EUKibo wrote:En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé.
Discrepo. Cal urgentment redifinir la política de preus (per exemple, que la T-10 de 2 zones no valgui el doble que la de 1 zona), així com el mapa zona. No és lògic que de Castelldefels a Barcelona sigui una zona, i en canvi de Sant Llorenç Savall a Sabadell siguin 2, més tenint en compte que en el segon cas la distància és menor que en el primer cas. Igualment calen polítiques de títols regionals semblants a la T-Regional de FGC a escala comarcal per compensar la radialitat del sistema zonal actual (massa radial a Barcelona), ja que fora de Barcelona l'ús d'abonaments monomodals (sobretot a RENFE i els autobusos urbans) és bastant elevat al ser més econòmics que els integrats (fins i tot, en cas de transbord, surt més econòmic comprar dos títols per separat que l'integrat). Igualment cal assegurar la integració dels autobusos que encara no estan integrats (urbà de Vilafranca del Penedès, urbà de Barberà del Vallès, línia Terrassa-Vacarisses, etc...) a fi d'evitar llacunes.
PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...
No hi hauria problema. Tingues en compte que fora de la zona 1 abans del 2001 l'ús d'abonaments magnètics era pràcticament nul (que jo sàpiga, només a TMESA) i quan es va establir la integració tarifària ja es va fer de manera més o menys comú coordinada per l'ATM de cara que els operadors modifiquessin el sistema de venda i implantessin les cancel·ladores. Donat que ja llavors es tenia pensat l'ús de la tarjeta sense contacte (les actuals tarjetes magnètiques eren "provisionals") ja es van posar les cancel·ladores admetessin la tecnologia sense contacte.
- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...
Aviam, per començar: els títols magnètics a Rodalies Barcelona es van implantar l'any 1995, per tant les cancel·ladores més antigues són de llavors. Igualment abans de 2001 molt poques estacions tenien barreres tarifàries (que jo sàpiga, només en tenien Terrassa, Sabadell Nord, Sabadell Centre, Cerdanyola del Vallès, Barcelona-Plaça Catalunya i Cornellà, alguna més possiblement), i va ser amb la integració tarifària quan es van tancar estacions de manera massiva. Igualment, totes les cancel·ladores (no d'andana) instal·lades des de llavors admeten la tecnologia sense contacte. Caldria canviar, això sí, totes les cancel·ladores d'andana existents així com posar cancel·ladores a estacions que no en tenen (per exemple, Castellbell i el Vilar o Riells i Vilabrea-Breda). Igualment totes les màquines autovenda estan preparades per la tecnologia sense contacte.
En aquest sentit, FGC seria més problemàtic que RENFE donat que també hauria de canviar totes les cancel·ladores d'andana (que estan a totes les estacions entre Martorell, Manresa i Igualada excepte Abrera, Olesa, Esparreguera, Monistrol, Manresa-Baixador i Igualada; a més de les estacions de Peu del Funicular i l'andana de via 1 de La Floresta. Carretera de les Aigües no té cancel·ladora), i les barreres tarifàries més antigues s'haurien d'adaptar a la tecnologia sense contacte.
-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.
Donat que el problema són els modes ferroviaris, preferiria arreglar això primer i un cop fet, implantar-ho de cop.
-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...
A molts autobusos la T-10 va suposar una revolució. A moltes línies els abonaments eren inexistents (per tant, tothom amb bitllet senzill), i on n'hi havia eren sistemes molt cutres (a Sarbus, els abonaments eren talonaris de paper amb tants paperets com viatges hi havien, per exemple per anar de Castellar a Sabadell era el S1, amb 15 viatges, que tenia 15 paperets: arrancaves 1, el donaves al conductor i ell et donava un bitllet que posava "Justificant S1 0 ptes"). Per tant, excepte a les grans ciutats la targeta magnètica ja va bé i són línies on la gent o va amb T-10 o bitllet senzill.
Igualment a molts autobusos fora de Barcelona la cancel·ladora és al costat del conductor o enfront d'ell, i per tant controla que tothom pagui.