Page 2 of 3

Re: Programes dels partits polítics sobre ferrocarrils

Posted: Monday 16/10/2006 0:19
by liniadelRipollés
Amb permís de la Jefa:

(crítica i millores del PElectoral)

-Girona-Costa Brava: imprescindible el TREN_TRAM amb combinació de vapors.
-Camp de Tarragona: TRAMCAMP
-Tortosa-Vinaròs (Això suposa la creació del consorci FGC_FGV amb dubtosos resultats. Títols de transport escrits en blavencià i català.) xD xD xD xD Proposo prolongació cap a Morella amb parada facultativa a la capella del Pont de la Bóta (poden aprofitar-ne el pont, què és estret) xD xD xD xD xD
-Olot-Girona amb trens bicicleta sobre rails
-Pobla de Segur-Esterri d'aneu a fer punyetes

-Reobertura del Mina Grott al tràfic de mercaderies
-Creació dels Ferrocarrils Aranesos.

entfe001 wrote:
ICV wrote:ß Creació de noves xarxes de tren-tram a:
¸ Girona-Costa Brava.
¸ Camp de Tarragona.
¸ Vallès Occidental (Cerdanyola-UAB-Sabadell-Terrassa).
I compromís d'estudiar la conversió a servei tren-tram o la creació de les següents línies:
¸ Lleida-Cervera.
¸ Lleida-la Pobla de Segur.
¸ Tortosa-l'Aldea-Amposta-Vinarós.
¸ Olot-Girona.
¸ Centelles-Ripoll.
¸ Pobla de Segur-Esterri d'Àneu
Aquestes inversions suposarien una despesa quadrianual de 1.045 d'euros.
La proposta més realista de totes, pel que fa a dotació pressupostària: 1.045 euros :D

Malauradament, al final em temo que serà així :evil:

Posted: Thursday 19/10/2006 14:45
by Trenscat
Us poso el programa electoral desenvolupat del PSC quant a ferrocarrils (sé que estem en campanya electoral però que consti que jo no vull fer decidir per votar a un o altre). De fet el PSC tampoc és que siguin els meus "preferits" :P

Sistema Ferroviari de Catalunya.

El Govern de Catalunya programarà per primera vegada, el desenvolupament tant de les infraestructures com dels serveis que integren el Sistema Ferroviari de Catalunya, sens perjudici de la capacitat dels ens locals de planificar, ordenar i regular els serveis
que tenen atribuïts

Objectius

1. Prioritzar la inversió en ferrocarril. La inversió en la xarxa ferroviària i de metro multiplicarà per dos la inversió prevista en la xarxa de carreteres.
2. Completar i posar en servei la xarxa ferroviària d’ample internacional i d’alta velocitat.
3. Millorar la qualitat del servei de rodalia amb Mesures de compra de nous trens i d’ampliació de la capacitat d’alguns trams.
4. Redacció dels projectes bàsics i constructius de l’Eix Transversal Ferroviari.
5. Redacció dels projectes bàsics i constructius de l’Eix Orbital Ferroviari i inici de les obres.
6. Desplegar per part del Govern de la Generalitat, i en compliment de la Llei Ferroviària, les funcions d’autoritat organitzadora dels serveis de rodalia i regionals.
7. Integrar les respectives xarxes de transport ferroviari amb la resta de xarxes de transport públic mitjançant la gestió dels instruments de programació promoguts per les diferents Autoritats Territorials de la Mobilitat. Posar en marxa les noves xarxes de transport ferroviari a les àrees metropolitanes del Camp de Tarragona, Lleida i Girona.


Mesures

Mesures en la xarxa d’alta velocitat:
— Posada en funcionament de la línia Madrid-Saragossa-Lleida- Camp de Tarragona el 2006.
— Establiment del servei Madrid Barcelona en trens TGV.
— Posada en funcionament de la línia Madrid- Barcelona ( Estació de Sants) a finals del 2007.
-- Posada en funcionament de la línia Barcelona Sants-Sagrera- frontera francesa el 2009.
— Construcció d’una línia d’alta velocitat en el Corredor Mediterrani entre l'estació del Camp de Tarragona i l'estació de Castelló.
— Posada en funcionament de la connexió del Corredor Mediterrani i la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona, el 2009
— Aprovació del Pla director de reserva urbanística de l’Eix transversal ferroviari i de la seva connexió amb el port de Barcelona.
— Redacció dels projectes bàsics i constructius i executius de l’Eix Transversal Ferroviari.
— Aprovació del Pla Director de reserva urbanística de l’Eix Orbital Ferroviari entre Vilanova i la Geltrú , Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers i Mataró.
— Redacció dels projectes bàsics i constructius de l’Eix Ferroviari i inici de les obres.
— Connexió ferroviària amb alta velocitat dels aeroports de Reus, Barcelona i Girona.
-- Construcció estacions intermodals a la xarxa ferroviària d'altes prestacions a les localitats de l'Aldea, Central del Camp de Tarragona, Vilafranca del Penedès, Aeroport de Barcelona, Aeroport de Girona i Figueres.
— Construcció de l’estació d’alta velocitat al Prat.
— Construcció del corredor d’alta velocitat del Vallès i de l’estació a la comarca. Garantint la seva connectivitat intermodal amb els FFGC i l'eix de la B-30 que serveixi pel conjunt del desenvolupament de la comarca.
— Connexió dels aeroports de Girona, Reus i Barcelona a xarxa d’alta velocitat.


Mesures en la xarxa de trens convencionals

— Desdoblament i millora de la integració urbana de la línia Barcelona –Vic- Ripoll, que considerem de caràcter prioritari.
— Millora de la línia Ripoll – Puigcerdà.
— Millora de la línia Lleida – Cervera – Manresa.
— Explotació en règim de tren tram de la línia La Pobla – Lleida – Cervera.
— Construcció de la tercera via entre Manresa i Barcelona.
— Construcció de les variants de Badalona i Montgat- Mataró. Planificant el seu soterrament i la desviació de la línia de costa a l'interior.
— Duplicació de la via entre Arenys i Blanes.
— Millora de la línia Reus – Mora – Casp.
— Millora de la línia Lleida – Les Borges – Tarragona.
— Inici de la transformació a amplada internacional de la xarxa ferroviària convencional.
- Crear una línia directa ferroviària Vilanova i la Geltrú-Sitges-Aeroport.
- Millorar les freqüències dels trens entre Barcelona i Tarragona en la línia C4.
— La Generalitat adoptarà les mesures necessàries per aconseguir que tots els trens siguin accessibles per a totes les persones.


Mesures en la xarxa de mercaderies

— Eix Transversal ferroviari. Redacció del projecte i reserva urbanística. Enllaç amb el port de Barcelona.
— Nova línia Sant Vicenç de Castellet – Castellbisbal. Enllaç amb un ample UIC amb el Port de Tarragona
— Accessos al port de Barcelona.
— Tercer carril del tram Mollet – Papiol.
— Via dedicada a mercaderies del port de Barcelona fins a Portbou.
— Utilització de la línia d’alta velocitat de Barcelona fins a la Jonquera i Perpinyà per al transport de mercaderies.
— Utilització i adaptació de les línies convencionals Reus – Mora – Casp i Lleida – Montblanc – Reus per al trànsit de mercaderies.

La Generalitat impulsarà la realització de les actuacions d’integració urbana del ferrocarril que ja han estat acordades amb el Ministeri de Foment com, el soterrament de Sant Feliu de Llobregat, l’Hospitalet, Granollers, Vilafranca, de la línia Barcelona-Portbou a Montcada i Reixac i la integració del ferrocarril a Montmeló. La Generalitat acordarà noves actuacions d’integració urbana del ferrocarril a Sitges, Vilanova i la Geltrú, Tarragona, Reus, Girona, Figueres, Mollet i el conjunt de la línia
Barcelona-Vic.


Xarxa de Rodalies

Objectius

1. Desplegar les competències estatutàries, assumint la gestió dels serveis de rodalies de Rodalies i Regionals.
2. Negociar la transferència del servei ferroviari regional i de rodalies amb la finalitat de que la Generalitat sigui el titular del servei de rodalies i regionals i que li sigui transferida tant la competència administrativa, com la capacitat reguladora, els recursos econòmics corresponents i el personal necessari per a gestionar aquest servei.


Mesures

— Elaboració d’un Pla de Rodalies
· L’objectiu del Pla de Rodalies de Catalunya que elaborarà el Govern de la Generalitat serà el de doblar el nombre de passatgers en 15 anys: per passar dels 161 milions actuals a 320 milions de passatgers
· Les realitzacions proposades en el Pla arribaran a una inversió total de més de 6.000 M€ (5.200 M€ en infraestructures i 800 M€ en material mòbil i gestió).
— Redacció d’un Pla de xoc per a la millora immediata del servei
· S’accelerarà la compra de trens, que la companyia RENFE ja ha començat, per tal de resoldre els problemes de congestió i augmentar la capacitat en hores puntes i les freqüències en les principals línies
· Compra de 51 trens CIVIA -adaptats a les persones de mobilitat reduïda- en tres anys, dels quals quinze s'adquiriran l'any 2007
— Inversió de 800 milions d'euros per l’ increment de la capacitat operativa
· Reforç de subestacions.
· Millora de la senyalització, CTC i acantonaments.
· Adaptació a PMR’s.
— Ampliació i millora de la xarxa (5.252 M€):
· C1 variant de Mataró i Badalona.
· C1 Bucle a l’aeroport.
· C1 Duplicació via Arenys-Blanes.
· C1 Nova línia Montgat- Mataró.
Desdoblament i integració de la via Montcada- Vic
· C3 Nova via Cornellà – Castelldefels.
· C4 Túnel de Montcada.
· C4 Tercera via Sabadell- Cerdanyola.
· Nova línia Orbital.
· Adaptació de la xarxa ferroviària convencional per posar en servei la nova línia circular de l’àrea de la Barcelona metropolitana.
·Construcció de noves estacions i intercanviadors, assegurant que tots els
municipis i nuclis de població de més de 10.000 habitants, que tinguin xarxa ferroviària de rodalies al seu terme municipal, disposaran d'una estació, prioritzant aquelles que, com en el cas de Vilafranca del Penedès ja ha iniciat la seva transformació.
· Ampliar la línia C7 (Martorell-Cerdanyola, Universitat-Sants Estació) fins a Vilafranca del Penedès.

El Tren Tramvia i sistemes de transport de les àrees urbanes

Hi ha corredors de comunicació entre poblacions en els que cal fer una aposta decidida pel transport públic. En molts de països europeus s’ha vist que cal fer possible la pervivència del ferrocarril amb el recorregut de les poblacions sense haver de fer grans operacions infraestructurals com la supressió de passos a nivell o soterraments), de manera que s’ha implantat la fórmula de l'anomenat tren tramvia.
El tramvia coexisteix amb els carrers, el cotxes i els vianants. El tren tramvia circula a velocitats de més de 100Km/hora en els recorreguts interurbans però redueix la velocitat entre 30 i 50 km/hora a les ciutats.
El tren tramvia farà possible destinar part dels recursos que s’haurien d’invertir en grans infraestructures en projectes d’adaptació a les trames urbanes.


Mesures

— Proposta d’explotació de la xarxa ferroviària en la fórmula de Trens tramvia en els següents àmbits territorials:
· Tramvia del Camp de Tarragona -TRAM-CAMP-. Implantació d’un sistema tramviaire al Camp de Tarragona.
· Tren Tram de l’àrea de Ponent. Adaptació a tren tram de la línia Lleida - La Pobla, i Lleida – Manresa.
· Adaptació del corredor existent a un servei tren tramvia. Caldrà buscar
fórmules de col·laboració entre FGC i Renfe.
· Tren-tram del Llobregat i Anoia. Adaptació a tren tram de la línia Martorell-Igualada.
· Tren-tram de l’àrea urbana de Manresa. Adaptació a passatgers i tren tramvia de la línia FGC Manresa - Súria i Manresa- Sallent i connexió amb la línia Manresa- Barcelona de rodalies Renfe.
· Nou tram Tramvia Aeroport de Girona- Girona- Flaçà.


Altres Mesures en corredors de transport públic: Nous corredors ferroviaris

Estudiar o continuar explorant la idoneïtat de prolongar el Trambaix més al centre de la ciutat de Sant Joan Despí.

Els nous corredors ferroviaris que assenyalem a continuació hauran de ser estudiats des de la perspectiva del reequilibri territorial, priorització del mode ferroviari, costos energètics i ambientals i viabilitat econòmica.
· Perllongament de la línia Lleida- La Pobla.
· Perllongament de la línia de Renfe de Puigcerdà a La Seu.
· Nou corredor ferroviari entre La Seu d’Urgell i Andorra.
· Connexió Vic- Olot- Figueres de l’eix transversal ferroviari.
· Perllongament del ramal Manresa- Sallent fins a Berga.


Corredors de transport públic i sistemes tramviaires

· Corredor del Vallès Occidental
· Corredor Olot i Girona
· Corredor entre Girona i Sant Feliu.
· Corredor entre Flaçà i Palamós
· Anella del Delta.

Aquests corredors són itineraris susceptibles de tenir un sistema tren- tramvia, però que l’actual demanda recomana que es dissenyi un procés gradual de reforçament del transport públic, començant per una important millora de les freqüències dels autobusos, més endavant, construir carrils- bussos i carrils reservats a vehicles d’alta ocupació, analitzar la possibilitat de sistemes de bussos de guiatge òptic i finalment el tren tramvia.
El govern impulsarà les actuacions de transport públic contemplades al PDI 2001-2010 que es revisarà incorporant entre d’altres la prolongació de la línia 3 fins a Sant Feliu de Llobregat i la connexió entre la L-2 i la L-9.

Posted: Thursday 19/10/2006 15:10
by aarongilp
He arribat a tal punt d'escepticisme que no em crec ni mitja lletra del que diuen. Dóno per suposat que no ho compliran, així que baso les meves preferències polítiques en altres raons. Ells poden dir missa, la veritat...Ja estaria bé que arribessin a fer ni la meitat del que prometen, però és que ni això...

La YiFeCat!

Posted: Thursday 19/10/2006 16:43
by JaMiRo!
Algú té el programa polític de la Yihad Ferroviària de Catalunya? :D

Posted: Thursday 19/10/2006 19:43
by Watermark
Alguna ment ilustre del PSC wrote: — Construcció de les variants de Badalona i Montgat- Mataró. Planificant el seu soterrament i la desviació de la línia de costa a l'interior.
:aaa

Metro SF

Posted: Thursday 19/10/2006 20:28
by Santfeliuenc
Hola,

¿Metro a Sant Feliu mediante la L3? ¿pero hasta dónde de Sant Feliu? porque a Sant Feliu se ha de llegar al intercambiador central, no a Torreblanca donde estaban proponiendo, que eso no vale para nada y se queda colgando y cojo.

Saludos,
Sergio

Posted: Friday 20/10/2006 10:21
by metring
Amb les coses increïbles que van oferint els polítics (assistència dental gratis, llibres de text escolars, etc.), com és que a cap se li ha acudit transport públic gratuít????? Total, per somiar... :D

Posted: Friday 20/10/2006 12:13
by Trenscat
Home doncs transport públic gratuït no, però m'ha semblat sentir per RAC 1 que avui el Montilla ha anat en Metro de Cornellà a la seu del PSC (com fa habitualment :twisted: ) i ha dit que faria un abonament anual que cobriria totes les zones (per tant de 6 zones) per 360 euros per a joves fins a 21 anys i estudiants fins a 24 xD :riure Us ho creieu oi? :twisted:

Posted: Friday 20/10/2006 14:17
by Ferrovi
Trenscat wrote:... Metro de Cornellà ...
Òndia, se tenim metro propi!, una linia de almeda a fontsanta, per Riera, altre de El Pedró a Sant Ildefons, de Gavarra al Pedró, i una linia de Riera a Can Boixeres per Centre. Per quan una xarxa de rodalíes de Cornellà? xD xD xD xD xD

Posted: Friday 20/10/2006 14:52
by Mortadel·lo
el montilla ha dit avui que el metro estaria obert les 24 hores els caps de setmana :begut

Calerons...

Posted: Friday 20/10/2006 15:49
by JaMiRo!
metring wrote:Amb les coses increïbles que van oferint els polítics (assistència dental gratis, llibres de text escolars, etc.), com és que a cap se li ha acudit transport públic gratuít????? Total, per somiar... :D
No és esbojarrat. Si comencem a retallar cotxes oficials i sous de qui tots sabem estalviarem bastants calerons... :twisted:

Posted: Friday 20/10/2006 17:33
by metring
Pos si, i ja tindriem 15 línies de metro :twisted:

Re: 15 líneas

Posted: Friday 20/10/2006 19:46
by Santfeliuenc
Hola,
metring wrote:Pos si, i ja tindriem 15 línies de metro :twisted:
Añadamos una más y coloquemos 16 líneas, por ejemplo... ¿estas 16 de aquí?

PROPUESTA DE RED DE METRO

Saludos,
Sergio

Posted: Friday 20/10/2006 21:32
by Ferrovi
Disculpa, pero creo que sería completamente inposible crear Pantalà, Moll sud-Contenidors, Contradic y Sant Beltran, porque esta zona es "el puerto inflamable". No sé si alguno se acordará del antiguo Rompeolas, que en el mapa, el la parte más sur. Pues este dejó de ser publico hace ya un lustro y cortaron la carretera porque está demasiado cerca del puerto inflamable. Y muchos os acordareis, de aquel barrio marginal, que estaba detrés de montjuic, pues ese, lo eliminaron por lo mismo. Si pones esas estaciones, pasará a ser un peligo, cualquier coete puede hacer explotar los tanques, y destruir Barcelona y todo lo que se encuentre antes de Molins, o Sant Feliu. :? A si que, porfavor, pasa esa linea por otra parte. :roll:

Aún me acuerdo de aquellas puestas de sol en el rompeolas, quando se veía el sol en la linea entre el delta, el mar y el cielo. :'(

PD, aver si hay algún partido que cree un rompeolas nuevo, y más lejos del puerto... y con las mejores vistas del horizonte de catalunya

Posted: Wednesday 25/10/2006 21:06
by Jordi Freixas
Un dubte que em sorgeix... a quin partit podria votar algú que visqui arran de la via del tren de la línia BCN - Puigcerdà, i que vegi com casa seva corre el perill de ser expropiada per a poder construir la doble via?

Re: Calerons...

Posted: Wednesday 25/10/2006 21:12
by sequera
JaMiRo! wrote:
metring wrote:Amb les coses increïbles que van oferint els polítics (assistència dental gratis, llibres de text escolars, etc.), com és que a cap se li ha acudit transport públic gratuít????? Total, per somiar... :D
No se si ho dius en broma o no....

Però han hagut propostes imaginatives plantejant la gratuitat pels escolars.

Alguns diuen que així s'educaria als nens i adolescents en l'us habitual del transport public.

Altres diuen que la gratuitat portaria a no valorar-ho.

En fi, a mi em sembla un debat molt seriòs i interesant.

Posted: Thursday 26/10/2006 3:54
by Izo
Pel que fa a la gratuïtat del transport públic, què voleu què us digui... seguiriem pagant-lo a travès dels impostos, com ja fem ara, ja que d'alguna manera s'han de pagar els costos del manteniment i expansió del mateix.

Estic d'acord en què jubilats i joves estudiants no el paguin.

A mi no...

Posted: Thursday 26/10/2006 9:15
by JaMiRo!
sequera wrote:En fi, a mi em sembla un debat molt seriòs i interesant.
A mi no; quan siguin a la poltrona no veuràs res imaginatiu ni interessant... :D

Posted: Thursday 26/10/2006 13:49
by megapauer
Jordi Freixas wrote:Un dubte que em sorgeix... a quin partit podria votar algú que visqui arran de la via del tren de la línia BCN - Puigcerdà, i que vegi com casa seva corre el perill de ser expropiada per a poder construir la doble via?
Doncs si la meva casa tingués una colla d'anys o l'edifici tingués la cutreria anys 60-70-primers 80 com son una gran part d'aquestes cases... jo votaria a aquest partit. M'expropiarien i em donarien una casa nova.

Sobre lo de la gratuïtat... m'hi nego rotundament. És ridícul pensar que és gratuït. El paguem amb els impostos. Jo sóc favorable a pagar pel transport públic un preu correcte (per mi ara el té) i que em baixin els impostos perquè fan una bona gestió, que això acaba repercutint a tots, tant els que no paren quiets com els que anem a la feina a peu.

Re: A mi no...

Posted: Thursday 26/10/2006 16:01
by sequera
JaMiRo! wrote:
sequera wrote:En fi, a mi em sembla un debat molt seriòs i interesant.
A mi no; quan siguin a la poltrona no veuràs res imaginatiu ni interessant... :D
Jo soc dels pocs d'aquest foro que defensa el politics i la seva tasca.