Page 2 of 7
Evitant colar-se...
Posted: Wednesday 23/08/2006 21:18
by JaMiRo!
També dependrà del personal això de les felicitacions, perquè n'hi ha que se la sua i d'altres que estan prou atents. En aquest últim cas, recordo fa un parell de dies la mirada assassina d'un empleat de TMB que va evitar que un contingent d'una familia de sudamericans es colès. Acte seguit van anar a comprar religiosament el bitllet...
Posted: Wednesday 23/08/2006 22:56
by Serie600
Hola:
Jo tinc la meva "tecnica" per evitar que es colin amb el meu bitllet. La he explicada abans per aqui: Fico la tarjeta i empento amb la cuixa la barra del torn (sense moure'm de lloc) fins que sento que l'altre barra em pica pel darrera de la cama, aleshores trec la tarjeta i paso. Mes d'un "OUCH!" he sentit rera meu i al girar-me he vist la cara de pomes agres del pressumpte "col.lador" frustrat. (No vull pensar on l'haura picat la barra
)
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Thursday 24/08/2006 13:47
by davids_from_liepaja
la millor tecnica es la patentada per mi.
es tracta de fer-te el marica, m'explico.
si se't posa un noi darrere teu només has d'agafar i fotre mà, si està bo doncs el deixes passar clar
i si és un d'aquests de vés a saber on doncs se n'anirà corrents, i si vol canya.. doncs au a dir-li de tot al filldesamare!
Això es una patent, més val que no ho intenteu a les vostres estacions.
Posted: Thursday 24/08/2006 14:04
by 437.001
A mi em va passar a l´estació de Vilanova i la Geltrú, cancel.lo el bitllet, i un jaio que ve de dins em diu que el deixi passar. NONES.
Es va emprenyar i em va dir que els joves ja no trenim educació...
Quan el caradura que no duia bitllet era ELL!!!
I ahir, en un rodalies entre Martorell i St.Vicenç de Calders, un neo-flamenco i la seva novia fumant porros tranquilíssimament, quan un servidor havia apagat la cigarreta religiosament...
Bona, però no la provaré...
Posted: Thursday 24/08/2006 14:20
by JaMiRo!
davids_from_liepaja wrote:la millor tecnica es la patentada per mi.
es tracta de fer-te el marica, m'explico.
si se't posa un noi darrere teu només has d'agafar i fotre mà, si està bo doncs el deixes passar clar
i si és un d'aquests de vés a saber on doncs se n'anirà corrents, i si vol canya.. doncs au a dir-li de tot al filldesamare!
Això es una patent, més val que no ho intenteu a les vostres estacions.
Collons, que bona aquesta...Però millor no la provaré pas...
Posted: Thursday 24/08/2006 15:00
by Jordilar
Millor amb una dona això...
o t'envàs amb mi o te'n vas amb l'interventor
Posted: Thursday 24/08/2006 21:09
by Vox
Parlem clar: a BCN hi ha un greu problema de civisme al metro. SEMPRE es fot la gent davant les portes del metro com si aquest anès a arrancar al cap d'un segon d'haver-se aturat.
Avui he fet un Pep Ventura-Plaça de Sants i m'ha passat dos cops.
I la majoria era gent de llatinoamerica. I musulmans. Deu haver-hi una raò, potser tan senzilla com que si aquí ja tenim poca cultura del transport públic, tenint-lo des fot anys i anys, imagineu-vos algú que no en te gens d'aquesta cultura.
I sense demagogia: clar que hi haurà inmigrants que no presentin problemes d'aquest tipus, sols dic que en un % elevat, solen ser ells qui direcatment no s'aparten GENS quan la gent ha de sortir del vagó.
Vox
Re: Bona, però no la provaré...
Posted: Thursday 24/08/2006 22:17
by Serie600
Hola:
JaMiRo! wrote:davids_from_liepaja wrote:la millor tecnica es la patentada per mi.
es tracta de fer-te el marica, m'explico.
si se't posa un noi darrere teu només has d'agafar i fotre mà, si està bo doncs el deixes passar clar
i si és un d'aquests de vés a saber on doncs se n'anirà corrents, i si vol canya.. doncs au a dir-li de tot al filldesamare!
Això es una patent, més val que no ho intenteu a les vostres estacions.
Collons, que bona aquesta...Però millor no la provaré pas...
Mmmmmm..... em sembla que jo tampoc ho provare. Ves a saber que et troves.... Com s'estan buidant tant els armaris, noi, vols que et digui. Mira, em quedo amb la meva tecnica "pica-camas".
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Thursday 24/08/2006 23:02
by ddbar
I amb totes aquestes experiències ningú no s'ha plantejat mai anar cap a un sistema de portes obertes en el transport públic? Potser descomptant el cost en els sistemes de validació podríem tenir més recursos per perseguir el frau. Combinat amb sancions més severes potser un percentatge més baix de delicte.
Posted: Thursday 24/08/2006 23:35
by Serie600
Hola:
Tipus bus?. Potser seria una bona pensada. Pero ai las!, totalment incompatible amb la fil.losofia TMB de carregar-se llocs de treball.
Ok, d'acord. Treguem les barrerres tarifaries com les tenim concebudes fins ara (torniquet i/o porta) i el sistema de cancel.lacio-validacio funcioni mes rapid. Per acabar-ho de fer bonic possem una persona TMB (agent TMB cal.lificat, em refereixo) a cada acces per tal de solventar els possibles problemes i que de pas si veigues que algu es cola per la cara, mitjançant un servei d'intecomunicacio, avises a un o dos agents que poguessin haver a les andanes del fet. Posem mes personal a treballar i creem llocs de treball.
Mira no. TMB no esta per aquestas cosas. Esta per reduir personal i destruir llocs de treball. Deixar-ho tot a les maquines (que "molan mazo", es molt modern i "fashion", que es el que correspon a una ciutat moderna i cosmopolita com aquesta) i emportar-se la pasta en sous astronomics.
Sal.lutacions:
Serie600
Cadascú veu allò que veu...
Posted: Thursday 24/08/2006 23:41
by JaMiRo!
Hola!
Vox wrote:Parlem clar: a BCN hi ha un greu problema de civisme al metro. SEMPRE es fot la gent davant les portes del metro com si aquest anès a arrancar al cap d'un segon d'haver-se aturat.
Avui he fet un Pep Ventura-Plaça de Sants i m'ha passat dos cops.
I la majoria era gent de llatinoamerica. I musulmans. Deu haver-hi una raò, potser tan senzilla com que si aquí ja tenim poca cultura del transport públic, tenint-lo des fot anys i anys, imagineu-vos algú que no en te gens d'aquesta cultura.
I sense demagogia: clar que hi haurà inmigrants que no presentin problemes d'aquest tipus, sols dic que en un % elevat, solen ser ells qui direcatment no s'aparten GENS quan la gent ha de sortir del vagó.
Vox
Avui m'he emportat amb la bici (en sortir d'un tren) a tota una família de llatinoamericans perquè a Sagrada Família s'havien posat davant de la porta del 2100 en el que viatjava. A sobre, em miren malament...Jo, tan feliç...
ddbar wrote:I amb totes aquestes experiències ningú no s'ha plantejat mai anar cap a un sistema de portes obertes en el transport públic? Potser descomptant el cost en els sistemes de validació podríem tenir més recursos per perseguir el frau. Combinat amb sancions més severes potser un percentatge més baix de delicte.
Cony, mai ho havia pensat. És MOLT BONA idea, al meu parer. Si invertim el que ens gastem en aquestes maquinotes (i en el seu manteniment, sempre veig tècnics arreglant-ne alguna o màquines amb l'etiqueta taronja d'avaria) en un sistema de vigilància i sanció EFECTIU, potser les coses canviarien. Però com diu el Serie600, millor que no t'esperis això dels de TMB...
Salut!
Posted: Thursday 24/08/2006 23:57
by victorcasta
Per combatre el frau al metro caldria debatre quin model escollir, com el de Londres, amb barreres tarifàries a la sortida, o el de Berlín, portes obertes, moltes inspeccions i sense haver d'anar amb uniforme de l'empresa i sancions de 600 €.
Posted: Friday 25/08/2006 1:44
by wefer
victorcasta wrote:Per combatre el frau al metro caldria debatre quin model escollir, com el de Londres, amb barreres tarifàries a la sortida, o el de Berlín, portes obertes, moltes inspeccions i sense haver d'anar amb uniforme de l'empresa i sancions de 600 €.
Com ja he dit alguna altra vegada, jo m'inclino més pel sistema de portes semi-obertes (picant només a l'entrar, amb sortida a través de portes però lliure) però amb molt més personal de vigilància (o polivalent) i molt més personal fent controls.
Per desgràcia, la única manera de que una gran part de la gent pagui és posant-los la por de la sanció al cos, i això significa multes més altes i el personal adequat per aplicar-les.
Portes més altes, només serveixen perquè els defraudadors facin més exercici.
Posted: Friday 25/08/2006 9:25
by entfe001
Una multa pagada a l'instant són 20 EUR. Una T-50/30 d'una zona ja costa més.
Si només t'enxampen un cop al mes, et surt a compte.
Posted: Friday 25/08/2006 12:45
by wefer
entfe001 wrote:Una multa pagada a l'instant són 20 EUR. Una T-50/30 d'una zona ja costa més.
Si només t'enxampen un cop al mes, et surt a compte.
Mmmm... doncs seria un bon experiment a fer. Colar-se al metro durant un mes, a veure si t'enxampen o et surt a compte, i després presentar els resultats aquí al fòrum, i fins i tot enviar-los una còpia a TMB, RENFe o qui sigui a veure què els sembla.
Posted: Friday 25/08/2006 15:13
by orique
wefer wrote:entfe001 wrote:Una multa pagada a l'instant són 20 EUR. Una T-50/30 d'una zona ja costa més.
Si només t'enxampen un cop al mes, et surt a compte.
Mmmm... doncs seria un bon experiment a fer. Colar-se al metro durant un mes, a veure si t'enxampen o et surt a compte, i després presentar els resultats aquí al fòrum, i fins i tot enviar-los una còpia a TMB, RENFe o qui sigui a veure què els sembla.
A la premsa. Ja m'imagino La Vanguardia fent campanya contra l'ajuntament pel preu de les T-50/30
Posted: Friday 25/08/2006 15:50
by Minotaure
Una altre cas de frau:
Una companya de feina fa servir una targeta rosa (ella té menys de 30 anys) de la seva àvia. Així només li costa molts pocs € al mes (ara no sé exactamen quants) i pot validar normalment i així no "canta" a les estacions com a infractora.
Fa servir el Metro com a mínim 4 cops el dia de dilluns a divendres. Fa molts mesos que va amb aquesta tarja que legalment no la pot fer servir, no li han fet ni una sol control en tot aquest temps. I a més, ja ho diu, mira, si algun dia m'enganxen, encara que em facin pagar 40 € ja m'haurà sortit molt a compte, ja que porto una barbaritat de diners estalviats. A més, quan hi ha alguna incidència en el servei va al cap d'estació a exigir que li faci el corresponent justificant tan tranquilament.
Això és un exemple que els controls de TMB són del tot insuficients, ja que al haver-ni tan pocs la gent que utilitza el Metro habitualment sense pagar el bitllet correcte li surt totalment a compte. Jo no agafo habitualment el Metro i els cops que l'he agafat mai m'han fet cap control. La gent que l'agafeu a diari podreu dir si hi ha algun tipus de control.
Jo fa més d'un any i mig que agafo cada dia la Renfe entre Sabadell Nord i Barcelona (abans Sant Andreu Arenal i ara Arc de Triomf) i m'han fet 2 controls al sortir de Sabadell Nord i 3 o 4 a Sant Andreu Arenal (en aquests cas amb 4 o 5 mesos). Tenint en compte que una T-50/30 de 2 zones val 46,20 € m'hagués sortir més a comtpe no pagar el bitllet i abonar les multes (fins i tot pagant 40 €).
El què he pogut veure és que a Sant Andreu Arenal hi ha força controls comparat amb d'altres estacions (per exemple a Arc de Triomf no n'he vist cap) i la veritat és que no sé el motiu.
En definitva que totes les companyies de Transport (ja que FGC passa igual) han de reforçar els controls dels revisors i fer cobrar les multes, ja que a vegades es queden sense cobrar al haver proporcionat dades falses l'infrector a l'interventor.
Per això també sembla adequat vistos els resultats que s'augmantés la quantia de la sanció, ja que com a mínim si t'enganxen un cop et fotin un pal que encara que hagis estat mig any sense pagar no et surti a compte. A Brussel·les la multa no és tan alta com a Berín, però crec recordar que era d'uns 200 €, que tampoc està malament.
Posted: Friday 25/08/2006 15:59
by orique
A la SNCF, si no m'equivoco, la sanció era fa uns anys de 500 €. És el mètode perfecte per aprendre francès per demanar un bitllet a taquilla.
Posted: Friday 25/08/2006 22:30
by Mako448
Minotaure wrote:Una altre cas de frau:
Una companya de feina fa servir una targeta rosa (ella té menys de 30 anys) de la seva àvia. Així només li costa molts pocs € al mes (ara no sé exactamen quants) i pot validar normalment i així no "canta" a les estacions com a infractora.
Fa servir el Metro com a mínim 4 cops el dia de dilluns a divendres. Fa molts mesos que va amb aquesta tarja que legalment no la pot fer servir, no li han fet ni una sol control en tot aquest temps. I a més, ja ho diu, mira, si algun dia m'enganxen, encara que em facin pagar 40 € ja m'haurà sortit molt a compte, ja que porto una barbaritat de diners estalviats. A més, quan hi ha alguna incidència en el servei va al cap d'estació a exigir que li faci el corresponent justificant tan tranquilament.
Això és un exemple que els controls de TMB són del tot insuficients, ja que al haver-ni tan pocs la gent que utilitza el Metro habitualment sense pagar el bitllet correcte li surt totalment a compte. Jo no agafo habitualment el Metro i els cops que l'he agafat mai m'han fet cap control. La gent que l'agafeu a diari podreu dir si hi ha algun tipus de control.
Jo fa més d'un any i mig que agafo cada dia la Renfe entre Sabadell Nord i Barcelona (abans Sant Andreu Arenal i ara Arc de Triomf) i m'han fet 2 controls al sortir de Sabadell Nord i 3 o 4 a Sant Andreu Arenal (en aquests cas amb 4 o 5 mesos). Tenint en compte que una T-50/30 de 2 zones val 46,20 € m'hagués sortir més a comtpe no pagar el bitllet i abonar les multes (fins i tot pagant 40 €).
El què he pogut veure és que a Sant Andreu Arenal hi ha força controls comparat amb d'altres estacions (per exemple a Arc de Triomf no n'he vist cap) i la veritat és que no sé el motiu.
En definitva que totes les companyies de Transport (ja que FGC passa igual) han de reforçar els controls dels revisors i fer cobrar les multes, ja que a vegades es queden sense cobrar al haver proporcionat dades falses l'infrector a l'interventor.
Per això també sembla adequat vistos els resultats que s'augmantés la quantia de la sanció, ja que com a mínim si t'enganxen un cop et fotin un pal que encara que hagis estat mig any sense pagar no et surti a compte. A Brussel·les la multa no és tan alta com a Berín, però crec recordar que era d'uns 200 €, que tampoc està malament.
Doncs a FGC,la quantitat de gent que va de Sant Andreu a Barcelona amb bitllet d'1 zona és considerable,mai han fet cap revisió al sortir,encara que al Palau em vanm fer una,peró a Sant Andreu mai,com la gent sap que no els miraran els seus bitllets i per estalviar-se canelons compra bitllet d'1 zona o fins i tot bitller reduit per minusválids(aixó els llestos)
I quan veuen un guardia demanant-li bitllet per sortir,se'n van a una altra estació propera.
Perqué després no digueu que FGC és perfecte.la veritat es qué totes les empreses de transport a barcelona no són gens bones
Posted: Friday 25/08/2006 23:04
by Serie600
Hola:
Mes d'una vegada he vist gent girar cua i sortir per l'altre escala d'una estacio al veure que en un extrem estaven els inspectors "arracimados" nomes controlant en aquella banda. Altre manera d'escapar-se.
Simplement vergonyos.
Sal.lutacions:
Serie600