Page 2 of 2
Posted: Wednesday 11/10/2006 8:00
by orique
Doncs sí, aquell ramal va estar fins les obres dels JJOO.
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 12:18
by metring
Pujo el fil i refaig l'enquesta, arrel d'un article d'ahir a La Vanguardia a on es deia que el primer metro de BCN va ser el Transversal
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... -anos.html
Así era un viaje en el metro hace 90 años
Un convoy de 1924 realiza un recorrido para recordar el funcionamiento de La Transversal, la primera línea que tuvo Barcelona
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 15:52
by Fran-Ikarus
Al Punt-Avui, fa un parell d'anys (potser llavors no era clarament enllaçable), el titular ja era "lo más":
El metro de Londres i el de Barcelona fan 150 anys
http://www.elpuntavui.cat/article/4-eco ... -anys.html
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 17:16
by uriol108
quan es va cobrir el tram descobert del Tren de Sarrià ?
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 17:35
by Renfe445
uriol108 wrote:quan es va cobrir el tram descobert del Tren de Sarrià ?
Creo que en el 1929.
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 19:54
by WMD626
Em sembla que ja vàrem estar parlant d'aquest tema en un altre fil, i allà vaig dir que el metro de Londres i el FC de Sarrià no tenien res a veure, almenys fins a 1929. El London Underground es va construir ja en subterrani des de l'origen, i aquesta va ser la novetat/originalitat que va tenir, i que no tenia, per descomptat, el tren de Sarrià. Per això, el primer metro de Barcelona va ser el Gran Metro.
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Monday 16/05/2016 23:55
by Fran-Ikarus
Ja, però a data d'avui està perfectament acceptat con a metro un que no tingui ni tan sols una part del seu recorregut soterrada, no? (malgrat que no deuen haver-hi gaires exemples, suposo)
Cosa que no vol dir que estigui considerant el Tren de Sarrià d'aquella època com a metro, que no ho faig.
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Tuesday 17/05/2016 15:20
by 122-042-132
WMD626 wrote: Em sembla que ja vàrem estar parlant d'aquest tema en un altre fil, i allà vaig dir que el metro de Londres i el FC de Sarrià no tenien res a veure, almenys fins a 1929. El London Underground es va construir ja en subterrani des de l'origen, i aquesta va ser la novetat/originalitat que va tenir, i que no tenia, per descomptat, el tren de Sarrià. Per això, el primer metro de Barcelona va ser el Gran Metro.
Un ferrocarril metropolità no ha d'esser soterrat, pot ser perfectament aeri o en plataforma independent a l'aire lliure.
Els primers trams del metro de London no eren precisament soterrats, algun túnel tenien i trams amb els sitema de "cut and cover", però la majoria era a cel obert i realitzat amb locomotores de vapor, des del 1863 fins ben entrat el segle XX, van ser les línies conegudes com a Metropolitan Railway i District Railway. De fet com a metro soterrat fins l'aparició de les primeres línies del Tube, la primera el 1890 The City & South London. Actualment només un 45% del total de línies son soterrades. Salut!
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Tuesday 17/05/2016 16:47
by WMD626
El sistema de cut and cover es fa precisament per fer túnels ("talles i cobreixes"). Si s'hagués fet en superfície, no hagués calgut. Certament, es van fer galeries que encara existeixen per a la ventilació. Qüestió diferent és que, anys més tard, s'ampliessin les línies pel voltant, i llavors sí, es van construir estacions en superfície que encara existeixen. També el Tube (la Central Line) , que es va construir inicialment tot en soterrani, té des de fa anys un llarg tram en superfície.
En tot cas, això no treu que haguem de considerar el Gran Metro com el primer metro de Barcelona.
Re: Quin va ser el primer metro?
Posted: Tuesday 17/05/2016 16:49
by WMD626
Fran-Ikarus wrote:Ja, però a data d'avui està perfectament acceptat con a metro un que no tingui ni tan sols una part del seu recorregut soterrada, no? (malgrat que no deuen haver-hi gaires exemples, suposo)
Cosa que no vol dir que estigui considerant el Tren de Sarrià d'aquella època com a metro, que no ho faig.
Sí, és clar. La major part de metros acostumen a sortir a la superfície o a trams elevats quan deixen el centre de la ciutat (a l'AMB no, que és pecat!!!)