Si, com ara, porten llumetes que indiquen les estacions per on ha passat el tren i aquelles per on passarà, no hi veig cap problema.mix3 wrote:Deixant temes polítics a banda, preferiria que Rodalies la gestionés FGC (puntualitat, eficiència, neteja i tot això que ja s'ha discutit tantíssimes vegades). L'únic risc que veig es que els trens portessin uns termòmetres semblants a això: (fet amb paint cutre, ho sé)
Generalitat demana el traspàs de Rodalies i 6.000 milions
- Guigui
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Largas...
¡Hola!
Y así nos luce el pelo...
¡Saludos!
Esto ya se ha intentado hace poquito, y desde el "gobierno amigo" de Madrid se nos ha dado largas; ahora nos comeremos esta limosnilla que tendremos disponible para crear nuevas infraestructuras y mejorar las existentes.Santfeliuenc wrote:Primero y antes de nada se debe cuantificar el déficit y lo que se ha dejado de invertir de forma que todos los implicados estén de acuerdo y lo firmen (o sea, la Generalitat y Fomento). No eso de ponernos nosotros aquí a llorar y a protestar de manera victimista y tal... no, de eso nada, que cuantifiquen lo que se tenía que haber invertido y que digan cuánto es, que lo admitan y que lo firmen, acordando que esa cifra hay que ponerla sobre la mesa, mejor dicho, sobre la red y sobre las vías.
Y así nos luce el pelo...
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PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
De EPC:
Fomento ordena dar la prioridad máxima al traspaso de Cercanías
1. Magdalena Álvarez afirma que lo que pase en Catalunya servirá de modelo
2. • El gran escollo para alcanzar un acuerdo es la financiación del servicio de trenes
* El AVE de Tarragona llegará a 300 km/h a partir del 7 de mayo sin aumento de tarifa
MANUEL VILASERÓ / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA
La pesada maquinaria de la Administración central se ha puesto al fin en marcha para llevar a cabo "lo antes posible" el traspaso del servicio de Cercanías a la Generalitat de Catalunya. Así lo anunció ayer la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, que ha ordenado a su equipo de colaboradores dar la máxima prioridad a una de las cuestiones clave del nuevo Estatut, de candente actualidad, además, por la fuerte degradación que sufre el servicio.
La transferencia será el tema estrella de la reunión Estado-Generalitat que se celebrará el próximo lunes en Barcelona. La ministra la afrontará con la voluntad de "llevar a cabo" lo establecido en el Estatut, "hasta la última coma", según declaró ayer a la Cadena SER, tras destacar que Catalunya será la primera comunidad en negociar la cesión de Cercanías de las tres autonomías cuyo texto constitutivo lo prevé. "La comisión catalana es la guía de lo que va a pasar con el resto", advirtió.
SIN CALENDARIO Y
lo que va a suceder está aún muy abierto, aunque se parte de algunos consensos básicos. Las fuentes consultadas, tanto en la Generalitat como en el Gobierno central, coinciden sobre todo en una cosa: el proceso será largo y de momento nadie se atreve a aventurar un calendario. Semanas atrás, fuentes del ejecutivo catalán habían marcado seis meses como la fecha más posible para lograr el traspaso. Pero el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, insistió ayer en que la negociación "no será fácil ni corta".
Por más que la voluntad política sea clara por ambas partes, la complejidad del proceso hace imposible que se materialice de modo inmediato, como lo han reclamado algunas fuerzas políticas. Tras el encuentro del lunes, se formará la ponencia que, en los próximos cuatro meses, evaluará todas las posibilidades. Posteriormente, la comisión bilateral se reunirá de nuevo para analizar estos aspectos, con lo que el plazo de medio año se antoja insuficiente.
Otra de las prioridades es que se acelere la llegada de las inversiones previstas en el plan de choque de Fomento. Estos fondos servirían, al menos, para minimizar los problemas que se repiten desde hace meses en Cercanías. Pero mientras no llega el esperado traspaso con un pan bajo del brazo, la Generalitat cree que hay cosas que se pueden mejorar ostensiblemente, como la comunicación con los usuarios.
El punto que menos problemas suscitará es el objeto del traspaso. No parece haber, en principio, ninguna discrepancia sobre la interpretación de la letra del Estatut: se cederá el servicio de Cercanías que actualmente presta Renfe. La infraestructura, es decir, las vías, catenarias y centros de control seguirán en manos del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif).
NUEVA AVERÍA
Como ahí se originan la práctica totalidad de las averías que torturan a diario a los usuarios de Cercanías, lo que sí tiene claro la parte catalana de la negociación es que exigirá que, paralelamente a las conversaciones, se ejecuten las inversiones para solventar las carencias históricas de la infraestructura.
Precisamente ayer, para que los gobernantes no olvidasen cuál es la mercancía con la que tratan, Cercanías falló otra vez. Una avería en El Prat de Llobregat (Baix Llobregat) afectó a la C2 y la C10 entre las tres y las cuatro de la tarde. Según la escueta versión de Adif, se produjo un fallo en la señalización, lo que provocó retrasos de un cuarto de hora en ambas líneas.
CESIÓN LIBRE
El gran escollo será la financiación. En este terreno, ninguna de las partes enseña sus cartas, más allá de las formulaciones genéricas. Álvarez indicó ayer que se traspasará tanto "el activo como el pasivo", mientras sus interlocutores prefieren hablar de recibir la cesión libre de cargas y con la financiación de las inversiones pendientes.
En otro terreno, los sindicatos son los agentes externos que más trabas pueden poner al proceso. Este afectará directamente a Renfe y, sea cual sea la fórmula que se adopte, la situació de sus empleados cambiará. De momento se barajan dos fórmulas, que no excluyen otras que puedan ir apareciendo. Por un lado, la decisión de la titularidad de la competencia a la Generalitat, tras lo cual esta Administración convocaría un concurso al que la actual operadora podría concurrir. La otra posibilidad sería asumir el traspaso de trenes y empleados.
Fomento ordena dar la prioridad máxima al traspaso de Cercanías
1. Magdalena Álvarez afirma que lo que pase en Catalunya servirá de modelo
2. • El gran escollo para alcanzar un acuerdo es la financiación del servicio de trenes
* El AVE de Tarragona llegará a 300 km/h a partir del 7 de mayo sin aumento de tarifa
MANUEL VILASERÓ / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA
La pesada maquinaria de la Administración central se ha puesto al fin en marcha para llevar a cabo "lo antes posible" el traspaso del servicio de Cercanías a la Generalitat de Catalunya. Así lo anunció ayer la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, que ha ordenado a su equipo de colaboradores dar la máxima prioridad a una de las cuestiones clave del nuevo Estatut, de candente actualidad, además, por la fuerte degradación que sufre el servicio.
La transferencia será el tema estrella de la reunión Estado-Generalitat que se celebrará el próximo lunes en Barcelona. La ministra la afrontará con la voluntad de "llevar a cabo" lo establecido en el Estatut, "hasta la última coma", según declaró ayer a la Cadena SER, tras destacar que Catalunya será la primera comunidad en negociar la cesión de Cercanías de las tres autonomías cuyo texto constitutivo lo prevé. "La comisión catalana es la guía de lo que va a pasar con el resto", advirtió.
SIN CALENDARIO Y
lo que va a suceder está aún muy abierto, aunque se parte de algunos consensos básicos. Las fuentes consultadas, tanto en la Generalitat como en el Gobierno central, coinciden sobre todo en una cosa: el proceso será largo y de momento nadie se atreve a aventurar un calendario. Semanas atrás, fuentes del ejecutivo catalán habían marcado seis meses como la fecha más posible para lograr el traspaso. Pero el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, insistió ayer en que la negociación "no será fácil ni corta".
Por más que la voluntad política sea clara por ambas partes, la complejidad del proceso hace imposible que se materialice de modo inmediato, como lo han reclamado algunas fuerzas políticas. Tras el encuentro del lunes, se formará la ponencia que, en los próximos cuatro meses, evaluará todas las posibilidades. Posteriormente, la comisión bilateral se reunirá de nuevo para analizar estos aspectos, con lo que el plazo de medio año se antoja insuficiente.
Otra de las prioridades es que se acelere la llegada de las inversiones previstas en el plan de choque de Fomento. Estos fondos servirían, al menos, para minimizar los problemas que se repiten desde hace meses en Cercanías. Pero mientras no llega el esperado traspaso con un pan bajo del brazo, la Generalitat cree que hay cosas que se pueden mejorar ostensiblemente, como la comunicación con los usuarios.
El punto que menos problemas suscitará es el objeto del traspaso. No parece haber, en principio, ninguna discrepancia sobre la interpretación de la letra del Estatut: se cederá el servicio de Cercanías que actualmente presta Renfe. La infraestructura, es decir, las vías, catenarias y centros de control seguirán en manos del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif).
NUEVA AVERÍA
Como ahí se originan la práctica totalidad de las averías que torturan a diario a los usuarios de Cercanías, lo que sí tiene claro la parte catalana de la negociación es que exigirá que, paralelamente a las conversaciones, se ejecuten las inversiones para solventar las carencias históricas de la infraestructura.
Precisamente ayer, para que los gobernantes no olvidasen cuál es la mercancía con la que tratan, Cercanías falló otra vez. Una avería en El Prat de Llobregat (Baix Llobregat) afectó a la C2 y la C10 entre las tres y las cuatro de la tarde. Según la escueta versión de Adif, se produjo un fallo en la señalización, lo que provocó retrasos de un cuarto de hora en ambas líneas.
CESIÓN LIBRE
El gran escollo será la financiación. En este terreno, ninguna de las partes enseña sus cartas, más allá de las formulaciones genéricas. Álvarez indicó ayer que se traspasará tanto "el activo como el pasivo", mientras sus interlocutores prefieren hablar de recibir la cesión libre de cargas y con la financiación de las inversiones pendientes.
En otro terreno, los sindicatos son los agentes externos que más trabas pueden poner al proceso. Este afectará directamente a Renfe y, sea cual sea la fórmula que se adopte, la situació de sus empleados cambiará. De momento se barajan dos fórmulas, que no excluyen otras que puedan ir apareciendo. Por un lado, la decisión de la titularidad de la competencia a la Generalitat, tras lo cual esta Administración convocaría un concurso al que la actual operadora podría concurrir. La otra posibilidad sería asumir el traspaso de trenes y empleados.
- wefer
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El meu resum de la notícia és aquest:
Fomento ordena dar la prioridad máxima al traspaso de Cercanías
SIN CALENDARIO Y lo que va a suceder está aún muy abierto
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La que esta liant "nostra ministra" y tots els politics amb l'estatut de los c******.
No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€ i FGC no crec que estigui preparada per assumir una xarxa tan gran i a més,d'on treu els trens?
Os imagineu una 447 pintada de FGC?
Salutacions
No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€ i FGC no crec que estigui preparada per assumir una xarxa tan gran i a més,d'on treu els trens?
Os imagineu una 447 pintada de FGC?
Salutacions
Potser m'equivoco.. Però crec que això es una confusió ja clàsica amb el tema del traspàs. El que es traspasarà es la gestió de rodalies que pasarà de l'Estat a la Generalitat, i seguirà sent RENFE, amb els mateixos trens i tot igual. La Gen pasaria a controlar horaris i no sé si manteniment, decisions varies etc252-071 wrote:La que esta liant "nostra ministra" y tots els politics amb l'estatut de los c******.
No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€ i FGC no crec que estigui preparada per assumir una xarxa tan gran i a més,d'on treu els trens?
Os imagineu una 447 pintada de FGC?
Salutacions
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
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És el que la Generalitat calcula que s'hagués hagut d'invertir els últims anys i no s'ha fet. per tant, són uns diners que es deuen. No és que la Generalitat "els vulgui", és que està obligada a reclamar-los.252-071 wrote: No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Sí que me l'imagino. Segur que queda millor, com a mínim els frontals...252-071 wrote:La que esta liant "nostra ministra" y tots els politics amb l'estatut de los c******.
No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€ i FGC no crec que estigui preparada per assumir una xarxa tan gran i a més,d'on treu els trens?
Os imagineu una 447 pintada de FGC?
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¬¬ I que fem? deixem d'exigirlos? No se que penseu, pero jo aquests 6000M€ només en deficits d'ifrastructura i material mòbil en els últims anys és quelcom que hem d'exigir per que els nostres trens funcionin d'una vegada, que amb els trens actuals un sent impotencia de veure com RENFE maltracta els trens d'aquesta manera i la gent els hi agafa rabia i amb tota la raó després de robarilis tantes hores del seu temps lliure, de treball a més de patir condicions infrahumanes de climatització, aglomeracions i atenció insultant.252-071 wrote:La que esta liant "nostra ministra" y tots els politics amb l'estatut de los c******.
No estic de acord que es trespasi les rodalies a la generalitat perque a sobre volen 6.000 milios d'€ i FGC no crec que estigui preparada per assumir una xarxa tan gran i a més,d'on treu els trens?
Os imagineu una 447 pintada de FGC?
Salutacions
I sobre el traspas, com be ha especificat algu, aquest seria de la gestio, RENFE continuaria dientse aixi i operant els mateixos trens en un principi. Com a molt jo li faria un petit canvi d'imatge conforme es vagin assolint linies i actualitzant estacions. El tema de senyalització i informació és tremendisimament deficitari, caldria posar un com FGC o metro que en tot m oment et marca on s'agafen les linies i les destinacions aixi com enllaços i sortides. I ja no dic res de planols...
Demanar 6000M€ es una rebaixa que han fet, encara ens deben molt molt més! La de bitllets que cobren cada dia i sense donar servei...
Sempre he pensat que tots els funiculars de Catalunya inclosos els de Barcelona haurien d'estar gestionats per FGC. El de Montjuïc, Tibidabo gestionats per FGC com passa amb el funicular de Vallvidrera, barri de Barcelona si no m'equivoco? 8)mix3 wrote:Deixant temes polítics a banda, preferiria que Rodalies la gestionés FGC (puntualitat, eficiència, neteja i tot això que ja s'ha discutit tantíssimes vegades). L'únic risc que veig es que els trens portessin uns termòmetres semblants a això: (fet amb paint cutre, ho sé)
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
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Renfe arribarà tard
punxada El govern i l'Estat ajornen el traspàs de Rodalies per falta d'acord sobre les inversions que l'han d'acompanyar
acord La Comissió Bilateral aprova la desclassificació dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell
El nou autogovern
Sandra Arenas
El que havia de ser el tema estrella de la segona reunió de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat: accelerar el traspàs del servei de Rodalies de Renfe al govern català, tal com marca l'Estatut, es va desinflar ahir tan bon punt va començar la reunió entre els negociadors.
Els representants de les dues parts, encapçalades pel conseller Joan Saura i el ministre Jordi Sevilla, van acabar ajornant la constitució de la ponència que ha de negociar-ne el traspàs per falta d'acord, encara que l'executiu de José Montilla s'havia marcat com a objectiu prioritari arrencar un compromís del govern espanyol, segons ha expressat el conseller de Relacions Institucionals i Participació i d'Interior en diverses ocasions. També el conseller de la Vicepresidència, Josep-Lluís Carod, va anunciar fa unes setmanes que el govern comptava a tenir resolt el traspàs d'aquí a sis mesos.
Temps i diners
"Necessitem més temps", va admetre Saura després de la reunió, que va durar gairebé dues hores i en què també van assistir els consellers Antoni Castells, Joaquim Nadal i Joan Puigcercós. La dificultat de trobar punts en comú sobre la valoració financera que comporta el traspàs i el personal associat va refredar les expectatives de l'executiu català, que esperava deixar pràcticament resolta la qüestió ferroviària. La tensió no va protagonitzar la trobada, parcialment decebedora segons alguns dels assistents, però hi va haver algun moment pujat de to.
Nadal planta cara
Nadal, titular de Política Territorial i Obres Públiques, va posar damunt la taula la necessitat de primar el traspàs de Rodalies i també d'abordar la negociació sobre la participació de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat.
El responsable d'Administracions Públiques espanyol va evitar centrar la reunió en qüestions tan sensibles i, després d'una petita enganxada amb Nadal, les dues parts van decidir aparcar les converses fins a la pròxima reunió i donar llum verda a temes menys controvertits. L'objectiu de la Generalitat d'aconseguir un compromís per desclassificar com a infraestructures d'interès general els aeroports de Girona, Reus i Sabadell perquè puguin passar a mans catalanes com més aviat millor sí que va obtenir una resposta favorable.
La comissió va obrir quatre ponències més: ordenació del litoral, inspecció de les telecomunicacions, associacions i fundacions i codificacions de llibres i publicacions periòdiques.
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Renfe arribarà tard
punxada El govern i l'Estat ajornen el traspàs de Rodalies per falta d'acord sobre les inversions que l'han d'acompanyar
acord La Comissió Bilateral aprova la desclassificació dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell
El nou autogovern
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El que havia de ser el tema estrella de la segona reunió de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat: accelerar el traspàs del servei de Rodalies de Renfe al govern català, tal com marca l'Estatut, es va desinflar ahir tan bon punt va començar la reunió entre els negociadors.
Els representants de les dues parts, encapçalades pel conseller Joan Saura i el ministre Jordi Sevilla, van acabar ajornant la constitució de la ponència que ha de negociar-ne el traspàs per falta d'acord, encara que l'executiu de José Montilla s'havia marcat com a objectiu prioritari arrencar un compromís del govern espanyol, segons ha expressat el conseller de Relacions Institucionals i Participació i d'Interior en diverses ocasions. També el conseller de la Vicepresidència, Josep-Lluís Carod, va anunciar fa unes setmanes que el govern comptava a tenir resolt el traspàs d'aquí a sis mesos.
Temps i diners
"Necessitem més temps", va admetre Saura després de la reunió, que va durar gairebé dues hores i en què també van assistir els consellers Antoni Castells, Joaquim Nadal i Joan Puigcercós. La dificultat de trobar punts en comú sobre la valoració financera que comporta el traspàs i el personal associat va refredar les expectatives de l'executiu català, que esperava deixar pràcticament resolta la qüestió ferroviària. La tensió no va protagonitzar la trobada, parcialment decebedora segons alguns dels assistents, però hi va haver algun moment pujat de to.
Nadal planta cara
Nadal, titular de Política Territorial i Obres Públiques, va posar damunt la taula la necessitat de primar el traspàs de Rodalies i també d'abordar la negociació sobre la participació de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat.
El responsable d'Administracions Públiques espanyol va evitar centrar la reunió en qüestions tan sensibles i, després d'una petita enganxada amb Nadal, les dues parts van decidir aparcar les converses fins a la pròxima reunió i donar llum verda a temes menys controvertits. L'objectiu de la Generalitat d'aconseguir un compromís per desclassificar com a infraestructures d'interès general els aeroports de Girona, Reus i Sabadell perquè puguin passar a mans catalanes com més aviat millor sí que va obtenir una resposta favorable.
La comissió va obrir quatre ponències més: ordenació del litoral, inspecció de les telecomunicacions, associacions i fundacions i codificacions de llibres i publicacions periòdiques.
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Engany
Hola!
Em sento enganyat i decebut.
Si al final (com em temo) s'aparca el traspàs, la poca credibilitat que encara em quedava respecte dels nostres polítics s'haurà perdut totalment.
Salut!
Em sento enganyat i decebut.
Si al final (com em temo) s'aparca el traspàs, la poca credibilitat que encara em quedava respecte dels nostres polítics s'haurà perdut totalment.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
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Re
Hola,
Sobre el traspaso, una pregunta para todos: ¿cuándo traspasaríais vosotros las líneas de cercanías si fuesen de vuestra responsabilidad? es decir, sabeis que teneis una infraestructura obsoleta, hecha un asco, con averías constantes, etc, etc.
¿La traspasaríais a otro ente (el que fuese) en esas condiciones y dando dinero para que dentro de un tiempo lo arreglasen y funcionase todo estupendamente y que así te pudiesen decir a la cara que eres un inútil? o por el contrario... lo arreglaríais vosotros quedando bien, lo podríais en funcionamiento para que todo el mundo viese que lo habeis arreglado y al final de eso lo traspasaríais para que se viese que sois "coleguillas"?
Porque yo creo que las cosas van por ese otro camino: arreglar y parchear para que todos los amiguetes de los tripartitos varios queden bien ante sí mismos, ante la gente y ante todos. Y eso consiste en llevar a cabo el plan de choque, pero que se vea quién lo lleva a cabo, medio arreglar lo de los retrasos, que el AVE llegue ya a BCN según lo prometido, arreglar las cercanías y poner más trenes pero sin solucionar nada y cuando todo eso esté medio listo y la gente ya no se queje... en un clima de euforia y alegría falsos (el futuro está muy chungo) coger y traspasar las cercanías haciendo un brindis al sol y rasgándose las vestiduras como si fuesen amiguetes y haciendo ver que son los más amiguetes para luego ya desentenderse definitivamente.
Si el caos ese que hay ahí fuese vuestro, ¿cuándo traspasaríais o cómo?
Saludos,
Sergio
Sobre el traspaso, una pregunta para todos: ¿cuándo traspasaríais vosotros las líneas de cercanías si fuesen de vuestra responsabilidad? es decir, sabeis que teneis una infraestructura obsoleta, hecha un asco, con averías constantes, etc, etc.
¿La traspasaríais a otro ente (el que fuese) en esas condiciones y dando dinero para que dentro de un tiempo lo arreglasen y funcionase todo estupendamente y que así te pudiesen decir a la cara que eres un inútil? o por el contrario... lo arreglaríais vosotros quedando bien, lo podríais en funcionamiento para que todo el mundo viese que lo habeis arreglado y al final de eso lo traspasaríais para que se viese que sois "coleguillas"?
Porque yo creo que las cosas van por ese otro camino: arreglar y parchear para que todos los amiguetes de los tripartitos varios queden bien ante sí mismos, ante la gente y ante todos. Y eso consiste en llevar a cabo el plan de choque, pero que se vea quién lo lleva a cabo, medio arreglar lo de los retrasos, que el AVE llegue ya a BCN según lo prometido, arreglar las cercanías y poner más trenes pero sin solucionar nada y cuando todo eso esté medio listo y la gente ya no se queje... en un clima de euforia y alegría falsos (el futuro está muy chungo) coger y traspasar las cercanías haciendo un brindis al sol y rasgándose las vestiduras como si fuesen amiguetes y haciendo ver que son los más amiguetes para luego ya desentenderse definitivamente.
Si el caos ese que hay ahí fuese vuestro, ¿cuándo traspasaríais o cómo?
Saludos,
Sergio
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Re: Engany
A aquestes altures, ja no n'hi ha motiu. Per sentir-se indignat i impotent, sí, però ja fa massa temps que la caterva política en bloc ens està aixecant la camisa.JaMiRo! wrote:Em sento enganyat i decebut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Re
Hola,Santfeliuenc wrote:Hola,
Sobre el traspaso, una pregunta para todos: ¿cuándo traspasaríais vosotros las líneas de cercanías si fuesen de vuestra responsabilidad? es decir, sabeis que teneis una infraestructura obsoleta, hecha un asco, con averías constantes, etc, etc.
¿La traspasaríais a otro ente (el que fuese) en esas condiciones y dando dinero para que dentro de un tiempo lo arreglasen y funcionase todo estupendamente y que así te pudiesen decir a la cara que eres un inútil? o por el contrario... lo arreglaríais vosotros quedando bien, lo podríais en funcionamiento para que todo el mundo viese que lo habeis arreglado y al final de eso lo traspasaríais para que se viese que sois "coleguillas"?
Porque yo creo que las cosas van por ese otro camino: arreglar y parchear para que todos los amiguetes de los tripartitos varios queden bien ante sí mismos, ante la gente y ante todos. Y eso consiste en llevar a cabo el plan de choque, pero que se vea quién lo lleva a cabo, medio arreglar lo de los retrasos, que el AVE llegue ya a BCN según lo prometido, arreglar las cercanías y poner más trenes pero sin solucionar nada y cuando todo eso esté medio listo y la gente ya no se queje... en un clima de euforia y alegría falsos (el futuro está muy chungo) coger y traspasar las cercanías haciendo un brindis al sol y rasgándose las vestiduras como si fuesen amiguetes y haciendo ver que son los más amiguetes para luego ya desentenderse definitivamente.
Si el caos ese que hay ahí fuese vuestro, ¿cuándo traspasaríais o cómo?
Saludos,
Sergio
Yo haría un traspaso "mixto". Esto quiere decir... las líneas en peor estado me encargaría yo de arreglarlas, y una vez arregladas las traspasaría. En cambio, las líneas en "mejor" estado, las traspasaría juntamente con el dinero correspondiente para ponerla al día. De esta manera se reparte el trabajo y la responsabilidad, se pone la red al día de manera más rápida y menos traumática y lo traspasamos de manera escalonada.
Es así cómo yo lo haría.
18/4/2007 17:08 h TRANSFERÈNCIA POLÈMICA
Mercè Sala revela que CiU va rebutjar una oferta per obrir el traspàs de Rodalies en l'època del PSOE
MÉS INFORMACIÓ
Pujol podia reclamar des del 1996 el traspàs de la xarxa de Rodalies
EFE
BARCELONA
L'expresidenta de Renfe Mercè Sala ha revelat avui que entre el 1993 i el 1994 va oferir a CiU la seva influència i la del llavors ministre d'Obres Públiques i Transports, Josep Borrell, per iniciar el traspàs a la Generalitat del servei de Rodalies, cosa que el Govern de Jordi Pujol va rebutjar.
En declaracions a la cadena SER, Sala, que va ser la màxima responsable de Renfe entre el 1991 i el 1994, ha assegurat que en aquella època va mantenir converses "oficioses" amb els màxims responsables de la conselleria d'Obres Públiques de la Generalitat en què els va fer observar el pes de la Comunitat de Madrid en les decisions del transport de Rodalies.
"Em van dir que millor que no"
"Els havia comentat que a Madrid teníem més influència, i que podríem aprofitar l'ocasió que jo mateixa i Borrell estàvem de ministres, i que podríem anar traspassant una mica més a Catalunya, però em van dir que millor que no", ha explicat Sala
Sala creu que la negativa de CiU en aquell moment obeïa al fet que el Govern considerava que ja tenia "moltes competències" en aquesta matèria.
"Tothom sap que això dels trens és difícil de gestionar; no els feia una gran il·lusió" rebre la competència de Rodalies, ha afegit Sala, que intueix que CiU volia "fer les coses a poc a poc i no tot de cop".
Presidenta de Renfe entre el 1991 i el 1994
Mercè Sala va ser designada presidenta de Renfe per l'últim Govern de Felipe González entre el 1991 i el 1994, i actualment és presidenta del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya.
Sala ha efectuat aquestes declaracions després que el portaveu parlamentari de CiU, Felip Puig, hagi denunciat avui que els governs del PSOE van impedir, igual que el PP, el traspàs del servei de Rodalies de Renfe a Catalunya. El dirigent de la federació nacionalista també ha acusat l'actual Govern de difondre la "falsedat" que CiU no va exigir aquest traspàs quan va estar al poder.
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Mercè Sala revela que CiU va rebutjar una oferta per obrir el traspàs de Rodalies en l'època del PSOE
MÉS INFORMACIÓ
Pujol podia reclamar des del 1996 el traspàs de la xarxa de Rodalies
EFE
BARCELONA
L'expresidenta de Renfe Mercè Sala ha revelat avui que entre el 1993 i el 1994 va oferir a CiU la seva influència i la del llavors ministre d'Obres Públiques i Transports, Josep Borrell, per iniciar el traspàs a la Generalitat del servei de Rodalies, cosa que el Govern de Jordi Pujol va rebutjar.
En declaracions a la cadena SER, Sala, que va ser la màxima responsable de Renfe entre el 1991 i el 1994, ha assegurat que en aquella època va mantenir converses "oficioses" amb els màxims responsables de la conselleria d'Obres Públiques de la Generalitat en què els va fer observar el pes de la Comunitat de Madrid en les decisions del transport de Rodalies.
"Em van dir que millor que no"
"Els havia comentat que a Madrid teníem més influència, i que podríem aprofitar l'ocasió que jo mateixa i Borrell estàvem de ministres, i que podríem anar traspassant una mica més a Catalunya, però em van dir que millor que no", ha explicat Sala
Sala creu que la negativa de CiU en aquell moment obeïa al fet que el Govern considerava que ja tenia "moltes competències" en aquesta matèria.
"Tothom sap que això dels trens és difícil de gestionar; no els feia una gran il·lusió" rebre la competència de Rodalies, ha afegit Sala, que intueix que CiU volia "fer les coses a poc a poc i no tot de cop".
Presidenta de Renfe entre el 1991 i el 1994
Mercè Sala va ser designada presidenta de Renfe per l'últim Govern de Felipe González entre el 1991 i el 1994, i actualment és presidenta del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya.
Sala ha efectuat aquestes declaracions després que el portaveu parlamentari de CiU, Felip Puig, hagi denunciat avui que els governs del PSOE van impedir, igual que el PP, el traspàs del servei de Rodalies de Renfe a Catalunya. El dirigent de la federació nacionalista també ha acusat l'actual Govern de difondre la "falsedat" que CiU no va exigir aquest traspàs quan va estar al poder.
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- Santfeliuenc
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Re
Hola,
No es nuevo eso, ya que es público y notorio que desde las altas esferas de FGC y cuando les han entrevistado o desde la propia Generalitat, al preguntársele por la disposición de absorver las líneas de cercanías que tiene RENFE o gestionarlas, etc. en épocas anteriores siempre han dicho que no, que mejor más adelante y que quizá no era el momento.
¿Habrá llegado ya el momento o es que si te lo traspasan con una inyección económica correspondiente a lo que se ha dejado de invertir ya la cosa cambia?
El peligro está en que se invierta y se actualice de esta forma en plan "me debías tanto así que invierte tanto y me lo das" pero que en el futuro volvamos a caer en lo mismo fruto de no invertir o pedir que sea el otro el que invierta y tú decir que si no te dan no inviertes, etc.
Saludos,
Sergio
No es nuevo eso, ya que es público y notorio que desde las altas esferas de FGC y cuando les han entrevistado o desde la propia Generalitat, al preguntársele por la disposición de absorver las líneas de cercanías que tiene RENFE o gestionarlas, etc. en épocas anteriores siempre han dicho que no, que mejor más adelante y que quizá no era el momento.
¿Habrá llegado ya el momento o es que si te lo traspasan con una inyección económica correspondiente a lo que se ha dejado de invertir ya la cosa cambia?
El peligro está en que se invierta y se actualice de esta forma en plan "me debías tanto así que invierte tanto y me lo das" pero que en el futuro volvamos a caer en lo mismo fruto de no invertir o pedir que sea el otro el que invierta y tú decir que si no te dan no inviertes, etc.
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"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
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Re: Re
Crec que aquest perill es reduiria si Rodalies estigués en mans de la Generalitat pel simple motiu que serà una de les responsabilitats de govern més sensibles ja que afecta la vida quotidiana com poques altres competències que pugui tenir. A més, tenim el precedent d'FGC, que demostren ser seriosos pel que fa a la gestió de la xarxa.Santfeliuenc wrote:El peligro está en que se invierta y se actualice de esta forma en plan "me debías tanto así que invierte tanto y me lo das" pero que en el futuro volvamos a caer en lo mismo fruto de no invertir o pedir que sea el otro el que invierta y tú decir que si no te dan no inviertes, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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- Santfeliuenc
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Re
Hola,
Pero... ¿a quién le corresponderá pagar y ocuparse de sufragar las infraestructuras del futuro cuando el traspaso esté realizado? porque a mi me da que en ese aspecto todo va a seguir igual según noticias que he ido leyendo y siguiendo. Lo único que cambiaría sería el logo o la pintura de los trenes y la titularidad de la gestión que podría seguir siendo igual de mala o mejorarse.
Si ADIF por ser el titular de las vías e infraestructuras es quien ha de seguir pagando mejoras en las mismas y si RENFE como compañía ferroviaria sigue sin querer poner más medios o destinar más material rodante, etc. por mucho que tengas traspasadas las cercanías y la gestión, ¿qué puedes gestionar si al final todo va a seguir dependiendo de los mismos participantes de antes?
Saludos,
Sergio
Pero... ¿a quién le corresponderá pagar y ocuparse de sufragar las infraestructuras del futuro cuando el traspaso esté realizado? porque a mi me da que en ese aspecto todo va a seguir igual según noticias que he ido leyendo y siguiendo. Lo único que cambiaría sería el logo o la pintura de los trenes y la titularidad de la gestión que podría seguir siendo igual de mala o mejorarse.
Si ADIF por ser el titular de las vías e infraestructuras es quien ha de seguir pagando mejoras en las mismas y si RENFE como compañía ferroviaria sigue sin querer poner más medios o destinar más material rodante, etc. por mucho que tengas traspasadas las cercanías y la gestión, ¿qué puedes gestionar si al final todo va a seguir dependiendo de los mismos participantes de antes?
Saludos,
Sergio
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