Page 2 of 3
Posted: Friday 21/07/2006 9:53
by neroon
437.001 wrote:
Línia clausurada: Mollerussa-Balaguer i Térmens-Menàrguens.
Això eren ramals industrials o línies própiament dites per servei viatjers/mercaderies?,
Una mica d'historia sisplau...
Ep!
Posted: Friday 21/07/2006 21:17
by JaMiRo!
Hola!
Estoooo, d'això, els metros també són ferrocarrils...
Per tant, no us oblideu d'exemples com Gaudí, Bordeta, Correos, Fernando...O els antics edificis del "Carrilet" (actual L8 i FGC Llobregat-Anoia)... 8)
Salut!
Posted: Saturday 22/07/2006 0:20
by Mr. Baricentro
Baricentro
Posted: Friday 28/07/2006 14:51
by Serie-1000-metro
Com a estació tancada La Farga de Bebié, tot i que ara es un baixador, pero com a estació ja esta tancada, els trens de Puigcerdà no hi paren.
Despres tambe tenim, Correos, Bordeta, Fernando, Banco, Gaudí del metro de Barcelona, aquestes dos ultimes no es varen obrir mai al public.
Salut!
Posted: Friday 28/07/2006 15:01
by Serie-1000-metro
Tambe tenim la linia de l'estany gento, i corresponent funicular, tots dos tan la linia del tren, com el funicular tancats fa anys, dels cuals la via encara i es en els trams a l'aire lliure, i la cabina del funicular encara està a l'estació superior, tambe tenim el funicular de Nuria, i el funicular de muntjuic, el segon tram, que antigament em ves del teleou aquell que ara estan reformant hi havia un altre funicular, amb les cabines molt semblants a les cabines del funicular de muntjuic avanç de la reforma o des desgracia que li varen fer, també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.
No se si me explicat be.
Salut!
Posted: Friday 28/07/2006 15:15
by metring
Serie-1000-metro wrote: també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.
No se si me explicat be.
Salut!
Ve haber una estació la Fira??? En quan a la via a on es feien llançadores de Catalunya a Espanya, és cert que a fotos antigues es veu que era a on ara hi és l'andana direcció Fondo, i que ocupava el que ara és l'estació de FGC, però estació no em consta
Estació especial...
Posted: Saturday 29/07/2006 14:20
by JaMiRo!
Hola!
Bé, de fet no era una estació en sí mateixa, sinó unes vies d'apartador que feien d'estació terme. L'estació continuava éssent la de Plaça Espanya.
Salut!
Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Monday 11/09/2006 12:31
by jcwarbler
Hola a tots,
No hi havia un abaixador al Maresme, potser per la zona de Cabrils...? Què estava abandonat?
Gràcies i fins aviat,
Joan Carles
Posted: Monday 11/09/2006 12:42
by Trenscat
Hola Joan Carles, benvingut al Fòrum
El baixador que comentes és un que no va arribar mai a entrar en servei (i no sé si a acabar-se de construir fins i tot) entre Premià de Mar i Vilassar de Mar que s'havia de dir Premià-Nord. Avui dia crec que només hi ha una marquesina de formigó al què havia de ser l'andana de la via direcció Mataró.
Posted: Monday 11/09/2006 12:53
by jcwarbler
Hola,
He llegit sobre l'abaixador de Baricentro, és fàcil arribar-hi? Actualment vaig molt per la zona del riu Ripoll, just a sota del Baricentro, on hi ha l'entrada de la via de mercaderies... i voldria apropar-me per fer un cop d'ull.
Gràcies,
Joan Carles
Posted: Monday 11/09/2006 12:56
by jcwarbler
Hola de nou,
Bé, volia dir "baixador" i no "abaixador", suposo que deu ser influència de "apeadero".
Això és el què diu el Diccionari de la Llengua Catalana al respecte:
*baixador [de baixar]
3 FERROC Lloc on els trens s'aturen per a prendre passatgers o deixar-ne en el qual manquen les instal·lacions i els serveis d'una veritable estació.
Fins aviat,
Joan Carles
Posted: Monday 11/09/2006 12:59
by jcwarbler
I això és el què diu el Diccionari per "estació":
2 FERROC Indret on es deturen habitualment els trens per admetre, deixar, transbordar o reexpedir passatgers i mercaderies, amb edificis annexos, on hi ha les oficines i altres dependències. Estació de rodalia, de bifurcació o d'entroncament, de pas, de cap de línia o de terme. Estació de mercaderies, de classificació, abandonada, sense servei.
Joan Carles
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Wednesday 15/10/2008 16:03
by metring
liniadelRipollés wrote:Estacions: Camino Mina Grott Apeadero (FV), Drecera (MG), Pantano (MG)
Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares
, a més d'un recorregut per l'interior.
http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... ervasi.pdf
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Wednesday 15/10/2008 21:20
by automotorserie 436
A esta lista yo añadiria la línea férrea perteneciente al Vilanova-Valls que cruzaba el port vell con sus ramales por los distintos muelles y enlazaba con la estación de francia hacia el Besòs.
No tengo constancia de circulación de viajeros, pero sí de mercancías.
Hay un hilo abierto sobre este tema en este subforo.
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Thursday 16/10/2008 9:47
by Mortadel·lo
com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Thursday 16/10/2008 10:35
by Platanito
Mortadel·lo wrote:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.
Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Thursday 16/10/2008 10:55
by Mortadel·lo
Platanito wrote:Mortadel·lo wrote:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.
Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
a aquesta em referiea jo
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Thursday 16/10/2008 20:02
by JaMiRo!
Platanito wrote:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324...
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Friday 17/10/2008 22:50
by UT596001
JaMiRo! wrote:Platanito wrote:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324...
L'edifici el van tirar a terra el 2004, si no mal recordo.
Re: Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Posted: Saturday 18/10/2008 13:21
by tren250
L'estació que hi ha entre la pobla de lillet i guardiola del berguedà, la qual no recordo el nom. Llerona a Barcelona-Puuigcerdà, i una estació de la Catalunya Nord que mai va prestar serveis de passatgers: Prats de Molló, el funicular de queralt, que només va circular una vegada, platga de garbet, i n'aniré dient més.