Page 2 of 30

Posted: Monday 03/10/2005 22:53
by wefer
Recupero aquest fil una mica oblidat ja que segons he llegit en el fòrum de la PTP, hi ha qui assegura haver vist un 5000 estacionat a la cua de maniobres de Paral·lel L2.
Algú sap si certament ha arribat algun 5000 a aquesta línia? Segons el calendari que vaig posar jo mateix fa 3 mesos, seria molt possible que així fos.

Posted: Monday 03/10/2005 23:05
by entfe001
Tres mesos justos després de resultar miserablement abandonat, vull preguntar quantes unitats de la sèrie 5000 circulen ja comercialment per la línia.

Jo he tingut ocasió de veure (a l'altra andana :evil:) el tercer 5000.

Posted: Tuesday 04/10/2005 11:03
by marcel
Ma arribat a través d'una amiga gens ferroviaria que a la L2 hi ha un tren nou, com diu ella.

A veure si algú pot confirmar aquesta dada.

Posted: Tuesday 04/10/2005 15:56
by liniadelRipollés
entfe001 wrote:Tres mesos justos després de resultar miserablement abandonat, vull preguntar quantes unitats de la sèrie 5000 circulen ja comercialment per la línia.

Jo he tingut ocasió de veure (a l'altra andana :evil:) el tercer 5000.
N'hi ha quatre, Eloi.

Posted: Tuesday 04/10/2005 23:32
by Fran-Ikarus
Això què vol dir? Que la 5013-5016 ja està entregada, i circula per la L2?

5000 a la L2

Posted: Wednesday 05/10/2005 13:00
by JaMiRo!
Dilluns passat (3 Octubre) hi havia un 5000 aparcat gairebé tot el dia a Paral·lel (L2). Tenia les plaques de la L2 als indicadors d'estació interiors. Però en 2 dies no l'he tornat a veure. Suposo que aviat el posaran en circul·lació, però de moment no l'he vist!

Salut!

Posted: Wednesday 05/10/2005 16:04
by mikado
Avui dimecres el 5502 està ent el torn 522, 15.45 Sants estació direcció Cornellà Centre

5000 en proves

Posted: Wednesday 05/10/2005 23:33
by JaMiRo!
Dilluns com us vaig dir vaig veure una 5000 aparcada gairebé tot el dia a Paral·lel L2; doncs bé segons m'he informat a http://www.tramvia.org/elmetro sembla que esta en proves per incorporar-se a aquesta línia i substituïr l'única 2000 de la L2 que passaria a reforçar la L3 com sembla que ha dit en Marçal (àlies wefer) abans.

Salut!

Posted: Thursday 06/10/2005 9:35
by wefer
Us puc confirmar que el 5000 que està a la L2 ja ha començat el servei comercial normal, fins i tot en hora punta.
Ho sé perquè me l'he trobat a les 9:10 d'aquest matí a l'estació de Sagrada Família, en sentit Paral·lel... i se m'ha escapat davant dels nassos :'( :'( :'( Curiós que amb el 2100 que anava al darrera, que venia tot lo enganxat que permet el túnel de Sagrada Família-Encants, ens hem hagut de parar a cada estació força més de l'habitual. Es veu que encara deuen tenir que ajustar algunes cosetes a la nova joguina de la L2.
Una altra cosa... com a mínim fins ahir, el 2001 encara circulava per la L2.

Posted: Thursday 06/10/2005 17:31
by 437.001
wefer wrote:Curiós que amb el 2100 que anava al darrera, que venia tot lo enganxat que permet el túnel de Sagrada Família-Encants...
A què et refereixes amb que anava enganxat?

Posted: Thursday 06/10/2005 18:18
by aarongilp
Suposo que es refereix a que anava a distància de bloqueix, és a dir, una senyal per darrere del 5000...

Posted: Thursday 06/10/2005 20:35
by Fran-Ikarus
L'he vist. Aquesta tarda estava aparcat a Paral·lel. Com que anava amb pressa, no m'hi he pogut entretenir massa, però a travès de l'altre tren (en el que havia arribat jo) he distingit que era el ....-5134-....-5135-5136 (entenc que el motor que no he distingit serà el 5133, i el remolc... quina sèrie són?... 5x09, ha de ser)

Posted: Thursday 06/10/2005 21:18
by UT596001
Potser són 5600, ja que els 5000 tenen com a numeració als remolcs centrals si no vaig errat com a 5500

Posted: Thursday 06/10/2005 21:28
by wefer
437.001 wrote: A què et refereixes amb que anava enganxat?
Tal com diu n'aarongilp el que vull dir és que el 2100 on jo anava anava "surfejant vermells" darrera del 5000. A cada estació ens hem hagut d'aturar... així que, no sé per què, però el 5000 anava força lent, ja que el bloqueig més llarg de la línia és Sagrada Família-Encants i amb l'avantatge que ha d'haver agafat allà el 5000 és estrany que l'haguem atrapat altra vegada en trams molt més curts :? Potser hi havia cua de trens, que això de vegades a l'hora punta pot passar.
Tan és... a veure si hi ha sort i demà l'enganxo :roll:

La 5000...Per poc l'enganxo també

Posted: Thursday 06/10/2005 23:55
by JaMiRo!
Veig que tots som gafes, si arribo a Pep Ventura 5 min abans, enganxo la 5000 que després he vist a Sant Antoni quan jo anava a Paral·lel...I ella se n'ha anat a Universitat... :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Demà també l'enganxo...Potser podriem fer-hi una trobada tot el fòrum a la 5000...Jejejeje xD

Posted: Friday 07/10/2005 23:48
by entfe001
I jo que agafo la L2 diàriament i encara l'haig de veure... de fet, només he vist en una ocasió un 5000 en viu, a la L5 i estava en proves. Molt em temo que d'aquí ben poc em tocarà fer una inspecció a fons de les circulacions de les L2 i L5.

Posted: Saturday 08/10/2005 10:39
by UT596001
Jo ahir vaig agafar la L2 des de Clot fins Universitat i ni rastre del 5000.

Posted: Sunday 09/10/2005 10:59
by Cahorand
A mi no sé què em passa últimament, però moltes de les vegades que agafo el metro (L5) em trobo un 5000. Des de que els van posar a la línia, ja he atrapat combois de la 5000 unes set vegades. 8)

Posted: Tuesday 11/10/2005 12:14
by entfe001
Confirmo que hi ha un 5100 :!: circulant per la L2 8)

No puc donar més detalls perquè el full solt d'inspecció es va quedar dins el comboi del metro. :| D'oh!

Posted: Tuesday 11/10/2005 23:23
by Serie600
Hola:

Jo tambe he "avistat" un dels combois nous de la serie 5000. Ha estat al trajecte de Hospital de Sant Pau a Sagrada Familia, nomes. Anava amb una mica de presa i no he pogut "allargar" el trajecte i disfrutar una mica mes del nou tren.

Ha estat pels voltants d'un cuart de 6 de la tarde, com ja he dit, a l'estacio de Hospital de Sant Pau. D'entrada m'ha sobtat perque inconscientment encara creia que estava eh periode de proves i no agafava passatge, pero a l'acabar d'entrar a andana ja he vist que ja circulava en servei regular. Em sembla recordar que era el numero 502 o 509, no estic segur.

La impressio que m'a donat a primer cop de vista ha estat de mes ample, potser la sensacio estara deguda a que esta mes il.luminat. Ja estaba una mica brut, no per dintre, sino per fora. Hi havia certa capa de pols als vidres i alguns "xurretons" a la carrossreria. Imagino que atribuibles a les obres de Sagrera, encara que personalment crec que no costaria res "passar-li el drap" als finals de linia (la manera no la se, imagino que amb unam mica d'enginy es podria fer alguna cosa) almenys ara que sembla ser el "buque insignia" de la renovacio del material mobil. Veure'l ara al començament del seu servei, ja brut, dona una mica de mala imagte.

M'ha agradat que desde darrera de la posicio del conductor es pugui veure el tunel. Aixi -almenys a mi- no dona tanta sensacio d'anar "engabiat". El nivell de rumorositat interna es acceptable, no es nota massa el soroll de motors ni vibracions, tot i que es podria millorar, al meu pensar, vaja. Conec el metro d'Estocolm i allo si que es silenci. Es clar que comparant-lo amb un comboi de la serie 1000 com els que hi han encara circulant, es un canvi a millor, sense dubte. M'ha agradat tambe el canvi de sistema per obrir la porta. De la engorrosa -al meu veure- maneta, a un boto com els dels tranvies o els que hi han al metro de Madrid (linia Aeroport) o al d'Estocolm (1).

L'he notat "frenat". Recordo que per aqui s'ha comentat que poden anar mes rapids -que seria dessitjable- pero que per problemes de les vies i demes, no poden assolir mes vel.locitat. Demanar que ara arreclessin les vies per millorar el servei seria demanar massa. Uns trens nous pero que tenen que circular "frenats" perque les vies no estan en condicions penso que es desaprofitar el material i unes avantatges de mala manera. I mes ara amb tota la propaganda que s'esta fent a favor de que utilitzem el transport public.

Altre cosa que he notat a l'entrar es una olor extranya, com a -dient-lo finament- orins, pixats. No m'ha semblat que olores a nou o a plastic. No m'agrada que encara es mantingui el sistema de llumetes de recorregut, i mes tenin en compte que ja hi han uns monitors que estan donant la mateixa informacio de parada -a banda de la megafonia-, el que fa que el sistema sigui redundant. Em semblaria millor un simple panell de linies passiu -es a dir sense llums- si es que es vol conservar les indicacions de sobre quina linia esta circulant, i aixi en el cas de per alguna necessitat es tingues que "reconduir" algun comboi d'una linia a d'altre (tai i com crec que SantFeliuenc apunta en la seva pagina) nomes caldria canviar el cartell "mut" de una linea, per l'atre. La informacio de parada i transbord esta ja indicada de forma activa per mitja de la megafonia i de la pantalla de video.

Crec que algu al Forum va dir que tambe hi estaven dotats de cameras de vigilancia dins els vagons. No m'he pogut adonar del fet ja que el meu trajecte no m'ha donat per mes. Si es cert el fet de les cameres, a mi no m'importaria gens que hi funcionessin i s'els tregues un profit. A veure si d'una vegada s'acaba amb el vandalisme, enxampant a tots aquests que hi fan pintades i/o embruten els trens i de la resta de comportaments incivicsm i "salvatges" que a segons quines hores es donen al Metro.

Espero poder tonar a pujar altre vegada aviat, aquesta vegada en un trajecte una mica mes llarg i poder veure amb mes tranquil.litat aquest nou tren.

Sal.lutacions.


(1): Sols que a aquest ultim sempre obre les portes el conductor i no cal que ho facin "individualment" els passatgers. Altre cosa que m'agradaria "portar" del metro d'aquesta ciutat, es el fet que el conductor s'espera "peu a terra" -es a dir, surt de la cabina- a que tothom estigui dintre del vago, aleshores tanca les portes i es possa en marxa. No cal dir que el sistema de "conduccio remota" dels combois i el tancament d'andanes, no m'agrada gens.