Page 2 of 3

Posted: Friday 16/06/2006 20:48
by Fran-Ikarus
Home, no crec que fossin tan tanoques de construir unes escales que arribin directament a la caixa forta... i menys de deixar-les allà durant dècades!

Banco?

Posted: Friday 16/06/2006 20:53
by JaMiRo!
Banco, qui ha parlat de Banco???!!! :D

Consti que col·loco aquesta resposta per donar-li tema al senyor Serie600... :D

:festa

Re: Banco?

Posted: Friday 16/06/2006 22:33
by Serie600
Hola:
JaMiRo! wrote:Banco, qui ha parlat de Banco???!!! :D

Consti que col·loco aquesta resposta per donar-li tema al senyor Serie600... :D

:festa
Au, ves!... que m'ho creure. Reconeixe-ho, tens un radar-web al Forum per detectar aquestos temas tan "erotics".... xD

Tornant al tema L4. Tenint en compte la seva historia -ramal GMB desmembrat per ser despres la L4, construit amb tots els "ets i uts" tecnologics de l'epoca (em refereixo amb la tecnologia per fer excavacions, comparant-les amb les d'ara: tuneladores... etc)- es bastant normal que el seu traçat sia tan recargolat.

No cal dir que ens agradaria donar una volta en cotxe "obert" -ja no dic el 300- per aquestos tunels, culs de sac, etc. Aixo si que es un "Metro fet a ma". Els anys que te i encara aguanta....

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Jamiro, possat el 1000 al avatar... es que no t'acavo de veure... ho sento.... no ets "tu".... si us plau

Banco!

Posted: Saturday 17/06/2006 0:54
by JaMiRo!
Serie600 wrote:PD: Jamiro, possat el 1000 al avatar... es que no t'acavo de veure... ho sento.... no ets "tu".... si us plau
Fet, però no t'hi acostumis! ;)

Tens raó, des de sempre amb el mateix avatar i sempre que me l'he volgut canviar (de fet, en un parell d'ocasions, una vegada em vaig intentar posar una 4000 i ara una 100). Però la gent em reconeix per la 1000...O sigui, que si me'l canvio, canviaré de foto però no de tren! :D

Posted: Saturday 17/06/2006 1:43
by Serie600
Hola:

Tnx ;)

Be, no em referia a aquest 1000, sino a l'altre que portaves.... En fi, tothom te dret a canviar la seva imatge "corporativa".

Jamiro Productions Inc. xD

Sal.lutacions:

Serie600

Re: L4

Posted: Friday 26/09/2008 12:32
by metring
L'altre dia precisament estàvem parlant de la L4, de lo desastrosa que és la seva planificació, i em sonava que hi havia hagut un fil que tractava del tema.

Vaig reflexionar, i dubtava entre si valia la pena fer-la circular (en Marçal deia que només a 500 metres, estaran els dos extrems de la línia, en quan aquesta acabi a sagrera-AVE), o agafar trossets, per altre línies, tal i com va passar amb el darrer tros, que el van annexionar amb la L2. Què en penseu?

Reordenació

Posted: Friday 26/09/2008 12:46
by Guigui
Clarament, el que cal fer amb l'actual L4 és dividir-la i reordenar-la. La meva proposta, que ja he fet vàries vegades:

1. Tram Sagrera-Barceloneta: juntar amb tram Drassanes-Maria Cristina L3 per fer-ne una línia semicircular
2. Tram Barceloneta-Urquinaona: afegir a L6 i/o L7
3. Tram Pg. de Gràcia-Trinitat Nova: perllongar direcció Llobregat sota Consell de Cent, tombar Urgell i reaprofitar el tram en futur desús St. Antoni-Paral·lel

D'aquesta manera es racionalitzaran els traçats, es desfaran línies en forma de cargol i es crearan corredors de connexió molt més interessants (Colom, semicircular, eix nord-sud).

Re: Reordenació

Posted: Friday 26/09/2008 13:53
by Platanito
Guigui wrote:Tram Barceloneta-Urquinaona: afegir a L6 i/o L7
...movent l'estació una mica per ficar-la sota l'edifici de l'Estació de França, i fer que aquesta sigui l'inici-final de la xarxa B-V de FGC o almenys de la nova línia que haurà de creuar Collserola aprofitant l'actual L7.
Guigui wrote:Tram Pg. de Gràcia-Trinitat Nova: perllongar direcció Llobregat sota Consell de Cent, tombar Urgell i reaprofitar el tram en futur desús St. Antoni-Paral·lel
...o bé enllaçar amb FGC a plaça Espanya amb un túnel sota Consell de Cent per donar servei de metro en el tram urbà (de la Trinitat fins a Cornellà).

Re: L4

Posted: Friday 26/09/2008 19:57
by Miquel
I si és per comunicar la línia pels extrems, no poden pujar la L-4 de La Pau a Trinitat Nova passant per el Triangle, Sagrera i pujant cap a la Maquinista, Trinitat Vella i arrivar a Trinitat Nova?

Re: L4

Posted: Saturday 27/09/2008 1:15
by JaMiRo!
Jo la L4 la mataria a Barceloneta i aprofitaria la infraestructura que queda, en la mesura que sia possible, per portar FGC Llobregat-Anoia cap al Maresme. I si, tancaria alguna estació pel mig, que entre dues estacions consecutives en aquell tram hi ha poca distància, i a moltes hi puja o baixa poca gent. Encara que em sembla que si allò s'ho quedès FGC, encara ficaria més estacions intermitges...Ja se sap la política del DPTOP...

Ja podeu començar a destripar-me. :D

Re: L4

Posted: Sunday 28/09/2008 20:01
by Miquel
El qué aniria bé, és que:
L-3: Trinitat Nova -> Trinitat Vella -> Potosí -> Mquinista -> Bon Pastor -> Via Trajana (Triangle Ferroviari) -> La Pau, d'altra banda també podria ser la L-4 la qué fés aixó.

Crec qué aquesta ampliació per quí és nessesària, ja qué aquesta part de la ciutat no està gaire ben comunicat, sobretot la zona de la Maquinista, on el metro està lluny i Rodalies no va gaire bé i té la seva distància, el bus 73 dona una volta impresionant, el 60 triga una passada i l'11 marxa cap a Sagrera.

Re: L4

Posted: Sunday 28/09/2008 20:06
by traveller
Miquel wrote:El qué aniria bé, és que:
L-3: Trinitat Nova -> Trinitat Vella -> Potosí -> Mquinista -> Bon Pastor -> Via Trajana (Triangle Ferroviari) -> La Pau, d'altra banda també podria ser la L-4 la qué fés aixó.
Poc a poc, arribem primer de La Pau a Sagrera....

L4 circular, poc funcional

Posted: Sunday 28/09/2008 20:17
by Guigui
MetroBCN wrote:Jo vull fer una pregunta, per que no fan la L4 que sigui CIRCUMBALACIÓ ? S´uneix La Pau y Trinitat Nova y ja esta, tampoc es tan dificil...
Perquè descriuria un trajecte poc funcional. Una línia circular hauria d'encerclar una zona més significativa, com el centre d'una ciutat amb alguns barris perifèrics, i enllaçar tot un seguit de punts importants, com estacions de tren, llocs d'afluència massiva, etc. I una L4 circular que es limitaria a tancar la G que actualment hi ha, no satisfaria aquests criteris.

Dit d'una altra manera, prefereixo l'opció que presento alguns missatges més amunt: segmentació i redistribució de la L4.

L3 i L4

Posted: Sunday 28/09/2008 21:47
by MetroBCN
Per què no es fa la L3 aixi:

Trinitat Nova
Roquetes
Canyelles
Valldaura
Mundet
Montbau
Vall d'Hebron
Penitens
Vallcarca
Lesseps
Fontana
Diagonal
Passeig de Gràcia
Urquinaona
Jaume I
Barceloneta
Ciutadella Vila Olimpica
Bogatell
Llacuna
Poblenou
Selva de Mar
El Maresme Fòrum
Besòs Mar
Besòs
La Pau

I la L4 així:

Trinitat Nova
Via Júlia
Llucmajor
Maragall
Guinardó
Alfons X
Joanic
Verdaguer
Girona
Passeig de Gràcia
Catalunya
Liceu
Drassanes
Paral·lel
Poble Sec
Espanya
Tarragona
Sants Estació
Plaça del Centre
Les Corts
Maria Cristina
Palau Reial
Zona Universitària

Remeto al fil corresponent

Posted: Sunday 28/09/2008 22:02
by Guigui
MetroBCN wrote:Per a mi la teva idea es bona :plas , pero, yo vull donar una altre: La L3 perque no hi arriba a, per exemple, a Torreblanca?
Sobre aquest tema, ja hi ha un fil obert. ;)

Posted: Monday 29/09/2008 19:14
by 593Dromedario
Jo fa temps que veig més viable la línia circular (almenys a curt termini), tot traspassant el tram Maragall-Trinitat Nova a la L11. Però era millor per Fabra i Puig i Onze de Setembre, que és més recte que voltar a Sagrera (i visc més a prop :D :D ).

Quant a la segmentació, és difícil plantejar una bona opció donada una ruta que fa un bon tomb com aquesta. Així que apostaria almenys per un petit desviament: Marina (enllaçant amb L1) en lloc de Bogatell. Seria un molt millor enllaç per als veïns de Poblenou que l'actual tomb per Barceloneta.

Fet això (vull dir Imaginat això), jo hi veig dos opcions: 1. Deixar-ho unit.
2. Segmentar, deixant una línia acabada a Vila Olímpica i podent allargar la La Pau-Marina per: Ciutadella/Lluís Companys (per Meridiana-Pujades), Jaume I (per Princesa), Liceu (com que cap polític ni arqueòleg acceptarà pasar per sota la plaça de St.Jaume, quedi's en proposta molt imaginària (desviant a c/Boqueria)), Sant Antoni (per Hospital), i Urgell amunt fins Francesc Macià, pujant després cap a Sarrià. Això sí: obra acabada l'any 2540 aproximadament.

Re: L4

Posted: Monday 29/09/2008 20:56
by MetroBCN
Fet això (vull dir Imaginat això), jo hi veig dos opcions: 1. Deixar-ho unit.
2. Segmentar, deixant una línia acabada a Vila Olímpica i podent allargar la La Pau-Marina per: Ciutadella/Lluís Companys (per Meridiana-Pujades), Jaume I (per Princesa), Liceu (com que cap polític ni arqueòleg acceptarà pasar per sota la plaça de St.Jaume, quedi's en proposta molt imaginària (desviant a c/Boqueria)), Sant Antoni (per Hospital), i Urgell amunt fins Francesc Macià, pujant després cap a Sarrià. Això sí: obra acabada l'any 2540 aproximadament.
Bona idea, amb sembla bona idea :plas

Re: L4

Posted: Monday 29/09/2008 21:00
by pol
MetroBCN wrote:
Fet això (vull dir Imaginat això), jo hi veig dos opcions: 1. Deixar-ho unit.
2. Segmentar, deixant una línia acabada a Vila Olímpica i podent allargar la La Pau-Marina per: Ciutadella/Lluís Companys (per Meridiana-Pujades), Jaume I (per Princesa), Liceu (com que cap polític ni arqueòleg acceptarà pasar per sota la plaça de St.Jaume, quedi's en proposta molt imaginària (desviant a c/Boqueria)), Sant Antoni (per Hospital), i Urgell amunt fins Francesc Macià, pujant després cap a Sarrià. Això sí: obra acabada l'any 2540 aproximadament.
Bona idea, amb sembla bona idea :plas
+1, ja que la zona de la costa esta força mal comunicada.

Re: L4

Posted: Monday 06/10/2008 18:43
by metring
Al fil de prolongacions de les línies de metro, es parla que ara tocaria allargar la L3 fins a Trinitat Vella, però i si la que s'allargués fos la L4, no aniria potser millor, per tal de poder-la fer circular d'una vegada per totes, connectant-la amb la futura estació de Sagrera-AVE (amb d'altres al mig, clar).

Circular, no o diferent

Posted: Monday 06/10/2008 22:19
by Guigui
metring wrote:Al fil de prolongacions de les línies de metro, es parla que ara tocaria allargar la L3 fins a Trinitat Vella, però i si la que s'allargués fos la L4, no aniria potser millor, per tal de poder-la fer circular d'una vegada per totes, connectant-la amb la futura estació de Sagrera-AVE (amb d'altres al mig, clar).
Personalment, hi sóc contrari. Fer la L4 circular no en racionalitzarà massa el traçat, sinó que més aviat segmentaria la línia i l'afegiria a d'altres. A més, la part alta de Barcelona demana a crits una connexió directa entre l'entrada nord de la via de Renfomentadif i la Vall d'Hebron, per la qual cosa no només caldria l'extensió de la L3, sinó també la construcció d'un intercanviador amb Renfe.

En tot cas, faria una línia circular amb el traçat actual de la L4 entre Sagrera/La Pau i Barceloneta, connectant-la amb el tram actual de la L3 Drassanes-Maria Cristina, i tancant el cercle via Sarrià, Bonanova, Vall d'Hebron-Virrei Amat (L5 actual i en construcció) i Fabra i Puig. D'aquesta manera, cobriria tot un seguit de punts importants amb les dues grans estacions de ferrocarril de Barcelona i altres intercanviadors com Sarrià, a més de crear una connexió directa Horta-St. Andreu, que bona falta fa.