Segons tinc entès el sòl públic no pot passar mai de la vida a sòl privat, per definició. És el cas de la línia de ferrocarril Olot-Girona: alguns propietaris de camps veïns s'havien apropiat de l'espai que ocupaven les vies, i quan es va tirar endavant el projecte de la Via Verda van haver de deixar-lo d'ocupar, ja que continuava essent públic.liniadelRipollés wrote:Les línies oficialment tancades i amb via aixecada són molt més difícils de reobrir atès que moltes explanacions i terrenys han estat ocupats per noves infraestructures o revertits als antics propietaris.
Reobrir una linea antiga de ferrocarril
Això no és ben bé així. Al cap de 20 anys ininterromputs durant els quals els terrenys no han estat utilitzats per la finalitat amb la que varen ésser expropiats, aquests reverteixen als anteriors propietaris, o en el seu defecte reverteixen als seus hereus. No obstant, no sé si això succeeix d'ofici o si al contrari l'interessat ha de sol·licitar-ho. A més a més, abans que un terreny públic torni al seu antic propietari, primer s'ha de consultar si no hi ha cap més administració pública que el vulgui, i si se'n dona el cas llavors aquesta administració té preferència davant del particular.
És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple. Així no li prescriu el seu dret de propietat.
És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple. Així no li prescriu el seu dret de propietat.
No crec que s'ho venguin... que ho tingui FEVE és lo mateix que si ho tingués l'estat. Ho mantenen i aixi ja tenen uns terrenys, en forma de corredor, que qualsevol dia poden ser útils per fer-hi una carretera, una via de tren o qualsevols altra cosa. Si se'ls venguessin, haurien de passar desprès per tota la burocràcia de la expropiacio.
Sabeu lo ràpid que anirien a reconstruir totes aquestes línies?¿ Seria com si e s saltessin la fase d'expropiacions! Fer el projecte, treure a concurs l'obra, licitar i contruir!
Sabeu lo ràpid que anirien a reconstruir totes aquestes línies?¿ Seria com si e s saltessin la fase d'expropiacions! Fer el projecte, treure a concurs l'obra, licitar i contruir!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo no els deixaria mantenir la concessió si no hi fan passar cap tren. Aixi que si volen l'estacio de Puig Reig, a ficar-li via i fer-la servir.Ferrovi wrote:Feve es propietaria de algo a Catalunya? això no haría de haver passat a ser de FGC??awe wrote: És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org