Page 2 of 10
Posted: Wednesday 18/01/2006 17:16
by Ferrovi
T-10 amb un mes de validesa???
el que esta be es que et digui cual et surt mes economica respecte el billet senzill
Posted: Wednesday 18/01/2006 18:58
by Sky
I com poden afirmar que amb la targeta T-Mes t'estalviaràs un 55% respecte al bitllet senzill?
Si no hi ha límit de viatges vol dir que en un sol mes la podria fer servir tant un parell de cops com cent, no? I en ambdós casos la proporció seria força diferent que 55%...
Posted: Monday 20/02/2006 22:02
by Sky
El Consorci de Transport del Segrià vol afavorir les comunicacions amb la Franja
El Consorci del Transport Públic de l'àrea de Lleida també vol arribar a l'Aragó. Per això, el consell d'administració demanarà la participació de l'Estat en aquest órgan de gestió que s'ha constituït formalment aquest dilluns. Paral.lelament, treballa la creació de tres noves parades d'autobús que s'ubicaran a Raïmat, Alpicat i Torrefarrera. Aquesta primera fase d'aposta pel transport públic acabarà el gener del 2007 amb la posada en marxa del bitllet únic. El secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que fixaran preu en funció de la proximitat a la capital del Segrià. Així, Lleida se sumarà a les capitals de província amb transport integrat. La Generalitat també treballa perquè Girona en disposi. L'objectiu és que al 2012 els ciutadans es puguin desplaçar per tot el territori passant només una vegada per caixa. El Consorci del Transport Públic de Lleida posarà en funcionament a l'abril un servei de taxis en localitats on no arribi l'autobús. Per l'oci nocturn, té previst cobrir la demanda a partir de l'estiu.
--
SEGRE.
Posted: Tuesday 21/02/2006 10:45
by Sky
Lleida organitza un servei de transport públic a la carta
• El bitllet únic inclourà el tren fins a Balaguer l'any que ve
La nova Autoritat del Transport Públic de Lleida, constituïda oficialment ahir i que de manera inicial cobrirà el territori del Segrià, posarà en marxa a partir de l'abril un nou servei a la carta, destinat als habitants de les poblacions de la comarca que encara no disposen d'una línia regular de transport. Al mes de juliol començarà a funcionar un servei nocturn i, l'any que ve, es podria incorporar al projecte d'integració tarifària un tren de rodalies que enllaçaria Lleida i Balaguer.
La prestació d'aquest servei a demanda, tal com es diu, pionera a Catalunya, consistirà "a habilitar taxis, monovolums o minibusos perquè els residents en localitats com Almatret, Gimenells i el Pla de la Font i Aspa, que ara no disposen de transport públic, puguin arribar, pel preu del bitllet únic, fins a la parada d'autobús més pròxima", va dir el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate (CiU).
EL MATEIX PREU
El servei funcionarà quan sigui sol.licitat per un usuari i aquest pagarà el mateix import que abonen els passatgers procedents de poblacions situades a la mateixa corona tarifària, va aclarir el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. L'objectiu de l'organisme constituït ahir és que "l'any 2007 comenci a funcionar el bitllet únic, com ja existeix a Barcelona i a Tarragona, de manera que, el 2012, el sistema ja s'hagi estès a tot Catalunya", va explicar Nadal.
A l'espera de l'aprovació del nou Estatut, que preveu la transferència a la Generalitat dels trens de rodalies, es farà un primer assaig amb el tren de la Pobla entre Lleida i Balaguer, que actualment ja és de titularitat autonòmica. Més endavant s'integraran al bitllet únic els trens fins al Pallars i Cervera, va anunciar el secretari de Mobilitat.
--
El Periódico.
Posted: Tuesday 28/03/2006 21:46
by Sky
La nova línia d'autobusos als polígons industrials de Lleida supera els 3.200 usuaris en dos mesos
La nova línia d'autobusos que cobreix el trajecte entre Lleida i els polígons industrials ha superat els 3.200 usuaris en dos mesos. El servei es va posar en marxa a finals de l'any passat, registrant al seu inici 90 viatgers. Aquesta és una de les primeres millores que ha posat en marxa el Consorci del Transport del Segrià. L'ens, constituït per la Generalitat, la Paeria i el Consell Comarcal, ha inclós també l'Administració de l'Estat. Una incorporació que l'ens també vol sumar a la recent creada Comissió Consultiva. L'organisme inclou representants sindicals, empresarials i veïnals i elevarà les seves propostes al Consorci. El tinent d'alcalde de Relacions Estratègiques, Josep Maria Llop, destaca que de moment la tasca de l'ens està resultant molt positiva. També el transport interurbà ha augmentat en un 30 per cent el nombre de viatges. Llop apunta que el següent pas és sumar les vies que depenen del Govern espanyol. Josep Maria Llop ha afegit que encara queda molta feina per fer. De totes maneres, ha apuntat que el calendari més realista passa per incorporar primer les línies de Ferrocarrils de la Generalitat. Així, el tren entre Lleida i Balaguer seria un dels primers en ser integrat. El següent pas seria incorporar serveis d'autobusos més enllà del Segrià.
--
SEGRE
Posted: Wednesday 26/07/2006 14:44
by Sky
El bus nocturn del Segrià comença a funcionar el 4 d'agost
- El CTP de l’àrea de Lleida impulsa la posada en marxa d'aquest servei
El Consorci del Transport Públic (CTP) de l'àrea de Lleida ha presentat avui la posada en marxa del servei de transport nocturn, que promou la creació de quatre noves línies d’autobús. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate, han participat en la reunió del consell d’administració del CTP, que ha servit per aprovar el primer pressupost de l'entitat, amb un pressupost de 1'2 milions d'euros.
Àngel Ros ha destacat el bon funcionament d'una de les primeres iniciatives del consorci, el serevi d'autobús als polígons, que ha passat dels 800 usuaris mensuals del passat gener, als 6.000 que es van assolir el mes de juny.
Al llarg dels primer mesos de funcionament, s’han constituït el Consell d’Administració, el Comitè Executiu, la Comissió Consultiva, integrada per organitzacions socials, sindicals, econòmiques i la ponència d’operadors de transport públic. Així mateix, s’ha desenvolupat parcialment el Pla de serveis amb les millores de la qualitat de servei a una bona part de les línies d’autobusos interurbans i l’inici del servei de transport urbà als polígons del Segre i dels Frares i la CIM de Lleida. Es preveu que a finals d’any s’hauran incrementat el nombre de serveis diaris fins a 329, xifra que suposa un increment del 26,5% de l’oferta.
El pressupost aprovat avui es destinarà a la despesa ordinària del mateix Consorci i a l’execució progressiva de la resta del Pla de serveis com són la nova i àmplia oferta d’autobusos nocturns o a les noves línies que connecten els polígons de Lleida, així com els serveis de "transport a la demanda".
Impuls al bus nocturn
El Consell d’Administració del consorci ha donat avui un important impuls al servei de transport nocturn a l’àrea de Lleida que actualment és gairebé inexistent. Així, s’ha aprovat el projecte de servei de transport nocturn (itineraris, horaris, preus i condicions de servei) que es preveu l’entrada en funcionament de 4 noves línies de bus nocturn a partir del proper 4 d’agost.
A partir d’aquesta data, hi haurà quatre rutes que funcionaran els divendres, dissabtes i vigílies de festiu de la nit a la matinada. L’interval de pas serà de 2 hores en les línies NL1, NL2, NL3 i de 3-4 hores en la línia NL4 (atès que l’itinerari d’aquesta línia és considerablement més llarg que el de la resta). Es calcula que el conjunt de línies beneficiaran més de 56.000 usuaris potencials:
-NL1 La Granja d’Escarp-Lleida (23.00 h- 6.00 h)
Aquesta línia circula pel corredor de la carretera N-IIa (Lleida – Alcarràs) i LP-7041 (Alcarràs – La Granja d’Escarp) i dóna cobertura a les poblacions d’Alcarràs, Torres de Segre, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig i la Granja d’Escarp. Els usuaris potencials són uns 14.700.
-NL2 Alfarràs-Lleida (23.00h - 5.35h )
Per una banda, aquesta línia cobreix l’eix de la carretera N-230 (carretera a Vielha) fins a Alfarràs, donant cobertura a les poblacions de Torrefarrera, Rosselló, Alguaire i Almenar. La població de la zona és d’uns 14.800 habitants.
L’altra branca d’aquesta línia amb origen a Lleida es dirigeix a Artesa de Lleida i Puigverd de Lleida, poblacions amb uns de 2.600 habitants en total.
-NL3 Almacelles-Lleida-Corbins (23.00 h - 6.00 h)
D’una banda, aquesta línia cobreix l’eix de la carretera N-240 (carretera a Osca) fins a Almacelles, passant per Alpicat. Els usuaris potencials són uns 11.000.
L’altra branca es dirigeix des de Lleida a Corbins per l’eix de la carretera C-13 (carretera a Tremp i Esterri) i dóna cobertura a Alcoletge i a Vilanova de la Barca, donant servei a uns 4.400 habitants.
-NL4 Maials-Lleida (22.00h - 6.45h)
Per una banda aquesta línia cobreix l’eix de la carretera C-12 (carretera a Tortosa) fins a Maials, donant cobertura a Albatàrrec, Montoliu de Lleida, Sudanell, Sunyer, Alfés, Alcanó, Sarroca de Lleida, Torrebesses i Llardecans. Els usuaris potencials són els 5.800 habitants de la zona.
L’altra branca es dirigeix des de Lleida a La Portella per l’eix de la carretera P-9221 i dóna cobertura a Torre-serona, Benavent i Vilanova de Segrià amb una població global de 3.100 habitants.
Transport a la demanda
Finalment, el consell d’administració també ha aprovat, de manera provisional, el funcionament del servei de transport a la demanda dels Alamús a Lleida, en col·laboració amb l’ajuntament. A més, durant el mes de setembre o d’octubre es preveu que comencin a funcionar la resta de serveis a la demanda entre Raïmat, Santa Maria de Gimenells, el Pla de la Font, Sucs i Almacelles; Alcanó, Sunyer, Alfés i Lleida; Almatret, Maials, Llardecans i Seròs.
Actuacions previstes per als propers mesos
El programa de treball del CTP per als propers mesos consisteix en completar i consolidar el pla de serveis de transport públic de l’àrea de Lleida, el projecte d’integració tarifària, l‘estructuració dels seus òrgans de gestió i serveis tècnics i el disseny d’un sistema integrat d’informació i pla de comunicació als viatgers.
- Integració tarifària
Pel que fa a la integració tarifària, Autobusos de Lleida ha fet la instal·lació del sistema de venda i validació de targeta sense contacte que funciona satisfactòriament. Pel que fa a FGC i els autobusos interurbans, s’està en fase d’adquisició de la maquinària. Es preveu que el primer semestre ( trimestre ) de 2007 els serveis de transport públic de l’àrea de Lleida funcionaran de forma integrada.
-Millora de la informació i pla de comunicació al viatger i imatge de marca única del Consorci.
El comitè executiu presentarà una proposta d’integració i millora de la informació i comunicació a l’usuari dels serveis de transport públic abans de finals d’any. Així mateix, s’unificarà la imatge de tots els serveis de transport de l’àrea de Lleida, de forma que el viatger tindrà una percepció unificada del sistema de transport públic.
--
Paeria.es
Posted: Sunday 26/11/2006 17:50
by Sky
Retarden el bitllet únic en les línies de bus del Segrià
El bitllet únic per als autobusos del Segrià arribarà amb uns mesos de retard perquè els vehicles encara s'han d'adaptar a aquesta nova fórmula, que busca incentivar l'ús del transport públic. El secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, presentarà aquest dilluns els objectius del consorci per al 2007, que a partir d'ara es denominarà Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM).
--
SEGRE.
Posted: Monday 27/11/2006 21:36
by Sky
L’ATM de l’Àrea de Lleida vol assolir el milió de passatgers el 2007
• El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha presidit avui la reunió de la comissió consultiva i el comitè executiu del Consorci del Transport Públic (CTP) de l’àrea de Lleida. En la trobada, s’ha fet un balanç dels primers deu mesos de funcionament de l’entitat, que a partir d’ara s’anomenarà Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de l’àrea de Lleida, s’ha donat a conèixer la nova imatge corporativa i s’ha presentat el pla de serveis per al 2007. Com a principal objectiu per al 2007, s’ha marcat superar els 800.000 viatgers anuals previstos per a enguany i arribar al milió de passatgers.
Manel Nadal ha estat acompanyat, entre altres, per la resta de membres del consell d’administració del CTP de l’àrea de Lleida com són el tinent d’alcalde de la Paeria, Josep Maria Llop, el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate, l’alcalde de Puigverd de Lleida, Xavier Solé i el director del Programa de Mobilitat, Miquel Àngel Dombriz.
Objectius per al 2007: un milió de passatgers i integració tarifària
El programa de treball per al 2007 consisteix fonamentalment en completar i consolidar el pla de serveis de transport públic previst i instaurar la integració tarifària. L’objectiu final és passar dels 800.000 usuaris que hi haurà a finals d’aquest any a un milió en acabar el 2007.
Per aconseguir aquesta fita, l’ATM potenciarà la promoció del servei, incrementarà la informació a l’usuari amb campanyes de promoció, l’establiment d’una pàgina web i un telèfon d’atenció i millorarà el servei en el conjunt de línies. Així, es preveu augmentar freqüències de pas, reestructurar horaris en algunes línies, connectar més polígons industrials i solucionar noves necessitats de mobilitat oferint nous serveis de transport a noves necessitats de mobilitat que vagin sorgint (nous centres comercials, zones de creixement urbà,etc). D’aquesta manera, millorant la qualitat, les freqüències i la presència del transport públic a l’àrea de Lleida, s’aconseguirà incrementar l’ús del transport públic en detriment del transport privat.
Autoritat Territorial de la Mobilitat
En la reunió d’avui, s’ha formalitzat la nova denominació i imatge corporativa de l’entitat que a partir d’ara s’anomenarà Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l’àrea de Lleida, tal i com s’anomena la mateixa entitat consorcial a Barcelona, Tarragona i Girona. Així mateix, s’ha presentat el gerent de l’entitat, José Luís Cunillera, i s’ha anunciat la pròxima obertura d’una nova seu.
Nova imatge corporativa
La nova nomenclatura com a ATM de l’àrea de Lleida va acompanyada d’una nova imatge corporativa que potenciarà la identificació de l’entitat per part dels ciutadans i unificarà la imatge del conjunt de serveis que ofereix el consorci. L’objectiu és establir una identitat pròpia associada al procés de coordinació progressiva de l’oferta del transport públic a Lleida i la seva àrea d’influència. En aquest cas, el color vermell identificarà la seva Autoritat Territorial de Mobilitat.
Balanç 2006: increment del 26% en els serveis i del 42% en els usuaris
Avui s’ha fet balanç dels deu primers mesos de funcionament de l’entitat i s’han analitzat i donat a conèixer les dades recollides sobre l’ús del transport públic a l’àrea de Lleida. Les estadístiques han determinat un important augment del nombre d’usuaris del servei de transport públic tant en els serveis habituals, com en el transport a polígons i també en el transport nocturn. Es preveu que a finals d’aquest any, s’arribarà als 800.000 usuaris del transport públic a l’àrea de Lleida.
Així, el nombre d’usuaris dels serveis d’autobús que integren aquesta xarxa de transport públic ha augmentat en un 42,31% en el període de gener a octubre. Això ha suposat passar de 48.000 a 69.000 passatgers mensuals. D’aquesta manera, unes 21.000 persones han deixat d’utilitzar el vehicle privat per als desplaçaments diaris, element que contribueix a millorar la mobilitat sostenible a l’àrea de Lleida.
Aquest increment ha anat acompanyat d’un creixement del 26,5% de les expedicions diàries, cosa que ha comportat una reducció general en el temps mig d’espera. L’augment del servei ha comptat amb una inversió de 410.000 euros.
Servei als polígons
Una de les principals apostes del servei públic ha estat fomentar l’accessibilitat amb transport públic als polígons industrials. En aquest sentit, a l’àrea de Lleida s’ha incrementat el transport urbà als polígons del Segre i dels Frares i a la CIM de Lleida. Aquest servei ha estat utilitzat per 44.183 viatgers entre els mesos de gener i octubre. A més, cal destacar que a mida que s’ha anat coneixent, ha crescut el nombre d’usuaris ja que si el mes de gener eren 2.300, aquest mes d’octubre passat han arribat als 5.700.
Aquesta consolidació del servei aporta una important funció d’obertura del mercat laboral a la zona, facilitant l’accés laboral a persones sense mitjà de transport propi i incrementant l’oferta de treballadors potencials per a les empreses de la zona.
Impuls al bus nocturn
Aquest estiu es va impulsar el servei de transport nocturn a l’àrea de Lleida que fins a aquell moment era inexistent. Així, ara hi ha quatre rutes que funcionen els divendres i dissabtes i vigílies de festiu de la nit a la matinada. L’interval de pas és de 2 hores en les línies NL1, NL2, NL3 i de 3-4 hores en la línia NL4 (atès que l’itinerari d’aquesta línia és considerablement més llarg que el de la resta).
Fins ara, han utilitzat aquest servei 2.174 persones, consolidant la funció de connexió entre pobles per al desplaçament d’usuaris als principals centres d’oci de la zona.
Transport a la demanda
També han entrat en funcionament els serveis de transport a la demanda dels Alamús, Alcanó, Sunyer, Alfés, Almatret, Maials, Llardecans i Seròs i s’iniciarà en breu el servei de Raïmat, Santa Maria de Gimenells, el Pla de la Font, Sucs i Almacelles.
Aquest servei aporta als 12.174 habitants d’aquests municipis el benefici de poder accedir als nuclis que disposen de serveis sanitaris, educatius i comercials.
(nota de premsa de la Generalitat)
Posted: Friday 20/04/2007 23:56
by Sky
El Consorci del Transport del Segrià vol fer arribar el bus públic a més polígons de la comarca al segon trimestre d'enguany
El Consorci del Transport del Segrià vol fer arribar el servei d'autobús públic a més polígons de la comarca durant el segon semestre d'enguany. Així ho ha exposat aquest divendres el gerent de l'ens, Josep Lluís Cunillera, en un consell d'alcaldes celebrat a la seu del Consell. Cunillera ha posat l'exemple del polígon de Torrefarrera, que té uns 1.100 treballadors i més de la meitat viuen a Lleida capital. A més, també s'estudia la necessitat de fer arribar el transport públic a altres polígons com el d'Alcarràs o Alcoletge o la possibilitat de línies d'autobús interurbans incorporin al seu recorregut parades als polígons. Són actuacions que s'acabaran de concretar en el Pla de Serveis 2007 del Consorci que s'ha de començar a aplicar a partir del segon semestre d'enguany.
Segons Cunillera, es vol ampliar així l'experiència del servei d'autobusos que van als polígons de Lleida, que es va posar en marxa a principis de l'any passat. A hores d'ara es considera un èxit ja que transporten entre 5.000 i 7.000 viatgers al mes. D'altra banda, el gerent del Consorci ha comentat que la integració tarifària dels autobusos urbans de Lleida, els interurbans de la comarca i la línia de la Pobla serà una realitat durant el quart trimestre d'enguany, uns mesos més tard del que s'havia anunciat en un principi. A més, assegura que el procés tecnològic per dotar els vehicles dels mecanismes que facin possible aquesta integració és complex. Als autobusos urbans de Lleida ja està completat, però ara s'està fent als vehicles de les línies interurbanes i als trens que cobreixen el trajecte de Lleida-Balaguer-La Pobla.
Cunillera ha assegurat que el cost de moure's per aquesta corona pot reduir-se a més de la meitat un cop estigui implantat el bitllet únic. També ha comentat, per exemple, que una persona que arribi d'un poble del Segrià a Lleida tindrà una hora per agafar un autobús urbà de la capital sense haver de tornar a pagar. El gerent del Consorci també ha donat altres dades durant el consell d'alcaldes d'aquest divendres. Ha explicat que el conjunt total d'usuaris dels serveis de transport públic de la comarca al 2006 van ser de 728.750, amb una inversió de 860.000 euros.
Els serveis diürns interurbans van registrar 671.000 viatgers, amb un increment del 42,31% mensual d'usuaris (de 48.000 a 69.000). El servei nocturn que es va estrenar l'agost de l'any passat va registrar 3.600 usuaris amb una mitjana d'entre 500 i 1.000 viatgers segons els mesos. El Consorci vol introduir també millores en aquest servei connectant el 100% de pobles de la comarca i també millorant les interconnexions. Pel que fa al servei a demanda, hi ha tres serveis en marxa (Alamús-Lleida; Alcanó-Sunyer-Alfés-Lleida; Seròs-Llardecans-Maials-Almatret) i aquest any també ha de començar el de Raimat-Gimenells-Pla de la Font-Sucs-Almacelles. L'objectiu del Consorci és superar el milió de viatgers aquest 2007 i per aconseguir-ho engegaran una campanya de difusió dels serveis. S'informarà a través de marquesines i també s'editarà una guia de la mobilitat de la comarca i de cada poble en diferents formats, també de butxaca.
--
SEGRE.
Posted: Tuesday 31/07/2007 14:49
by Sky
El Consorci del Transport Públic de Lleida endega la campanya del Bus Nit per incentivar-ne l'ús
El Consorci del Transport Públic a Lleida posa en marxa una campanya per augmentar el nombre d'usuaris al Bus Nit. El servei es va posar en marxa a l'agost de 2006 i registra una mitjana de 753 clients al mes. Una xifra que l'ens vol elevar al miler de passatgers. Malgrat tot, les línies interurbanes han sumat enguany un nombre important de viatgers. Així, els autobusos que uneixen Lleida amb els municipis han passat de 333.000 usuaris en el primer semestre de 2006 als 353.000 en el mateix període d'enguany. Els vehicles que arriben als polígons també han sumat més d'un 50 per cent. El servei que s'ha mantingut més estancat, però, és el nocturn. El gerent de l'Associació del Transport Metropolità, Josep Lluís Cunillera, destaca la necessitat d'endegar campanyes contundents.
El secretari per la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha reiterat la voluntat del Consorci de posar en marxa la integració tarifària dels serveis interurbans al 2008. El preu dels bitllets seria similar als de l'àrea metropolitana de Barcelona. Així, una T-10 pot costar entre 6 i 7 euros, el que suposarà entre seixanta i setanta cèntims per viatge. Cada trajecte, a més, inclourà els transbords.
D'altra banda, Nadal ha apuntat l'inici de les obres de l'aeroport d'Alguaire per a finals d'enguany. Segons el calendari de la conselleria de Política Territorial, però, cal recordar que l'infraestructura havia de començar a funcionar l'any vinent i estar plenament operativa al 2009.
SEGRE
Posted: Tuesday 31/07/2007 21:40
by Sky
^^ Ja seran dos anys d'endarreriment per implantar la integració tarifària...
Bé, és normal. Lleida al cap i a la fi també és Catalunya.
Posted: Tuesday 21/08/2007 3:39
by Sky
El Govern planea que en enero entre en servicio la unificación tarifaria de Lleida
El Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida está trabajando para que a partir del 1 de enero del año que viene la unificación tarifaria sea una realidad en Lleida y el resto de poblaciones del Segrià. Así, ayer, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicaba un anuncio por el que se licita el contrato de ejecución de los servicios de la ampliación informática del sistema de gestión de la intregración tarifaria del Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida.
El anuncio deja bien claro que la fecha límite para terminar la ejecución del sistema es la primera semana de enero del 2008, “ya que es la fecha en la que tiene que entrar en funcionamiento la aplicación del objeto del concurso”, es decir los servicios de la aplicación informática del sistema de gestión de la integración tarifaria. Las ofertas de esta actuación, que está presupuestada en 99.000 euros, tienen un plazo límite de presentación marcado en el 7 de setiembre de 2007.
El anuncio de licitación del contrato viene a completar la declaración de intenciones que el secretario para la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, realizó el pasado 31 de julio, en la que afirmaba que la integración tarifaria entre los autobuses interurbanos y el bus urbano de Lleida sería efectiva a partir del año que viene.
Nadal explicó que, una vez sea efectiva la unificación tarifaria, se aplicarán precios de abonos similares a los que la Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aplica en Barcelona. Actualmente, la ATM ofrece tarjetas de diez viajes a partir de 6,90 euros, y los abonos mensuales se venden a partir de 28,60 euros, aumentando los precios en función de las distancias que recorren los usuarios.
La unificación tarifaria en los autobuses públicos es una reivindicación histórica de Lleida y del resto de poblaciones del Segrià. Para conseguirlo, entre otros objetivos, se constituyó el 2005 el Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida en el que participan la Generalitat, el Ayuntamiento de Lleida y el Consell Comarcal del Segrià.
Los ejes estratégicos del consorcio son aumentar el uso del transporte público, el incremento de la cuota del transporte público respecto al privado y, de esta manera, favorecer un modelo de movilidad más sotenible, más seguro y que genere menos congestión viaria. En el momento de su creación, estaba previsto que también formara parte de la integración tarifaria el tren entre Lleida y la Pobla de Segur.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Posted: Tuesday 21/08/2007 3:43
by Sky
^^
ANUNCI
del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida, sobre publicació de licitació d'un contracte.
1 Entitat adjudicadora: Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida.
2 Objecte: a) Descripció: Serveis de l'aplicació informàtica del Sistema de Gestió de la Integració Tarifària
b) Termini d'execució : La primera setmana de gener de 2008 ha d'entrar en funcionament l'aplicació objecte del concurs.
3 Tramitació, procediment i forma d'adjudicació
a) Tramitació: urgent.
b) Procediment: obert.
c) Forma: concurs.
4 Pressupost base de licitació: 99.000,00 euros, més IVA del 16% .
5 Garantia provisional: 2% de l'import de licitació.
6 Obtenció de documentació i informació: els plecs de condicions administratives i tècniques del concurs quedaran exposats durant el termini de presentació de les ofertes, entre les 9 hores i les 13 hores dels dies laborables a les oficines de:
a) Entitat: Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida.
b) Domicili: C/. Lluís Companys, núm. 2, altell,1ª.
c) Localitat i codi postal: Lleida 25003.
d) Telèfon: 973.273151.
e) Fax: 973.273154.
f) Adreça electrònica:
info@atmlleida.cat
7 Requisits específics del licitador:
Se sol·licitaran els mitjans d'acreditació de la solvència econòmica, financera i tècnica o professional previstos en els articles 16 i 19 del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques en els termes que figuren en el plec de bases i la documentació addicional que s'indica en el mateix.
8 Presentació d'ofertes
a) Data límit: 7 de setembre de 2007 a les 13 hores.
b) Documentació a presentar: la que exigeix el plec de clàusules administratives i el plec d'especificacions tècniques.
c) Lloc de presentació: a l'adreça indicada en el punt 6.
d) El licitador estarà obligat a mantenir la seva oferta durant 4 mesos, comptats a partir de la data d'obertura de les ofertes.
e) No s'admetran ofertes variants.
També s'admetran les proposicions presentades a correus. En aquests cas els empresaris hauran de justificar la data de presentació a correus i comunicar-la a l'entitat indicada en el punt 6, mitjançant telegrama, telefax o correu electrònic, abans de les 13 hores de l'últim dia de presentació de proposicions.
9 Obertura de les ofertes
Tindrà lloc en l'adreça indicada en el punt 6 a les 10.25 hores del dia 18 de setembre de 2007.
10 Les despeses de l'anunci seran a càrrec de l'adjudicatari del contracte.
Lleida, 9 d'agost de 2007
José Luís Cunillera
Gerent
PG-194064 (07.228.050)
https://www.gencat.net/diari/4950/07228050.htm
Posted: Thursday 13/09/2007 11:21
by Sky
La unificación tarifaria de los buses del Segrià, en marcha con el nuevo año
La unificación tarifaria de los autobuses del Segrià con los de Lleida será una realidad en los primeros días del próximo año. Así lo anunció el presidente del Consell Comarcal del Segrià, Ricard Pons, quien ayer visitó por primera vez de manera oficial la Paeria desde que es el máximo dirgente de este ente.
Pons, que fue recibido por el alcalde de Lleida, Àngel Ros, para tratar sobre los ámbitos de trabajo conjunto entre Paeria y Ayuntamiento, explicó que el Consorci del Transport Públic del Àrea de Lleida ya ha licitado la maquinaria necesaria para hacer posible la unificación tarifaria y que ya la está instalando en algunos autobuses. El presidente del Consell pidió también la ayuda del Govern para impulsar este servicio y ampliarlo a otras localidades de comarcas cercanas de Ponent.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Posted: Thursday 22/11/2007 0:34
by Sky
La integració tarifària del transport públic del Segrià, per a principis de 2008
• La integració tarifària del transport públic del Segrià, per a principis de 2008
El transport públic del Segrià comptarà amb integració tarifària a principis de l'any 2008. A més, abans que no s'amplïi a d'altres comarques, el bitllet integrat permetrà viatjar amb els Ferrocarrils de la Generalitat fins a Balaguer. Així ho han assegurat l'alcalde de leida, Àngel Ros, i el director del programa de mobilitat de la Generalitat, Esteve Tomàs, que s'han reunit aquesta tarda a l'Ajuntament de Lleida.
Ros i Tomàs han repassat, alhora, les dades d'ús del transport públic del darrer any depenent de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Lleida fins el setembre de 2007: l'ús del transport interurbà s'ha incrementat en un 23%; l'ús de l'urbà ha crescut un 3,35% i ha aconseguit superar la xifra dels 5 milions d'usuaris en nou mesos; l'ús del bus nocturn ha crescut un 32%; i l'ús del transport als polígons s'ha incrementat en un 50%, arribant a superar els 57.000 usuaris. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha dit que "els treballs d'aquí a principis d'any consistiran en dotar tècnicament els vehicles per assumir el bitllet electrònic integrat": el fet és que la zona integrada funcionarà amb el mateix sistema electrònic de validació que ja disposen els autobusos urbans de Lleida.
Les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera s'integraran el 2009
Segons el calendari traçat per les administracions que treballen en el desenvolupament del transport públic de l'àrea de Lleida, la integració tarifària de les comarques de Les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera serà possible l'any 2009.
D'altra banda, l'ATM de l'àrea de Lleida iniciarà en els propers dies una campanya informativa adreçada a totes les llars del Segrià per tal de donar a conèixer el servei de transport de tarifa integrada. En concret, s'enviarà informació a les 18.000 llars de la comarca, a més d'habilitar un servei d''informació telefònica.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... /index.asp
Posted: Thursday 22/11/2007 0:36
by Sky
Miracle! Ja funciona (més o menys) el web de l'ATM de Lleida:
http://www.atmlleida.cat/
Posted: Tuesday 27/11/2007 17:44
by Sky
Sky wrote:Les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera s'integraran el 2009
Penso que també s'hauria d'incloure el Baix Cinca, però això ja implicaria la participació de l'Estat i del Govern d'Aragó.
Posted: Wednesday 05/12/2007 0:54
by Sky
Em pregunto com funcionarà el tema de la integració tarifària en els FGC... Incrustaran validadores als tamagotxis?
Suposo que simplement proporcionaran a l'interventor un lector portàtil de targetes sense contacte...
Permanezcan atentos a sus pantallas.
Posted: Wednesday 05/12/2007 15:24
by UT596001
Sky wrote:Em pregunto com funcionarà el tema de la integració tarifària en els FGC... Incrustaran validadores als tamagotxis?
Diria més aviat que es posaran a les estacions, doncs els Tamagochis i els "supermanes" són de RENFE, que sempre pot fer-los rotar amb altres unitats d'altres bases de fora de Catalunya... i no crec vulguin que la possible validadora acabi anant a parar a Múrcia, per exemple...
Posted: Friday 07/12/2007 14:47
by Sky
UT596001 wrote:Diria més aviat que es posaran a les estacions
Doncs llavors seria un contrast interessant: cutremarquesina autobusera <-> validadora d'alta tecnologia.