Page 2 of 23
Posted: Thursday 28/09/2006 21:28
by Fran-Ikarus
Caram, aquest any 2006 està siguent frenètic... Ja només faltaria que haguéssin pogut tenir reformat un 4000 abans de que acabi, o que arribés algun 6000.
Mortadel·lo, em sembla que trigarem poc en obrir el tema "Seguiment d'avistaments 1100 a la L4"
Posted: Thursday 28/09/2006 21:40
by Alacreu
En principi els primers 6000 han d'arribar a finals d'aquest any...
Un any ben complert, si senyor!
5000, 9000 i possiblement 6000
Posted: Thursday 28/09/2006 21:47
by metring
Ahir vaig agafar la lína 2,
per un dia!!!!
Ho he vist a BTV, ha anat l'alcalde, i el soroll que feia era com el del 5000.
Per cert, era el que vaig veure messos enrera, el 9001-...??
Posted: Thursday 28/09/2006 22:04
by wefer
Jo sóc un altre dels que ha anat a fer el "primo" veient passar trens a la L2 durant tres quarts d'hora. He vist dos 5000s, una quantitat indeterminada de 2100 i zero 9000s
Com a curiositat, també he observat una quantitat altíssima de motoristes femenines. De fet, tots els motoristes que he vist eren dones. Un cas de discriminació per sexe?
Posted: Thursday 28/09/2006 22:08
by metring
Doncs sobre el tema del "casting" de noies per conduir busos n'han parlat, però del metro no n'han dit res
Per cert, ahir havia un revisor a la línia 2, no era "chica de oro", així que aneu amb compte...
Posted: Thursday 28/09/2006 22:25
by aim
Parlant de motoristes femenines...aquesta tarda esperant veure el amagadís 9000 una motorista femenina ha aturat un 2100 a mitja estació a La Pau, i s'hi ha estat una estoneta fins que ha arrencat, pero quan ho ha fet li ha fotut tanta canya que semblava que s'anés a passar d'estació.
Demà espero tenir més sprt i trobar-me un 9000. Com avui portaré la càmera llesta per ser disparada.
Posted: Thursday 28/09/2006 22:31
by metring
Per cert, a la pàgina de
l'Ajuntament de Barcelona, diuen que els 9000 també aniran a les línies 4 i 5!!
Les línies 2, 4 i 5 del metro podran disposar d'aquests nous trens
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha inaugurat el primer tren de la sèrie 9000 que circula ja amb passatgers per la línia 2 del metro (Paral·lel-Pep Ventura), d'un total de
99 ( Que no eren 50 ) que s'han contractat per entrar en servei en els propers dos anys.
De moment, fins al final de l'any, s'incorporaran set unitats que permetran augmentar de nou la freqüència de pas dels trens en hora punta. A més, quinze trens dels que ara circulen per la línia 2 passaran a la línia 4 per modernitzar la flota de trens.
Els trens nous de la sèrie 9000, que ja han superat el període de proves, passaran per les línies 2, 4 i 5. En el futur, circularan també per la línia 9.
"Estem fent una important inversió en mobilitat", ha assegurat l'alcalde. A més, Hereu també ha recordat que un estudi fet públic fa poc afirma que els analistes qualifiquen la mobilitat com un dels punts forts de Barcelona, comparada amb altres ciutats europees.
Conducció automàtica i més capacitat
Les noves unitats estan formades per cinc cotxes, que són més silenciosos, més confortables i tenen més capacitat (959 places), a més de sofisticats sistemes de seguretat. Són els primers trens del metro de Barcelona preparats per circular amb el sistema ATC-S de conducció automàtica sense conductor, si bé a la línia 2, a diferència de la línia 9, circularan amb conductor i amb el sistema de protecció de trens que ja estava implantat.
Aquests trens permetran augmentar altra vegada la freqüència de pas dels trens en hora punta a la línia 2 al final d'aquest any. "Passarem a tenir una freqüència de pas de 2,5 minuts, en comptes dels més de tres minuts que actualment tenim", ha assegurat Hereu.
Té nassos la cosa...
Posted: Thursday 28/09/2006 22:41
by metring
Ara una de casualitats: al metro de Madrid també estrenen trens nous sèrie 9000!!!! Els mateixos??
De
El Telégrafo:
Metro de Madrid reabría esta semana la línea 7, en la que gracias a las obras de remodelación y mejora que se han realizado durante el verano
circularán los trenes 9000, los más avanzados tecnológicamente de toda la red del suburbano.
Con una inversión de casi 47 millones de euros, se ha dejado lista la línea para que puedan circular los 26 nuevos trenes que se han adquirido para ella y que se irán introduciendo de forma paulatina. Esta amplia remodelación permitirá a la línea 7 asumir el aumento de viajeros previsto por Metro Este, que comunicará la capital con Coslada y San Fernando de Henares. Los nuevos trenes cuentan con las medidas de seguridad más avanzadas.
Posted: Thursday 28/09/2006 22:48
by Fran-Ikarus
A la L2 la veritat és que hi ha moltíssimes motoristes. A mi personalment no em molesta gens
El primer FoTraCatero en veure una 9000!
Posted: Thursday 28/09/2006 23:27
by JaMiRo!
Posted: Thursday 28/09/2006 23:39
by Fran-Ikarus
Efectivament. Perquè si fos pel que escoltes series el primer FoTraCater en escoltar una 9000, si fos pel que olores series el primer FoTraCater en olorar una 9000, etc.
Sentits...
Posted: Thursday 28/09/2006 23:52
by JaMiRo!
Fran-Ikarus wrote:Efectivament. Perquè si fos pel que escoltes series el primer FoTraCater en escoltar una 9000, si fos pel que olores series el primer FoTraCater en olorar una 9000, etc.
Val; llavors l'he vist, olorat i sentit. Encara no l'he tastat ni tocat.
Posted: Friday 29/09/2006 0:22
by Carlos L'H
Yo este fin de semana intentaré cazar alguno. Y espero poder oler, tocar y subir en un 9000 y hacer las primeras fotos para todos.
Posted: Friday 29/09/2006 0:25
by Ferrovi
Como dije antes, mañana estaré el tiempo necesario hasta que vea pasar todos* los trenes de la L2
*solo los que esten en servicio
Si veis alguien en paralel con una camara de fotos i sentado, y sobretodo, aburrido viendo pasar trenes, y sin subir, soy yo
Posted: Friday 29/09/2006 0:26
by Fran-Ikarus
O un vendedor ambulante de cámaras de fotos
Posted: Friday 29/09/2006 0:29
by Carlos L'H
Creo que de aquí al domingo habrá muchas personas en los andenes sin subir. Quien sabe quizá no hay nadie dentro de los trenes y la gente se queda en el andén viendo haber cuando llega y claro el único 9000 vendrá a reventar.
Posted: Friday 29/09/2006 0:34
by Fran-Ikarus
Pues en Paral·lel, a la que se junten muchos vendedores ambulantes de cámaras de fotos que dejen pasar 3 o 4 2100 a hora punta, comenzarán a caerse a la vía, porque andén no es que sobre...
Posted: Friday 29/09/2006 3:58
by bitxofo
wefer wrote:Jo sóc un altre dels que ha anat a fer el "primo" veient passar trens a la L2 durant tres quarts d'hora. He vist dos 5000s, una quantitat indeterminada de 2100 i zero 9000s
Com a curiositat, també he observat una quantitat altíssima de motoristes femenines. De fet, tots els motoristes que he vist eren dones. Un cas de discriminació per sexe?
L'altre dia vaig llegir al diari que el 40% dels motoristes del metro són dones!
A veure quan puc caçar el 9.000!! Jo sempre vaig a preguntar al cap d'estació pq m'ho digui...
Posted: Friday 29/09/2006 7:21
by mikado
Ojo al tremendo recorrido inaugural del alcalde con el 9000. Universitat - Pg de Gràcia ¡ ¡ ¡ ¡ ¡
Es decir subir y bajar y pa casa ¡ ¡ ¡
Noticia extraída de El Periodico.com
La L-2 estrena el nuevo metro que en el futuro irá sin conductor
• El tren de la serie 9.000 tiene 959 plazas y permitirá aumentar la frecuencia de paso
El alcalde Jordi Hereu observa el nuevo tren de la serie 9.000 en la estación de Universitat de la L-2, ayer. Foto: RICARD CUGAT EL PERIÓDICO
BARCELONA
El primer metro de la nueva serie 9.000, un convoy de cinco coches de diseño y tecnología avanzados, de gran capacidad y poco ruidoso, entró ayer en servicio en la L-2. El moderno tren es también el primero de la red que está preparado para circular sin conductor con el sistema automático ATC-S, que en el futuro se implantará en la L-9 en construcción, aunque ahora sí que lleva conductor en la L-2. Otros siete convoyes se incorporarán hasta diciembre al recorrido Paral.lel-Pep Ventura.
El nuevo tren fabricado por Alstom puede llevar hasta 959 pasajeros, lo que aumentará considerablemente la capacidad de la línea. Además, con el incremento de unidades en servicio, a finales de año se pasará de 17 a 22 convoyes en las horas punta de los días laborables.
99 UNIDADES
La frecuencia teórica de paso en las horas de máxima afluencia de viajeros se situará, según la información facilitada ayer por la empresa TMB, en dos minutos y 30 segundos, la más alta de la red del suburbano, frente a los tres minutos y 17 segundos actuales.
El alcalde Jordi Hereu explicó ayer, en el viaje que hizo en el nuevo tren entre Universitat y Passeig de Gràcia, que el convoy forma parte de las 99 unidades encargadas a las empresas Alstom y CAF que irán llegando a la ciudad hasta el 2008 para renovar el parque del metro.
La incorporación de estos coches permitirá, además, que el próximo año, 15 trenes de la serie 2.100 actualmente en servicio en la L-2 puedan pasar a la L-4 en sustitución de los metros con 30 años de antigüedad que ahora cubren esta línea.
Posted: Friday 29/09/2006 9:38
by metring
Però, a veure una cosa...Quants 9000 seran? En unes fonts, diuen que 50, i en unes altres que 99, en què quedem????????