Perllongament L2 fins a l'aeroport
- Carlos L'H
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Estáis meando fuera de tiesto el problema ahora es con la línea 2 y no como esta estructurada la futura L9. Evidentemente que se ha de reorganizar lo importante es que de una vez llegue la L2 a Parc Logístic y después ya se vera cual ira al aeropuerto o como dicen, compartirán línea. Es decir a partir de Parc Logístic que sean L2, L9 con tres andenes porque aseguran que en algunas estaciones parará un tren u otro es decir como los FGC.
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- Santfeliuenc
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Repetimos
Hola,
Me reitero en lo dicho anteriormente: bajo mi punto de vista, de ninguna manera ha de ser la L9 la que llegue al aeropuerto, sino la L2.
Otra cosa es que temporalmente y mientras se hacen reajustes, se da uno cuenta de lo que está pasando, etc. pues que compartan infraestructura la L2 y la L9 y que ambas lleguen, repito, temporalmente, al recinto aeroportuario.
Es cierto lo que decís de la conexión de FGC con el aeropuerto procedente del Llobregat, aunque también es cierto que FGC tiene una inmejorable opción para pasar del Llobregat al aeropuerto que vertebrar y articular un ramal desde Sant Boi al mismo. ¿Por qué no se hace? ¿tanto costaría? pues que lo hagan, más directo que eso no creo que haya nada. De esa forma se podría bajar de Manresa e Igualada pasando por Martorell hacia el aeropuerto de manera directísima y sin tener que pasar por Barcelona.
Por otro lado para mi esa L9 llegando al recinto aeroportuario es y debe ser como os he comentado algo meramente temporal, ya que la esencia de cualquier L9 que se precie en esta ciudad es la de servir a la ciudadanía como línea circular metropolitana. A la L9 lo que se le ha de hacer es un tramo paralelo al litoral y bajo el Paseo de Colón y Marqués de l'Argentera, unirlo a la zona de acceso a Zona Franca conectándolo a la actual L9 en obras y después subir desde los aledaños de la Ciutadella y el Port Olímpic pasando bajo Glòries hasta unirse de nuevo a su propio trazado (el de la L9) en la zona de Guinardó.
El resto de tramos que están en obras, simplemente que sigan en obras y que se hagan, pero que se integren en otras líneas y ramales. Nadie elimina nada, sino que hay formas y formas de hacer las cosas.
Para vertebrar bien el Llobregat, la zona del delta, el área de FGC y de RENFE en ese lugar y propiciar intercambiadores que sin pasar por Barcelona permitan a los usuarios el llegar con uno solo o ningún trasbordo al aeropuerto, lo que se precisa es una línea del estilo de...
metroDELTA
O esta o una similar o una que pase por otros lugares pero con esta idea. Solamente así se puede uno plantar en el siglo que viene siendo competitivo y siendo práctico. Con una línea así, tanto RENFE como FGC, como el Llobregat como llegando desde BCN con la L2, el aeropuerto sería un recinto servido como debe ser.
Por cierto, ¿qué pasa con el bucle del aeropuerto? ¿por qué no se cierra la línea que llega a la nueva terminal?
Yo creo que en primer lugar, la parada llamada "Terminal Actual" es una tomadura de pelo si se ubica no bajo la Terminal A o la B, sino a tomar por saco junto a la delirante estación ferroviaria actual. Dicha estación de cercanías habría que acercarla, cambiarla de sitio y ubicarla bajo las terminales A y B. ¡Qué mejor momento que el de la construcción del AVE y de la llegada del metro para hacer y acometer algo así! pues NO, parece ser que la estación de la L2/L9 llamada "Terminal Actual" estará a hacer puñetas de la citada terminal.
Para mi dicha estación y el trazado de la L9 y la L2 deberían de pasar bajo el suelo del vestíbulo de las terminales actuales, o como mucho, bajo la carretera de acceso a las terminales del aeropuerto con salidas directas a las entradas de las terminales para después girar como gira y meterse bajo la nueva terminal entre las pistas.
Pero es que una vez allí... ¿por qué ha de pararse la línea? ¿por qué no sigue para meterse nuevamente en la "Terminal Actual" y facilitar de esa forma el acceso y la interconexión entre terminales? yo haría lo que veis en el adjunto para que tanto la L2 como la L9 temporalmente (yo creo que solamente en un futuro a largo plazo lo debería de hacer la L2) entrasen por las terminales actuales para pasando por la nueva volver de nuevo a las actuales.
Además metería un convoy que haría el trazado circular por el aeropuerto para asegurar la comunicación entre terminales y dar servicio al resto de paradas.
Con el tema de las cercanías haría lo mismo y colocaría una vía paralela al bucle que propongo para el metro desde el cual saldría hacia la estación intermodal del Prat de una forma mucho más directa y efectiva que con el cochambroso enlace actual que tampoco te lleva bajo la terminal y que te deja a tomar por saco de la misma sin pasar siquiera bajo la nueva terminal entre las pistas, ¿llegarán las cercanías a la nueva T-4 de Barcelona? ¿cómo?.
Saludos,
Sergio
Me reitero en lo dicho anteriormente: bajo mi punto de vista, de ninguna manera ha de ser la L9 la que llegue al aeropuerto, sino la L2.
Otra cosa es que temporalmente y mientras se hacen reajustes, se da uno cuenta de lo que está pasando, etc. pues que compartan infraestructura la L2 y la L9 y que ambas lleguen, repito, temporalmente, al recinto aeroportuario.
Es cierto lo que decís de la conexión de FGC con el aeropuerto procedente del Llobregat, aunque también es cierto que FGC tiene una inmejorable opción para pasar del Llobregat al aeropuerto que vertebrar y articular un ramal desde Sant Boi al mismo. ¿Por qué no se hace? ¿tanto costaría? pues que lo hagan, más directo que eso no creo que haya nada. De esa forma se podría bajar de Manresa e Igualada pasando por Martorell hacia el aeropuerto de manera directísima y sin tener que pasar por Barcelona.
Por otro lado para mi esa L9 llegando al recinto aeroportuario es y debe ser como os he comentado algo meramente temporal, ya que la esencia de cualquier L9 que se precie en esta ciudad es la de servir a la ciudadanía como línea circular metropolitana. A la L9 lo que se le ha de hacer es un tramo paralelo al litoral y bajo el Paseo de Colón y Marqués de l'Argentera, unirlo a la zona de acceso a Zona Franca conectándolo a la actual L9 en obras y después subir desde los aledaños de la Ciutadella y el Port Olímpic pasando bajo Glòries hasta unirse de nuevo a su propio trazado (el de la L9) en la zona de Guinardó.
El resto de tramos que están en obras, simplemente que sigan en obras y que se hagan, pero que se integren en otras líneas y ramales. Nadie elimina nada, sino que hay formas y formas de hacer las cosas.
Para vertebrar bien el Llobregat, la zona del delta, el área de FGC y de RENFE en ese lugar y propiciar intercambiadores que sin pasar por Barcelona permitan a los usuarios el llegar con uno solo o ningún trasbordo al aeropuerto, lo que se precisa es una línea del estilo de...
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O esta o una similar o una que pase por otros lugares pero con esta idea. Solamente así se puede uno plantar en el siglo que viene siendo competitivo y siendo práctico. Con una línea así, tanto RENFE como FGC, como el Llobregat como llegando desde BCN con la L2, el aeropuerto sería un recinto servido como debe ser.
Por cierto, ¿qué pasa con el bucle del aeropuerto? ¿por qué no se cierra la línea que llega a la nueva terminal?
Yo creo que en primer lugar, la parada llamada "Terminal Actual" es una tomadura de pelo si se ubica no bajo la Terminal A o la B, sino a tomar por saco junto a la delirante estación ferroviaria actual. Dicha estación de cercanías habría que acercarla, cambiarla de sitio y ubicarla bajo las terminales A y B. ¡Qué mejor momento que el de la construcción del AVE y de la llegada del metro para hacer y acometer algo así! pues NO, parece ser que la estación de la L2/L9 llamada "Terminal Actual" estará a hacer puñetas de la citada terminal.
Para mi dicha estación y el trazado de la L9 y la L2 deberían de pasar bajo el suelo del vestíbulo de las terminales actuales, o como mucho, bajo la carretera de acceso a las terminales del aeropuerto con salidas directas a las entradas de las terminales para después girar como gira y meterse bajo la nueva terminal entre las pistas.
Pero es que una vez allí... ¿por qué ha de pararse la línea? ¿por qué no sigue para meterse nuevamente en la "Terminal Actual" y facilitar de esa forma el acceso y la interconexión entre terminales? yo haría lo que veis en el adjunto para que tanto la L2 como la L9 temporalmente (yo creo que solamente en un futuro a largo plazo lo debería de hacer la L2) entrasen por las terminales actuales para pasando por la nueva volver de nuevo a las actuales.
Además metería un convoy que haría el trazado circular por el aeropuerto para asegurar la comunicación entre terminales y dar servicio al resto de paradas.
Con el tema de las cercanías haría lo mismo y colocaría una vía paralela al bucle que propongo para el metro desde el cual saldría hacia la estación intermodal del Prat de una forma mucho más directa y efectiva que con el cochambroso enlace actual que tampoco te lleva bajo la terminal y que te deja a tomar por saco de la misma sin pasar siquiera bajo la nueva terminal entre las pistas, ¿llegarán las cercanías a la nueva T-4 de Barcelona? ¿cómo?.
Saludos,
Sergio
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"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
qui ha dit que no, es pot fer un metro-cremallera com els de lió!!, amb una ruta inicial de Sant Antoni - Montjuic, i de mica en mica es por perllogar al castell(quan sigui de l'ajuntament) a rocafort, i altres indreta de barcelona, finsitot el tibidabo!!!, jo si que et faig casPlatanito wrote:Jo perllongaria el funicular de Montjuic fins a Poble Sec. De fet, el canviaria per un cremallera, fent-lo creuar la L3 per sota i eliminant l'actual vestíbul i andanes. Per l'extrem superior, el perllongaria fins al castell i el faria baixar pel darrera fins a les proximitats del Cementiri de Montjuic.Ferrovi wrote:I que faran amb el tram Sant Antoni- Paralel?, una via morta,? una andana misteriosa de paral·lel? en el futur tots el aficionats buscaran l'andana morta i el tunel mort com fem actualment amb Fernando?
a si que aviat, sesió macro fotografica de paral·lel L2, que segurament la tapiaran?
No em feu gaire cas...
Re: Si la L2 substitueix la L9
Pots baixar a Gornal i agafar la RENFE fins l'Aeroport. Un sol transbordament igualment...deneru wrote:Hola
Espero que el fet que la L2 arrivi fins a l'aeroport no tregui la L9 com s'ha insinuat aqui, doncs deixaria tot el ramal dels FGC del Baix Llobregat sense una conexión a l'aeroport (s'haurien de fer 2 transbordaments).
Hola:
marxant una de "multiquote"
El "cul de sac" de Paral.lel a Sant Antoni, vaig llegir a l'Avui (d'aixo fa com a minim un parell d'anys) que quedaria com a apartador-cua de maniobres, degut a la comunicacio L3-L2 que hi ha per alla. Possiblement tapiarien les arcades que comuniquen les andanes per que no hi hagues comunicacio (o una reixa... aixo pels fikis seria ideal, podriem veure cosestes per alla ) entre andanes.... o ves a saber.... l'ombra de GISA es allargada....
Sal.lutacions:
Serie600
marxant una de "multiquote"
Nois, deixeu el "funi" en pau i no li doneu ideies "malsanes" a TMB, que GISA esta al darrere.... que ja hem vist com las gasten aquestosFerrovi wrote:qui ha dit que no, es pot fer un metro-cremallera com els de lió!!, amb una ruta inicial de Sant Antoni - Montjuic, i de mica en mica es por perllogar al castell(quan sigui de l'ajuntament) a rocafort, i altres indreta de barcelona, finsitot el tibidabo!!!, jo si que et faig casPlatanito wrote:Jo perllongaria el funicular de Montjuic fins a Poble Sec. De fet, el canviaria per un cremallera, fent-lo creuar la L3 per sota i eliminant l'actual vestíbul i andanes. Per l'extrem superior, el perllongaria fins al castell i el faria baixar pel darrera fins a les proximitats del Cementiri de Montjuic.Ferrovi wrote:I que faran amb el tram Sant Antoni- Paralel?, una via morta,? una andana misteriosa de paral·lel? en el futur tots el aficionats buscaran l'andana morta i el tunel mort com fem actualment amb Fernando?
a si que aviat, sesió macro fotografica de paral·lel L2, que segurament la tapiaran?
No em feu gaire cas...
El "cul de sac" de Paral.lel a Sant Antoni, vaig llegir a l'Avui (d'aixo fa com a minim un parell d'anys) que quedaria com a apartador-cua de maniobres, degut a la comunicacio L3-L2 que hi ha per alla. Possiblement tapiarien les arcades que comuniquen les andanes per que no hi hagues comunicacio (o una reixa... aixo pels fikis seria ideal, podriem veure cosestes per alla ) entre andanes.... o ves a saber.... l'ombra de GISA es allargada....
Sal.lutacions:
Serie600
- Ecomobisostrans
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Jo crec que la linia que hauria d'arribar a l'aeroport es la L9, ja que des del centre de BCN ja arriba Rodalies. I amb la nova estacio de Torrassa, els de L1 poden connectar amb Rodalies i amb L9. i els de L2 a la Fira poden conectar amb L9. En canvi la L9 donara servei a Sarrià (enlláç metro Valles i L6), Putxet (enllaç L7), Lesseps, Sagrera-Meridiana, Sta.Coloma, etc. A mes, segons les enquestas hi ha un munt de despaçaments Sarria - Aeroport i Putxet - Aeroport.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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Doncs a mi em semblaria ideal que arribessin les dues línies (L9 i L2), però que la L2 no s'aturés a les estacions entre Fira2 i l'aeroport. D'aquesta manera, a l'aeroport pots escollir entre les dues línies, segons vagis cap al centre o cap a la part alta de la ciutat. Manetnim l'enllaç amb els FGC, amb la L1 a la Torrassa, ... Però suposo que això de compartir vies i que uns trens se saltin estacions i els altres no deu ser una cosa bastant complicada, i potser inviable per a línies de metro...Ecomobisostrans wrote:Jo crec que la linia que hauria d'arribar a l'aeroport es la L9, ja que des del centre de BCN ja arriba Rodalies. I amb la nova estacio de Torrassa, els de L1 poden connectar amb Rodalies i amb L9. i els de L2 a la Fira poden conectar amb L9. En canvi la L9 donara servei a Sarrià (enlláç metro Valles i L6), Putxet (enllaç L7), Lesseps, Sagrera-Meridiana, Sta.Coloma, etc. A mes, segons les enquestas hi ha un munt de despaçaments Sarria - Aeroport i Putxet - Aeroport.
Hola:
Possats a "rizar el rizo" es podria fer que al tram -per exemple- Aeroport <-> Universitat d'aquesta suposada "nova" L2, hi circulessin mes trens, de manera que per exemple uns convois fessin la linia complerta (Can Jamiro <-> Aeroport) i altres nomes fessin Universitat <-> Aeroport.
Es pot fer. Atra es que hi hagi la vol.luntat i les ganes de trencar-se el coco per encabir aquestas circul.lacions.
Sal.lutacions:
Serie600
FGC ho pot fer i TMB no?.... Be, es que estem parlant dels Srs. "Minimo Esfuerzo". Per que complicar-se la vida i donar un servei digne?.Albert wrote:Però suposo que això de compartir vies i que uns trens se saltin estacions i els altres no deu ser una cosa bastant complicada, i potser inviable per a línies de metro...
Possats a "rizar el rizo" es podria fer que al tram -per exemple- Aeroport <-> Universitat d'aquesta suposada "nova" L2, hi circulessin mes trens, de manera que per exemple uns convois fessin la linia complerta (Can Jamiro <-> Aeroport) i altres nomes fessin Universitat <-> Aeroport.
Es pot fer. Atra es que hi hagi la vol.luntat i les ganes de trencar-se el coco per encabir aquestas circul.lacions.
Sal.lutacions:
Serie600
Jo em referia a fer avançaments. Perquè als FGC no es fa mai cao avançament. Per mantenir la freqüència a la L9 i a la L2, si els de la L2 es saltéssin les parades des de Fira 2 fins a l'Aeroport, em sembla que no queda altra opció que els avançaments de trens de la L2 als de la L9. I això ja no em sembla tan senzill de fer amb dues línies que poden tenir freqüències de pas per sota dels 4 minuts cadascuna...
Tu ho has dit, poden tenir... després, a l'hora de la veritat, la L2 va com li dóna la ganaAlbert wrote:Jo em referia a fer avançaments. Perquè als FGC no es fa mai cao avançament. Per mantenir la freqüència a la L9 i a la L2, si els de la L2 es saltéssin les parades des de Fira 2 fins a l'Aeroport, em sembla que no queda altra opció que els avançaments de trens de la L2 als de la L9. I això ja no em sembla tan senzill de fer amb dues línies que poden tenir freqüències de pas per sota dels 4 minuts cadascuna...
- Ecomobisostrans
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I a mes que no crec que a l'aeroport hi vagi tanta gent com per 2 linies de metro i 1 de rodalies. Mentre l'ennlllaç de fira-2 sigui curt, com el de paralel ja va be.Albert wrote:Doncs a mi em semblaria ideal que arribessin les dues línies (L9 i L2), però que la L2 no s'aturés a les estacions entre Fira2 i l'aeroport. D'aquesta manera, a l'aeroport pots escollir entre les dues línies, segons vagis cap al centre o cap a la part alta de la ciutat. Manetnim l'enllaç amb els FGC, amb la L1 a la Torrassa, ... Però suposo que això de compartir vies i que uns trens se saltin estacions i els altres no deu ser una cosa bastant complicada, i potser inviable per a línies de metro...Ecomobisostrans wrote:Jo crec que la linia que hauria d'arribar a l'aeroport es la L9, ja que des del centre de BCN ja arriba Rodalies. I amb la nova estacio de Torrassa, els de L1 poden connectar amb Rodalies i amb L9. i els de L2 a la Fira poden conectar amb L9. En canvi la L9 donara servei a Sarrià (enlláç metro Valles i L6), Putxet (enllaç L7), Lesseps, Sagrera-Meridiana, Sta.Coloma, etc. A mes, segons les enquestas hi ha un munt de despaçaments Sarria - Aeroport i Putxet - Aeroport.
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Eso
Hola,
Saludos,
Sergio
Correcto, estoy de acuerdo, pero que la L9 sea la que trasborde y la L2 sea la que va directa. Y que conste que siendo de SF, lo que me iría mejor sería lo contrario, porque así me bajaría del tren en la nueva estación de la Torrassa y allí cogería la L9 (por si hay alguien que se cree que tengo algún interés en ello), pero es obvio que la importancia de la L2 directa es muchísimo mayor que la de tener una L9 directa al recinto aeroportuario.I a mes que no crec que a l'aeroport hi vagi tanta gent com per 2 linies de metro i 1 de rodalies. Mentre l'ennlllaç de fira-2 sigui curt, com el de paralel ja va be.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Abans de l'aeroport, també hi ha El Prat de Llobregat, població que no es pot ignorar en quant al seu nombre d'habitants...Segur que dues línies de metro i una de rodalies només per l'aeroport és massa, però també hi ha la ciutat del Prat.Ecomobisostrans wrote: I a mes que no crec que a l'aeroport hi vagi tanta gent com per 2 linies de metro i 1 de rodalies. Mentre l'ennlllaç de fira-2 sigui curt, com el de paralel ja va be.
Recorda que amb la conducció automatica... pot anar sobre rodes )))2 pero, si fom que els trens encaixin perfectament amb la conducció automatica, aconseguirem fer adelantaments sense riscos i tardancesAlbert wrote:Jo em referia a fer avançaments. Perquè als FGC no es fa mai cao avançament. Per mantenir la freqüència a la L9 i a la L2, si els de la L2 es saltéssin les parades des de Fira 2 fins a l'Aeroport, em sembla que no queda altra opció que els avançaments de trens de la L2 als de la L9. I això ja no em sembla tan senzill de fer amb dues línies que poden tenir freqüències de pas per sota dels 4 minuts cadascuna...
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Si, al Prat potser li convenen 2 linies de metro, pero no que vagin pel mateix lloc. Es com si a partir de La Pau fessim anar la L2 i la L4 juntes fins a Pep Ventura (be, potser en hora punta, si)Albert wrote:Abans de l'aeroport, també hi ha El Prat de Llobregat, població que no es pot ignorar en quant al seu nombre d'habitants...Segur que dues línies de metro i una de rodalies només per l'aeroport és massa, però també hi ha la ciutat del Prat.Ecomobisostrans wrote: I a mes que no crec que a l'aeroport hi vagi tanta gent com per 2 linies de metro i 1 de rodalies. Mentre l'ennlllaç de fira-2 sigui curt, com el de paralel ja va be.
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Metro-airport
Hola,
Para mi la L2 vendría del centro de la ciudad de Barcelona por el trazado actual más el ramal de la L9 que se aprovecharía pero solamente para esta L2 y terminando en la nueva terminal, y la línea recta que uniría las terminales actuales sería una extensión de la L10 que finalmente y como sabeis derivaría en la propuesta de una línea de metro para el delta del Llobregat: metroDELTA.
Saludos,
Sergio
Exactamente.Si, al Prat potser li convenen 2 linies de metro, pero no que vagin pel mateix lloc. Es com si a partir de La Pau fessim anar la L2 i la L4 juntes fins a Pep Ventura (be, potser en hora punta, si)
Para mi la L2 vendría del centro de la ciudad de Barcelona por el trazado actual más el ramal de la L9 que se aprovecharía pero solamente para esta L2 y terminando en la nueva terminal, y la línea recta que uniría las terminales actuales sería una extensión de la L10 que finalmente y como sabeis derivaría en la propuesta de una línea de metro para el delta del Llobregat: metroDELTA.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Si us plau...!!!
Si, si us plau, vull que tornin els 1100 a casa... )))3Ecomobisostrans wrote:Si, al Prat potser li convenen 2 linies de metro, pero no que vagin pel mateix lloc. Es com si a partir de La Pau fessim anar la L2 i la L4 juntes fins a Pep Ventura (be, potser en hora punta, si)
QUE TORNIN ELS 1100 A BADALONA JA!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2