Reobrir una linea antiga de ferrocarril

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
dgtxa
N5
N5
Posts: 99
Joined: Friday 20/05/2005 23:17
Location: Olot

Post by dgtxa »

liniadelRipollés wrote:Les línies oficialment tancades i amb via aixecada són molt més difícils de reobrir atès que moltes explanacions i terrenys han estat ocupats per noves infraestructures o revertits als antics propietaris.
Segons tinc entès el sòl públic no pot passar mai de la vida a sòl privat, per definició. És el cas de la línia de ferrocarril Olot-Girona: alguns propietaris de camps veïns s'havien apropiat de l'espai que ocupaven les vies, i quan es va tirar endavant el projecte de la Via Verda van haver de deixar-lo d'ocupar, ja que continuava essent públic.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Això no és ben bé així. Al cap de 20 anys ininterromputs durant els quals els terrenys no han estat utilitzats per la finalitat amb la que varen ésser expropiats, aquests reverteixen als anteriors propietaris, o en el seu defecte reverteixen als seus hereus. No obstant, no sé si això succeeix d'ofici o si al contrari l'interessat ha de sol·licitar-ho. A més a més, abans que un terreny públic torni al seu antic propietari, primer s'ha de consultar si no hi ha cap més administració pública que el vulgui, i si se'n dona el cas llavors aquesta administració té preferència davant del particular.

És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple. Així no li prescriu el seu dret de propietat.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

awe wrote: És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple.
Feve es propietaria de algo a Catalunya? això no haría de haver passat a ser de FGC??
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

FEVE mai ha traspassat a la Generalitat els ferrocarrils ja clausurats quan es va crear FGC, entre els quals s'inclouen les quatre línies de Girona.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Em sembla molt injust que Feve encara tingui les quatre linies. D'altre banda, segur que un dia d'aquest ho venen perquè dona pèrdues. Si ho tingués FGC, potser reobriría aquestes línies...
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

No crec que s'ho venguin... que ho tingui FEVE és lo mateix que si ho tingués l'estat. Ho mantenen i aixi ja tenen uns terrenys, en forma de corredor, que qualsevol dia poden ser útils per fer-hi una carretera, una via de tren o qualsevols altra cosa. Si se'ls venguessin, haurien de passar desprès per tota la burocràcia de la expropiacio.

Sabeu lo ràpid que anirien a reconstruir totes aquestes línies?¿ Seria com si e s saltessin la fase d'expropiacions! Fer el projecte, treure a concurs l'obra, licitar i contruir!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ferrovi wrote:
awe wrote: És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple.
Feve es propietaria de algo a Catalunya? això no haría de haver passat a ser de FGC??
Jo no els deixaria mantenir la concessió si no hi fan passar cap tren. Aixi que si volen l'estacio de Puig Reig, a ficar-li via i fer-la servir.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”