C4 »

entfe001 wrote:
Alex_C4 wrote:en principi una zona té 10 km (en principi) ara la zona 1 ho dubto.
Aquest és el criteri de l'ATM, no el de Renfe.
I segons renfe en la seva web!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by josep_serre »

Tal com havia dit he mirat de buscar les distències kilomètriques entre estacions dels nuclis de rodalies de Barcelona, València i Madrid per comparar-les per tal que l'article tingués una base real a l'hora d'establir comparacions.

Els trajectes d'una zona són a València fins a 10 km de la seva capital, els de 2 20, i successivament, 30, 45 i 60 i superiors a 60 els de 6 zones.

A Madrid 15 km els de 2 (s'obvien els d'una per tenir el mateix preu), 20, 30, 45 i 60 i superiors a 60 els de 7 zones.

A Barcelona 15, 20, 30, 45 i 60 i superiors a 60 els de 6 zones, fins l'any 1999 la zona 1 permetia trajectes de 10 km.

Òbviament la transformació del sistema zonal en kilomètric és perfectament equiparable.

Tot això basant-se en distàncies comercials, en alguns casos les distàncies no són directament proporcionals a les zones i això fa que siguin 4 zones Barcelona-Mataró i 3 zones Barcelona-Granollers o Barcelona-Martorell amb el sistema zonal de Renfe en aquest cas amb uns criteris bàsicament recaptatoris, aquesta mateixa situació es produeix a altres nuclis.

El sistema zonal ATM preveu que les corones tinguin un radi de 12 km cadascuna aplicant alguns criteris de correcció per incloure totes les poblacions de l'EMT.

En qualsevol cas el que diu l'article és real, tot i que la seva importància és escassa ja que tant a Madrid (especialment) i a Barcelona els títols de rodalies tenen un ús més aviat reduït, sobre tot allà on el sistema zonal de Renfe és més agressiu recaptatòriament parlant.

Pel que fa als preus de FGC respecte de trajectes de rodalies són efectivament més cars, la qual cosa resta més importància a allò que s'ha exposat, no és en general comparable les tarifes de FGC amb les de regionals doncs no es poden comparar tampoc els abonaments disponibles que són completament diferents.

La distància comercial Barcelona Tarragona és de 88 km en el cas de Barcelona-Sils no la disposo exactament però òbviament degut a la igualtat del preu ha de ser semblant, el preu anar i tornar és 10,50 en Catalunya Exprés.

I pel que fa a la velocitat és lent el ramal d'Igualada especialment tal com l'han deixat ara, i també és lent el trajecte Barcelona-Blanes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by wefer »

En totes aquestes comparacions que esteu fent us esteu deixant el principal. Quan comparem, no podem fer-ho només basant-nos en els quilòmetres, sinó en el servei en general, és a dir, quan es triga a anar d'un lloc a l'altre, quants serveis hi ha, la comoditat i seguretat amb que es fa el viatge, etc.
Si comparem d'aquesta manera, globalment, els serveis de rodalies de BCN i de Madrid, queda clar que encara que els bitllets de rodalies BCN costessin una quarta part dels de Madrid, encara serien massa cars.

En quant a FGC, aquesta companyia fa el que pot amb la pobríssima infraestructura que té, heredada d'un ferrocarril secondari en el qual s'ha invertit força però que no pot (ni podrà mai) comparar-se amb els ferrocarrils de via ampla que va heredar i posseeix ADIF-Renfe i en els quals desgraciadament ha invertit ben poc. Per tant, el mal servei (que ho és) de FGC en distàncies llargues només té com a solució la construcció d'una nova línia fins a Igualada, en ample estàndard. Qui l'ha (o ja hagués hagut) de construir, seria tema d'un altre fil.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by megapauer »

wefer wrote:En totes aquestes comparacions que esteu fent us esteu deixant el principal. Quan comparem, no podem fer-ho només basant-nos en els quilòmetres, sinó en el servei en general, és a dir, quan es triga a anar d'un lloc a l'altre, quants serveis hi ha, la comoditat i seguretat amb que es fa el viatge, etc.
Si comparem d'aquesta manera, globalment, els serveis de rodalies de BCN i de Madrid, queda clar que encara que els bitllets de rodalies BCN costessin una quarta part dels de Madrid, encara serien massa cars.
Bé, si tens en compte això probablement Alacant o Santander foren les rodalies més cares de l'Estat.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by wefer »

megapauer wrote:robablement Alacant o Santander foren les rodalies més cares de l'Estat.
Parlem de poblacions grans, amb nuclis que es puguin considerar de rodalies reals, és a dir, ciutats de més d'1 milió d'habitants. Santander per exemple no arriba ni a 200.000, és més petita que Terrassa o que Sabadell. Per tant, no és el cas del que parlem.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València

Post by josep_serre »

El nucli de rodalies de Santander no té res a envejar en qualitat al de Barcelona, estacions en perfecte estat amb andanes altes, una freqüència de pas força decent i adequada a les necessitats, en fi per molt que alguns diguin el contrar Santander té un bon nucli de rodalies.

No és el mateix el cas d'Alacant/Múrcia que fa anys que demana a crits una electrificació.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

megapauer wrote:No, però a mi m'avorreixen ja els articles ploramiques Madrid vs. Barcelona. Hi han coses que són veritat, però moltes altres semblen massa per tapar les coses que no funcionen i que es gestionen única i exclusivament des d'aquí. I el tema dels pressupostos no sempre és el justificant.
Jo tambe crec que s'hauria d'evitar fer tantes comparacions entre un lloc i l'altre (sigui BCN i Madrid o sigui qualsevol altre lloc) i mirar les condicions i les necessitats concretes de cada lloc.

En el cas dels trens rodalies i regionals de Catalunya, crec que son caríssims i que el servei es força dolent. I encara molt pitjor es el servei d'autobusos... (P.ex.: Berga-BCN 100km. 13 euros nomes anada; Andorra-BCN 200 km. 25 euros nomes anada, etc.)
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re:

Post by wefer »

Ecomobisostrans wrote:Jo tambe crec que s'hauria d'evitar fer tantes comparacions entre un lloc i l'altre (sigui BCN i Madrid o sigui qualsevol altre lloc) i mirar les condicions i les necessitats concretes de cada lloc.
Les comparacions són perquè, quan es plantegen nous projectes, aquests queden descartats per ser "massa cars", "inviables", etc, etc.
En canvi, amb les comparacions, es demostra que això no és així i que en altres llocs que depenen dels mateixos que ens dónen aquestes excuses, es fan coses que aquí ens asseguren que són "impossibles". Si se suposa que ambdues ciutats formen part del mateix país, i per tant, haurien de tenir accés a les mateixes condicions de recursos, queda clar que hi ha algun tipus de discriminació.
O això, o arribem a la conclusió que vivim en països diferents. Aleshores d'acord, no compararem... però caldrà reflectir aquesta realitat en les institucions de govern, creant un nou Estat independent.

O escollim una opció, o escollim l'altra. No té més...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”