Page 2 of 10
Posted: Monday 16/10/2006 0:04
by Vox
Posted: Wednesday 18/10/2006 12:19
by neroon
Hola a tots!,
Durant aquesta setmana em toca fer un curs a la Siemens de Cornellà. Ahir (dia 17/10/2006), en el descans, vaig aprofitar per fer un cop d'ull als tallers de Cornellà, que són just al costat i hi vaig veure a la 440-130M allà estacionada. M'hi vaig fixar, per motius obvis, en la part exterior i sincerament, vaig tenir la sensació que se l'està deixant morir poc a poc. L'estat de la pintura és força precari amb els colors molt apagats i desgastats, a mès d'arees on aquesta ha mig desaparegut deixant a la vista l'antiga de color blau. Per la part inferior de les finestres, a les juntes, del cotxe motor majoritàriament s'hi comencen a intuir traces, algunes importants, de corrosió. En resum una imatge molt penosa, si com dieu alguns de vosaltres, mecànicament està perfecte (això no ho he pogut comprobar). Tant de bó que algun museu i/o associació pugui fer quelcom per preservar-la.
Les altres dues sense reformar, la 131M i la 132M, eren ahir a a la tarda a L'Hospitalet en servei.
Salutacions.
Posted: Monday 30/10/2006 21:58
by mikado
Sábado 28 de Octubre hicieron su entrada en L'H a las 16.50 la 440-132M en cabeza (colores antiguos de regionales) y la "condenada a muerte" 440-130M en cola.
Así pues sigue circulando
Posted: Monday 30/10/2006 22:01
by Pere
Unos minutos antes la vi passar por Montcada-Bifurcació
Re: Una 440 sense reformar es desguaçará: la 130M
Posted: Wednesday 01/11/2006 11:33
by galdric
Renfe451 wrote:Un amic meu m'ha dit que desguaçarán la 440-130M per el mal estat que té.
Aquesta 440 va circular a la C3.
La renfe no respecta el material históric
La RENFE no respecta res! Tampoc respecta als viatgers que som qui la manté!
Galderic
Re: Una 440 sense reformar es desguaçará: la 130M
Posted: Wednesday 01/11/2006 11:33
by galdric
Renfe451 wrote:Un amic meu m'ha dit que desguaçarán la 440-130M per el mal estat que té.
Aquesta 440 va circular a la C3.
La renfe no respecta el material históric
La RENFE no respecta res! Tampoc respecta als viatgers que som qui la manté!
Galderic
Posted: Wednesday 01/11/2006 16:44
by Mako448
Sí esque la Renfe és la Renfe,el problema que no és l'única empresa que és carrega el material històric,un bon exemple és FGC,on volen carregar-se uns trens que no han fet ni 20 anys
,això és respectar el material?,i volen ivadir una línia d'un mateix tren(a renfe per lo menys hi ha varietat)
I TMB tampoc no crec que cuidin gaire el material que tenen,ja que volen carregar-se els 1000.
Posted: Wednesday 01/11/2006 16:52
by UT596001
Mako448 wrote:Sí esque la Renfe és la Renfe,el problema que no és l'única empresa que és carrega el material històric,un bon exemple és FGC,on volen carregar-se uns trens que no han fet ni 20 anys
,això és respectar el material?,i volen ivadir una línia d'un mateix tren(a renfe per lo menys hi ha varietat)
I TMB tampoc no crec que cuidin gaire el material que tenen,
ja que volen carregar-se els 1000.
Home, és que els 5000 no es van comprar perquè sí, es van comprar expressament per substituir els 1000.
Posted: Wednesday 01/11/2006 16:59
by Mako448
I les 213??S'han comprat per carregar-se les MANS3000 i els navals 5000 i ara compren més per carregar-se les 211.
Podem considerar que les 213 s'han comprat per carregar-se tot el material que abans circulava per la LL-A i substituir-lo per un sol tren.
Dintre de poc,la LL-A serà la línia de tren més aburrida de totes.
Al metro ja hi han línies com la L1,que tota la estona,4000(a veure quan arriba els 6000,i així puc veure les dues unitats),també la L4 amb els 1100(tot i això,posaran 2100),i voldrà dir que ara viatjar per la L1 o L4,dintre d'un temps,ja serà una mica més entretingut,no com la L5,que tots seràn 5000(podian posar un 9000,no els costava tant).
O sigui,més vaietat de trens a les línies ferroviaries,que ningù faci com el que vol fer FGC a la LL-A,carregant-se uns trens que no han durat ni 20 anys
Posted: Thursday 02/11/2006 19:25
by Pere
Mako448 wrote:
O sigui,més vaietat de trens a les línies ferroviaries,que ningù faci com el que vol fer FGC a la LL-A,carregant-se uns trens que no han durat ni 20 anys
No ens enganyem, les UT 211 estan fetes pols. I a FGC li surt més a compte comprar UT 213 que renovar i adaptar 211
Posted: Thursday 02/11/2006 19:45
by Mako448
Perdó,peró les 211 fetes pols no estàn,l'únic que no estan adaptat a PMR,peró jo els vaig ben conservat,amb ganes d'algún anyet més.
L'aspecte que presenten les 211 és bo,i enso que aquestes unitats estàn en bones condicions per no retirar-les.
Jo personalment,hi han 447 fets més pols que les 211,i tot que aquestes primeres són més noves,peró és el que veig amb els meus propis ulls.
Posted: Sunday 05/11/2006 14:23
by mikado
Domingo 5 de noviembre a las 14.00 . "Nuestra" 440-130M, está estacionada en cabeza de vía 13 de L'H acoplada la 239M en cola con el pantone de RENFE OPERADORA. Como las pilas Duracell dura y dura y dura . . . . o RENFE no tiene suficiente material ,que tb puede ser
Posted: Sunday 05/11/2006 16:38
by Mako448
Esperem que sigui mentira que retiren la 440-130M
I també esperem que sigui mentira que FGC retira les 211
Posted: Monday 06/11/2006 11:23
by galdric
El que sí haurien de retirar d'una vegada són tots els cotxes TALGO de la sèrie III. Són els que cobreixen les circulacions de Barcelona-Irún-Hendaia, Barcelona-Miranda de Ebro-Bilbao, Barcelona-León-Oviedo-Gijón, Barcelona-A Coruña-Vigo i Barcelona-Castejón-Burgos-Valladolid-Salamanca. Penseu que, si no recordo malament, van ésser posats en circulació a principis dels anys seixanta (1961,1962 o 1963), i sembla, i a la vista està, que ja els hi toca la jubilació, no?
Aquests trastos sí que haurien de desaparèixer de les vies!
Hi ha moltes i evidents ganes de inaugurar noves línies amb trens d'alta velocitat d'última generació, i en canvi els recorreguts esmentats segueixen essent servits amb un material rodant obsolet. I no dic res de les vies, que també necessiten, en alguns trams, una revisió i reparació a fons. Adjunto una mostra del tren esmentat, tot i que no es veu massa bé.
Galderic
[img=http://img34.imagevenue.com/loc599/th_08512_UN_TALGO_III_i_LA_269_915_122_599lo.jpg]
Posted: Monday 06/11/2006 11:50
by Vox
Doncs a mi m'agraden molt els Talgo III! (frikisme absolut clar, es el meu Talgo de tota la vida) encara que sigui només per un tema visual + Ibertren
De totes maneres crec que ja els estaven retirant.
No hi ha, però, un Talgo III RD que va i ve a França?
Vox
Posted: Monday 06/11/2006 11:51
by Vox
*repetit
Posted: Monday 06/11/2006 12:10
by galdric
Vox wrote:Doncs a mi m'agraden molt els Talgo III! (frikisme absolut clar, es el meu Talgo de tota la vida) encara que sigui només per un tema visual + Ibertren
De totes maneres crec que ja els estaven retirant.
No hi ha, però, un Talgo III RD que va i ve a França?
Vox
Hi havia hagut durant molt de temps uns TALGO III RD, que feien la ruta Cartagena-Montpeller-Cartagena, però fa gairebé un any o més que van éssers canviats per trens TALGO PENDULAR RD, de quarta o cinquena generació, amb els colors corporatius de TALGO PENDULAR, o sigui de color blau i blanc.
Galderic
Posted: Monday 06/11/2006 12:16
by davida
Vox wrote:
No hi ha, però, un Talgo III RD que va i ve a França?
Actualment hi ha 2 serveis de Barcelona a Montepellier:
- 1 Talgo III RD que surt a les 8:45 d'estació de França i tornar per la tarda. Es la única branca Talgo IIIRD en servei. Hi ha una altre a Can Tunis pero es preservada del museu de Vilanova per fer trens historics en el futur.
- 1 Talgo VI procedent de Cartegena que surt a les 16:42 de Sants. Surt de Montpellier a les 7:26 de Matí.
Posted: Monday 06/11/2006 15:26
by mikado
Lunes 06 de Noviembre hacía entrada en L'H la 440-130M acoplada junto a la 209C
Posted: Monday 06/11/2006 17:21
by neroon
galdric wrote:El que sí haurien de retirar d'una vegada són tots els cotxes TALGO de la sèrie III. Són els que cobreixen les circulacions de Barcelona-Irún-Hendaia, Barcelona-Miranda de Ebro-Bilbao, Barcelona-León-Oviedo-Gijón, Barcelona-A Coruña-Vigo i Barcelona-Castejón-Burgos-Valladolid-Salamanca. Penseu que, si no recordo malament, van ésser posats en circulació a principis dels anys seixanta (1961,1962 o 1963), i sembla, i a la vista està, que ja els hi toca la jubilació, no?
Aquests trastos sí que haurien de desaparèixer de les vies!
Hi ha moltes i evidents ganes de inaugurar noves línies amb trens d'alta velocitat d'última generació, i en canvi els recorreguts esmentats segueixen essent servits amb un material rodant obsolet. I no dic res de les vies, que també necessiten, en alguns trams, una revisió i reparació a fons. Adjunto una mostra del tren esmentat, tot i que no es veu massa bé.
Galderic
[img=http://img34.imagevenue.com/loc599/th_08512_UN_TALGO_III_i_LA_269_915_122_599lo.jpg]
El material Talgo III fou retirat fa uns anys de forma masiva però, vet aquí, que uns mesos abans, Renfe tambè havia retirat força cotxes remolcats de viatgers, dels quals uns van ser venuts a Xile i Argentina i d'altres van ser directament desballestats. Amb aquestes decisions presses una mica a la babalà, la companyia es va trobar de sobte amb una carència, no prevista, molt important de material per fer serveis de llarga distància (les antigues "Grandes Líneas"). Per aquest motiu, i per la impossibilitat de rescat dels cotxes destruits/venuts, va haver de recuperar, "in extremis" en alguns casos, moltes de les composicions de cotxes Talgo III que tenia apartades a diferents dipòsits de la xarxa.
Si aquests trens tan antics continuen en servei és basicament perque ara per ara Renfe no té un material mès adequat per fer aquests serveis. És per posar-se a riure (irònicament).
Tot i això, tenint en compte l'edat i el kilometratge d'aquests trens, trobo que es troben en un estat molt bó complint sobradament amb les exigències del servei.
Salutacions