Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

ddbar wrote:Potser el Pullman que va ser un servei just abans del Catalunya exprés seguia la filosofia que després van madurar. Si a més es té en compte que era l'encarregat de correspondre amb l'exprés a París a La tour no anirien tan mal encaminats. M'enrecordo que inclús hi havia un regional entre Puigcerdà i Ripoll amb parades a totes que arribava just abans del pullman. Suposo que la idea era de procurar garantir el recorregut des de totes les estacions fins Barcelona. Per a mi el fracàs del pullman fou el preu abusiu que normalment tenen els llarg recorreguts per a distàncies petites. I en aquest cas encara més car al només permetre guanys de temps de no gaire més de vint minuts.
Però és que a part del preu abusiu, potser els hagués sortit millor la jugada si no només haguéssin pensat en ficar aquest tren per enllaçar-lo amb el Corail. De cara a la gent que pogués agafar-lo per anar-s'en a esquiar, la majoria no l'agafaria a les 7 de la tarda, sinó al matí a primera hora.

EDITO: Les 4 de la tarda, perdó :oops:
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Per cert... a l'altre fil que vaig posar del Catalunya Exprés a Puigcerdà, algú em va parlar del Pullman Cerdanya, el qual, sí que el vaig trobar a Tranvia Portal, i el Pullman Ripollès, però aquest últim no l'he trobat. No es tractarà per casualitat del Catalunya Exprés que diuen que va estar circulant per la línia de Ripoll i Puigcerdà, quan van haver tret el Pullman?

Algú m'ho podria explicar això?
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

ufff. lo buscaré...(tiraré de errante memoria) pero el pullman ripolles creo que era un tren turistico de temporada, que llegaba a Ripoll.

El Catalunya Express de Ripoll era otro, y salia pasadas las 8 de la tarde todos los dias, y no duró demasiado.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I fotos sobre tot això, no n'hi ha, oi? Se sap quin tren era el que feia el servei del Catalunya Exprés?

PD: El dia que no demani fotos, comenceu a preocupar-vos xD
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Et recomano un llibre que parla molt extensament de la línia Ripoll - Puigcerdà, es diu "El transpirinenc català" i està escrit per Josep Clara, i si ets de la ciutat de Barcelona, jo el vaig trobar a la llibreria de la Generalitat, a la Rambla. Allí parla del Pullman Ripollès, un servei que només va durar uns mesos. Més tard, hi va haver el Catalunya Exprés fins a Ripoll, que sortia a les vuit de la tarda, i que he llegit que es feia amb unitats 432.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

També hi ha alguna altra informació al llibre "Història gràfica del tren de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses" que prèviament et recomaní.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Hola!

El meu pare en aquesta linia, li va donar temps de fer un arros a la casola, i menjarsel a dins al tren, amb uns caping gas que portaven.

Avera, aquesta linia, jo le utilitzat moltes vegades, degut a que la meva familia es de Cerdanya, i tinc que dir que cada cop que l'agafo, mu pasu bomba, mai saps el que et pot pasar pel trajecte, perque la cantitat de coses que e arrivat a veure, es brutal!

Salut!
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Image
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Image
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Cal esperar que un cop s'hagi renovat bé la via se li doni un manteniment adequat. Heus aquí una cosa tan important com la pròpia renovació.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Trenscat wrote:Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Image
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Image
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure
Veig que ens estem animant a fer les estacions abandonades... ;) )))
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

trainman wrote:La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212
No sé perquè però el primer paràgraf de la notícia em sona d'alguna cosa :mmm

http://www.trenscat.com/renfe/linia03_ct.html
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

entfe001 wrote:Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:
No si jo també estic content que s'agafin la meva web com a "referència" pels seus articles i si això els pot donar més veracitat doncs endavant :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Jordi Freixas wrote:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

437.001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...
Pel que m'han dit de moment les obres estan a concurs, falta aber l'empresa que les farà. I de moment la catenària esta renovada fins a Ribes de Freser
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

i què és el CTC? :?
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

CTC = Control de Transit Centralitzat
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Ecomobisostrans wrote:CTC = Control de Transit Centralitzat
Perdona la rectificació, ... (al meu entendre :D 8) :oops:

C.T.C. = Control de Trafic Centralitzat.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”