Page 2 of 26

Posted: Tuesday 25/07/2006 11:48
by Jordi Freixas
ddbar wrote:Potser el Pullman que va ser un servei just abans del Catalunya exprés seguia la filosofia que després van madurar. Si a més es té en compte que era l'encarregat de correspondre amb l'exprés a París a La tour no anirien tan mal encaminats. M'enrecordo que inclús hi havia un regional entre Puigcerdà i Ripoll amb parades a totes que arribava just abans del pullman. Suposo que la idea era de procurar garantir el recorregut des de totes les estacions fins Barcelona. Per a mi el fracàs del pullman fou el preu abusiu que normalment tenen els llarg recorreguts per a distàncies petites. I en aquest cas encara més car al només permetre guanys de temps de no gaire més de vint minuts.
Però és que a part del preu abusiu, potser els hagués sortit millor la jugada si no només haguéssin pensat en ficar aquest tren per enllaçar-lo amb el Corail. De cara a la gent que pogués agafar-lo per anar-s'en a esquiar, la majoria no l'agafaria a les 7 de la tarda, sinó al matí a primera hora.

EDITO: Les 4 de la tarda, perdó :oops:

Posted: Wednesday 26/07/2006 15:44
by Jordi Freixas
Per cert... a l'altre fil que vaig posar del Catalunya Exprés a Puigcerdà, algú em va parlar del Pullman Cerdanya, el qual, sí que el vaig trobar a Tranvia Portal, i el Pullman Ripollès, però aquest últim no l'he trobat. No es tractarà per casualitat del Catalunya Exprés que diuen que va estar circulant per la línia de Ripoll i Puigcerdà, quan van haver tret el Pullman?

Algú m'ho podria explicar això?

Posted: Wednesday 26/07/2006 16:15
by sequera
ufff. lo buscaré...(tiraré de errante memoria) pero el pullman ripolles creo que era un tren turistico de temporada, que llegaba a Ripoll.

El Catalunya Express de Ripoll era otro, y salia pasadas las 8 de la tarde todos los dias, y no duró demasiado.

Posted: Thursday 27/07/2006 14:24
by Jordi Freixas
I fotos sobre tot això, no n'hi ha, oi? Se sap quin tren era el que feia el servei del Catalunya Exprés?

PD: El dia que no demani fotos, comenceu a preocupar-vos xD

Posted: Thursday 27/07/2006 14:52
by victorcasta
Et recomano un llibre que parla molt extensament de la línia Ripoll - Puigcerdà, es diu "El transpirinenc català" i està escrit per Josep Clara, i si ets de la ciutat de Barcelona, jo el vaig trobar a la llibreria de la Generalitat, a la Rambla. Allí parla del Pullman Ripollès, un servei que només va durar uns mesos. Més tard, hi va haver el Catalunya Exprés fins a Ripoll, que sortia a les vuit de la tarda, i que he llegit que es feia amb unitats 432.

Posted: Thursday 27/07/2006 16:30
by entfe001
També hi ha alguna altra informació al llibre "Història gràfica del tren de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses" que prèviament et recomaní.

Posted: Saturday 29/07/2006 11:47
by Serie-1000-metro
Hola!

El meu pare en aquesta linia, li va donar temps de fer un arros a la casola, i menjarsel a dins al tren, amb uns caping gas que portaven.

Avera, aquesta linia, jo le utilitzat moltes vegades, degut a que la meva familia es de Cerdanya, i tinc que dir que cada cop que l'agafo, mu pasu bomba, mai saps el que et pot pasar pel trajecte, perque la cantitat de coses que e arrivat a veure, es brutal!

Salut!

Posted: Saturday 29/07/2006 12:25
by Trenscat
Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Image
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Image
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure

Posted: Saturday 29/07/2006 16:13
by awe
Cal esperar que un cop s'hagi renovat bé la via se li doni un manteniment adequat. Heus aquí una cosa tan important com la pròpia renovació.

Posted: Sunday 30/07/2006 16:33
by trainman
La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212

Posted: Sunday 30/07/2006 16:43
by orique
Trenscat wrote:Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Image
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Image
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure
Veig que ens estem animant a fer les estacions abandonades... ;) )))

Posted: Monday 31/07/2006 2:07
by Trenscat
trainman wrote:La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212
No sé perquè però el primer paràgraf de la notícia em sona d'alguna cosa :mmm

http://www.trenscat.com/renfe/linia03_ct.html

Posted: Monday 31/07/2006 13:15
by entfe001
Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:

Posted: Monday 31/07/2006 13:18
by Trenscat
entfe001 wrote:Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:
No si jo també estic content que s'agafin la meva web com a "referència" pels seus articles i si això els pot donar més veracitat doncs endavant :D

Posted: Wednesday 02/08/2006 23:47
by Jordi Freixas
Escolteu, i se sap quan comencen les obres?

Posted: Thursday 03/08/2006 13:47
by 437.001
Jordi Freixas wrote:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...

Posted: Thursday 03/08/2006 14:58
by Pere
437.001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...
Pel que m'han dit de moment les obres estan a concurs, falta aber l'empresa que les farà. I de moment la catenària esta renovada fins a Ribes de Freser

Posted: Thursday 03/08/2006 18:00
by Jordi Freixas
i què és el CTC? :?

Posted: Thursday 03/08/2006 18:13
by Ecomobisostrans
CTC = Control de Transit Centralitzat

Posted: Friday 04/08/2006 11:39
by abegot
Ecomobisostrans wrote:CTC = Control de Transit Centralitzat
Perdona la rectificació, ... (al meu entendre :D 8) :oops:

C.T.C. = Control de Trafic Centralitzat.