Page 2 of 2

Posted: Sunday 14/01/2007 16:44
by Trenscat
EUKibo wrote:la veritat es que nosaltres poc podem fer... sabent que hi ha aquests energumens el problema es de la RENFE un altre cop. Com ja sabreu mai es veuen metros grafitejats. Que passa que al grafiteros no els hi agrada el metro, doncs no, que TMB en comparació amb RENFE es competent. No m'estranya que grafitejin si estan tot el dia els trens de la RENFE parats, que si el servei acaba a les 11, que si comença despres tard al mati, que si quan arriba a la destinacio s'esta parat una bona estona, les parades que fa enmig el tunel o a l'aire lliure o a les estacions... Si tinguessin cotxeres decents, el material el fessin moure una mica més i arreglessin els accessos de les estacions aixi com la videovigilancia...
Això està clar que Renfe tampoc és que s'hi dediqui gaire a evitar el tema. Una cosa tan fàcil com per exemple a Montcada Bifurcació posar una tanca a tot el perímetre de les vies d'estacionament de trens de rodalies per dificultar l'entrada a certs individus doncs alguna cosa segur que s'evitaria...

Re: Què fer quan un veu un grafiter pintant un tren?

Posted: Sunday 14/01/2007 19:21
by Estrella_de_Galicia
Trenscat wrote:...Hauria valgut la pena intentar fer-li una foto in fraganti? Valdria com a prova per denunciar-lo a la policia?
dons aixo de les cameres digitals de fotos crec (si no han canviat la llei) no són valides les fotos, perque al ser digitals i poden haver-hi manipulacions, però si es fan amb cámeres analogiques (les de tota la vida amb carret) si que hi valen..

Posted: Sunday 14/01/2007 21:22
by Jordilar
Renfe té 2 problemes en aquest casos:

1-A pesar de que Bellvitje está protegida amb una tanca i amb vigilants de seguretat, aquest monos provients, en molts casos, de la selva amazònica i d'altres indrets de la part sud del mateix continent, van aprenent a esquivar la seguretat i expressar el seu "art" com algunes grans ments pensants qualifiquen els seus treballs. El cas es que es tracta de fer una pintada ràpida per por als de seguretat i moltes vegades acostumen a ser gargots a la part delantera de la cabina. Això també succeeix a l'Hospitalet, Sant Andreu i Montcada bif. Generalement és perque al lloc on descansen és a l'aire lliure.

2-Si un tren queda afectat per aquestes expressions no el poden retirar, doncs no hi ha material que el pugui substituir. Al metro o FGC a la minima que un tren queda afectat, es retira i es substitueix per un altra.

Salut,

Posted: Sunday 14/01/2007 21:43
by entfe001
En aquests casos crec que millor que accions preventives de protecció i perimetratge de les instal·lacions, que en molts casos són difícils o pràcticament impossibles, el que calen són mesures que permetin identificar clarament als vàndals per tal que es puguin prendre les accions legals pertinents que, sigui dit de pas, haurien d'ésser exemplars.

Posted: Sunday 14/01/2007 23:43
by Watermark
Montcada-Bifurcació té personalitat de seguretat a la platja de vies les 24h, a més a més, durant tota la nit, quan no hi ha servei de trens, es realitzen tasques de neteja dels mateixos per part de personal específic. Darrerament, crec que hi ha hagut més vandalisme grafiter a Puigcerdà que a Montcada-Bifurcació, per posar un exemple.