Page 2 of 3

Re: No!

Posted: Monday 20/08/2007 21:28
by George85
Ferry1ac1 wrote:Senzillament la gent estava al·lucinant! No es podia reaccionar! Jo ja havia dit a uns Sudamericans que baixessin el volum d'un mòbil que va estar de Sitges a Sants a tota castanya amb (reaggeton, dance, cutres....) i ja n'estava fart de xusma!
Jo també ho vaig haber de demanar a un paquistaní i als seus amics en un REX. HAvien pujat a Torredembarra i a SVC ja no vaig aguantar més i els ho vaig demanar. S'ha de dir que el van apagar sense dir ni mu.

PD: donat que el tema no es exclusiu de Barcelona, seria convenient que es traslladés el fil al forum corresponent (transport general), no?

;)

Posted: Tuesday 21/08/2007 0:28
by wefer
Tots aquests problemes tenen un origen comú: la falta de prsonal derivada de la total deixadesa per part de les administracions de les funcions que els són pròpies i per les quals els paguem: la protecció dels ciutadans i el seu benestar.

Dit més col·loquialment: antigament, quan hi havia un problema amb algú al tren, hom cridava al cap de tren. Aquest imposava la seva autoritat. si no n'hi havia prou, es comunicava per ràdio amb la següent estació on hi havia esperant una "simpàtica" parella de la Guàrdia Civil, que posava les coses al seu lloc.

Actualment, l'usuari es troba totalment desemparat. és ell contra els incívics, sol contra el perill. I els incívics i altres delinqüents ho saben. Tenen la paella pel mànec i se n'aprofiten.
Si els usuaris sabessin que tindrien el suport de l'autoritat... quanta gent recriminaria moltes actituts incíviques que ara ens hem d'empassar mirant cap a un altre costat, per por de represàlies?

Per tant, el problema recau totalment en la mala gestió que estan fent les administracions, que no estan complint la seva feina. Ja sabem que és car tenir un cap de tren i personal a les estacions... però és que per això paguem els nosatres impostos, no pas perquè se'ls gastin en festes, anuncis a la tele i 3% diversos.

O això, o no paguem impostos i que tothom faci el que li doni la gana...

Posted: Tuesday 21/08/2007 9:30
by Trenscat
Avui mateix he viscut un cas d'incivisme venint amb el tren a la feina al matí. Resulta que ha pujat un "quillo-neng" a Rubí amb el mòbil amb música i vídeos o no-se-què a tot volum. Un viatger li ha dit si no es podia posar auriculars i el tio ja s'ha rebotat amb el típic que si enlloc diu que no es pot dur música que ell faria el què li sortís dels nassos. Per sort ha baixat a Sant Cugat i ens hem quedat tranquils però déu n'hi do el què s'ha de veure!!

Per cert, sé que és off-topic però qui va inventar el mòbil per poder escoltar música sense necessitat d'auriculars s'hi va ven lluir >:(

Posted: Tuesday 21/08/2007 9:47
by Pep
Rellegint tots els comentaris... 2 coses:

a) Realment és sorprenent el nivell de neteja que hi ha als FGC del Llobregat...a veure, com ho diria sense ferir susceptibilitats...Aquesta línia passa per a prop de zones de festa de l'Hospi i Cornellà, i la joventut que hi va, a priori, no ha de ser del mateix estil que vagi a Sutton o Luz de Gas...crec que m'enteneu la metàfora... i és mooolt dificil trobar-te amb un vagó pintat, ratllat etc etc...a part que suposo que la política de FGC de retirar del servei tots els trens amb simptomes d'incivisme hi ajuda molt.

b) El tema del tabac...a Renfe, FGC, Metro...inclòs algun conductor de Bus te'l trobes que fuma a dins sentat llegint!!! per molt que estigui parat a la terminal... jo sóc fumador :oops: i casi casi que dels catalogats com "carreteros" i sóc dels que apuro fins a la linía de "a partir d'aquí ja no es pot fumar" però també sé que esta prohibit... Aquest diumenge passat, a les 23h a L3 Espanya andana direcció canyelles, estava pleneta i vaig arribar a comptar fins a 6 persones fumant!!! (tots turistes..això sí)...i jo amb el mono mentre quedaven més de 5 minuts perquè arribés..llàstima que no veiés cap extintor...

Salut!

Soy el maquinista

Posted: Monday 27/08/2007 0:19
by JaMiRo!
Trenscat wrote:Avui mateix he viscut un cas d'incivisme venint amb el tren a la feina al matí. Resulta que ha pujat un "quillo-neng" a Rubí amb el mòbil amb música i vídeos o no-se-què a tot volum. Un viatger li ha dit si no es podia posar auriculars i el tio ja s'ha rebotat amb el típic que si enlloc diu que no es pot dur música que ell faria el què li sortís dels nassos. Per sort ha baixat a Sant Cugat i ens hem quedat tranquils però déu n'hi do el què s'ha de veure!!

Per cert, sé que és off-topic però qui va inventar el mòbil per poder escoltar música sense necessitat d'auriculars s'hi va ven lluir >:(
Divendres, en un regional amb destinació Tortosa, el maquinista que em va convidar a viatjar en cabina entre l'EDF i PdG 8-) va cridar l'atenció a uns quillonengs que duïen "música" a tota pastilla en un mòbil. Impressionant l'autoritat d'aquell home, que va fer que els individus en qüestio apaguèssin el mòbil immediatament:

-Oye, vosotros, basta por favor.

-¿Qué?

-Vamos a ver, soy el maquinista de este tren. Parad eso que molestáis.

-Nggg vale perdón...

:o :o :o

Impressionant l'autoritat amb que aquell maquinista va parar els peus a aquells personatges.

Re: Soy el maquinista

Posted: Monday 27/08/2007 1:08
by orique
JaMiRo! wrote:Nggg
xD M'agrada aquesta transcripció xD

Posted: Monday 03/09/2007 19:06
by fredebcnteatre
Lamentablament no només en el transport public, si no en la ciutat i en el món en general, inseguretat i incivisme i aixo porta als politics a intentar-ho arreglar fent normes absurdes sense posar-hi medis per fer-ho desapareixer, evitant perseguir a minories desfavorides socialment i economicament.

El món en general?

Posted: Tuesday 04/09/2007 9:38
by Guigui
fredebcnteatre wrote:i en el món en general
Viena, Estocolm, Singapur, Tòquio, etc. etc. etc. demostren que, per sort de la resta i desgràcia nostra, no tot el món pateix mocosos incontrolats i polítics ineptes per parar-los els peus.

Posted: Wednesday 05/09/2007 17:54
by buertu
Justament avui, al telenoticies migdia, han sortit unes imatges sobre els problemes que tenen a la Gare du Nord de París d'enfrentaments entre bandes de l'extrarradi parisí. El video es pot veure a la web del telenoticies.
Sembla ser que tenen bastants problemes amb aquest tema.

Posted: Monday 10/09/2007 23:47
by Sordau
Depèn molt l'estació de metro. A Clot hi ha molts vigilants de seguretat fixos i, per contra, a Catalunya, que hi ha molta gent demanant almoina (part d'ells són carteristes fitxats pels Mossos d'Esquadra), no hi ha cap fix. Ho trobo força il·lògic.

Posted: Monday 10/09/2007 23:55
by entfe001
Sordau wrote:Depèn molt l'estació de metro. A Clot hi ha molts vigilants de seguretat fixos i, per contra, a Catalunya, que hi ha molta gent demanant almoina (part d'ells són carteristes fitxats pels Mossos d'Esquadra), no hi ha cap fix. Ho trobo força il·lògic.
A Clot n'hi ha bastant ara perquè hi ha el sarau de la C1 de Renfe, però ni de bon tros és la presència de seguretat privada habitual.

Posted: Tuesday 11/09/2007 0:19
by orique
Sordau wrote:Depèn molt l'estació de metro. A Clot hi ha molts vigilants de seguretat fixos i, per contra, a Catalunya, que hi ha molta gent demanant almoina (part d'ells són carteristes fitxats pels Mossos d'Esquadra), no hi ha cap fix. Ho trobo força il·lògic.
Per cert, benvingut al FTC. :festa

Posted: Tuesday 11/09/2007 13:16
by Sordau
El problema de Clot és que l'espai del vestíbul és molt reduït comparat amb altres estacions i, com és lògic, quatre vigilants de seguretat i set informadors de TMB (crec que tants són innecessaris) es mengen molt d'espai. Crec que els de seguretat no haurien d'estar asseguts a un mur, si no hi ha feina podrien anar a estacions on realment fessin falta, així hi hauria més seguretat a altres estacions.

Gràcies per la benvinguda.

Quins nassos!!

Posted: Tuesday 12/07/2011 19:16
by metring
No només no ajuden, sinó que a sobre, posen pals a les rodes davant el greu problema de la delinqüència al metro. Lamentable de totes totes >:(

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... metro.html

PSC y PP rechazan que la Urbana patrulle por el metro


Assumpta Escarp cree que "si la Urbana debe bajar al metro, que ya baja, quiere decir dejar de atender la superficie"

Política | 12/07/2011 - 15:02h

Barcelona (EUROPA PRESS) Los grupos del PSC y el PPC en el Ayuntamiento de Barcelona han rechazado este martes que la Guardia Urbana patrulle por el Metro como ha pedido el alcalde, el convergente Xavier Trias, y han reclamado aumentar la dotación de Mossos d'Esquadra.

En rueda de prensa, la portavoz del PSC y ex responsable municipal de Seguridad, Assumpta Escarp, ha afirmado que "si la Urbana debe bajar al Metro, que ya baja, quiere decir dejar de atender la superficie". Escarp ha recordado que los Mossos d'Esquadra, a quienes Trias también quiere ver patrullar por el suburbano, ya están en el Metro con una comisaría en plaza Catalunya, aunque ha reclamado aumentar el personal de estas instalaciones, que ahora no llega a las 30 personas.

El líder del PPC, Alberto Fernández Díaz, ha afirmado, en otra rueda de prensa, que "no se trata de que la Guardia Urbana baje al Metro para luchar contra los carteristas, sino que Trias exija al conseller de Interior que haya mossos en los andenes y los convoyes para luchar contra los delincuentes". Y ha agregado: "Ya no vemos a la Guardia Urbana en superficie; únicamente nos faltaría que tuvieran que ir al subsuelo porque no hay Mossos d'Esquadra".

Inmigración e 'indignados'

Escarp también se ha referido a la polémica sobre limitar el número de inmigrantes en los municipios, y ha considerado que "no es un tema de que los municipios pongan cupos" sino sobre todo de Ley de Extranjería, y ha abogado por ser exigente en derechos y deberes con diálogo.

Tras el informe de la Sindicatura de Greuges sobre las operaciones frente a los 'indignados', la socialista ha quitado responsabilidad al Ayuntamiento, y ha defendido que las operaciones policiales de limpieza de plaza de Catalunya y del Parlament "no estuvieron bien diseñadas", cuya responsabilidad ha atribuido al conseller de Interior, Felip Puig.

Re: Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extin

Posted: Tuesday 12/07/2011 23:13
by Guigui
Una altra que deu tirar de cotxe oficial, la Sra. Escarp. I té nassos, tractant-se de l'encara directora de TMB.

Re: Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extin

Posted: Wednesday 13/07/2011 1:46
by m.h.t.
Assumpta Escarp cree que "si la Urbana debe bajar al metro, que ya baja, quiere decir dejar de atender la superficie"
Pues entonces que tampoco salgan a la calle, porque quiere decir dejar de atender la comisaría. :begut

Re: Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extin

Posted: Wednesday 13/07/2011 12:42
by josep_serre
m.h.t. wrote:
Assumpta Escarp cree que "si la Urbana debe bajar al metro, que ya baja, quiere decir dejar de atender la superficie"
Pues entonces que tampoco salgan a la calle, porque quiere decir dejar de atender la comisaría. :begut
I què t'esperaves? del que es tracta és de portar la contrària i buscar els tres peus al gat.

Re: Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extin

Posted: Wednesday 13/07/2011 15:44
by metring
http://www.lavanguardia.com/vida/201107 ... metro.html

Trias convoca una Junta de Seguridad para marcar una estrategia contra los robos en el metro

El alcalde de Barcelona quiere que la Guardia Urbana y los Mossos d'Esquadra busquen una estrategia común y dejen de "discutir a quien le toca y a quien no" :plas

Vida | 13/07/2011 - 13:48h

Barcelona. (Redacción / Agencias).- El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, quiere que "garantizar la seguridad" en el metro sea una de sus primeras medidas a aplicar.

Por eso, el nuevo alcalde ha convocado para el próximo día 22 de julio la que será su primera Junta de Seguridad, donde se agrupan representantes de Guardia Urbana, Mossos d'Esquadra y el Ayuntamiento, con el fin de abordar el peligro que actualmente suponen los robos en el metro. Trias pretende que los dos cuerpos policiales se coordinen en un nuevo pleno conjunto que tendría que llevar a reducir o eliminar el número de incidentes y hurtos en los andenes y los vagones.

Xavier Trias ha anunciado esta reunión después de celebrar la Comisión de Gobierno del Ayuntamiento de Barcelona. El alcalde ha querido demostrar así su preocupación por el gran número de robos e incidentes registrados en el metro, sobre todo a los turistas y visitantes. En este sentido, Trias ha explicado que ha convocado a los integrantes de la Junta "poniéndoles deberes". Así, tendrán que asistir a la reunión con propuestas para poder incluir "en un plan de actuación" específico para el metro de Barcelona.

Trias ha querido advertir que bajo su mandato, Guardia Urbana y Mossos d'Esquadra tendrán que intensificar su trabajo conjunto independientemente de cuáles son las competencias y los límites de cada cuerpo. "No sé si le toca o no en unos u otros bajar al metro, pero ahí hay un desastre y tenemos que ser capaces de coordinarlo bien", ha sentenciado, avanzando que encontrar un plan conjunto es lo que toca y no "discutir a quién le toca y a quién no".

Mesa de la crisi y del tercer sector

En la misma Comisión de Gobierno de este miércoles, Trias también ha decidido convocar dos reuniones más. Para la semana próxima, el alcalde reunirá la Mesa del Tercer Sector con la intención de establecer "las líneas de actuación" en torno a este colectivo para los próximos años.

Por otro lado, Trias ha avanzado, que, a pesar de no tener todavía fecha ni nombre definitivo, la anunciada Mesa de Seguimiento de la Crisis se reunirá "antes del día 29 de julio" con la intención de empezar a trazar los objetivos para minimizar los efectos de la situación económica.

Reforç policial al metro

Posted: Monday 18/07/2011 18:04
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... metro.html

Més reforç policial al metro

Una dotzena d'agents s'incorporaran el dia 25 a la vigilància de les andanes
La policia presentarà la mesura de xoc divendres a l'alcalde de Barcelona
Patrullaran de paisà amb mossos que ja treballen al subsòl


18/07/11 02:00 - barcelona - Adrià Gala

Els Mossos d'Esquadra reforçaran la vigilància uniformada i de paisà al metro per combatre amb més garanties els furts a les andanes i vagons dels combois. A banda dels efectius que s'han incorporat a la seguretat en el subsòl en les darreres setmanes, provinents de l'última promoció del cos, i del reforç de vigilants privats i policies als transports urbans previst en el dispositiu de cada estiu, la direcció de la policia ha decidit augmentar encara més la pressió contra els carteristes derivant al metro una dotzena de policies actualment destinats a unitats de seguretat ciutadana en comissaries de la ciutat.

El reforç, que es completarà amb una progressiva arribada a les andanes dels agents de la unitat d'investigació del mateix metro, permetrà augmentar els binomis –les parelles de paisà– que cada dia patrullen pel subsòl amb l'objectiu d'enxampar els grups de carteristes in fraganti, una feina complicada per la creixent especialització i professionalització de les bandes de furtadors, cada cop més grans, i amb un ús més habitual de contravigilància, a partir dels telèfons mòbils, per avortar qualsevol intent de furt si detecten presència policial, tal com ja avançava aquest diari fa uns mesos.

Aquests nous binomis, que començaran a operar a principis del dia 25 –tres dies després que se celebri la junta de seguretat local de Barcelona–, seran mixtos: estaran formats per un mosso de la unitat del metro i un altre agent provinent del reforç d'estiu. D'aquesta manera es vol evitar que patrullin junts tots els efectius sense cap experiència prèvia al subsòl de Barcelona. El fet que els grups de carteristes es moguin camuflats sota l'aparença de falsos turistes dificulta molt les tasques d'identificació per part dels agents, que no coneixen les cares i el perfil de totes les bandes que actuen a les andanes i combois de la capital catalana, la majoria dels quals de nacionalitat romanesa. A tot això cal afegir, a més, que darrerament les bandes tendeixen a separar-se en parelles quan accedeixen als vagons per desplaçar-se a altres estacions.

Tot i l'augment de mossos al metro, fonts del cos neguen que s'hagi produït una onada de fets delictius aquest estiu. De fet, la xifra de furts del juny va ser inferior a la del mateix mes del 2010, apunten.

456 detencions
de carteristes s'han fet a les andanes durant els primers sis mesos d'aquest any.

29.000 identificacions
han fet els agents dels Mossos d'Esquadra fins al mes de juny al metro de Barcelona.

Divendres, cimera contra els furts

Marcar una estratègica contra els robatoris al metro. Aquest és el gran objectiu de la cimera convocada per divendres per l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, en què participaran representants de la Guàrdia Urbana, dels Mossos i de l'Ajuntament.

La policia catalana –de moment l'únic cos policial que opera a les andanes– mostrarà a l'alcalde tot el reforç que s'ha fet aquest estiu i li presentarà aquesta nova mesura policial com un pas més per millorar l'efectivitat contra els carteristes. Trias, però, vol anar més enllà.

Més enllà de les xifres –que ara mateix es mantenen en un nivell semblant al de l'estiu passat, segons fonts dels Mossos–, l'alcalde de Barcelona vol garantir la sensació de “seguretat” al metro i per això ja ha deixat anar en els darrers dies que estudia que la Guàrdia Urbana també treballi a les andanes i els vagons. “Hem de ser capaços de coordinar-nos”, va dir fa uns dies l'alcalde.

Els carteristes, de Barcelona al Prat

Posted: Friday 22/07/2011 12:09
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... -prat.html

La pressió policial desplaça els carteristes al tren del Prat

Els lladres que esperaven els turistes provinents de l'aeroport a les estacions de Sants i Passeig de Gràcia actuen ara abans d'arribar a Barcelona
Es mouen només entre l'aeroport i Bellvitge


22/07/11 02:00 - barcelona - Adrià Gala

Fa uns mesos aquest diari avançava que els trens de l'aeroport (R2) ja s'havien convertit en una “zona calenta” dels furts per l'augment de la pressió policial a les línies del metro, que obligava les bandes de carteristes a actuar en punts suburbans menys vigilats per incrementar la possibilitat d'èxit del robatori. La notícia, exclusiva d'aquest diari, assenyalava de color vermell les andanes de les estacions de tren de Sants i Passeig de Gràcia com els epicentres d'aquesta nova estratègia dels lladres. De fet, periodistes de la casa van poder verificar in situ com en aquesta última estació s'hi alternaven grups de mitja dotzena de carteristes que esperaven l'arribada dels turistes de l'aeroport, i els seguien fins al passadís d'accés a la línia 3 del metro per furtar-los alguna pertinença personal.

Aquest estiu, però, el reforç extra de policies i vigilants que hi ha hagut a les dues estacions ha desplaçat aquests grups de carteristes a fora de Barcelona. Els grups de lladres, a diferència del que passava fins ara, ja no esperen l'arribada de trens provinents de l'aeroport a la ciutat catalana; d'una banda, perquè el passadís d'accés principal a l'L3 de la via dos està tancat per obres. Especialment, però, perquè els lladres han detectat el fort increment de la vigilància a les estacions de tren durant els darrers mesos, però sobretot a partir d'aquest estiu.

Ara, cada cop és més habitual veure aquest tipus de grups a les estacions de tren de Bellvitge i el Prat de Llobregat. Segons confirmen fonts policials, les bandes de carteristes es desplacen en tren a l'estació de l'aeroport del Prat. Allà baixen del comboi, s'esperen a les andanes i tornen a pujar en el primer tren que surt en direcció a la capital catalana. Les bandes de lladres aprofiten les grans aglomeracions a les entrades i a l'interior del vagons per cometre els furts mitjançant el modus operandi del tap. Després s'asseuen al tren i es fan passar per falsos turistes fins a les estacions del Prat de Llobregat o de Bellvitge, on es tornen a agrupar els carteristes a les andanes. I, de nou, cap a l'aeroport en tren, a esperar una altra oportunitat per cometre el furt. “Fan el mateix recorregut cada dia”, expliquen les mateixes fonts.

LES XIFRES
2 estacions
són les que tenen els carteristes per actuar i tornar cap a l'aeroport: el Prat de Llobregat i Bellvitge.

4.500 denúncies
per furts es van registrar el 2010 a les estacions de tren i ferrocarrils de Barcelona.

Sense càmeres de videovigilància

La nova tipologia delictiva ja ha estat detectada pels Mossos d'Esquadra, que la consideren “prioritària” i, de fet, ja han destinat diversos efectius a cobrir aquest petit tram de l'R2 sud més susceptible que hi hagi robatoris. El fet que actuïn als trens facilita la feina de vigilància, ja que els agents poden muntar els dispositius a les andanes a partir dels horaris d'arribada dels trens. D'altra banda, però, aquesta nova ubicació també genera un problema a l'hora d'investigar, ja que si el furt es comet a l'interior del tren, i no hi ha testimonis de l'acció delictiva, no es pot demostrar de cap manera el fet il·lícit. S'ha de recordar que, a diferència del metro, només una petita part de les estacions i els trens de l'àrea metropolitana incorporen càmeres de videovigilància. La futura divisió del transport, que es presentarà els propers mesos, facilitarà la feina policial a totes les estacions del tren.