Page 2 of 3

Posted: Wednesday 06/09/2006 1:11
by Jordi Freixas
ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?

Posted: Wednesday 06/09/2006 1:22
by 437.001
Jordi Freixas wrote:ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
No estem parlant del mateix: l´estació RENFE del Clot NO ÉS l´estació RENFE del Clot-Aragó.
No eren al mateix lloc.
La del Clot es trobava a l´actual Parc del Clot i era en superfície (on es poden veure restes dels antics tallers, avui en dia integrades al parc).

La del Clot-Aragó es troba a sota del carrer Aragó, entre Meridiana i Carrer del Clot.

Si parles dels trens que provenien de Cardedeu (de fet, de més lluny, de St.Celoni, Girona i més enllà) i anaven a l´Estació de França, és normal que passéssin per les vies que ara utilitzen els trens de Mataró, no hi ha cap altra manera d´anar de Clot a Estació de França...
Ara s´acaben a Sants.
De fet, ara per les vies de Clot a estació de França hi passen el Catalan Talgo i els talgos de Milà, Zurich i París...

Posted: Wednesday 06/09/2006 9:40
by Mortadel·lo
Atención pregunta: aleshores què hi feia un talgo per allà?

Posted: Wednesday 06/09/2006 10:55
by 437.001
Passar-hi. O és que no es podia?
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.

De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.

Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".

Posted: Thursday 07/09/2006 0:31
by wefer
I ara la famosa fotografia del Talgo II a Colom:

Posted: Thursday 07/09/2006 0:55
by 437.001
No podria tractar-se d´una foto promocional? En tot cas si no ho fóra, seria una circulació de servei.

Per cert, o m´equivoco o era un dia de boira?

Posted: Friday 08/09/2006 21:06
by Talgo
Bones !!!

Si senyor es aquesta la foto que deia jo i que a donat tant de parlar XDD



Salut a tots i moltes gracies per la informacio

Truc!

Posted: Friday 08/09/2006 23:46
by JaMiRo!
He descobert el truc, el Talgo va amb rodes pneumàtiques... :x :D

Posted: Saturday 28/10/2006 18:25
by Jordi Freixas
Oh Déu meu!! Un TALGO circulant per unes vies integrades al carrer!!!

Sincerament, no crec que aquesta foto tingui a veure amb cap spot promocional (a no ser es clar, que se la fés passar per el filtre del Photoshop de l'època, i depèn de com, ni així).

Posted: Saturday 28/10/2006 22:59
by orique
Potser és un muntatge, com les fotos de certs personatges a Hendaia...

Posted: Monday 30/10/2006 13:03
by vr
¡Batallita al canto!

Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).

Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).

Salutacions.

Posted: Monday 30/10/2006 15:21
by Platanito
Igual es tractava d'una sessió fotogràfica, com la mítica foto del Talgo IV amb la Virgen de Guadalupe al SM...

Posted: Monday 30/10/2006 22:58
by Jordi Freixas
Em sembla que si la foto del TALGO II a sota de Colom, hagués estat un muntatge, com a mínim li haguéssin tret el cotxe aparcat que es veu just al costat del morro de la màquina.

Re: Talgo II

Posted: Monday 04/08/2008 4:00
by sortrens
O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?

Tramvia, potser

Posted: Monday 04/08/2008 12:07
by Guigui
sortrens wrote:O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
En tot cas, de tramvia.

Re: Talgo II

Posted: Tuesday 12/08/2008 14:08
by genissimon
Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu, tal com s'ha explicat aquí. Cal tenir en compte que els tallers de manteniment dels Talgo estaven al costat de la desapareguda estació del Poblenou.

Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.

Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.

Salut !!

Re: Talgo II

Posted: Thursday 14/08/2008 16:39
by wefer
genissimon wrote:Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu,
Suposo que seria els últims anys de vida, perquè la línia Sant Andreu - Litoral és dels principis dels anys 60 i el Talgo II és de principis dels 50.

Re: Talgo II

Posted: Tuesday 19/08/2008 14:10
by xaconet
Si no recordo malament, jo diria que la foto del Talgo davant de Colom, que jo he vist a altres fòrums sobre ferrocarrils, es va fer amb motiu de la presentació no sé si del tren o d'un model concret d'aquest.

Re: Talgo II

Posted: Sunday 01/02/2009 20:30
by BRILL 18
Torno a pujar quest tema, ja que avui a Massadas he trobat aquesta curiosa postal, si mes no per el creuament amb un 1200 i un 600 del Talgo 2
TALGO.jpg
TALGO.jpg (38.36 KiB) Viewed 5814 times
[

Re: Talgo II

Posted: Monday 02/02/2009 15:10
by 122-042-132
Quines fotos!!!!
Quins records!!!!

El Talgo i un 1200.

Ben cordialment