Page 2 of 4

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 11:34
by Mortadel·lo
han aparegut cartells pel veinat que diuen que a causa de les obres de la Línia 9 s'hauran de moure de lloc uns contenidors d'escombraries :x

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 12:46
by metring
Mortadel·lo wrote:han aparegut cartells pel veinat que diuen que a causa de les obres de la Línia 9 s'hauran de moure de lloc uns contenidors d'escombraries :x
Hi ha avís oficial a DPTOP? xD

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 14:04
by Lluita1714
Mortadel·lo wrote:han aparegut cartells pel veinat que diuen que a causa de les obres de la Línia 9 s'hauran de moure de lloc uns contenidors d'escombraries :x
Déu meu! quina desgràcia, on podran llençar els seus cervells que no funcionen? xD
Però... ai carai!, que aquesta gent no ha pensat que si a ells s'els allunyen les escombraries a d'altres s'els apropa?, com a mínim... perquè s'ha de ser egoista eh? xD

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 19:04
by Miquel
El qué em faltava per llegir :o :o :o .
Si ha Barcelona, a cada cantonada hi ha un contenidor!

Nova fase

Posted: Monday 23/03/2009 19:34
by Guigui
Segons rètols penjats a cada porta de la Pl. Molina i voltants, les obres entren en una fase nova des de la setmana passada (tot i que, efectivament, encara no han començat). La Via Augusta passarà a tenir dos carrils de circulació per sentit i una mitjana de separació provisional, cosa que impedirà el gir a l'esquerra des del carrer Alfons XII i significarà la supressió del semàfor per a vianants a la mateixa cantonada, quedant només els de Balmes i Brusi.

Ara, d'acabar al març, com havia dit el cap d'obres a un comerciant de la zona que m'ho va dir, res de res...

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 21:41
by Mortadel·lo
em referia a cartells penjats per GISA o qui sigui, no que ningú protesti! :cop

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 23/03/2009 22:46
by Lluita1714
Ah, renoi, quina importància li dona Gisa a coses així.
D'altra banda, o canvien el sentit d'un parell de carrers per desviar una mica el trafic o St. Gervasi acabarà gris dels embussos i contaminacions.

Trànsit

Posted: Monday 23/03/2009 22:54
by Guigui
Lluita1714 wrote:D'altra banda, o canvien el sentit d'un parell de carrers per desviar una mica el trafic o St. Gervasi acabarà gris dels embussos i contaminacions.
Quins carrers? Brusi? St. Elies? Alfons XII?

El problema del trànsit a la zona no són les obres, sinó l'ús desmesurat del cotxe privat. No sé què espera l'Ajuntament per a començar a introduir el peatge urbà.

Re: Trànsit

Posted: Monday 23/03/2009 23:19
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:D'altra banda, o canvien el sentit d'un parell de carrers per desviar una mica el trafic o St. Gervasi acabarà gris dels embussos i contaminacions.
Quins carrers? Brusi? St. Elies? Alfons XII?

El problema del trànsit a la zona no són les obres, sinó l'ús desmesurat del cotxe privat. No sé què espera l'Ajuntament per a començar a introduir el peatge urbà.
Per facilitar el tràfic, en comptes de fer carrers bidireccionals, fer dos o tres en cada sentit, de manera que es puguin passar pel costat i descongestionar més.
Sóc partidari d'Aribau, Muntaner, Santaló i Amigó, i tenir tot ben senyalat per tal de que els que puguin agafin General Mitre.
Però jo no sóc partidari de mesures tan extremes. Volem cobrar per tal d'entrar a la ciutat? Aleshores assegurem als ciutadans una xarxa d'autobusos i metro endreçada amb un bon servei, amés de oferir pàrquings a les entrades de la ciutat, per tal de que no embussin les afores cercant aparcament.
No és normal que encara no s'hagi aplicat el reendreçament de línies d'autobús que tants anys porto sentint, tampoc és normal el serveu que hi han a les principals estacions a Barcelona de trens amb origen i destinació llunyans, es a dir, Renfe; Sants, Pg. de Gràcia i EdF, Si volem cobrar per passar més enllà de la diagonal procurem passar el tramvia i rodalies i tot el que es pugui fer per la diagonal! procurem fer línies de Tram també si cal a Gran Via de les Corts Catalanes, i si al final no n'hi ha, de tràfic, aprofitar per fer-lo passar per Les Rambles i allà on es pugui. El que no es pot fer es imitar altres ciutats europees quan no arribem ni a la sola de sa sabata en materia de transport públic, és a dir;

Necessitem tot això per fer peatges urbans;
·Traspassar Rodalies
·Arreglar el servei
·Oferir serveis competitius en velocitat punta a FGC
·Ampliar la xarxa de tranvies
·Refer la xarxa d'autobús
·Abaratir el transport públic de manera que surti més a compte anar en aquests serveis que pagant peatge
·Crear pàrquings a les entrades del peatge urbà
·Ampliar freqüències dels serveis amb més mancances; Rodalies, tramvies i autobusos.

Zona no afectada

Posted: Monday 23/03/2009 23:24
by Guigui
Lluita1714 wrote:Sóc partidari d'Aribau, Muntaner, Santaló i Amigó, i tenir tot ben senyalat per tal de que els que puguin agafin General Mitre.
Tots aquests carrers, amb prou feines queden afectats per les obres a Pl. Molina.

Re: Zona no afectada

Posted: Monday 23/03/2009 23:47
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:Sóc partidari d'Aribau, Muntaner, Santaló i Amigó, i tenir tot ben senyalat per tal de que els que puguin agafin General Mitre.
Tots aquests carrers, amb prou feines queden afectats per les obres a Pl. Molina.
Sí però la Via Augusta, com a gran eix, la gent no el fa servir per proximitat, sinó per fer trajectes com per exemple Sarrià-Glòries, que realment només es una via de pas. El trafic que puguin provocar els cotxes que tenen origen o destinació aprop de la zona afectada, són pocs comparats amb la resta.

Força avançat

Posted: Tuesday 28/04/2009 19:16
by Guigui
Avui he passat per la Pl. Molina, i les obres es veuen força avançades. Ja està pràcticament acabada la boca que durà a la L6 i la L7 sentit Pl. Catalunya, i sembla que l'edicle quedarà exclusivament per a l'ascensor, ja que el forat de l'escala ha quedat tapat amb formigó.

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Wednesday 29/04/2009 17:09
by Mortadel·lo
al passadís entre la boca nova i L7 direcció barcelona encara li queden uns dies pel que sembla, està gairebé tot acabat però li falten uns "retoquets"

Sant Gervasi/Plaça Molina

Posted: Sunday 10/05/2009 19:26
by josep_serre
Com no trobo exactament el fil on se'n parlava obro aquest nou fil per dir que dilluns s'obre el nou vestíbul comú de les estacions de Sant Gervasi i Plaça Molina, l'he pogut veure des de fora i té força bona pinta.

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Sunday 10/05/2009 23:18
by Lluita1714
http://www.fgc.cat/cat/avisos.asp
Nou vestíbul comú de les estacions de Sant Gervasi i Pl. Molina
Barcelona, 7 de maig de 2009

El dia 11 de maig entra en funcionament el nou vestíbul comú de les estacions de Sant Gervasi i Pl. Molina.

Connexió entre les línies d’FGC
El nou vestíbul connecta directament la línia L7 (Av. Tibidabo) amb la resta de línies d’FGC: L6 (Reina Elisenda), S5 (Sant Cugat - Rubí) i S55 (U. Autònoma).

Tots els accessos d’ambdues estacions estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Sunday 10/05/2009 23:44
by metring
Per fi!!!!!!!!!!!!! Deu ser per celebrar Sant Ponç. De pas, podrien posar paradetes de mel i herbes pel passadís per la inauguració :D

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 11/05/2009 11:23
by Mortadel·lo
o jo anava molt adormit o aquest matí NO estava obert encara

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Monday 11/05/2009 12:49
by metring
Doncs potsr l'obren més tard:

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=262181

Entra en servei el vestíbul comú d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi

Aquest espai disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes

LAMALLA.CAT

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat en funcionament, aquest dilluns, el nou vestíbul comú de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de plaça Molina i Sant Gervasi, que permetrà millorar les connexions entre diferents línies de ferrocarril en aquest punt. D'aquesta manera s'allibera la banda nord de la plaça Molina, fins ara ocupada per necessitats de l'obra. Ara les obres es concentren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi, que comporten la reducció d'un carril de circulació a la Via Augusta en aquest punt.

Aquest dilluns ha entrat en funcionament el nou vestíbul comú d'FGC que comunica les estacions de plaça Molina i Sant Gervasi, que fins ara disposaven d'accessos independents no connectats, tot i situar-se a tocar. Així, el vestíbul provisional que es va habilitar a la Via Augusta a prop del carrer de Balmes durant l'execució d'aquestes obres deixa de ser operatiu.

Amb el nou vestíbul comú es faciliten els intercanvis entre les diferents línies d'FGC que donen servei a les dues estacions, ja que les persones usuàries podran accedir tant a les línies de Reina Elisenda (L6), Sant Cugat - Rubí (S5), Universitat Autònoma (S55) i Tibidabo (L7) des de tots els accessos, així com fer els transbordaments sense haver de sortir a l'exterior.

El nou vestíbul ara en servei s'ha construït sota l'edicle existent de l'estació de Sant Gervasi, que s'ha remodelat per tal de modernitzar les instal·lacions, instal·lar-hi un nou ascensor que connecta amb el carrer i adequar-lo a les noves necessitats. El vestíbul comú disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes, i compta amb tres ascensors més per connectar amb les andanes i escales fixes i mecàniques.

El nou vestíbul comú forma part del projecte d'interconnexió i remodelació de les dues estacions d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi per a millorar la mobilitat, l'accessibilitat i la intermodalitat entre elles. El projecte compta amb una inversió de 10 milions d'euros.

Obres en marxa
Les obres continuen i se centren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà donar cabuda a trens amb més capacitat, per donar una resposta adequada a l'increment de demanda d'usuaris registrat darrerament en aquesta línia.

Precisament, aquestes obres comporten la reducció de cinc a quatre carrils en el tram de la Via Augusta entre el carrer de Brusi i el carrer de Balmes fins a la tardor. A més, a partir del proper cap de setmana quedarà ocupat un espai de la vorera a l'entorn de l'accés provisional, entre la Gran Via i el carrer de Balmes, per necessitats de les obres.

Obert

Posted: Monday 11/05/2009 16:10
by Guigui
Mortadel·lo wrote:o jo anava molt adormit o aquest matí NO estava obert encara
A dos quarts de deu ja ho estava. L'accés provisional al costat mar de Pl. Molina ja estava tancat, cosa que només permetia l'accés per la nova boca a l'andana de la L6 direcció Pl. Catalunya.

L'edicle, finalment ha quedat només per a l'ascensor. La resta, tota envidrada, cosa que permet donar llum natural al primer soterrani.

Re: Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina

Posted: Tuesday 12/05/2009 9:55
by Trenscat
La veritat és que el nou vestíbul comú ha quedat molt bé, a mi m'agrada com l'han deixat. L'únic que segons com pot ser una mica perdedor per molta gent potser per la inèrcia de com estava abans. De fet, ara per baixar a l'andana de la via 1 de Sant Gervasi hi ha dues opcions a través d'escales, cosa que dóna més fluidesa a l'estació i que suposo que s'agrairà un cop entri en funcionament com a únic punt d'intercanvi entre la línia Vallès i la línia de Balmes quan a Gràcia estiguin fent obres (o això és el que se suposa que faran, tot i que no se sap quan). Ara falta prolongar les andanes de Sant Gervasi, que està previst fer-ho direcció Pl.Catalunya.
Al meu bloc teniu una foto del nou accés des de la Pl.Molina http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... rvasi.html